tekkel schreef:De mensen met de goede adviezen, en dat vind ik ook echt goede adviezen, hebben voor iemand die hen niet kent wel een dominante ietwat dwingende vorm van schrijven vind ik. Ze kennen elkaar ook allemaal ("ja miran" "nee renee" "echt wel mar" -- uit de losse pols). Kan me voorstellen dat je daar eerst aan moet wennen, òf meteen de benen neemt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik stop dit onderwerp
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Ik stop dit onderwerp
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is ook heel moeilijk.Manu schreef: Ik vond het zelf als pupkoper heel moeilijk te bepalen wanneer je nu betrouwbare informatie te pakken hebt. Nu ik meer en meer hier op het forum lees heb ik daar een beter benul van maar als je net komt kijken in het hondenwereldje is het best moeilijk.
Over wat bekendere rassen staat zo ontzettend veel informatie online. En zo divers.
Ik zit ook op een ander forum wel eens mee te lezen over honden en als er dan een topic geopend wordt over een bepaald ras staan er ontzettend veel reacties in die ik inmiddels als onzin bestempel. Over hoe geweldig het ras zou zijn, hoe makkelijk, hoe hondsociaal, "geloof de doemdenkers niet"Maar als beginner ga je er toch gauw van uit dat het dan wel zou kloppen.
Voorbeeldje: de Pitbull.
Hoeveel mensen zijn er wel niet die zeggen dat de agressie door opvoeding komt. Daar sta je dan met je Pitbull op cursus, je uit te sloven, boeken te lezen en blijkt dat het geen ene moer uit maakt wat je uitspookt met hem en hij alsnog hondjes op wil eten
En ik vind het ook totaal niet vreemd als iemand zich op een bepaald ras heeft verkeken.
Daarvoor hoe je niet eens een "beginner" te zijn.
Juist omdat er zo veel verschillende verhalen rondgaan kan je er niet altijd uit wijs waar je nu echt rekening mee moet houden.
Dat geldt voor de Witte herder net zo als voor andere rassen.
Je komt er pas echt achter als je zelf een bepaalde hond hebt.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Maryanne schreef:tekkel schreef:De mensen met de goede adviezen, en dat vind ik ook echt goede adviezen, hebben voor iemand die hen niet kent wel een dominante ietwat dwingende vorm van schrijven vind ik. Ze kennen elkaar ook allemaal ("ja miran" "nee renee" "echt wel mar" -- uit de losse pols). Kan me voorstellen dat je daar eerst aan moet wennen, òf meteen de benen neemt
![]()
Ik denk dat je hier wel een puntje hebt..Teck..
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Volgens mij heb ik heel in het begin dat ik hier kwam ook direct mijzelf uitgelogd, met stoom uit mijn oren.Kells schreef:Eens!Maryanne schreef:tekkel schreef:De mensen met de goede adviezen, en dat vind ik ook echt goede adviezen, hebben voor iemand die hen niet kent wel een dominante ietwat dwingende vorm van schrijven vind ik. Ze kennen elkaar ook allemaal ("ja miran" "nee renee" "echt wel mar" -- uit de losse pols). Kan me voorstellen dat je daar eerst aan moet wennen, òf meteen de benen neemt
![]()
Ik vond het hier in het begin alles behalve gezellig.
Maar toch heb ik hier ook heel veel dingen gelezen, geleerd en soms zelf wel eens mijn visie ergens in uitgedragen.
- tekkel
- Erelid
Precies: even flink zijn en het kaf van het koren scheiden. En niet gauw gekwátst zijnblondie schreef:Volgens mij heb ik heel in het begin dat ik hier kwam ook direct mijzelf uitgelogd, met stoom uit mijn oren.Kells schreef:Eens!Maryanne schreef:tekkel schreef:De mensen met de goede adviezen, en dat vind ik ook echt goede adviezen, hebben voor iemand die hen niet kent wel een dominante ietwat dwingende vorm van schrijven vind ik. Ze kennen elkaar ook allemaal ("ja miran" "nee renee" "echt wel mar" -- uit de losse pols). Kan me voorstellen dat je daar eerst aan moet wennen, òf meteen de benen neemt
![]()
Ik vond het hier in het begin alles behalve gezellig.
