Mijn hond is ook behoorlijk gespierd maar niet zp overdreven anabolenachtig. Dit vind ik persoonlijk echt niet mooi terwijl ik wel van gespierde honden houDevel schreef:De contrasten van de foto zijn niet goed waardoor de hond dof lijkt, het groene van het gras vind ik ook teveel uit steken. Ik denk dat nog veel honden een puntje kunnen zuigen aan de bouw van deze hond, en daar is niks qua bodybuiling of anabolen aan toegevoegd. Sporten en een atletische hond krijg je al snel gespierd. Diesel heeft er ook aanleg voor als je met hem gaat fietsen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ribben voelen
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Ribben voelen

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik hou ook van gespierde honden, maar wel in balans. Dat mis ik bij deze foto's een beetje, die kop lijkt veel te groot voor het lijf.
Maar de bouw van een hond scheelt ook. Zoals Kyra erbij staat zal Sari nooit uit zien. En ook Sari is gespierd maar echt totáál anders als Kyra. Die hele bouw kun je al niet vergelijken.
Kyra toont sowieso vrij snel rib, ook als ze wat zwaarder is.
Maar de bouw van een hond scheelt ook. Zoals Kyra erbij staat zal Sari nooit uit zien. En ook Sari is gespierd maar echt totáál anders als Kyra. Die hele bouw kun je al niet vergelijken.
Kyra toont sowieso vrij snel rib, ook als ze wat zwaarder is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ben natuurlijk ietsje bevooroordeeld
maar ik vind mijn mannetje niet overdreven gespierd maar gewoon in proportie:

Verder zie je zijn ribben als hij loopt, niet als hij stilstaat.

Verder zie je zijn ribben als hij loopt, niet als hij stilstaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kipo
- Zeer actief
Foutje bedankt...sbientje schreef: je ziet toch duidelijk de zgn latissimus dorsi (jaja, opgelet bij KK2) over de ribben lopen hoor..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Ik vind hem mooi! Als het mijn hond was, zou ie misschien een ietsje voller zijn, maar hij is prachtig en ziet er niet "ondervoed" uit!
Mooie jongen!
Mooie jongen!

Slechter ook zeker niet. Die honden staan in top conditie. Beter iets TE gespierd als iets TE dik.Inge O schreef:dat kan jij vinden maar dat heeft dan puur te maken met wat jij mooi vindt want de hond zelf wordt er niks beter van.Devel schreef:De contrasten van de foto zijn niet goed waardoor de hond dof lijkt, het groene van het gras vind ik ook teveel uit steken. Ik denk dat nog veel honden een puntje kunnen zuigen aan de bouw van deze hond, en daar is niks qua bodybuiling of anabolen aan toegevoegd. Sporten en een atletische hond krijg je al snel gespierd. Diesel heeft er ook aanleg voor als je met hem gaat fietsen.
en daarbij vind ik het lelijk, smaken verschillen dus ook.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nou, ik vind t ook niks die honden. Doe me dan mijn slungele Xavi maar
Tis hier heel makkelijk; ik zie direct aan hem als ie schraal/mager is of goed
Hij heeft even een periode gehad dat ie slecht at en dat zie je direct:
Ik vind hem hier ietsje te schraal

Maar als hij een week normaal eet is het er ook zo weer aan. Geen gevoel hier dus, kan zo op het blote oog

Tis hier heel makkelijk; ik zie direct aan hem als ie schraal/mager is of goed

Maar als hij een week normaal eet is het er ook zo weer aan. Geen gevoel hier dus, kan zo op het blote oog

Laatst gewijzigd door Hylos op 25 mar 2014 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Mooie foto en prachtige hond!Hylos schreef:Nou, ik vind t ook niks die honden. Doe maar dan maar slungele Xavi maar![]()
Tis hier heel makkelijk; ik zie direct aan hem als ie schraal/mager is of goed![]()

- Hylos
- Zeer actief
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Wauw wat is ie mooi! Prachtig getekend en hele mooie zachte uitstraling! !!!
Ik hou niet van dit soort honden maar van xavi ben ik fan!
Ik hou niet van dit soort honden maar van xavi ben ik fan!
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Je hoeft geen gekke dingen te doen met zo een hond om goede definitie te krijgen. Dit komt alleen door wandelen/fietsen/zwemmen.

Tyra, ook door fietsen en gewoon spelen

Overigens vind ik Xavi een hele mooie hond maar te weinig bespiering naar mijn smaak. Zeker bij dit type hond waarbij je de definitie zo snel krijgt hoor je gewoon wat spieren te zien.

