Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude labrador doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Re: Oude labrador doodgebeten

Ongelezen bericht door Dinos »

mmartinn schreef:
Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Wat een vreemd verhaal.
Als je je hond niet in de hand hebt en hij kan veel schade aanrichten, moet je hem gewoon aanlijnen.
Jij bent verantwoordelijk voor jou hond.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn hond groot of klein dus wat is uw punt?
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dinos schreef:@mmartinn
Ook u heeft schijnbaar een hond die uit de speelgoedwinkel is gekomen.
Als men zich eerst eens zou verdiepen in hondengedrag voor hier direct te reageren , en zich blind bij meute te voegen, zou de discussie stuk volwassener zijn.
Euhm. Ik ben niet zo van de meutes.
Je moet er gewoon voor zorgen dat je hond geen kwaad kan doen bij andere honden. Die andere honden die je tegenkomt heb je geen klap mee te maken, hoe irritant ze ook zijn.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:
mmartinn schreef:
Dinos schreef:Verantwoording ligt bij baasje , en of dit nu stereo type eigenaar van soort hond is??? Zal het baasje getroffen hond een worst wezen. Moet ik in losloopgebied onze hond vasthouden, omdat hij eventueel hond terugbijt??? Ik heb angst dat dit een keer zal gebeuren daar hij al herhaalde malen door hondjes van ander volk??? Zonder aanleiding hem bijten en juist die aan de lijn zouden moeten, daar Dinos als leider confrontatie dus uit de weg gaat. Maar op iedere hond zit een stop en ik wil die van Dinos niet zien omdat het andere soort volk een hond heeft die niet sociaal is en qua vermogen relatief weinig schade kan aanbrengen , met de bekende uitspraak ze is bang voor grote honden. Wat dus neerkomt op de uitspraak doet ie anders nooit.
Wat een vreemd verhaal.
Als je je hond niet in de hand hebt en hij kan veel schade aanrichten, moet je hem gewoon aanlijnen.
Jij bent verantwoordelijk voor jou hond.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn hond groot of klein dus wat is uw punt?
Het punt is dat jij zegt dat je je hond niet bij je wil houden en niet zeker weet dat hij niet een keer een kleine keffer mores leert. Dat is het punt.
Afbeelding
Dinos

Klopt in losloopgebied kom je met een stabiele hond, met een asociale hond groot of klein heb je daar niets te zoeken als je hem niet aan de lijn hebt.
Dinos

tekkel schreef:
Dinos schreef:@ tekkel
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
Ja, doe maar. Dan weet ik of ik eeuwig op mijn hoede moet zijn of niet :ugh:
Na mijn p.b aan u over mijn verblijfplaats geen reactie dus ga er van uit dat uw vraag
(Waar woon jij ) beetje onbehouwen vraagstelling, meerwaarde aan discussie had
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:Klopt in losloopgebied kom je met een stabiele hond, met een asociale hond groot of klein heb je daar niets te zoeken als je hem niet aan de lijn hebt.

Wat is een niet sociale hond? Een hond die geen zin heeft in jouw hond? Ben jij ook niet sociaal als je geen zin hebt in spelen met een reus van een kerel die je niet kent en die op straat ineens voor je staat en een bal tegen je aan gooit? Nogmaals, ik heb weinig op met wat jij wel en niet sociaal vindt aan andere honden. Mijn hond laat haar tanden zien aan reuen. Logisch, ze is niet loops en wil niet spelen met grote honden. Kansloos, ding weegt 5 kilo. Dat is heel sociaal. Een hond die er dan op klapt is uitermate asociaal. Om even wat meer duidelijkheid te scheppen, een hond wil niet altijd spelen met elke vreemde hond. Hij mag dan snauwen, grommen en zijn tanden laten zien. Dat is hondentaal.

