Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude labrador doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Oude labrador doodgebeten

Ongelezen bericht door malinois »

jouw hond is de lul als hij schade veroorzaakt of je nou wel of geen schuld hebt en 100 getuigen hebt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Hond lijkt op de baas , voor sommige honden hoop ik dat echt niet.
Bepaald bekend ras staat doorgaans bekend als leergierig en intellectueel, dus de vlieger hond lijkt op baas gaat hier niet op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

hmm hond lijkt op de baas, volgens mij was het altijd andersom die vergelijking :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dinos

malinois schreef:jouw hond is de lul als hij schade veroorzaakt of je nou wel of geen schuld hebt en 100 getuigen hebt.
Klopt , al is er wel een regel (eigen schuld) opgenomen, en daar heb je dan de getuige voor.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Dinos schreef:Prima dat is heel lovend van u.
Desondanks zal ik onze hond blijven loslaten in losloopgebied , daar hij niet degene is die bijt, en mocht hij ooit terugbijten, hoop ik dat er getuigen zijn en is de verantwoording voor eigenaar van hond die dus asociaal is. Nogmaals ik vindt dat de rollen omgedraaid worden en dat je met agressieve hond groot of klein niets in losloopgebied te zoeken hebt,mits aangelijnd als je daar toch zo graag loopt.
Ik mag op de landingsbaan van Schiphol rijden en de boeings moeten maar uitwijken.
Ik heb daar als asociale weggebruiker niets te zoeken en ja als de Boeing over mij heen dendert heb ik schade. Ik denk dat ik in rechtszaak weinig kans op schadeclaim heb. Maar genoeg men wil hier kennelijk geen dingen toegeven, en blijft iedereen bij zijn/haar mening. En ben blij dat vele ook niet bij mij in provincie wonen want dan zou ik toch een probleem hebben als ik met sociale stabiele hond uw eventuele agressieve asociale hond tegen kwam. Ik doel hiermee op aantal leden Tessa en is niet direct aan u gericht.
kijk en hiermee plaats je jezelf nou in dat hokje waar je zoveel moeite mee hebt.
het hokje ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken.
maar met een zo grote hond is dat natuurlijk vrij makkelijk te doen, vraag me alleen af of je er nog zo over denkt als jouw hond er een tegenkomt die nog groter is en dan zelf het onderspit moet delven.
alhoewel....
gezien je manier van redeneren is het ook dan vast de schuld van die andere hond, want dat is het sowieso al.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ik heb een hondje dat uit zichzelf niet naar andere honden gaat. Ze vindt andere honden niet zo interessant. Als andere honden naar haar toekomen, dan is ze wat onderdanig, en loopt het liefst weg, oren laag, staart laag, gedrukte houding.
Blijft een hond dan achter haar aankomen, dan wordt ze angstig, en zal wat grauwen, of soms zelfs een wat kermend, piepend geluid maken. Als een hond dan nog steeds doorgaat, kan ze mogelijk sneppen.

Maar dan zijn er dus al tig grenzen gepasseerd.
1 Ongewenste toenadering
2 Haar volgen en nalopen
3 Opdringerig doorgaan.

Ik kan niet garanderen dat mijn hond niet zal bijten. Ze heeft het nog nooit gedaan overigens, maar garanderen kan ik het niet. Ze zal het echter zeker niet doen, voor alle voorgaande dingen gebeurd zijn.

Nu, dan zul je zeggen: dan gaat het toch altijd goed? een hond die zo duidelijk niet geïnteresseerd is, dat ziet toch iedereen? En iedereen roept zijn eigen hond dan toch terug, niets aan de hand toch zeker?

Helaas gaat dit niet op. Er zijn nog altijd mensen die vinden dat ze dat prima zelf kunnen regelen. Zelfs als die andere hond letterlijk meer dan 5 x zo zwaar is, jong, puberend en opdringerig.
Zelfs als die andere hond van een categorie is dat die mijn hond -zelfs onbedoeld- behoorlijk zeer kan doen.
Helaas gebeurt dat te vaak. Ik kan tegenwoordig dan ook al van afstand roepen dat contact niet gewenst is.
Ik ga met mijn normaal sociale, maar niet geïnteresseerde hond, een losloop gebied al niet graag meer in.

Juist vanwege de mensen met grote honden, die vinden dat ze het zelf maar uit moeten zoeken. Die vinden dat hun doordenderende, drukke hond sociaal is, want hij bij toch niet??
Mijn hond bijt nooit als eerste, en DUS is hij sociaal. dat lijken mensen nogal eens te denken.
Mensen die hun eigen hond nauwelijks onder appel hebben. (Ja, ik de mijne wel)
Erg vervelend.

En ja, Dinos, wat ik tot nu toe van jou lees, maakt dat jij behoorlijk aan dit angstplaatje van mij voldoet. Wellicht zie ik het totaal verkeerd, en gaat jouw hond nooit zomaar kennis maken. Maar ook gezien het loopse honden topic, ben ik bang dat dat dus wel gebeurt.

