Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
likken in gezicht
Moderator: moderatorteam
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
likken in gezicht
Toch maar eens vragen of hier iemand een tip heeft ;
Pepper is 1,5 jaar en likt zo vaak als ze kan, onze kinderen in hun gezicht. Ik weet dat dit een vorm is van aangeven dat ze zich onder hun volet staan in rangorde, maar ze vreet nogal vanalles, we hebben een paard, dus er gaat nogal eens wat mest naar binnen en verder komt ze regelmatig kauwend uit de struiken.
Ik roep altijd : foei, niet likken, maar ze kijkt me dan aan zo van ; ja maar.... en dan loopt ze laag kwispelend met zo'n scheve achterkant.
Hoe leer ik haar dit af ?
Pepper is 1,5 jaar en likt zo vaak als ze kan, onze kinderen in hun gezicht. Ik weet dat dit een vorm is van aangeven dat ze zich onder hun volet staan in rangorde, maar ze vreet nogal vanalles, we hebben een paard, dus er gaat nogal eens wat mest naar binnen en verder komt ze regelmatig kauwend uit de struiken.
Ik roep altijd : foei, niet likken, maar ze kijkt me dan aan zo van ; ja maar.... en dan loopt ze laag kwispelend met zo'n scheve achterkant.
Hoe leer ik haar dit af ?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier wordt behoorlijk wat afgelebberd, ik vind het niet erg, dus laat het toe bij mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Van mij mogen ze het ook, maar als je het niet wil zul je het inderdaad af moeten leren. Biedt haar een alternatief. Likken betekent bv. opstaan en weglopen van haar, niet-likken betekent aandacht en lekker kroelen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb hier staffies en die likken je echt helemaal af, en als je niet uit kijkt dood.
Maar mij likken ze dus niet of bijna niet.Waarom om dat ik het niet toe laat.
Mijn man lebberen ze dus echt af, maar die laat het ook toe.
Consequent zijn , en niet laten likken,
En net wat Inge zegt, er iets tegen over zetten, Hier heb ik het zo gedaan dat ik ze van de bank afzette als ze mij likte, deden ze het niet dan mochten ze lekker op schoot , en werden ze heerlijk gekroeld.
Oke een lik vind ik niet erg , maar helemaal afgelebberd worden door 6 van die monsters vind ik iets te ver gaan.
Zou trouwens geen vel meer op mijn neus hebben
Maar mij likken ze dus niet of bijna niet.Waarom om dat ik het niet toe laat.
Mijn man lebberen ze dus echt af, maar die laat het ook toe.
Consequent zijn , en niet laten likken,
En net wat Inge zegt, er iets tegen over zetten, Hier heb ik het zo gedaan dat ik ze van de bank afzette als ze mij likte, deden ze het niet dan mochten ze lekker op schoot , en werden ze heerlijk gekroeld.
Oke een lik vind ik niet erg , maar helemaal afgelebberd worden door 6 van die monsters vind ik iets te ver gaan.
Zou trouwens geen vel meer op mijn neus hebben

groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties, maar bij mij doet ze het (bijna) nooit, omdat wij haar van ons afduwen. De kinderen spelen op de grond en dan lebbert ze ze helemaal af, ook als er vriendjes komen spelen, die zijn daar ook niet blij mee. O.k, ik kan haar dan afleiden, heb ik ook gedaan, maar dat helpt niet, de volgende keer doet ze het weer.
Nog iemand tips ?
Nog iemand tips ?
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- Femke en Bailey
- Actief
volgens mij is alleen mest van paarden die net ontwormd zijn is gavaarlijk. mijn oma's hond at elke dag een paardedrol en heeft er in 17 jaar nooit iets van gekregen.
kenzo likt ook erg in je gezicht, maar als ik 'genoeg' zeg, stopt hij er meteen mee. ik vind het niet zo erg, maar andere mensen vinden het niet prettig, dus het is fijn dat hij er dan mee stopt...
kenzo likt ook erg in je gezicht, maar als ik 'genoeg' zeg, stopt hij er meteen mee. ik vind het niet zo erg, maar andere mensen vinden het niet prettig, dus het is fijn dat hij er dan mee stopt...