Wat heeft het aanlijnen eigenlijk voor zin als de honden van een ander gewoon bij jou komen buurten? Ik ben het overigens helemaal met je eens dat je met een asociale hond niks te zoeken hebt in een losloopgebied als deze hond agressief asociaal is. Is hij gewoon niet speels of niet zo in to andere honden zou ik niet weten waarom je daar niet mag komen zolang je hond geen andere honden grijpt die niks doen.

En ik zeg ook niet dat jouw hond agressief is. Alleen zeg je helaas net dat je niet weet of hij niet een keer een klein hondje gaat grijpen dat lelijk doet. Verplaats je dan wel even in het feit dat jouw hond een reus is en dat kleine hondje een dwerg. Die moet je domweg niet met elkaar laten sollen als er risico is op een "ongelukje".
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dinos, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen hond.
ook jij!
en als jij niet kunt garanderen dat jouw hond niet bijten zal als ie geprovoceerd wordt hou je je hond gewoon bij je: onder appèl of aan de riem als het appèl niet 100% is.
zo makkelijk is het gewoon, ook voor mensen met grote honden :lol1:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Niet willen spelen , of zoals het hoort langs achter benaderd willen worden en hier met grauw of snauw op reageren is geen probleem het direct bijten kan dus wel een groot probleem zijn, en zal door veel honden op hondse manier op gereageerd worden, ik wil niet dat Dinos dit ooit doet maar zoals ik al eerder vermelde op iedere hond zit een stop. Ik ben trots op mijn zeer stabiele cane corso en vertik het om hem in losloopgebied vast te houden omdat hij eventueel een keer terugbijt als hij weer vanuit het niets gebeten wordt. We moeten de wereld niet omdraaien en ieder sociale hond heeft het recht in losloopgebied te zijn of hij nu 100 kg weegt of 1 kg , en moet daar zonder aangevallen te worden vrij kunnen rondlopen. Dus nogmaals ik laat mijn hond los en reageert hij een keer op een bijtincident zal dat wel aan ras en stereo type baas liggen???
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:Niet willen spelen , of zoals het hoort langs achter benaderd willen worden en hier met grauw of snauw op reageren is geen probleem het direct bijten kan dus wel een groot probleem zijn, en zal door veel honden op hondse manier op gereageerd worden, ik wil niet dat Dinos dit ooit doet maar zoals ik al eerder vermelde op iedere hond zit een stop. Ik ben trots op mijn zeer stabiele cane corso en vertik het om hem in losloopgebied vast te houden omdat hij eventueel een keer terugbijt als hij weer vanuit het niets gebeten wordt. We moeten de wereld niet omdraaien en ieder sociale hond heeft het recht in losloopgebied te zijn of hij nu 100 kg weegt of 1 kg , en moet daar zonder aangevallen te worden vrij kunnen rondlopen. Dus nogmaals ik laat mijn hond los en reageert hij een keer op een bijtincident zal dat wel aan ras en stereo type baas liggen???
ja inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:Niet willen spelen , of zoals het hoort langs achter benaderd willen worden en hier met grauw of snauw op reageren is geen probleem het direct bijten kan dus wel een groot probleem zijn, en zal door veel honden op hondse manier op gereageerd worden, ik wil niet dat Dinos dit ooit doet maar zoals ik al eerder vermelde op iedere hond zit een stop. Ik ben trots op mijn zeer stabiele cane corso en vertik het om hem in losloopgebied vast te houden omdat hij eventueel een keer terugbijt als hij weer vanuit het niets gebeten wordt. We moeten de wereld niet omdraaien en ieder sociale hond heeft het recht in losloopgebied te zijn of hij nu 100 kg weegt of 1 kg , en moet daar zonder aangevallen te worden vrij kunnen rondlopen. Dus nogmaals ik laat mijn hond los en reageert hij een keer op een bijtincident zal dat wel aan ras en stereo type baas liggen???
Yep inderdaad.
Ik heb een hond gehad die niks van andere honden wilde weten. Toch liep hij altijd los bij mij en nooit de kans gehad om een vreemde hond maar een haartje te krenken. Ik loste de problemen voor hem op, hoefde hij niets aan te doen. Overigens luisterde hij wel altijd, hier was hier en dat was wel de voorwaarde om hem los te kunnen laten lopen.