Overigens ben ik oprecht bang voor honden die doorgaan als ze eenmaal bijten. En niet alleen van horen zeggen, het is Habibi eens overkomen. Dat heeft ze ternauwernood overleefd, enkel en alleen omdat er 4!! volwassenen, waarvan 3 forse mannen!! waren die de andere hond van haar losgeplukt hebben. En dat kostte al gruwelijk veel moeite. Het gepiep, gekerm, de angst van Habibi, en mijn angst, de hele situatie komt nog steeds regelmatig bij me terug, inclusief beeld. De verwondingen waren ook niet grappig.
Dat was overigens geen situatie met loslopende honden, beide aan de riem, maar de aanvallende hond trok zich uit het niets los, musketon haak knapte en hij vloog op mijn hond. Hij was zeker nog een tiental meters ver.
Ik wil zoiets nooit meer meemaken. En stevige, potentieel dodelijke honden in losloopgebieden boezemen mij dus angst in.
Zoals gezegd, ik kom er eigenlijk nauwelijks.
Laatst gewijzigd door Habibi op 25 mar 2014 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dinos schreef:Desondanks zal ik onze hond blijven loslaten in losloopgebied , daar hij niet degene is die bijt, en mocht hij ooit terugbijten, hoop ik dat er getuigen zijn en is de verantwoording voor eigenaar van hond die dus asociaal is.
Zowieso denk ik dat er niet veel getuigen in jouw voordeel zullen vallen als jouw hond bv een jack russel heeft verscheurd.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat je een lichtontvlambare hond hebt, anders beet je je niet zo in dit onderwerp vast.
Je ergert je aan de kleine druktemakertjes, niet onterecht, doe ik soms ook.
Maarrr, jouw hond moet ten allen tijde die hondjes met rust laten( je zult dit soms ook actief voor hem moeten regelen), lukt je dat niet! Aanlijnen of wegwezen.
Ik ga ook niet in de ballenbak van de mcdonalds zitten en alle kinderen het ziekenhuis in schoppen die mij met ballen bekogelen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Het is heel simpel, als ik ergens loop is dat voor mijn honden en mijn plezier en niet voor het vermaak van een ander.
Ik lijn dus mijn honden aan als ik een andere hond zie en ga er vanuit dat een ander dat ook doet. Ik loop in losloopgebieden maar niet in de hele drukke bekende losloopgebieden waar je over de honden struikelt.
Daar heb ik nl. de schurft aan.
Waarom ik mijn hond aanlijn gaat niemand wat aan maar het geeft wel aan dat ik verwacht dat de ander zijn/haar hond dermate onder controle heeft dat ik of mijn honden er geen last van hebben. Komt ie wel zorg ik er voor dat ie weg gaat, met welke bedoelingen ook. Komt hij om te knokken of zie ik dat het een knokpartij kan worden icm mijn honden dan waarschuw ik 1 keer. Doet de eigenaar niets of luistert de hond niet zal ik ook niet schromen om hem weg te jagen, goedschiks en zo niet ook kwaadschiks.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tekkel schreef:
Dinos schreef:
tekkel schreef:
Dinos schreef:@ tekkel
Is dat van belang voor discussie als u dit graag wil weten zal ik u via pb graag ter wille zijn
Ja, doe maar. Dan weet ik of ik eeuwig op mijn hoede moet zijn of niet :ugh:
Na mijn p.b aan u over mijn verblijfplaats geen reactie dus ga er van uit dat uw vraag
(Waar woon jij ) beetje onbehouwen vraagstelling, meerwaarde aan discussie had
Ik zit niet dag en nacht op het forum, en aan je uit-bak had je kunnen zien dat ik je pb nog niet gelezen had.
Mijn vraag was serieus, want ik hoop jou echt niet tegen te komen als ik ergens loop met mijn tekkeltje :ugh: Maar dat zal niet gebeuren nu ik weet waar jij woont. Dank :ok:
stuur me ff een pb welke plaats het is :hmmm:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

mmartinn schreef:
Dinos schreef:Desondanks zal ik onze hond blijven loslaten in losloopgebied , daar hij niet degene is die bijt, en mocht hij ooit terugbijten, hoop ik dat er getuigen zijn en is de verantwoording voor eigenaar van hond die dus asociaal is.
Zowieso denk ik dat er niet veel getuigen in jouw voordeel zullen vallen als jouw hond bv een jack russel heeft verscheurd.
Het lijkt er toch wel een beetje op dat je een lichtontvlambare hond hebt, anders beet je je niet zo in dit onderwerp vast.
Maarrr, jouw hond moet ten allen tijde die hondjes met rust laten( je zult dit soms ook actief voor hem moeten regelen), lukt je dat niet! Aanlijnen of wegwezen.
Ik ga ook niet in de ballenbak van de mcdonalds zitten en alle kinderen het ziekenhuis in schoppen die mij met ballen bekogelen.
Mooie vergelijking.

