Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie van die sport??
Ik kwam toevallig op een site over weight pull en zat een beetje rond te kijken. Mijn indruk is dat het op zich wel een 'leuke' sport is, weinig kans op blessures enzo. Ze ontwikkelen mooi spieren. Natuurlijk moet je de hond wel met verstand/kennis begeleiden en trainen. Maar als de hond het leuk vind waarom niet?
Ik weet het, ik weet het, het is verboden in nederland met uitzondering van 4 rassen.
Maar vertel hoe denken jullie erover?
Een goed getrainde hond zal zich zeker lekker kunnen uitleven. Echt een ambullen en staffsport meestal. De honden worden niet gedwongen en willen ze niet, gebeurd er niks. Toch is het wel erg zwaar maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebben. Van mij mogen ze dat dus lekker doen recreatief, geen excessen natuurlijk want dan krijg je blessures. Echte wedstrijden lijkt me ook niks omdat de honden dan weer anabolen gaan krijgen van bepaalde lieden
MARC_S schreef:Een goed getrainde hond zal zich zeker lekker kunnen uitleven. Echt een ambullen en staffsport meestal. De honden worden niet gedwongen en willen ze niet, gebeurd er niks. Toch is het wel erg zwaar maar ik denk dat ze dat wel kunnen hebben. Van mij mogen ze dat dus lekker doen recreatief, geen excessen natuurlijk want dan krijg je blessures. Echte wedstrijden lijkt me ook niks omdat de honden dan weer anabolen gaan krijgen van bepaalde lieden
Ja dat is dan weer minder inderdaad, die anabolen spul.
Ik dacht inderdaad ook, als ze het niet willen dan doen ze het toch niet. Dus veel kwaad kan het niet in die zin.
Ik heb het gedaan met mijn oudste reu..........vond ie geweldig.
Honden die het goed aangeleerd krijgen vinden het prachtig, je moet ook licht beginnen.
Begin je te zwaar dan zullen ze het de 1e keer doen en daarna nooit meer.
Honden vinden het leuk , anders doen ze het niet.
Ik heb bij een Am bull club getraint en als je zag wat daar getrokken werd..................daar wordt je gewoon eng van zo veel dat ze kunnen trekken.
Helaas is het verboden , en je kunt er ook geen ontheffing voor krijgen.
Jammer maar helaas. We zijn er toen ook mee gestopt , maar het was leuk.
als je je hond voor de bolderkar zet, denk je er dan wel aan dat je strafbaar bent, volgens de wet mogen alleen de 5 erkende sledehondenrassen in nederlands last trekken en andere rassen en kruisingen niet. er wordt zelfs gesproken over in beslag nemen, dus je bent gewaarschuwd.
speurneus carola schreef:als je je hond voor de bolderkar zet, denk je er dan wel aan dat je strafbaar bent, volgens de wet mogen alleen de 5 erkende sledehondenrassen in nederlands last trekken en andere rassen en kruisingen niet. er wordt zelfs gesproken over in beslag nemen, dus je bent gewaarschuwd.
oh is dat zo??
Jemig wij laten als er sneeuw ligt de grote honden ook Sanne (stiefdochtertje) weleens op de slee trekken....hebben ze tuigen aan en gaan met die banaan...vinden ze prachtig.....
Ook de bolderkar, 2 honden ervoor, tuigen aan en trekken maar.....is helemaal niet zwaar ofzo...
Snap niet zo goed waarom dat niet zou mogen......
speurneus carola schreef: volgens de wet mogen alleen de 5 erkende sledehondenrassen in nederlands last trekken en andere rassen en kruisingen niet. er wordt zelfs gesproken over in beslag nemen, dus je bent gewaarschuwd.
ik zal het tegen kakaboeboe zeggen als hij mij met de grootste pret ter wereld op de fiets vooruit trekt.
Martijn schreef:....Ik fiets zovaak met mijn honden...
Toch nog met beide honden tegelijk, he, want dat is ook nog eens verboden
Oh ja..haha. Had ik nog niet eens over nagedacht.
Oh jee..ik ga in het gevang!
Pas maar op :p:
Als je zonder boodschappen mandje gaat boodschappen doen, kan je ook een boete krijgen. Oppassen jongens!!! Anders krijgen je meneer agent achter je aan.
speurneus carola schreef:als je je hond voor de bolderkar zet, denk je er dan wel aan dat je strafbaar bent, volgens de wet mogen alleen de 5 erkende sledehondenrassen in nederlands last trekken en andere rassen en kruisingen niet. er wordt zelfs gesproken over in beslag nemen, dus je bent gewaarschuwd.
Als ze kwaad willen dan kunnen ze dat, maar als ik ruim 100 kg hond voor een bolderkarretje zet om een klein peutertje te laten trekken denk ik niet dat de gemeenschap dit als zieluuuug ervaart.
Als ik ze m'n auto aan laat trekken omdat ie niet start, dan moeten ze zich zorgen gaan maken
EvitaP schreef:Wat vinden jullie van die sport??
Ik kwam toevallig op een site over weight pull en zat een beetje rond te kijken. Mijn indruk is dat het op zich wel een 'leuke' sport is, weinig kans op blessures enzo. Ze ontwikkelen mooi spieren. Natuurlijk moet je de hond wel met verstand/kennis begeleiden en trainen. Maar als de hond het leuk vind waarom niet?
Ik weet het, ik weet het, het is verboden in nederland met uitzondering van 4 rassen.
Maar vertel hoe denken jullie erover?
Ik vind het ronduit belachelijk dat je een hond een dood gewicht laat verslepen.
Sledehonden hebben de beweging nodig en vinden het leuk en daar sta ik achter maar gewoon voor de sport een kilootje of uch te laten verslepen gaat me echt te ver.
Misschien zit ik er naast maar als dit doorgang vindt worden er honden op gefokt om te presteren en dat alleen om een gewicht voort te slepen.
Ik vind het wel leuk,de honden willen het echt!Er moet alleen geen extremen worden gesteld zodat de hond problemen krijgt fysiek.
Maar pullen is toch leuk,Amerikaanse bullen vinden het heerlijk,APBT's ook en Tosa's??Wauw over de 1500 kilogram pullen,dat is een mercedes!Maar dan een doodgewicht zonder wielen.
Het is gewoon een hondensport en waarom niet?
Het lijkt me helemaal niet erg voor de hond, zolang deze het leuk vind.
Maar volgens mij is het wel een luie sport voor de eigenaar
Maar ik kan het mis hebben, ik heb het nog nooit gezien..