Jij moet voorkomen dat er überhaupt een andere hond jouw hond kan bijten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

renee-uk schreef:dinos, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen hond.
ook jij!
en als jij niet kunt garanderen dat jouw hond niet bijten zal als ie geprovoceerd wordt hou je je hond gewoon bij je: onder appèl of aan de riem als het appèl niet 100% is.
Ga u eens verdiepen in hondengedrag, en ben benieuwd of uw herder als de foto hond van u is zal reageren als hij wordt aangevallen, weet zeker dat er een kortere stop op zit als die van mij.
En hij direct zal reageren als hij wordt gebeten. Dit is natuurlijk hypothetisch want uw hond staat 100% onder uw appel en hij loopt nooit meer als 2 meter bij u vandaan . En als hij verder dan 20 meter losloopt heeft u direct door aan lichaamstaal dat snelle b.v hazewind kwaad in de zin heeft en zal hij nooit in zo,n situatie belanden. Uw enorme kennis en wijsheid zal bij veel leden groot respect opleveren.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dinos schreef:Klopt in losloopgebied kom je met een stabiele hond, met een asociale hond groot of klein heb je daar niets te zoeken als je hem niet aan de lijn hebt.
Ik heb helemaal geen problemen met asociale honden, honden die met een boog om ons heen lopen, aanblaffen, of zelfs grommen als mijn honden te dichtbij komen. Al helemaal niet als het kleine hondjes zijn, want al happen die in mijn honden, mijn honden bijten ze niet dood.

Maar andersom... Ik loop echt om voor vreemde staffs en ambulls en nog een zooi rassen. Want als mijn honden te kennen geven dat ze niet gediend zijn van een kennismaking loopt dat meestal wel goed af, maar als het niet goed gaat zitten er op de een of andere manier altijd gaatjes in mijn honden, en nooit in die andere hond.

Dus misschien heb je niks te zoeken in een losloopgebied als je hond gaten maakt.

En ja hoe je het ook wendt of keert, het is een rasgebonden probleem. Elke hond kan mot krijgen met een andere hond, maar de kans dat een cocker een teckel aan gort bijt of een golden een labrador vermoordt of een border een setter aan stukkies hapt is simpelweg veel en veel kleiner dan wanneer het om bepaalde andere rassen gaat.

Dieptriest voor die bazen trouwens, om je ouwe hond op zo'n manier te moeten verliezen. En er is werkelijk nul excuus voor die andere baas.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:dinos, iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar eigen hond.
ook jij!
Ga u eens verdiepen in hondengedrag, en ben benieuwd of uw herder als de foto hond van u is zal reageren als hij wordt aangevallen, weet zeker dat er een kortere stop op zit als die van mij.
En hij direct zal reageren als hij wordt gebeten. Dit is natuurlijk hypothetisch want uw hond staat 100% onder uw appel en hij loopt nooit meer als 2 meter bij u vandaan . En als hij verder dan 20 meter losloopt heeft u direct door aan lichaamstaal dat snelle b.v hazewind kwaad in de zin heeft en zal hij nooit in zo,n situatie belanden. Uw enorme kennis en wijsheid zal bij veel leden groot respect opleveren.
mijn hond durft best te bijten als ze denkt dat een hond haar te na komt en aangezien ze niet 100% betrouwbaar terugkomt gaat ze alleen los op heel overzichtelijke plekken, bijvoorbeeld een veld waar ik honderden meters ver kan zien of er iets of iemand aankomt.
dat kan omdat ze als rechtgeaarde duitse herder nooit ver bij me weggaat.
als het daar druk is, wat voor kan komen, blijft ze aan de (lange) lijn.
zo makkelijk is het gewoon :U:
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Komt er gewoon op neer dat je er rekening mee moet houden dat het kan gebeuren ook al doe je je best om het te voorkomen.
En gebeurt het dan moet je verantwoordelijkheid nemen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Wat ik altijd als zeer grappig heb ervaren is dat als ik met 3 honden liep, waaronder de staffordmiks, een belgische herder en een kruising niemand zo nodig zijn hond op me moest laten aflopen. Alleen nu ik met de kleinere hond loopt laat iedere godverlaat zijn hond op me af stormen. Dood en doodziek wordt ik er van. Laatst weer 2 Duitse herders. VOLG! VOLG! En wat ik al verwacht had, een kwam even een punt maken want die had even geen zin meer in volg. Mijn hondje gooide zich op de rug en begon te grommen. Goddank schrok baasje zelf ook. Als ik zelf een grote hond had gehad had hij Rex meteen vast gemaakt.
Leaken