Ik loop ondertussen niet meer tijdens drukke uren in ons wandelgebied.
Waar ik eerst Suus moest "beschermen" tegen patsende teven en onbehouwen pubers ( Suus snauwt wel van zich af en bij gepats wil ze ook wel even de mouwen opstropen, maar dat wil ik niet). Moet ik nu ook nog eens voorkomen dat Sjon ondergeschoffeld wordt door dezelfde pubers, gezellig.

Heb mijn wandeltijd aangepast. Overigens kom ik nu veel vaker bazen tegen, die óók gewoon even aanlijnen of hun hond terugroepen, als ze zien dat ik dat doe.

En ja, als er 2 molossers op me afkomen, til ik Sjon even op, hou hem graag heel.
Dinos

Habibi schreef:Ik heb een hondje dat uit zichzelf niet naar andere honden gaat. Ze vindt andere honden niet zo interessant. Als andere honden naar haar toekomen, dan is ze wat onderdanig, en loopt het liefst weg, oren laag, staart laag, gedrukte houding.
Blijft een hond dan achter haar aankomen, dan wordt ze angstig, en zal wat grauwen, of soms zelfs een wat kermend, piepend geluid maken. Als een hond dan nog steeds doorgaat, kan ze mogelijk sneppen.

Maar dan zijn er dus al tig grenzen gepasseerd.
1 Ongewenste toenadering
2 Haar volgen en nalopen
3 Opdringerig doorgaan.

Ik kan niet garanderen dat mijn hond niet zal bijten. Ze heeft het nog nooit gedaan overigens, maar garanderen kan ik het niet. Ze zal het echter zeker niet doen, voor alle voorgaande dingen gebeurd zijn.

Nu, dan zul je zeggen: dan gaat het toch altijd goed? een hond die zo duidelijk niet geïnteresseerd is, dat ziet toch iedereen? En iedereen roept zijn eigen hond dan toch terug, niets aan de hand toch zeker?

Helaas gaat dit niet op. Er zijn nog altijd mensen die vinden dat ze dat prima zelf kunnen regelen. Zelfs als die andere hond letterlijk meer dan 5 x zo zwaar is, jong, puberend en opdringerig.
Zelfs als die andere hond van een categorie is dat die mijn hond -zelfs onbedoeld- behoorlijk zeer kan doen.
Helaas gebeurt dat te vaak. Ik kan tegenwoordig dan ook al van afstand roepen dat contact niet gewenst is.
Ik ga met mijn normaal sociale, maar niet geïnteresseerde hond, een losloop gebied al niet graag meer in.

Juist vanwege de mensen met grote honden, die vinden dat ze het zelf maar uit moeten zoeken. Die vinden dat hun doordenderende, drukke hond sociaal is, want hij bij toch niet??
Mijn hond bijt nooit als eerste, en DUS is hij sociaal. dat lijken mensen nogal eens te denken.
Mensen die hun eigen hond nauwelijks onder appel hebben. (Ja, ik de mijne wel)
Erg vervelend.

En ja, Dinos, wat ik tot nu toe van jou lees, maakt dat jij behoorlijk aan dit angstplaatje van mij voldoet. Wellicht zie ik het totaal verkeerd, en gaat jouw hond nooit zomaar kennis maken. Maar ook gezien het loopse honden topic, ben ik bang dat dat dus wel gebeurt.

Overigens ben ik oprecht bang voor honden die doorgaan als ze eenmaal bijten. En niet alleen van horen zeggen, het is Habibi eens overkomen. Dat heeft ze ternauwernood overleefd, enkel en alleen omdat er 4!! volwassenen, waarvan 3 forse mannen!! waren die de andere hond van haar losgeplukt hebben. En dat kostte al gruwelijk veel moeite. Het gepiep, gekerm, de angst van Habibi, en mijn angst, de hele situatie komt nog steeds regelmatig bij me terug, inclusief beeld. De verwondingen waren ook niet grappig.
Dat was overigens geen situatie met loslopende honden, beide aan de riem, maar de aanvallende hond trok zich uit het niets los, musketon haak knapte en hij vloog op mijn hond. Hij was zeker nog een tiental meters ver.
Ik wil zoiets nooit meer meemaken. En stevige, potentieel dodelijke honden in losloopgebieden boezemen mij dus angst in.
Zoals gezegd, ik kom er eigenlijk nauwelijks.
Dat is heel triest want iedereen zoals ik al vele malen gezegd heb moet in losloopgebied met groot kleine hond kunnen komen, heel jammer dat je daar angst van gekregen hebt wat natuurlijk wel begrijpelijk is. Verder lees topic over loopse teef eerst eens goed voor je mij weer in vakje stopt.
Ik heb daar geantwoord op vraagstelling t.s. Wat als loslopende reu op loopse teef springt, en heb daar aangegeven dat je hond van formaat Dinos heel wat moeilijker kan verwijderen als een teckel.En ja dat in thuis situatie ik moeite heb om hem van loopse teef te houden die gewillig is klopt ook. Ik wil graag leren van mensen ,en als iemand mij kan leren hoe ik gewillige teef en dekreu van elkaar kan afhouden in één ruimte met alleen maar gebruik van stem hoor ik dat graag. Het is geen probleem want er kan er één naar buiten en heb geen directe buren. Onze hond gaat zeker kennis maken zoals het hoort via omtrekkende beweging en langs achteren, als hij niet gewenst is druipt hij direct af.Hoe komen jullie erbij dat Dinos een bulldozer is die de taal niet machtig is??? Ik heb nog nooit zo,n stabiele hond gehad als hij en in losloopgebied Brabant wordt hij geprezen om zijn stabiele karakter en daar loopt toch van alles rond van chi tot Deense dog ook loopt daar geregeld de uitlaatservice met stabiele honden los.
Maar ja ik kan hier net zo goed niet reageren want hij heeft toch al stempel gehad van jullie, wat heel jammer is ,dat ik die stempel heb boeit me niets maar voor hond is het beetje oneerlijk.
mmartinn
Zeer actief