Tyra, ook door fietsen en gewoon spelen

Overigens vind ik Xavi een hele mooie hond maar te weinig bespiering naar mijn smaak. Zeker bij dit type hond waarbij je de definitie zo snel krijgt hoor je gewoon wat spieren te zien.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Alles valt en hangt met wat je er mee doet. Hier is Csiva het beste bespierd. Maarja, die loopt 2x per week agility en denkt dat het bos haar persoonlijke agilitybaan is 
Luca en Dumas zijn gewoon normaal bespierd. Ik vind het wel best. Ze zijn goed op gewicht en ogen goed gezond. Dat vind ik het belangrijkste.

Luca en Dumas zijn gewoon normaal bespierd. Ik vind het wel best. Ze zijn goed op gewicht en ogen goed gezond. Dat vind ik het belangrijkste.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
haha, maakt niet uit tochkipo schreef:Foutje bedankt...sbientje schreef: je ziet toch duidelijk de zgn latissimus dorsi (jaja, opgelet bij KK2) over de ribben lopen hoor..Ik vergat spontaan dat die schouder natuurlijk wél nog met de romp verbonden diende te worden. Ter verdediging voer ik nog aan dat ik de latissimus dorsi eigenlijk zelden/nooit zo sterk ontwikkelt heb gezien dat hij het voelen van de ribben in de weg zit....

- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Als het natuurlijk is vind ik het wel mooi, die honden van Valerie vind ik ook wel mooi.Nanna schreef:Geef mij maar een normale bespiering, ik hou niet van die overdreven anabole sportschooltypes.
Maar word wel ziek als ze honden ook vol gaan gooien met spieropbouwende middeltjes.

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Man, ik zou treurig worden van de bouw van de onderste hond. Die hond heeft totaal geen hoekingen. De achterhand is bijna stijl, maar ook voorhand/boeg/borst is stijl. Er zit inderdaad wel bespiering om (wat je bij dit ras al heel snel hebt....). Kop is groter het lichaam en ik vermoed dat als de achterhand er normaal onder staat dat deze hond met kop haast toptzwaar is. Overigens als ik naar de buiklijn kijk, net even voor/boven het geslachtsdeel: dan zie ik een hond waar iets duidelijk niet goed mee is. Als huid in zo'n plooi staat is dat een teken aan de wand. Nee ik vind sommige bespiering bij zulke honden best mooi, maar van de plaatjes die je laat zien kan ik het mooie niet zien. Ik denk ook dat het beest gewoon heel slecht rent. Een bulldog of stafford zou niks voor mij zijn. Ook Xavi zou ik denk ik schraler houden, maar volgens mij heb je dan gewoon het verkeerde ras gekozen. Ik hou meer van atleten als border collies en windhond. De duursporters.Devel schreef:Slechter ook zeker niet. Die honden staan in top conditie. Beter iets TE gespierd als iets TE dik.Inge O schreef:dat kan jij vinden maar dat heeft dan puur te maken met wat jij mooi vindt want de hond zelf wordt er niks beter van.Devel schreef:De contrasten van de foto zijn niet goed waardoor de hond dof lijkt, het groene van het gras vind ik ook teveel uit steken. Ik denk dat nog veel honden een puntje kunnen zuigen aan de bouw van deze hond, en daar is niks qua bodybuiling of anabolen aan toegevoegd. Sporten en een atletische hond krijg je al snel gespierd. Diesel heeft er ook aanleg voor als je met hem gaat fietsen.
en daarbij vind ik het lelijk, smaken verschillen dus ook.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
zoals jigzy in dit topic vind ik heel mooi, maar dan wel voor een stafford(achtige).
- Hylos
- Zeer actief
Bedankt nog voor de leuke berichtjes!
Xavi schraler houden bestaat niet
Ik sport totaal niet met die hond.. geen trainen, rennen, fietsen of veel loslopen, niks. Dus zal het ras zijn idd
Nu had ik graag veel gewandeld en dat komt zeker ook. Maar niks met als doel om spieren te kweken. Vond die honden er ook niet gezond uitzien. Ze zijn altijd zo dof en droog..
Xavi schraler houden bestaat niet

Ik sport totaal niet met die hond.. geen trainen, rennen, fietsen of veel loslopen, niks. Dus zal het ras zijn idd

Nu had ik graag veel gewandeld en dat komt zeker ook. Maar niks met als doel om spieren te kweken. Vond die honden er ook niet gezond uitzien. Ze zijn altijd zo dof en droog..