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Kheb een stukkie op internet gevonden:
Waarom lik ik je gezicht zo graag?
Er zijn ook onderdanige honden. Jonge pups likken de snuit van de moeder om haar voedsel te laten opbraken. Alle honden hebben dit instinct. Het is normaal dat uw hond uw gezicht wil likken als teken van onderdanigheid en genegenheid. Sta ter omwille van de hygiëne liever niet toe.Ga het vriendelijk tegen, want zoâ€
Waarom lik ik je gezicht zo graag?
Er zijn ook onderdanige honden. Jonge pups likken de snuit van de moeder om haar voedsel te laten opbraken. Alle honden hebben dit instinct. Het is normaal dat uw hond uw gezicht wil likken als teken van onderdanigheid en genegenheid. Sta ter omwille van de hygiëne liever niet toe.Ga het vriendelijk tegen, want zoâ€
Ah hij/zij laat je zien je lief te vinden, geeft een teken van tederheid en jij slaat het af
hihi
nee, Bobje mag mij best een likje geven. Ik vind het zelfs heel vertederend als hij iets leuk vind of ergens blij mee is en hij komt even naar mij toe en geeft een likje
brrrrhij heeft nu een windje gelaten en ligt aan mijn voeten
dat er uit zo'n klein hondje zo'n groot geurtje kan komen
Maar mijn hoofd aflikken, nee dat laat ik zelden toe, niet door hem weg te duwen maar door afleiding, door te zorgen dat ie er gewoon niet bijkan of door mijn hand ervoor te houden
Een vriendin van mij liet het wel toe en dan wordt ie helemaal vrijdoos
Het is toch al zo'n knuffel

hihi
nee, Bobje mag mij best een likje geven. Ik vind het zelfs heel vertederend als hij iets leuk vind of ergens blij mee is en hij komt even naar mij toe en geeft een likje
brrrrhij heeft nu een windje gelaten en ligt aan mijn voeten

Maar mijn hoofd aflikken, nee dat laat ik zelden toe, niet door hem weg te duwen maar door afleiding, door te zorgen dat ie er gewoon niet bijkan of door mijn hand ervoor te houden
Een vriendin van mij liet het wel toe en dan wordt ie helemaal vrijdoos

Het is toch al zo'n knuffel

Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
De hond doet het niet bij de volwassenen, maar bij de kinderen die op de grond spelen.
Zo te lezen gaat het verder dan alleen een kusje.
Ik zou toch afleiden.
Ik haal mijn hond trouwens altijd weg bij op de grond spelende kinderen.
Komt 'ie maar mooi bij mij zitten of spelen.
De hond doet het niet bij de volwassenen, maar bij de kinderen die op de grond spelen.
Ik zou toch afleiden.
Ik haal mijn hond trouwens altijd weg bij op de grond spelende kinderen.
Komt 'ie maar mooi bij mij zitten of spelen.
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Als ik kijk naar je nickname heb je een flatcoated???
Als dat zo is: tja... ik wens je heel veel succes bij het afleren, maar het is een typische eigenschap van flatjes. Ik kan het weten; heb ook zo lebberaar
Als je het vies vindt dat er echt in het gezicht wordt gelikt, kun je misshcien je kinderen aanleren het hoofd weg te draaien, zodat ze alleen aan het oor likt. Dat doet Charly ook, aangezien ik het ook niet helemaal lekker vindt als ie net een grote koeienvlaai heeft gegeten...
Als dat zo is: tja... ik wens je heel veel succes bij het afleren, maar het is een typische eigenschap van flatjes. Ik kan het weten; heb ook zo lebberaar

Als je het vies vindt dat er echt in het gezicht wordt gelikt, kun je misshcien je kinderen aanleren het hoofd weg te draaien, zodat ze alleen aan het oor likt. Dat doet Charly ook, aangezien ik het ook niet helemaal lekker vindt als ie net een grote koeienvlaai heeft gegeten...

-
- Actief
Ik heb ze geleerd me alleen op de m'n neus te likken, op m'n mond vind ik een beetje vies want ze vreten ook alles van de grond. Ach, een teken dat ze je lief vinden hé met dat likken maar bij kleine kinderen lijkt me dat ook niet helemaal gezond hoor. Lijkt me ook heel lastig om dat af te leren, misschien afleiden met een speeltje of steeds foei roepen? Tenminste dat zou ik dan doen.
gr. Jacqie
gr. Jacqie
-
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja het is maar wat je wilt, ik zou het niet erg vinden bij mijn kinderen als ik erbij was....diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
Ik zou toch afleiden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
Dank je Diesel, ik dacht al ; het staat er toch duidelijk ?malinois schreef:tja het is maar wat je wilt, ik zou het niet erg vinden bij mijn kinderen als ik erbij was....diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
Ik zou toch afleiden.
Wat bedoel je, Malinois, jij laat het toe ? Zal ik je vertellen dat dit smeerlappie van de week een nageboorte van een koe op heeft ? En uitgekotst ? Ik denk niet dat ik dit toe moet laten. Het is dus idd. afgelopen, als de kinderen op de grond spelen, mag zij er niet tussen ! Aaach, ze is zo stapel op de kinderen, maarja, die lopen ook te gillen ; Mam, heeft pepper iets vies gegeten ? :p: Bedankt voor jullie tips.