Nee hoor. Ik heb geen stempel op je gezet.
Ik snap je punt ook wel, met die kleine hondjes. Alleen vind ik dat jij die hondjes moet wegjagen en dat niet door je hond moet laten oplossen.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

renee-uk schreef:
Dinos schreef:Hoe kortzichtig en bevooroordeeld kunnen sommige mensen zijn.
alweer van die wijze woorden :ok:
hoor je zelf ook bij die sommige mensen of zijn dat altijd anderen?
Nee, dat is meneer-zelf als ik lees wat een onzin hij over mij en mijn hond schrijft :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dinos

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
Nee, dat is meneer-zelf als ik lees wat een onzin hij over mij en mijn hond schrijft :LOL:
Mooie tekst onder je berichten, ja een hond hoort je leven te verrijken helaas lukt ze dit niet bij ieder mens.
renee-uk
Zeer actief

tekkel schreef:
renee-uk schreef:
ja zoiets zag ik gister ook toen ie voor mij ging invullen wat ik over mijn hond en mijn omgang met haar zou zeggen.
ik heb hem nog niet zien reageren op mijn antwoord op die post trouwens :scratch:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Dinos schreef:
Dat is heel triest want iedereen zoals ik al vele malen gezegd heb moet in losloopgebied met groot kleine hond kunnen komen, heel jammer dat je daar angst van gekregen hebt wat natuurlijk wel begrijpelijk is. Verder lees topic over loopse teef eerst eens goed voor je mij weer in vakje stopt.
Ik heb daar geantwoord op vraagstelling t.s. Wat als loslopende reu op loopse teef springt, en heb daar aangegeven dat je hond van formaat Dinos heel wat moeilijker kan verwijderen als een teckel.En ja dat in thuis situatie ik moeite heb om hem van loopse teef te houden die gewillig is klopt ook. Ik wil graag leren van mensen ,en als iemand mij kan leren hoe ik gewillige teef en dekreu van elkaar kan afhouden in één ruimte met alleen maar gebruik van stem hoor ik dat graag. Het is geen probleem want er kan er één naar buiten en heb geen directe buren. Onze hond gaat zeker kennis maken zoals het hoort via omtrekkende beweging en langs achteren, als hij niet gewenst is druipt hij direct af.Hoe komen jullie erbij dat Dinos een bulldozer is die de taal niet machtig is??? Ik heb nog nooit zo,n stabiele hond gehad als hij en in losloopgebied Brabant wordt hij geprezen om zijn stabiele karakter en daar loopt toch van alles rond van chi tot Deense dog ook loopt daar geregeld de uitlaatservice met stabiele honden los.
Maar ja ik kan hier net zo goed niet reageren want hij heeft toch al stempel gehad van jullie, wat heel jammer is ,dat ik die stempel heb boeit me niets maar voor hond is het beetje oneerlijk.

Misschien dat ik jouw teksten dan anders heb geïnterpreteerd dan dat jij ze bedoelde. Dat gebeurt al vrij snel met enkel geschreven tekst.
(Zelfs bij mensen schijnt ongeveer 90% van de communicatie non verbaal te zijn, als in lichaamstaal en intonatie. En dat mist dus volledig op een forum als dit)

Mocht jij inderdaad wel een van die verstandige hondenbazen zijn, die dus inschat of hond (Of soms baas) het niet prettig vinden als een hond komt buurten, en dan daarop indien gewenst je hond terugroept, dan hulde.
Daarvan zijn er helaas echt te weinig.

En ja, iedere hond die een andere hond heel houdt, en die niet opdringerig is, zou probleemloos in een losloop gebied moeten kunnen lopen.
Helaas blijkt de praktijk anders, zie ook de trieste aanleiding (of aanlijding, gezien het leed) van dit topic.