Nou daar zeg je wat,dat is ook echt zo.
Toen ik met mijn grote,donker bruine,met grote witte tanden....Duitse Staander reu liep gingen er veel mensen met een boog om heen of probeerde een inschatting te maken hoe de hond was.

Als ik met mijn schattige Shih`s loop zijn dat soort mensen opeens heel anders,Hup grote hond aan rollijn volledig op de mijne af laten stuiven.
In gebieden waar ze niet eens los mogen lopen,gewoon laten gaan.En dan zeggen hij doet niks hoor,of hij wil alleen maar spelen.

Er wordt niet ingeschat hoe die van mij zijn,er wordt niet gezien dat romy grote ogen op zet en heel bang wordt van zo`n reus.Nee er wordt eerder een opmerking gemaakt dat ze maar moet wennen aan grote honden :roll: ..
Als ze gaat gillen van angst krijg je een opmerking als,ach...er gebeurd niks,dat hoort er bij.

Maar ik wil dat helemaal niet !!!!En mijn hondjes ook niet.
Ze hebben geen problemen met grote rustige honden,maar grote lompe,onbenullige honden wel.
(Ook de middel maat die erg druk zijn vinden ze niet zo leuk)
Ze kunnen wel met grote honden als ze lief zijn.

Romy gedraagt zich als een konijn,die hupst en gaan op de vlucht.Hartstikke leuk voor een grote hond om daar achter aan te jagen...Maar super zielig voor Romy.
Maar veel bazen van grote honden zien niet haar taal,zien niet dat ze hun hond bij zich moeten houden.

Ik kan niet meer naar losloop gebieden om dat grote honden vaak op ze jagen.
Gelukkig zijn het teefjes en lopen hier veel reuen want er zijn in de buurt al veel kleine reutjes zwaar aangevallen door grote reuen,waarom?Omdat zo`n kleine reu ook haantje wil zijn.En dan hap!
2 hondjes hebben het net overleefd.Omdat er in gegrepen werd.
Voor mij alle reden om angst te hebben voor grote honden die op die van mij af komen.Zeker als zo`n baas 200 meter verder op loopt.

Vaak als je zelf eerst kleine hondjes hebt gehad en later een grote,weet je waar je op moet letten.
Veel mensen weten het ook echt niet,die denken hond is hond,groot of klein,dat zal allemaal wel met elkaar kunnen.Mijn kleintjes zijn lief dus zal het wel goed gaan...Maar niet anders denken.

Als een grote hond goed opgevoed is,en anders bij de baas aan de lijn loopt,kan ik ook ontspannen wandelen.
Helaas is dat vaak niet zo. :(:

Om positief af te sluiten,gelukkig zijn er ook bazen die het WEL zien.Groot compliment daar voor :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dinos schreef:Uw enorme kennis en wijsheid zal bij veel leden groot respect opleveren.

:ok: Dat klopt ja.