Maar toch heb ik hier ook heel veel dingen gelezen, geleerd en soms zelf wel eens mijn visie ergens in uitgedragen.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nah, Teck....ik kèn Renée niet eens
Mar heb ik wat....twee keer? ontmoet
Ik ben wel recht voor z'n raap, en ik kán tamelijk pittig uit de hoek komen. Toch deed ik dat laatste in dit topic richting TS niet. En als je gewoon serieuze informatie al niet trekt zonder er vandoor te gaan, dan ligt dat echt bij jezelf.
Ik ben wel recht voor z'n raap, en ik kán tamelijk pittig uit de hoek komen. Toch deed ik dat laatste in dit topic richting TS niet. En als je gewoon serieuze informatie al niet trekt zonder er vandoor te gaan, dan ligt dat echt bij jezelf.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- tekkel
- Erelid
Ik vond het ook niet hoor Miran, maar ik kan me wel voorstellen dat het wat heftig is allemaal als je zelf heel andere reacties verwachtMiranda schreef:Nah, Teck....ik kèn Renée niet eens![]()
-
Manu
Inmiddels weet ik ook hoe bepaalde mensen dingen bedoelen en hoe ik dat op moet vatten. Dat er altijd in het voordeel van de hond gedacht wordt en dat ik dat als hulp moet zien en niet persee als kritiek dat ik een slecht baasje zou zijn. Als je je openstelt voor hulp heb je zo heel wat mensen op HF achter je staan heb ik gemerkt 
Maar goed, dan moet je even een tijdje meelezen denk ik.
-
Manu
ranetje schreef:Dat is ook heel moeilijk.Manu schreef: Ik vond het zelf als pupkoper heel moeilijk te bepalen wanneer je nu betrouwbare informatie te pakken hebt. Nu ik meer en meer hier op het forum lees heb ik daar een beter benul van maar als je net komt kijken in het hondenwereldje is het best moeilijk.
Over wat bekendere rassen staat zo ontzettend veel informatie online. En zo divers.
Ik zit ook op een ander forum wel eens mee te lezen over honden en als er dan een topic geopend wordt over een bepaald ras staan er ontzettend veel reacties in die ik inmiddels als onzin bestempel. Over hoe geweldig het ras zou zijn, hoe makkelijk, hoe hondsociaal, "geloof de doemdenkers niet"Maar als beginner ga je er toch gauw van uit dat het dan wel zou kloppen.
Voorbeeldje: de Pitbull.
Hoeveel mensen zijn er wel niet die zeggen dat de agressie door opvoeding komt. Daar sta je dan met je Pitbull op cursus, je uit te sloven, boeken te lezen en blijkt dat het geen ene moer uit maakt wat je uitspookt met hem en hij alsnog hondjes op wil eten
En ik vind het ook totaal niet vreemd als iemand zich op een bepaald ras heeft verkeken.
Daarvoor hoe je niet eens een "beginner" te zijn.
Juist omdat er zo veel verschillende verhalen rondgaan kan je er niet altijd uit wijs waar je nu echt rekening mee moet houden.
Dat geldt voor de Witte herder net zo als voor andere rassen.
Je komt er pas echt achter als je zelf een bepaalde hond hebt.
Over de Husky heb ik echt veel geinformeerd maar toch heb ik al heel wat verrassingen voor mijn kiezen gekregen. En die ga ik heus nog wel meer krijgen. Nu krijg ik nog wel eens naar mijn hoofd: "ja dat had je moeten weten met een Husky, dat die nooit los kan".