Ik kies redelijk bewust mijn plekken en tijden. Zelfs bij mij in de straat loop ik voor 2 honden een blok om. En ik woon echt in een net en fatsoenlijk dorp, geen rare wijk of zoiets. Maar er zijn gewoon teveel mensen die hond eigen hond niet goed kunnen lezen/inschatten. Dat gebeurt bij irritante wawa's, drukke jack hussels, over enthousiaste poedels, en ook bij grotere pittigere rassen. Bij de wawa's en hussels en poedels loop ik geen blokje om. Als het daar fout mocht gaan, dan is de schade te overzien.
Bij de pittigere honden (in het geval van de honden in mijn straat een am-staff en een cane-corso van 2 verschillende eigenaren) is de schade minder goed te overzien en waarschijnlijk groter, mocht het fout gaan. En dat risico loop ik liever niet.

Overigens heb ik daar ooit een heel prettig gesprek over gehad met de eigenaren van de am-staff. Zij weten van mijn angst. Hun hond lijkt uiterlijk waanzinnig veel op de hond die Habibi ooit gegrepen heeft. Ik ben een keer op hen toegestapt, toen ze samen met hun hond liepen, en heb ze dat verteld. Zij weten dat ik zelf niet bang ben voor hun hond -aai hem dan ook gewoon- maar wel als ik met Habibi loop.
Zij weten dat ik met Habibi omloop als ik ze met hun hond tegen kom.
En als zij mij met Habibi, of mijn vriend met Habibi zien, lopen zij ook de andere kant op.
Wij groeten en spreken elkaar gewoon vriendelijk, als we elkaar zonder hond tegen komen.
Zij snappen mijn -vrij heftige angst- en houden daar zeer plezierig rekening mee. En hoewel ik hun hond nog altijd griezelig vindt (hij focussed nogal op honden) gaat het op deze manier vrij goed.
Het kan dus wel gelukkig, mensen die rekening met elkaar houden.
En ook een open gesprek, over de kracht en mogelijkheden van de ene hond tegenover de andere, en hoe naar het is als het fout gaat, is dus in sommige gevallen gewoon mogelijk.
Afbeelding
Dinos

mmartinn schreef:
Waar komt dit vandaan??? Ik noem uw hond ook niet vals of onbetrouwbaar .
Onze hond voor de 10 e keer is super stabiel en sociaal ,gaat voor chi op zijn rug liggen.
Ik erger mij niet aan kleine hondjes, we hebben zelf een teckel mix.
Ik erger mij aan de vooroordelen van sommige en aan baasjes die hond dus niet vast heeft en bijt uit het niets. En ja helaas zit ook op mij stabiele hond waarschijnlijk een stop, dus als hij ooit een keer terugbijt is hij de spreekwoordelijk gebeten hond.
Maar blijkbaar is dit type hond hier niet gewenst en de eigenaar zal ook wel bullebak zijn??
Mijn communicatie met jullie is een stuk beschaafder als Visa versa.
Nogmaals hoop dat ik hier op forum nog leden tegenkom die deze nasmaak kunnen wegspoelen.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Dinos schreef: Waar komt dit vandaan??? Ik noem uw hond ook niet vals of onbetrouwbaar .
Onze hond voor de 10 e keer is super stabiel en sociaal ,gaat voor chi op zijn rug liggen.
dat is niet agressief, maar ook niet stabiel, 2 verschillende dingen.
Afbeelding
Dinos

Marco88 schreef:
Dinos schreef: Waar komt dit vandaan??? Ik noem uw hond ook niet vals of onbetrouwbaar .
dat is niet agressief, maar ook niet stabiel, 2 verschillende dingen.
Ja sorry ik moet hier alles heel duidelijk neerzetten, ja hij gaat voor chi op rug die hij omdat hij in losloopgebied al kennis gemaakt heeft ,met bijna alle honden, en dan om te verleiden tot spel gaat hij op zijn rug liggen. Komt hij boxer tegen zal zij speluitdaging heel anders zijn.Zo duidelijk genoeg, ik ben geen beginnende hondeneigenaar en heb al meerde rassen gehad .Dus weet echt wel wat stabiele hond is.
Dinos

@habibi

Ja vaak gaat het met goed lezen en interpretatie van tekst vaak mis.
Als ik in losloopgebied loop zal Dinos niet naar aangelijnde hond gaan, doet hij dit wel is roepen voldoende. Bij alle loslopende honden wil hij wel even snuffelen , En zal ook borstelen als hij dominante reu tegenkomt, het is dan boompje plassen en wachten tot de één of ander vertrekt.
Na jullie nare ervaring zou het misschien juist goed zijn om in cont te komen met grote stabiele hond.
Er is vast wel iemand die je daar bij wil helpen, zodat jullie weer met vertrouwen een losloopgebied in kunnen. En natuurlijk hoeft een hond niet met iedereen vriendjes te zijn,maar vertrouwen kan nooit geen kwaad voor mens en hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef: Bij alle loslopende honden wil hij wel even snuffelen , En zal ook borstelen als hij dominante reu tegenkomt, het is dan boompje plassen en wachten tot de één of ander vertrekt.
En hoe lang doet hij dit al en hoe oud is hij? Want als je dus een reu van het kaliber van jouw hond dit vrij laat doen is stap 2 zo gemaakt he? Nu is hij bezig met kijken wat zijn positie is tov de andere hond zonder dat er een situatie ontstaat waarbij de honden ook echt elkaars krachten willen meten. Zodra je een hond laat patsen, dreigen en markeren bij een andere hond met dezelfde instelling loop je dus al kans dat een van deze honden op de andere klapt. En dan is jouw hond een Cane Corso begrijp ik? Als het een gezonde Cane Corso is dan levert dat dus een ernstige situatie op als de andere hond een boerenfox of een bordercollie is.