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Gelukkig vreet niet elke hond die viezigheid, bah bah moet er niet aan denken dat onze Beau zoiets zou eten.flatgoldje schreef:Dank je Diesel, ik dacht al ; het staat er toch duidelijk ?malinois schreef:tja het is maar wat je wilt, ik zou het niet erg vinden bij mijn kinderen als ik erbij was....diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
Ik zou toch afleiden.
Wat bedoel je, Malinois, jij laat het toe ? Zal ik je vertellen dat dit smeerlappie van de week een nageboorte van een koe op heeft ? En uitgekotst ? Ik denk niet dat ik dit toe moet laten. Het is dus idd. afgelopen, als de kinderen op de grond spelen, mag zij er niet tussen ! Aaach, ze is zo stapel op de kinderen, maarja, die lopen ook te gillen ; Mam, heeft pepper iets vies gegeten ? :p: Bedankt voor jullie tips.:
Onze Beau vreet gelukkig niets van de straat of hondenpoep ofzo.
Toen hij nog een puppy was pakte hij op straat bijvoorbeeld papieren zakdoekjes die mensen gewoon na gebruik op straat gooiden, dan zei ik Beau vies bah, en liet hij het netjes los als hij nu ergens aan snuffelt, en ik zeg Beau vies bah, loopt hij meteen door. Zo heb ik hem dat geleerd.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik zou het toelaten tot een bepaald punt, moet geen half uur doorgaan natuurlijk...flatgoldje schreef:Dank je Diesel, ik dacht al ; het staat er toch duidelijk ?malinois schreef:tja het is maar wat je wilt, ik zou het niet erg vinden bij mijn kinderen als ik erbij was....diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
Ik zou toch afleiden.
Wat bedoel je, Malinois, jij laat het toe ? Zal ik je vertellen dat dit smeerlappie van de week een nageboorte van een koe op heeft ? En uitgekotst ? Ik denk niet dat ik dit toe moet laten. Het is dus idd. afgelopen, als de kinderen op de grond spelen, mag zij er niet tussen ! Aaach, ze is zo stapel op de kinderen, maarja, die lopen ook te gillen ; Mam, heeft pepper iets vies gegeten ? :p: Bedankt voor jullie tips.:
en alleen als ik er zelf bij was.
ja een hond eet weleens wat op, hier doen ze ook pogingen tot konijnenkeutels en mensenpoep maar meestal ben ik er wel op tijd bij en dan durven ze het toch maar niet...
maar als ik weet dat ie nou net wat gegeten zou hebben, nee dan liet ik het niet toe, maar gewoon zo af en toe, nee, zou ik niet erg vinden.
maar dat moet je zelf weten dat is denk ik heel persoonlijk... maakt ook niet uit of het nu wel of niet toegelaten wordt.

oh god, ze doen het bij kinderen! het hek van de dam! voor mensen die kinderen en het schijnbaar bijbehorende geneuzel niet zo erg leuk vinden, is dat iets om een beetje van te zuchten, hoor.diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
bijvoorbeeld.sinds mijn zusje een kind heeft, is ze, voor wat de mate van truttige gedragingen en regeltjes betreft, veranderd. ik zie het met verbazing aan...................laat niet verlet dat ik de mormels ook niet meer bij haar kind laat. met een duw tegen z'n in een strontluier verpakte reet (wat ik dus weer echt goor vind, gatverdamme, mijn hond zijn neus bij die gore meuk in de buurt

dus we doen maar braaf geen hondjes meer mee op bezoek naar zus. zucht

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Linlin schreef:
bijvoorbeeld.sinds mijn zusje een kind heeft, is ze, voor wat de mate van truttige gedragingen en regeltjes betreft, veranderd. ik zie het met verbazing aan...................laat niet verlet dat ik de mormels ook niet meer bij haar kind laat. met een duw tegen z'n in een strontluier verpakte reet (wat ik dus weer echt goor vind, gatverdamme, mijn hond zijn neus bij die gore meuk in de buurt ) begint moeders al te krijsen.
:p: :p: :p: :p: :p: :p: :p:
Hoe herkenbaar