Maar ik had dat 1x op een website gelezen waar ongeveer 10 reacties op waren dat dat niet waar was en met opvoeding te maken had. En op de andere websites las ik dat het een zeer lief ras is en zo slim dat het makkelijk opvoeden zou zijn. Tja, dan geloof ik ook meer in die opvoeding dan dat het een raseigenschap is. Nu weet ik beter.
Door schade en schande leer je nog het meeste denk ik maar. En zolang ik me nog aan mijn hond aanpas heeft hij het wel best.
Maar ik kan me dus wel heel goed voorstellen, uit eigen ervaring, dat het soms allemaal rozengeur en manenschijn lijkt en het in werkelijkheid toch een stukje anders blijkt te zijn als lief pupje maar groter en groter wordt en toch wat trekjes heeft die je niet verwacht had
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mwah, valt wel mee toch? Volgens mij blijkt dat oprechte medeleven met de hond (en inderdaad niet zozeer de baasManu schreef:Inmiddels weet ik ook hoe bepaalde mensen dingen bedoelen en hoe ik dat op moet vatten. Dat er altijd in het voordeel van de hond gedacht wordt en dat ik dat als hulp moet zien en niet persee als kritiek dat ik een slecht baasje zou zijn. Als je je openstelt voor hulp heb je zo heel wat mensen op HF achter je staan heb ik gemerkt
Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat meteen ziet als je dat niet gewend bent.
Het gaat hier over honden en mensen tellen hier niet zo mee, zeg maar
-
Manu
Ik kan heel slecht tegen kritiekMarjoleine schreef:Mwah, valt wel mee toch? Volgens mij blijkt dat oprechte medeleven met de hond (en inderdaad niet zozeer de baasManu schreef:Inmiddels weet ik ook hoe bepaalde mensen dingen bedoelen en hoe ik dat op moet vatten. Dat er altijd in het voordeel van de hond gedacht wordt en dat ik dat als hulp moet zien en niet persee als kritiek dat ik een slecht baasje zou zijn. Als je je openstelt voor hulp heb je zo heel wat mensen op HF achter je staan heb ik gemerkt
Maar goed, dan moet je even een tijdje meelezen denk ik.) vrij snel, hoor.
Maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen dat meteen ziet als je dat niet gewend bent.
Het gaat hier over honden en mensen tellen hier niet zo mee, zeg maar
Maar sommigen formuleren wat onhandig en dan kan het wel eens verkeerd opgevat worden. Als baasje wil je graag het beste voor je hond bieden en als er dan afgevuurd wordt wat je allemaal wel niet fout doet, met daar ook sarcasme of grapjes bij, kan ik me voorstellen dat je jezelf diep beledigd voelt.
Mensen die zich aanmelden bij HF willen graag wat leren of iets doen aan een huidige situatie neem ik aan. En ik vind het soms zonde dat er wel eens heel fel gereageerd kan worden of met een bepaalde toon een boodschap overgebracht wordt. Dit jaagt sommigen eerder in het harnas dan dat het hulp biedt.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, vastManu schreef:Ik kan heel slecht tegen kritiekMisschien dat ik het daarom zo zag hoor.
Maar sommigen formuleren wat onhandig en dan kan het wel eens verkeerd opgevat worden. Als baasje wil je graag het beste voor je hond bieden en als er dan afgevuurd wordt wat je allemaal wel niet fout doet, met daar ook sarcasme of grapjes bij, kan ik me voorstellen dat je jezelf diep beledigd voelt.
Mensen die zich aanmelden bij HF willen graag wat leren of iets doen aan een huidige situatie neem ik aan. En ik vind het soms zonde dat er wel eens heel fel gereageerd kan worden of met een bepaalde toon een boodschap overgebracht wordt. Dit jaagt sommigen eerder in het harnas dan dat het hulp biedt.
Nouja, bij jou viel het reuze mee volgens mij? Moet je eens een topic over een oeps-nest openen
Niet leuk, hoor, trouwens, maar wel waar. Allemaal maar over elkaar heen pissen, soms wel behoorlijk irritant inderdaad en ik kan me ook voorstellen dat mensen dan afhaken. En daar is niemand bij gebaat, ook die hond in kwestie niet.