Maar met twee bakbeesten die je lichamelijk denkt te kunnen/moeten overheersen, waarvan er één zo goed luistert dat je hem vol trots met moeite van loopse teven af getrokken krijgt, is dat misschien wat lastig te bevatten.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik zie daar wel regelmatig een jonge gast met een niet uit de kluiten gewassen deense dog, een gele.. Maar kan me. Iet voorstellen dat die dit heeft gedaan..
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dinos schreef:
tekkel schreef:
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
Na mijn p.b aan u over mijn verblijfplaats geen reactie dus ga er van uit dat uw vraag
Ik zit niet dag en nacht op het forum, en aan je uit-bak had je kunnen zien dat ik je pb nog niet gelezen had.
Mijn vraag was serieus, want ik hoop jou echt niet tegen te komen als ik ergens loop met mijn tekkeltje :ugh: Maar dat zal niet gebeuren nu ik weet waar jij woont. Dank :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dinos

tekkel schreef:
Dinos schreef:
tekkel schreef:
Ik zit niet dag en nacht op het forum, en aan je uit-bak had je kunnen zien dat ik je pb nog niet gelezen had.
Mijn vraag was serieus, want ik hoop jou echt niet tegen te komen als ik ergens loop met mijn tekkeltje :ugh: Maar dat zal niet gebeuren nu ik weet waar jij woont. Dank :ok:
Dit is waarschijnlijk wederzijds ,
U hoort waarschijnlijk bij dat andere slag mensen, wat de rollen omdraait .
Losloopgebied mag hondje zich misdragen en bijten,want kan geen schade aanrichten??
Maar een grote hond moet ten alle tijden vast omdat als hij reageert op bijten en terug zou bijten het direct ernstiger is ( wat ik niet ontken) maar dit is de omgekeerde wereld.Als u een hondje zou hebben dat bijt,diend u in losloopgebied niet te komen ,of aangelijnd.
U lijkt en let op (lijkt ) mij het type baasje dat in losloopgebied direct hondje optilt als u twee molossers ziet komen, en vervolgens als u kijkt en ziet onze teckel loopt daar ook tussen,u uw hondje weer neerzet met de gedachte oh ze hebben ook een kleintje erbij dan zullen ze wel lief zijn. Hoe kortzichtig en bevooroordeeld kunnen sommige mensen zijn.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:Hoe kortzichtig en bevooroordeeld kunnen sommige mensen zijn.
alweer van die wijze woorden :ok:
hoor je zelf ook bij die sommige mensen of zijn dat altijd anderen?
Afbeelding

Dinos

renee-uk schreef:
Nee van af het begin hebben jullie o zo wijze honden vrienden mij heel stigmatiserend al in een hokje geplaatst.
Als jullie je daar beter door voelen moeten je dit zeker niet laten.
Nogmaals vreemde gewaarwording om zo op een forum welkom geheten te worden.
Ik heb mijzelf aangemeld om dingen te leren en eventueel hulp te bieden, maar voor beide heb ik tot nu toe een zwaar hoofd in. Ik hoop hier nog wel mensen te treffen die een andere vorm van communiceren hebben als wat u ten toon stelt.
Dinos

renee-uk schreef:
En als u mij citeert laat dan alles in context staan a.u.b, dat doe ik bij u ook ,woorden ,zinsdelen knippen en plakken is trouwens ook meer werk.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Krijg een beetje een dejavu eigenlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

malinois schreef:Krijg een beetje een dejavu eigenlijk...
Wat u krijgt vindt ik niet zo interessant ,als dit niets aan discussie toevoegt
Loze kreten zijn een vorm van onvermogen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:

Wat jij vind vind ik niet zo interessant ik heb genoeg inhoudends toegevoegd naar mijn idee en als dat jou niet aanstaat is dat niet mijn probleem maar die van jou!

Wordt t een beetje te heet onder je voetjes?
Afbeelding
Dinos

malinois schreef:
Dinos schreef:

Wat jij vind vind ik niet zo interessant ik heb genoeg inhoudends toegevoegd naar mijn idee en als dat jou niet aanstaat is dat niet mijn probleem maar die van jou!

