Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afzonderen en bibberen.
Moderator: moderatorteam
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
- Aantal honden: 1
Afzonderen en bibberen.
Normaal gesproken is mijn hondje niet bij mij weg te slaan. De laatste tijd zondert ze zich regelmatig af in de avond en gaat bibberen. Eet en ontlast verder normaal zie verder niets geks. Wat te doen?

Daisy 12-08-2010
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- hondje
- Zeer actief
- hondje
- Zeer actief
Re: Afzonderen en bibberen.
Ze bibbert niet meer, zondert zich nog wel af terwijl ze vroeger altijd bij mij was.
Vorige week bij de dierenarts geweest die denkt dat het aandacht trekken is.

Daisy 12-08-2010
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van. Maar ik weet ook niet wat het wel is. Zo te horen zit haar iets dwars. Zijn er dingen veranderd in de afgelopen tijd?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ook niet zo.Sanchis schreef:Daar geloof ik eerlijk gezegd niets van.
Hoe oud is ze? Zijn er veranderingen gaande?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat lijkt mij flauwekul, ik denk eerder stress. Is ze ergens van geschrokken misschien?hondje schreef:Ze bibbert niet meer, zondert zich nog wel af terwijl ze vroeger altijd bij mij was.![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Kay doet dat als hij bijvoorbeeld heel nodig moet plassen. Beetje rare manier om aan te geven, maar ik herken het nu wel van hem (heeft ook even geduurd)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier ook 1 , die komt dan naast mij op de bank tegen mij aan zitten bibberen en hijgen.gyanty schreef:Kay doet dat als hij bijvoorbeeld heel nodig moet plassen. Beetje rare manier om aan te geven, maar ik herken het nu wel van hem (heeft ook even geduurd)
Wat je zegt ben je zelfffff 

- hondje
- Zeer actief
Sinds dat het weer warmer is doet ze wel weer gras kauwen. Ben dan heel erg gefocussed of ze weer last van haar maag heeft maar misschien is dat voorjaarsgras wel erg lekker. Daar heeft ze last van als ze bijvoorbeeld kip of rund (en nog wat zaken) eet maar dan moet ik er in de nacht ook uit. Dan gaat ze met gebolde rug en staart tussen de benen gras eten en heeft ze dus echt maagpijn. Maar dat is nu niet ter sprake denk ik. Een aantal weken geleden hebben we haar een nieuwe snack gegeven van eendenborst. Toen kreeg ze weer even last van haar maag (en moest ik er 1 nacht uit) dus denk dat dat besmet was met kip ofzo. Verder is het heel de winter goed gegaan met haar dieet.
Ze trekt normaal gesproken idd ook de aandacht als ze naar buiten moet door op haar achterpoten te gaan staan, met de rug naar mij toe zitten en soms idd bibberen als ze wel erg nodig moet. Maar ik weet het nu niet kan mijn vinger er niet op leggen haar gedrag ze is anders. Maar goed misschien is het toch van het eten van de verkeerde snack en heeft dat nog wat nasleep. Verder toont ze niet ziek ofzo en gaat graag lopen.
Edit: bij nader inzien is het gedrag ook sinds het warmere weer bedenk ik mij in ene
Ze trekt normaal gesproken idd ook de aandacht als ze naar buiten moet door op haar achterpoten te gaan staan, met de rug naar mij toe zitten en soms idd bibberen als ze wel erg nodig moet. Maar ik weet het nu niet kan mijn vinger er niet op leggen haar gedrag ze is anders. Maar goed misschien is het toch van het eten van de verkeerde snack en heeft dat nog wat nasleep. Verder toont ze niet ziek ofzo en gaat graag lopen.
Edit: bij nader inzien is het gedrag ook sinds het warmere weer bedenk ik mij in ene

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
Als het schrikken is geweest dan moet dat geweest zijn toen ik niet thuis was. Ze is wel bang van knalgeluiden en heeft afgelopen oud & nieuw vuurwerkangst ontwikkeld dit terwijl ze van de zomer 4 wordt. Toen gooide iemand van die harde knallen voor de voordeur. Ik woon in het buitengebied dus misschien hebben ze wel gejaagd op de akkers?Hanneke2 schreef:Dat lijkt mij flauwekul, ik denk eerder stress. Is ze ergens van geschrokken misschien?hondje schreef:Ze bibbert niet meer, zondert zich nog wel af terwijl ze vroeger altijd bij mij was.![]()

Daisy 12-08-2010
- hondje
- Zeer actief
In de nacht slaapt ze gewoon bij mij onder de dekens zoals altijd. Staan we op dan ligt ze op schoot te soezen. Gistermiddag bijvoorbeeld is ze vertrokken naar bed en heb ik haar de halve middag niet gezien en gisteravond zelfde verhaal na het wandelen foetsie. Maar goed misschien moet ik haar dan maar ophalen zodra ze zielig gaat doen en even gaan lopen kijken of ze misschien toch meer aandacht trekt omdat ze naar buiten wil. Als ze last van haar maag had/heeft wou ze ook altijd veel naar buiten om maar gras te gaan kauwen.

Daisy 12-08-2010