Ik vind niks verkeerds van Cane Corso's en ik vind ook niks verkeerd aan het gedrag van je hond. Toch wil ik je op het hart drukken dat je op moet passen als je hem zelfs zo ver laat gaan dat de beginselen van een confrontatie vrij mogen worden uitgevoerd. Honden die elkaar blokkeren, borstelen en markeren om vervolgens uit elkaars greep weg te lopen zijn eigenlijk al bezig om een begin te zoeken om evt indien nodig een punt te maken.

Ik ben zelf ook niet de moeilijkste en zelfs een kleine strubbeling tussen twee gelijkwaardige honden vind ik niet zo problematisch. Toen ik nog kruisingen had en er kwam bv een hond die moeilijk deed en het kwam tot een kleine strubbeling dan raakte ik totaal niet in paniek, plukte de honden uit elkaar of verjoeg de vreemde hond met een brul. Ik praat dan dus over een kruising bouvier en een kruising poolhond. Zeer eerlijk in een conflict en nooit meer dan wat haren die rond vlogen.

Dit gedrag is anders wanneer de andere hond een maltezer leeuwtje zou zijn bv. Dan hadden ze niks mogen uitzoeken en dan zou ik bij dreiging dus meteen dat maltezertje wegjagen en mijn honden aanlijnen en kort houden.

Ook had ik een kruising stafford x ???. Een reu. Die hond was veel te hevig om zelf iets uit te laten zoeken en andere honden waren of geen partij voor hem of hij liet het uit de hand lopen. Zijn manier van vechten was het grootste probleem. Rasgebonden want hij liet domweg nooit meer los als hij een hond greep. Hij mocht dus niet in contact komen met andere reuen. Daar was hij niet geschikt voor.

Jouw Cane Corso is een zeeeeer krachtige hond. Als jij je handen in het vuur steekt voor zijn nooit bijten dan is er niks aan de hand. Dat kan je echter niet want jij geeft aan dat je hond terug kan bijten. Terugbijten is ook niet helemaal sociaal. Een echt sociale hond weet een conflict te keren. Jouw hond gaat borstelen, markeren en met stijven poten bij reuen buurten. Dat is geen keren maar meegaan in de situatie. Beide honden zijn dan bezig met een ritueel om elkaars karakter en fysiek te testen. Jouw hond is daarin echter zo oneerlijk veel sterker dan de gemiddelde andere hond dat je als er een confrontatie komt grote problemen kan verwachten. Maar je kan best gelijk hebben dat hij het er nooit op aan laat komen. Lijkt mij sterk met de vrijheid die hij krijgt maar dat terzijde.

En wat mijn hele punt nu eigenlijk is is dat je moet beseffen dat als jij je hond laat buurten bij de boerenfox die gaan borstelen en met stijve pootjes loopt je een situatie schept die je kan vergelijken met een hond zo groot als een paard die bij jouw hond komt buurten met stijve poten en een borstel op de rug. Jij als baasje ziet dan die gigantische hond op jouw hond af komen om gezellig kennis te maken. Je weet dat als die andere hond niet in orde is jouw CC direct eraan zal gaan. Zo voelen baasjes van kleine honden zich als een hond als de jouwe even komt buurten. Mensen kennen je hond niet altijd en jouw ook niet. Die kunnen bang worden. Ik wordt heel erg bang als er een stafford teef of CC teef op mijn teefje van 5 kilo af komt rennen om kennis te maken. Alles wat er daarna gebeurd is nl ten nadele van mijn hondje. Ze kan niet spelen want dat doet zeer ivm grootte verschil. Ze kan die hond niet wegsnauwen want haar tanden zijn net pukkels op tandvlees en maken geen indruk. Ze kan niet wegrennen want ze is niet zo heel snel met haar pootjes zo dun als potloden en maar 15 cm lang. Ik sta erbij en moet gewoon hopen dat alles goed gaat.

Dus vergelijk het eens met paard-grote honden die op jouw CC af komen. Die willen ruiken maar jouw hond is dan bang en gaat op zijn rug liggen. Die paardgrote honden gaan dan door en dan gaat jouw hond grommen en borstelen. Dan gaat die 10 keer grotere hond dat ook doen en dan sta jij daar te duimen dat het met een sisser af loopt. Dan besef je hoe mensen zich voelen met kleine hondjes. Dan begrijp je misschien ook waarom veel mensen geen zin hebben in een CC die komt buurten. Onterecht of terecht laat ik in het midden want die mensen kennen jouw hond niet.