groetjes van Joke
poot van Tender
poot van Tender
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
Achja, ieder het zijne, zo moet ik zuchten van mensen die geen kinderen hebben en hier dus niks van snappen. Waarom reageer je eigenlijk ??linlin schreef:oh god, ze doen het bij kinderen! het hek van de dam! voor mensen die kinderen en het schijnbaar bijbehorende geneuzel niet zo erg leuk vinden, is dat iets om een beetje van te zuchten, hoor.diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Tja, vrouwen zonder kinderen zijn echt dom he? die snappen helemaal niks van kinderenflatgoldje schreef:Achja, ieder het zijne, zo moet ik zuchten van mensen die geen kinderen hebben en hier dus niks van snappen. Waarom reageer je eigenlijk ??linlin schreef:oh god, ze doen het bij kinderen! het hek van de dam! voor mensen die kinderen en het schijnbaar bijbehorende geneuzel niet zo erg leuk vinden, is dat iets om een beetje van te zuchten, hoor.diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.

- flatgoldje
- Vaste gebruiker
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik snap best dat je je aangevallen voelt en niet alle reacties zijn even aardig, maar met jou opmerking kwets je een hoop vrouwen zonder kinderen. Dat is niet erg nadenkend........ vind ik.flatgoldje schreef:Nee, ik wil niemand kwetsen, IK word gekwetst, lees maar goed !
Als iemand nu geen nuttige tip hiervoor heeft, waarom zetten ze er dan een reactie neer ? Dat begrijp ik niet.
Ik laat erg veel toe hoor, in de relatie hond/kind, daar vraag ik geen meningen over.
Richt je op de personen waarvan jij vindt dat ze jou kwetsen, maar ga geen loze uitspraken doen dat vrouwen zonder kinderen geen verstand ervan hebben.
linlin schreef:oh god, ze doen het bij kinderen! het hek van de dam! voor mensen die kinderen en het schijnbaar bijbehorende geneuzel niet zo erg leuk vinden, is dat iets om een beetje van te zuchten, hoor.diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
bijvoorbeeld.sinds mijn zusje een kind heeft, is ze, voor wat de mate van truttige gedragingen en regeltjes betreft, veranderd. ik zie het met verbazing aan...................laat niet verlet dat ik de mormels ook niet meer bij haar kind laat. met een duw tegen z'n in een strontluier verpakte reet (wat ik dus weer echt goor vind, gatverdamme, mijn hond zijn neus bij die gore meuk in de buurt) begint moeders al te krijsen.
dus we doen maar braaf geen hondjes meer mee op bezoek naar zus. zucht. het zal wel horen en ik zal het wel niet snappen
.
nee, nee, nee.....
Ik ben niet zo'n snottebel die de hele dag haar kroost loopt te beschermen tegen viezigheid. Haha, het idee alleen al.
En ik sta ook geen modderhondenvoetjes droog te wrijven na elke wandeling. En als het spul van samen van 1 bord eet, moeten ze maar harder gillen. Ofzo.
Maar je hebt likken en likken.
Diesel geeft ook 1 kus. En wordt vol op de toet teruggezoent.
Bitsy geeft ook kusjes. En die krijgt ze ook terug. Volop.
Maar ik heb ook honden gekend die zich inderdaad de hele tijd tussen de kinderen begeven, en maar blijven lebberen.
Mijn honden doen dat allebei niet.
Die willen erbij om er met ballerinabarbie of haar schoenen, of duploauto's of barbiebestek (klein) al kauwend er van door te gaan.
Tevens hebben mijn honden geen enkel respect voor torenhoge blokkentorens waar met veel ruzie en zweet en zelfs tranen aan gewerkt wordt. Dus ik dacht dat mijn tip, van gewoon wegsturen ook wel bij eindeloos gelebber bruikbaar was.
Haha, Daan als bacteriepolitie..
Sorry, ik voel me geheel niet aangesproken.
Zo, nou ga ik maar eens stofzuigen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou, kwetsen... dat valt toch wel mee?Stang schreef:Tja, vrouwen zonder kinderen zijn echt dom he? die snappen helemaal niks van kinderenflatgoldje schreef:Achja, ieder het zijne, zo moet ik zuchten van mensen die geen kinderen hebben en hier dus niks van snappen. Waarom reageer je eigenlijk ??linlin schreef:oh god, ze doen het bij kinderen! het hek van de dam! voor mensen die kinderen en het schijnbaar bijbehorende geneuzel niet zo erg leuk vinden, is dat iets om een beetje van te zuchten, hoor.diesel schreef:Jullie moeten toch allemaal wat beter lezen.
(komt het in je hoofd op dat je met dit soort uitspraken mensen behoorlijk kan kwetsen?!!!)
Als je net een kind hebt word je ook het toppunt van truttigheid. En dat is inderdaad lastig te begrijpen voor mensen zonder kinderen. Ik was nog veel erger, haha, ik wilde zelfs niet dat mensen aan dat kind kwamen, laat staan vreemde honden.