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Ribben duidelijk te voelen, flinke taille en als het even kan in stand het laatste ribje zichtbaar.
Veel mensen vinden Manga ook te mager. Ik heb gezien, haar heupjes, haar zo schraal mogelijk. En vind het ook niet nodig dat ze zwaarder is. Ondanks dat ze goed gespierd is zou ze wat beter gespierd mogen zijn op haar rug, maar dat krijgen we ondanks zwemmen en fietsen niet voor elkaar.
Zaira is momenteel op dieet, qua ribben/heupbotten is die goed alleen nog een beetje chubby/jelly.
Veel mensen vinden Manga ook te mager. Ik heb gezien, haar heupjes, haar zo schraal mogelijk. En vind het ook niet nodig dat ze zwaarder is. Ondanks dat ze goed gespierd is zou ze wat beter gespierd mogen zijn op haar rug, maar dat krijgen we ondanks zwemmen en fietsen niet voor elkaar.
Zaira is momenteel op dieet, qua ribben/heupbotten is die goed alleen nog een beetje chubby/jelly.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik voer ook op het oog. Ik vind Figo nu goed, maar heeft wel wat geschommeld. Ook door verplichte lijnrust. Hij kan 2 kilo missen. Als hij echt recht staat zie ik zijn laatste rib. De rest ga ik niet zien, daar heeft hij te lange haren voor. Door dit topic wel weer gevoeld.
En mijn idee bevestigd. Ik kan zijn rugwervels voelen. Ook zijn ribben, maar niet als mijn vuist. Als mijn vuist lijkt me ook niet gezond, dan moet ik hem een twee weken geen eten geven. Hij heeft wel een reserve. Kan strakker. Maar laatst had ie het virus en dan ben ik wel blij met die 1 of 2 kilo meer. Dat kan hij dan ook wel hebben.
En mijn idee bevestigd. Ik kan zijn rugwervels voelen. Ook zijn ribben, maar niet als mijn vuist. Als mijn vuist lijkt me ook niet gezond, dan moet ik hem een twee weken geen eten geven. Hij heeft wel een reserve. Kan strakker. Maar laatst had ie het virus en dan ben ik wel blij met die 1 of 2 kilo meer. Dat kan hij dan ook wel hebben.
- dagmar88
- Zeer actief
Dit is er één van de fokker van de eerste pit foto, niet van die twee bij elkaar.
Ik houd er wel van, van die felle kleine ratten.

Die met die grote harses is meer dog achtig, slaat nergens op om die zo af te trainen en te mager te houden om te lijken op iets wat hij niet is.

Die met die grote harses is meer dog achtig, slaat nergens op om die zo af te trainen en te mager te houden om te lijken op iets wat hij niet is.
-
- Zeer actief
Zijn dat echt dingen die gebeuren? Dat is je reinste mishandeling dan!Inge O schreef:die is, naast uitgedorst, ook uitgehongerd voor de foto natuurlijk, zo'n gevulde buik toont zo papzakkerig hègyanty schreef: Overigens als ik naar de buiklijn kijk, net even voor/boven het geslachtsdeel: dan zie ik een hond waar iets duidelijk niet goed mee is. Als huid in zo'n plooi staat is dat een teken aan de wand..
Daar walg ik van en dan mocht het de mooiste hond op aarde zijn, als dat de vereiste is, geef mij dan maar een "lelijke" hond. Daar zou klacht over ingediend moeten worden ipv foto's te verspreiden...
Ik hoop dat die eigenaren ook een mooie sixpack hebben en een Mister Universe zijn, het is wel zo eerlijk om voor jezelf hetzelfde te willen als voor je hond, maar dat zal wel niet zeker? Het is makkelijker een ander een basisbehoefte te ontzeggen, dan jezelf; drinken en eten heeft elk wezen nodig, maar dat zal wel aan mij liggen...
- Hylos
- Zeer actief
Toch weer heel anders dan Xavi, veel kleiner lijkt t idd. Lijkt zo gek vind ik, alsof de hond in een boogje staatdagmar88 schreef:Dit is er één van de fokker van de eerste pit foto, niet van die twee bij elkaar.

-
- Zeer actief
Phantom staat er op het moment zo bij zoals ik hem mooi vindt, niet te overdreven gewoon goed voor een Bull.

Sjon vind ik ook te mager, bij Sjon kan je ook je handpalm tussen zijn heupbotten leggen dan zakt hij ertussen in, als je hem aait voel je zijn hele ruggegraat en al zijn ribben maar je ziet het niet door zijn vacht. Pas alsmensen hem aaien kijken ze je aan zo van
Maar sinds Whisper er is eet hij ineens onwijs goed
, 2 keer per dag Cavom met een goedkoop kuipje gaat erin als koek. Ben er heel blij om want hij was 4 weken terug gewogen en toen was hij dus de afgelopen laatste tijd 7 kilo afgevallen dus niet zo gek dat ik me zorgen maakte om mijn jonge hond in de groei.

Sjon vind ik ook te mager, bij Sjon kan je ook je handpalm tussen zijn heupbotten leggen dan zakt hij ertussen in, als je hem aait voel je zijn hele ruggegraat en al zijn ribben maar je ziet het niet door zijn vacht. Pas alsmensen hem aaien kijken ze je aan zo van

- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Daar lijkt mij Whippet door te zittenHylos schreef: Toch weer heel anders dan Xavi, veel kleiner lijkt t idd. Lijkt zo gek vind ik, alsof de hond in een boogje staat