Ik liep gister in de polder hier en er komt dagelijks een man met een gemuilkorfde pitbull of bandog. Een groot zwart beest dat bijna door de ramen van de auto vliegt als hij langs komt rijden en ik wandel daar. Hij stopt, laat die hond 500 meter rennen, snel weer in de auto en weg. Mijn partner zei, loop door, die man let wel op en die hond doet heus niet zomaar wat. Op dat moment ziet die man ons, hond is ineens niet te houden, man trekt het dier een weiland in en roept ons te wachten. Totale paniek terwijl de hond aangelijnd en gemuilkorfd was. En eerlijk? Ik was bang dat hij los zou breken. Want waarom zoveel paniek als je je hond vast hebt. Wat maakt dat die man zelfs de riem en de muilkorf niet voldoende vond? Stel nu dat die hond los zou breken. Dan is mijn hondje er in ik schat 5 seconde geweest. Daarom dat ik gewoon geen zin heb in dat type hond bij mijn hond. Ik ben dol op dat type hond, heb zoals ik schreef zelf een kruising stafford gehad met een gouden hart naar mens en dier behalve naar reuen. Om die reden kwam hij niet meer bij andere honden. Teveel risico en dat gedrag is ook niet vanaf het begin aanwezig geweest. Dat is gegroeid en begonnen met markeren en borstelen bij andere reuen in losloopgebieden. En ineens, na ik weet niet precies hoe lang, misschien 1,5 jaar, werd hij echt agressief. Daarvoor gedroeg hij zich zoals jouw hond. En die eerste keer is nu net waar ik bang voor ben als ik met een hond loop. Doet hij anders nooit effect.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat ontzettend triest voor die oude Lab, zit het allemaal met kippenvel te lezen. :cry:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Triest om op deze manier je oudje te verliezen.

Verder ben ik het met Laeken eens.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

om te beginnen begrijp ik de hele discussie niet. er is een hond dood gebeten, en dat is het enige wat telt, en ik heb enorm met die mensen te doen.
wat voor hond het heeft gedaan, daar kunnen we alleen naar raden. het kan een bull mastiff zijn, of een boerboel, of een heel ander ras. de eigenaar is in ieder geval een grote asociaal, om gewoon door te lopen, en zo iemand is zeker geen hond waard, aangezien hij totaal geen gevoel heeft voor de hond die gebeten werd.
elke grote hond kan een hond doodbijten, ik heb zelf gezien hoe een golden retriever een labrador doodbeet, en die labrador had mijn hond al vaak aangevallen, terwijl zijn vrouwtje ergens aan het begin van het park stond. en nee, de golden retriever was niet van mij. mijn hond wilde ook graag terug bijten, maar dat heb ik altijd weten te voorkomen.
onze cane corso is 1 van de stabielste molosser-reuen die ik ooit heb gezien. niet dankzij mij, want ik ken hem pas een jaar, maar door zijn baas, die jullie een stereo-type noemen.
niets is minder waar, want als dat zo was, zou onze reu niet met andere reuen kunnen, zoals zoveel molosser-reuen. als dinos kennis gaat maken met een hond, benadert hij ze altijd netjes met een boogje, van achteren, en als een hond dan snauwt, loopt hij door.
we hebben hier een groot losloop-bos, waar normaal gesproken alle honden goed met elkaar overweg kunnen.
er lopen alleen enkele rotte appels tussen, die daar mijns inziens niets te zoeken hebben. die mensen hebben een hond die aanvalt zonder reden, zelfs 1 hond die andere honden van achter aanvalt, en dat is geen normaal gedrag. die honden lopen ook los, ver voor de eigenaar uit, en de eigenaars doen niets.
als dinos wordt gebeten, komt hij naar ons, en doet niets terug.
verder riep er iemand dat hij/zij onze bordeauxdog niet tegen zou willen komen.
dat vind ik erg lachwekkend, en ik zal je vertellen waarom. luna is 9 maanden geleden bij ons gekomen, nadat haar 4de eigenaar haar verkocht aan ons. ze heeft altijd in een schuur geleefd, en heeft kennelsyndroom. als mijn kat verkeerd naar haar kijkt, zou ze het liefst in de grond kruipen van ellende.
ze is bang voor alles en iedereen, al gaat het steeds beter. met honden is ze soms nog erg onzeker, en als een chihuahua naar haar gromt, rent ze terug naar de auto.
wat dat betreft heeft "dinos" dus zeker gelijk dat jullie te snel oordelen, want de ene molosser is de andere niet.
wij laten onze honden zeker niet op alles en iedereen af gaan, en ook voor onze bejaarde kruising van 30 cm gelden dezelfde regels. zij is de felste van de 3, en laat nog weleens haar tandjes zien.
als je weet dat je hond bijt, heb je niets te zoeken in een losloopgebied, en als je je hond niet onder controle hebt ook niet.
wat betreft de opmerking dat "dinos" zijn hond niet van een loopse teef af kan krijgen, dat is totaal uit zijn verband gerukt. dit betreft namelijk alleen onze eigen honden. luna was loops, en dinos wilde haar natuurlijk graag dekken. we hebben het natuurlijk goed in de gaten gehouden, want een dekking was absoluut niet de bedoeling. aangezien dinos dekreu is, weet hij maar al te goed hoe het moet.
toen we merkten dat luna dekrijp was, en niet meer snauwde, kostte het inderdaad even moeite om die 57 kilo van haar af te trekken. daarna hebben we ze strikt gescheiden gehouden.
lunaquinty
Zeer actief