Wordt t een beetje te heet onder je voetjes?
Nogmaals loze kreten voegen niets toe, en wat bedoelt u met heet onder mijn voeten???, maar dat kan u misschien beter via pb doen ,aangezien dit topic al genoeg vervuild wordt met loze woorden en zelfverheerlijkse opmerkingen.
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:
En als u mij citeert laat dan alles in context staan a.u.b, dat doe ik bij u ook ,woorden ,zinsdelen knippen en plakken is trouwens ook meer werk.
dat maak ik altijd zelf nog wel uit.
zolang ik niks uit zijn verband ruk, niet knip en plak en me hou aan wat er staat zul je het hier toch mee moeten doen.
wat ik laat staan is waar ik op reageer en dat lijkt me toch eigenlijk wel erg duidelijk :U:
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:
renee-uk schreef:
Nee van af het begin hebben jullie o zo wijze honden vrienden mij heel stigmatiserend al in een hokje geplaatst.
Als jullie je daar beter door voelen moeten je dit zeker niet laten.
Nogmaals vreemde gewaarwording om zo op een forum welkom geheten te worden.
Ik heb mijzelf aangemeld om dingen te leren en eventueel hulp te bieden, maar voor beide heb ik tot nu toe een zwaar hoofd in. Ik hoop hier nog wel mensen te treffen die een andere vorm van communiceren hebben als wat u ten toon stelt.
nee hoor, in dat hokje heb je jezelf gezet, daar hoefden wij geen enkele moeite voor te doen.
Afbeelding

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dit is toch niet gebeurd in dit geval?

En nee, ook al wordt jouw hond keer op keer aangevallen door andere hondjes, dan is het nog steeds jouw verantwoording om te zorgen dat de andere hond niet gebeten wordt. Als jij bang bent dat jouw hond een keer zijn grens bereikt van wat hij pikt, dan moet je ervoor proberen te zorgen dat hij die grens niet bereikt. Dat eigenlijk de eigenaren van de andere honden dat zouden moeten doen is waar, maar dat gebeurd niet. Dus zorg je als eigenaar zelf voor jouw hond dat hij én niet aangevallen wordt én zijn grens niet bereikt. Geen hond hoort een andere hond te bijten, maar eigenaren van bepaalde grotere rassen moeten er ook rekening mee houden dat hun honden veel meer schade aanrichten als ze eens terug bijten. Dat moet je gewoon niet willen.

Zo gaat mijn hond niet meer mee naar stal, omdat daar een klein hondje loopt dat telkens blaffend en snauwend op hem af komt. Hij wil zelf terug snauwen, mag hij niet, ik kan die kleine hond niet bij mijn hond weghouden, dus hij kan niet meer mee.
Dinos

Prima dat is heel lovend van u.
Desondanks zal ik onze hond blijven loslaten in losloopgebied , daar hij niet degene is die bijt, en mocht hij ooit terugbijten, hoop ik dat er getuigen zijn en is de verantwoording voor eigenaar van hond die dus asociaal is. Nogmaals ik vindt dat de rollen omgedraaid worden en dat je met agressieve hond groot of klein niets in losloopgebied te zoeken hebt,mits aangelijnd als je daar toch zo graag loopt.
Ik mag op de landingsbaan van Schiphol rijden en de boeings moeten maar uitwijken.
Ik heb daar als asociale weggebruiker niets te zoeken en ja als de Boeing over mij heen dendert heb ik schade. Ik denk dat ik in rechtszaak weinig kans op schadeclaim heb. Maar genoeg men wil hier kennelijk geen dingen toegeven, en blijft iedereen bij zijn/haar mening. En ben blij dat vele ook niet bij mij in provincie wonen want dan zou ik toch een probleem hebben als ik met sociale stabiele hond uw eventuele agressieve asociale hond tegen kwam. Ik doel hiermee op aantal leden Tessa en is niet direct aan u gericht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”