Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen me zindelijkheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

conimus
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 1

Problemen me zindelijkheid

Ongelezen bericht door conimus »

Goedemiddag,

Onze pup is van 17 november 2013 en plast erg veel in huis en in haar bench. Ze kan het echter wel heel goed ophouden maar het lijkt alsof ze daar geen zin in heeft. Als het haar uitkomt plast ze meerdere keren per dag in huis of in haar bench zonder ook maar iets aan te geven. Zelfs als ze net naar buiten is geweest dan plast ze bijv. een kwartier later in huis. Ze neemt vaak ook niet eens de plas-houding aan in huis maar laat het gewoon lopen terwijl ze staat. Wanneer ze in de bench plast dan gaat ze er gewoon in liggen. Haar bench is zeker niet te groot. Ze heeft minimale vrijheid om te bewegen in de bench.

Kan iemand ons vertellen wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Groet,

Danny
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Problemen me zindelijkheid

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Je pup is 4 maanden oud en gewoon nog niet zindelijk. Na het slapen, spelen ,eten en sowieso nu ieder half uur naar buiten. Belonen als ze daar wat doet, binnen opruimen ZONDER te straffen. Kwartje valt vanzelf.
Ik zou een grotere bench nemen, zodat als ze een ongelukje heeft ze iig niet in haar urine hoeft te liggen.
In deze periode, komt alles aan op zelf opletten en vaak genoeg naar buiten gaan
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Wat al gezegd is, veel meer naar buiten met de pup en flink belonen.
conimus schreef: Ze heeft minimale vrijheid om te bewegen in de bench.
Ze plast toch in haar bench dus kan deze best wel groter, kan ze ook lekker languit liggen en een droge plek zoeken als ze toch iets gedaan heeft. Ik weet niet waar de bench staat maar anders zou je deze in de nacht naast je bed kunnen zetten. Als je haar hoort piepen of draaien, oppakken, buiten zetten, belonen en met een aai weer terug de bench in.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon simpel hé. Wij zijn zelf ook niet allemaal op de zelfde leeftijd zindelijk.
Gewoon een lange adem hebben en kalm blijven..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

conimus schreef:Goedemiddag,

Onze pup is van 17 november 2013 en plast erg veel in huis en in haar bench. Ze kan het echter wel heel goed ophouden maar het lijkt alsof ze daar geen zin in heeft. Als het haar uitkomt plast ze meerdere keren per dag in huis of in haar bench zonder ook maar iets aan te geven. Zelfs als ze net naar buiten is geweest dan plast ze bijv. een kwartier later in huis. Ze neemt vaak ook niet eens de plas-houding aan in huis maar laat het gewoon lopen terwijl ze staat. Wanneer ze in de bench plast dan gaat ze er gewoon in liggen. Haar bench is zeker niet te groot. Ze heeft minimale vrijheid om te bewegen in de bench.

Groet,

Danny
:wink: Door te zorgen dat ze geen andere keus heeft dan in de plas te liggen, maak je haar juist onzindelijk en kon het wel eens heel lang gaan duren voor dat je dat er weer uit hebt.
Ze heeft gewoon de beheersing nog niet, of niet lang genoeg.
Weer even helemaal terug naar af dus helaas.

Daarbij kan de bench wanneer je die goed gebruikt een heel fijn hulpmiddel zijn, maar op deze manier wordt het voor je pup geen prettige, veilige slaapplaats.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Heb je al laten testen op blaasontsteking?

Ik vind het niet gek dat een pup van 4 maanden nog niet zindelijk is, maar ik zou het wel verontrustend vinden dat ze het zomaar laat lopen.

Blaasontsteking komt regelmatig voor bij jonge honden. In dit geval zou ik wat urine opvangen en het bij een dierenarts laten testen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Met vier maanden helemaal zindelijk zijn vind ik nogal hoog verwacht.
En ik geloof niet dat je niet aan de lichaamstaal kan zien dat ze moet. Ook al is het medisch. Ook al laat ze het dan maar lopen.

Wanneer zit ze in de bench en wanneer mag ze buiten?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Groet,

Danny
Dit dik gemaakte zou voor mij een reden zijn om toch even de DA te laten nakijken of er iets mis is.
Neem een plas mee zodat hij meteen na kan kijken op eventuele blaasontsteking.
Dat ze in haar plas gaat liggen in de bench is logisch als die bench niet zo groot is.

Een paar vraagjes :wink:
Beloon je haar ruim voor plassen buiten?
Een hond van 4 maanden kan over het algemeen de plas nog niet zo lang ophouden.
Hoe vaak neem je haar mee naar buiten, wanneer doe je dat en let je er goed op dat ze dan ook inderdaad plast?
Hoe veel water drinkt ze?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Zoals eerder aangegeven, eerst even urine laten testen bij de dierenarts(kan gewoon zonder je hond of een spreekuur). Komt daar niks uit dan moet je je eigen gedrag gaan veranderen ;-).
Onze stafford moest met 4 maanden zeker elk halfuur naar buiten als hij wakker was. Dan buiten wachten(ook al duur het laaaaaang) tot hij wat deed, belonen en weer naar binnen. Als hij erg druk deed, dan na 20min al naar buiten. Nee dat was niet leuk en ja het was soms erg vermoeiend, maar met een half jaar was hij wel kraak zindelijk en hoefde bijna nooit ongelukjes te ruimen in huis. En hij gaf trouwens ook nooit wat aan, geen piepje, niet draaien, niet naar de deur. Gewoon hoppa wanneer t uitkwam :wink:

Nu een mechel van 6 maanden die met 4 maanden al ruim 2u alles op hield als hij wakker was, het verschilt dus enorm per hond.
Renee1966
Zeer actief

Sjon pieste trouwens ook gewoon waar hij stond met 4 maanden. Had echt totaal geen benul nog.
Renee1966
Zeer actief

Haha nou ja, Sjon deed wel een heel bevallig kniksje als hij plaste hoor. Maar een paar maanden terug kon hij wel 4x in een uur piesen. Heb ook urine laten nakijken toen, maar die was ok.

Nu piest hij alleen heel veel na de hondentraining, als we buiten gestaan hebben, ik denk door de kou.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Groet,

Danny
Een pup kent het fenomeen "geen zin hebben om plas op te houden" niet hoor :wink:

Na het eten, na het slapen en na het spelen naar buiten. Doet ze een plasje dan heeeeel uitbundig belonen. Je hebt ge Geweldigste hond ter wereld als ze buiten plast.

Bench groter maken zodat ze niet in haar eigen plas hoeft te liggen en een bezoekje naar de DA. Wat mijn voorgangers ook al zeggen, een pup van 4 maanden die niet zindelijk is is geen probleem. Maar totaal niet door de pootjes zakken en het gewoon laten lopen is wel apart dus dat zou ik even laten controleren.

Overigens duurde het bij mijn teefje tot een maand of 7 voor ze een beetje zindelijk was en met 9 maanden werd ze voor het eerst loops en was ze weer een periode onzindelijk. Kwestie van geduld dus.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”