wat ik ook nog even kwijt wil :mrgreen:
veel mensen die een molosser nemen, hebben geen idee dat ze, eenmaal volwassen, vaak niet meer met sekse-genoten overweg kunnen, hoe goed ze ook gesocialiseerd zijn.
ook weten ze vaak niet dat een molosser pas rond de 3 jaar echt mentaal volwassen is, en staan raar te kijken als hun hond "ineens' agressief wordt, terwijl er van tevoren al genoeg tekenen waren dat het zo ver zou komen.
veel mensen kennen de lichaamstaal van hun hond niet, hebben zich niet goed ingelezen in het karakter van het ras, of zijn slecht voorgelicht door de fokker.
dat zijn nu net de mensen met honden die voor dit soort incidenten zorgen.
ik heb het helaas ook meegemaakt dat mijn hond haar riem kapot trok, de straat over renden en een klein hondje greep. op zo'n moment loop je niet door, maar wisselt gegevens uit met de eigenaar, toont medeleven, betaalt de onkosten, en zorgt ervoor dat zoiets nooit meer kan gebeuren. in mijn geval betekende dat dat mijn hond 2 riemen om kreeg. in een losloopgebied kwam ik met die hond sowieso nooit, omdat dat niet verantwoord was.
renee-uk
Zeer actief

ah ik had al zo'n vermoeden, maar daarom had je dus zo'n haast met je aanmelding.

lees het stukje van laeken even, dan heb je misschien ook een idee waarom de discussie loopt zoals ie loopt :lol1:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

lunaquinty schreef:............als dinos kennis gaat maken met een hond, benadert hij ze altijd netjes met een boogje, van achteren, en als een hond dan snauwt, loopt hij door...............
Ik heb dit stukje er even uit gepakt.

Het valt me op en je partner @dinos beschrijft dat net zo.
Op zich logisch denk ik, maar het gaat me om de beschrijving :wink:

Kan natuurlijk aan mijn honden liggen, maar geen er van (zowel reu als teef) stelde prijs op een dergelijke benadering.
Ze vinden dat uiterst onbeleefd/bedreigend als er niet eerst frontaal of van opzij is "voorgesteld".
Volgens hen hoort dat helemaal niet zo.

Beetje off topic misschien, maar toch wel interessant?
Laatst gewijzigd door ranetje op 26 mar 2014 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lunaquinty
Zeer actief

renee-uk schreef:ah ik had al zo'n vermoeden, maar daarom had je dus zo'n haast met je aanmelding.

lees het stukje van laeken even, dan heb je misschien ook een idee waarom de discussie loopt zoals ie loopt :lol1:
en alweer te snel geoordeeld. ik had om te beginnen geen haast met mijn aanmelding, vond het alleen vreemd dat het zo lang duurde, aangezien dat op andere fora bijna direct gebeurt. ten tweede heb ik me niet aangemeld om "dinos' te verdedigen, dat kan hij heel goed zelf, zoals je al gezien hebt. :mrgreen:
ik heb me aangemeld omdat mijn oudste hondje een en ander mankeert, en ik hoop hier iets op te steken waarmee ik haar kan helpen, maar van jou hoef ik duidelijk weinig te verwachten, want je hoort blijkbaar bij de mensen die makkelijk oordelen van achter hun pc, zonder verder te vragen of de hele situatie te kennen :E:
lunaquinty
Zeer actief

als je even had gekeken, had je trouwens gezien dat ik me had aangemeld voor deze hele discussie op het forum stond :mrgreen:
mmartinn
Zeer actief

ranetje schreef:
lunaquinty schreef:............als dinos kennis gaat maken met een hond, benadert hij ze altijd netjes met een boogje, van achteren, en als een hond dan snauwt, loopt hij door...............
Ik heb dit stukje er even uit gepakt.

Het valt me op en je partner @dinos beschrijft dat net zo.
Op zich logisch denk ik, maar het gaat me om de beschrijving :wink:

Kan natuurlijk aan mijn honden liggen, maar geen er van (zowel reu als teef) stelde prijs op een dergelijke benadering.
Ze vinden dat uiterst onbeleefd/bedreigend als er niet eerst frontaal is "voorgesteld".
Volgens hen hoort dat helemaal niet zo.

Beetje off topic misschien, maar toch wel interessant?
Dat is toch dominant gedrag als een andere hond de ander direct aan zijn/haar ass zit?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”