Maar ja
-
Manu
Het ging ook niet over mij. Ik zie wel eens iets voorbij komen dat ik even hardop zucht en denk dat het wel iets anders gebracht kan worden. Nu wordt het toevallig ter sprake gebracht dus vandaar dat ik even mijn mening geef 
Ik vind het inderdaad voor de hond zo jammer. Er zitten hier zoveel leden met zo ontzettend veel kennis waar je zo gebaat bij kunt zijn...
Ik vind het inderdaad voor de hond zo jammer. Er zitten hier zoveel leden met zo ontzettend veel kennis waar je zo gebaat bij kunt zijn...
Laatst gewijzigd door Manu op 13 mar 2014 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ja en grappig, dat die conclusie altijd maar wordt getrokken uit wat de baas zelf in de openingspost te vertellen heeft. Als diezelfde topicstarter zich dan gaat verklaren, dan wordt je ineens afgeschilderd als iemand die in de verdedigingsrol schiet.Manu schreef:en als er dan afgevuurd wordt wat je allemaal wel niet fout doet, met daar ook sarcasme of grapjes bij, kan ik me voorstellen dat je jezelf diep beledigd voelt.
Nee, wij kunnen helemaal niet van elkaar weten wat we fout doen, omdat juist de meeste fouten worden gemaakt vanuit een positie van onbewust onbekwaamheid. En die dingen belandden dus niet op het forum of worden hoogstens beschreven vanuit de bril van de onbekwame persoon, wat dus per definitie een gekleurde blik is.
Dat betweterige gedoe op dit forum, daar zouden we eens wat terughoudender in kunnen zijn met zn allen. Volgens mij komen we dan een heel stuk verder
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
-
Manu
Betweterig vind ik opzich nog niet eens zo'n ramp, maar de manier waarop kan soms wel iets subtieler 
En nogmaals, niet voor mij maar voor de nieuwkomers wordt iets soms wel errug hard gebracht
En nogmaals, niet voor mij maar voor de nieuwkomers wordt iets soms wel errug hard gebracht
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dit is heel erg waar.Sanchis schreef:Ja en grappig, dat die conclusie altijd maar wordt getrokken uit wat de baas zelf in de openingspost te vertellen heeft. Als diezelfde topicstarter zich dan gaat verklaren, dan wordt je ineens afgeschilderd als iemand die in de verdedigingsrol schiet.
Dat heb ik al een aantal malen zien gebeuren.
En dat is jammer en zonde want ik kan me ook voorstellen dat je iets neerzet en er niet meteen over nadenkt hoe dat overkomt omdat je je op een probleem focust en niet op hoe je dat aan een ander uitlegt.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Stel, we willen weer een DD. Geen idee waar we die het beste vandaan kunnen halen en dat hebben wij bij alle kleurslagen.
Sommige fokkers zetten de stamboom wel op de site maar de meesten niet.
HOE kom je aan informatie?
