Ik wist niet zo goed hoe ik het moest noemen, maar de laatste tijd doet Sam dit:
Ze ligt dan lekker te slapen op haar kussen en ineens wordt ze wakker en kijkt ze me aan, dan begint ze te grommen, joelen en soms blaffen. Soms blijft ze op het kussen liggen en zeg ik iets, soms gaat ze dan weer slapen. Soms gaat ze ook voor het raam staan om te gaan blaffen maar er is dan niks vreemds te zien (of horen). Eerder deed ze dit nooit maar ze kijkt me dan echt aan en begint echt te 'zeuren', zo noem ik het maar...
Maak me nergens druk om hoor maar ik vroeg me gewoon af of iemand weet waar dit weg komt ineens? Eerst deed ze het nooit en de laatste tijd haast elke dag wel een keer.. Heeft ze vreemde dromen of wil ze iets duidelijk maken?? Iemand een idee?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grommen en blaffen na slapen
Moderator: moderatorteam
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
- Aantal honden: 1
Grommen en blaffen na slapen
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Bishy
- Zeer actief
Re: Grommen en blaffen na slapen
Misschien heeft zij iets gehoord wat wij als mensen niet kunnen horen? Mijn hond reageert ook wel eens zonder ik iets gehoord heb of nog niet gehoord heb.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Grommen en blaffen na slapen
Sam is nog jong toch? Misschien begint hij waaks te worden, en hoort hij iets wat jezelf niet hoort.
Uit ervaring met eigen honden, zijn honden het eerste jaar nog een beetje "onhandig" waaks, en slaan aan om de onnozelste dingen. Op den duur beginnen ze te leren welk geluid betekenis heeft, en welk niet. En dat is handig, dan blaffen ze alleen nog maar wanneer er iemand aan je deur staat of op je terrein komt.
En dus niet wanneer de kat van de buren door het kattenluikje kleppert.
Uit ervaring met eigen honden, zijn honden het eerste jaar nog een beetje "onhandig" waaks, en slaan aan om de onnozelste dingen. Op den duur beginnen ze te leren welk geluid betekenis heeft, en welk niet. En dat is handig, dan blaffen ze alleen nog maar wanneer er iemand aan je deur staat of op je terrein komt.
En dus niet wanneer de kat van de buren door het kattenluikje kleppert.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)