Maar als je zelf dieren hebt is dat gelukkig gauw genoeg over. Stonden de oma's te griezelen als er katteharen in het ledikantje lagen. Nou, ze hebben er nooit iets van gekregen hoor.
En dat aflebberen van kindergezichtjes door honden... ik probeer het te voorkomen bij vreemde kinderen. Maar het is vriendelijk bedoeld van de hond, kinders vinden het vaak prachtig als je uitlegt dat de hond op die manier een kusje wil geven, en ik geloof werkelijk niet dat het kwaad kan. In een steriele omgeving kunnen kinderen geen weerstand opbouwen.

Mijn dochter van 12 en Jack zijn zeer zoenerig samen. En als ze moet huilen (dat gebeurt nog al eens op deze leeftijd), blijft Jack met een bezorgd bekkie constant haar hele gezicht schoon wassen. Nou, dat helpt vaak beter tegen het huilen dan een goed gesprek met Moeders hoor.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik was al verbaasd. Ik heb jou nog nooit een niet cynisch stukje zien schrijven.diesel schreef:Haha, Daan als bacteriepolitie..
Zo, nou ga ik maar eens stofzuigen.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
waarom reageer jij, teer en snel gekwetst zieltje, eigenlijk???flatgoldje schreef: Achja, ieder het zijne, zo moet ik zuchten van mensen die geen kinderen hebben en hier dus niks van snappen. Waarom reageer je eigenlijk ??
als je goed gelezen had en mijn stukje aardig geinterpreteerd had, had je wellicht kunnen destilleren dat ik vrij ironisch een punt maakte van het idee dat mensen zonder kinderen niet altijd begrijpen wat mensen met kinderen volledig vanzelfsprekend vinden. punt. niks meer, niks minder.
maar, inderdaad, je mag dus van sommigen er geeneens een geintje over maken. waarvan akte.
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
Jammer, jouw reactie ! En ik begon niet over het wel of niet gekwetst zijn, dat werd mij even verteld dat ik jouw zou kwetsen...en om nu meteen zo te reageren.....zegt genoeg over jezelf !linlin schreef:waarom reageer jij, teer en snel gekwetst zieltje, eigenlijk???flatgoldje schreef: Achja, ieder het zijne, zo moet ik zuchten van mensen die geen kinderen hebben en hier dus niks van snappen. Waarom reageer je eigenlijk ??
als je goed gelezen had en mijn stukje aardig geinterpreteerd had, had je wellicht kunnen destilleren dat ik vrij ironisch een punt maakte van het idee dat mensen zonder kinderen niet altijd begrijpen wat mensen met kinderen volledig vanzelfsprekend vinden. punt. niks meer, niks minder.
maar, inderdaad, je mag dus van sommigen er geeneens een geintje over maken. waarvan akte.
Joh, ik heb mijn oplossing al van mensen gekregen die niet zo off-topic gingen. Dank aan hun. Verder reageer ik hier niet meer, de groetjes.

nee, dat bedoel ik ook niet. wellicht niet zo handig van me om op een (naar ik dacht, hevig ironische) zin van jou voort te borduren.diesel schreef: Haha, Daan als bacteriepolitie..
en jouw tip is ongetwijfeld ook zeer bruikbaar.
wilde op een geestige manier gerucht geven aan dat het fenomeen ''kinderen-en-alles-wat-daarbij-hoort'' voor kinderlozen vrij onbegrijpelijk is. en als daar toevallig een aardige discussie uit zou ontstaan, nou, leuk toch?
dat ik dondersgoed weet DAT het gewoon zo werkt, met kinderen enzo. het verhaal van geen hondjes bij neeflief in de buurt.
hm. weinig geslaagd geintje. jammer, was niet de bedoeling. en nu ga IK dus een kind in bad doen, stukken brood met smeerkaas van de vloer af schrapen, en luiers verschonen.
-
- Zeer actief
8O 8O moet je dat zelf doen? 8O 8Olinlin schreef:
stukken brood met smeerkaas van de vloer af schrapen
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)