Vaak gunnen de fokkers het licht in elkaars ogen niet en ik weet dat het niet voorbehouden is van de DD. (Middels hier op het forum o.a. te lezen)
Vaak gunnen de fokkers het licht in elkaars ogen niet en ik weet dat het niet voorbehouden is van de DD. (Middels hier op het forum o.a. te lezen)
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Langsgaan bij een fokker, voor een kennismaking.Asterix schreef:Stel, we willen weer een DD. Geen idee waar we die het beste vandaan kunnen halen en dat hebben wij bij alle kleurslagen.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
De meesten die zich net aangemeld hebben vertrekken dan ook vrijwel onmiddellijk. Ze durven niet eens een vraag te stellen nadat ze de vele lompe reacties gelezen hebben die vrijwel altijd door een selectief aantal lieden beantwoord worden. Als die nieuwe topicstarter het lef heeft om toch een vraag te stellen en volledig neergesabeld is, volgt als vanzelfsprekend een aantal reacties van wat onbeholpen meelopers die de antwoorden van het selectieve gezelschap ondersteunen.Manu schreef:Betweterig vind ik opzich nog niet eens zo'n ramp, maar de manier waarop kan soms wel iets subtieler
Resultaat: als TS ga je je defensief opstellen of je laat de boel voor wat het is en vertrekt zonder je te verlagen tot dezelfde "sociale vaardigheden" als die van een groot aantal van de reageerders/ "adviseurs." Een enkeling die het overleeft past zich aan of gaat defensief om zich heen slaan, althans daar waar nodig. Enkele borstkloppers die vaak, hoe subtiel dan ook, zonder toegevoegde waarde te leveren, in herhaling vallen hoe goed ze wel niet zijn, laat men als men ze eenmaal kent, dan ook links liggen. Dit laatste geldt ook voor hen die niet kunnen lezen en zij die hele teksten uit hun verband trekken om vervolgens diverse pogingen wagen om de TS te frustreren of te terroriseren.
Jammer dat veel leden die al langer lid zijn en over veel kennis beschikken nauwelijks tot niet meer reageren. Ze zullen wel mee lezen en daar blijft het dan bij. Eigenlijk heel erg jammer. Ze zullen ook wel leergeld betaald hebben.
Het wordt inderdaad vaak hard gebracht, maar sommige mensen beschikken nu eenmaal niet over de gangbare sociale vaardigheden. Het kan natuurlijk ook ter compensatie zijn van iets waar ze in het dagelijkse leven een gebrek aan hebben.
Het is natuurlijk dan ook geen toeval dat gedeelten uit de diverse teksten van dit forum gebruikt worden in de opleiding psychiatrie waar het gaat om kuddegedrag, pesters en het herkennen van narcistische elementen in de samenleving.
Gewoon niets van aantrekken, haal het goede uit wat je leest en ga daar verder mee. Voor de rest zie ik het als een gratis assertiviteitscursus die je gelijk in de praktijk kunt brengen.
Op een gegeven moment zie je er zelfs de humor van in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Zie mijn posts ongeveer een jaar geleden. riep ik hetzelfde. Makkelijk aanvallen/oordelen. Maar opbouwend kritiek met uitleg is fijner. Daar kan je wat mee, als je wil.Manu schreef:Betweterig vind ik opzich nog niet eens zo'n ramp, maar de manier waarop kan soms wel iets subtieler
Ik vind het nu wel meevallen.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Dee schreef:Langsgaan bij een fokker, voor een kennismaking.Asterix schreef:Stel, we willen weer een DD. Geen idee waar we die het beste vandaan kunnen halen en dat hebben wij bij alle kleurslagen.
Ja, zover ben ik ook wel na 20 jaar DDKells schreef:Gewoon vragen naar de stamboom?
Nouja, even on-topic: Begrijp best dat mensen dit maar een rotforum vinden. Nee, niet alle lieve koekjes moeten worden gebakken. Een beetje empathie naar beginners, mag wat mij betreft direct worden ingevoerd.
Tekst is altijd heel moeilijk om over te brengen wat men precies bedoeld. Heb ik ook ondervonden en nu helemaal met whatsappen
Soms doet een stem alleen al wonderen aan de telefoon.
De echte trollen ontdekt/ontmantelt men wel.
-
Daantje_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Ik vind het zelf heel vervelend dat er zo snel voor je wordt ingevuld, i.p.v. dat er eerst vragen worden gesteld om de situatie te verduidelijken. Je hebt een verschil in waarnemen en oordelen, en in de meeste gevallen wordt hier snel geoordeeld i.p.v. waargenomen. Daarom stel ik hier niet zo snel een vraag, zeker omdat ik gewoon niet zo handig ben in iets uitleggen. Ik lees nog steeds wel mee omdat er zo nu en dan waardevolle informatie te vinden is.