Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ineens uit t niets...
Moderator: moderatorteam
- Ilja & Milo
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler x Berner Sennen
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ineens uit t niets...
Ik heb even een vraagje, want ben compleet de kluts kwijt..
Gisteren zat ik op de bank met een goede vriend, die Milo echt al meerdere malen gezien heeft.
Laatste keer ging hij zelfs bij hem op schoot liggen op zn rug (lekker slijmen zullen we maar zeggen)...
Gisteren ineens, out of the blue, springt hij richting hem, al grommend met zn bek open..
Wij kunnen hier geen verklaring voor vinden, maar ik vind het persoonlijk echt eng mocht die vriend de volgende keer weer langskomen...
Bovendien is die jongen nu ineens ook wel angstig geworden, wat ik op zich wel kan begrijpen met zo’n bakbeest.
Maar ik zit dus met de vragen:
- Waarom zou die ineens zo doen?
- Wat is de beste oplossing voor de volgende keer dat hij langskomt?
- Wat moet ik tegen/met die vriend doen? Kan hem moeilijk verplichten om de volgende keer niet zo angstig te zijn.
- Zou eventueel castreren helpen? Of is dit een laffe oplossing?
Ik heb hem overigens flink gestraft, op zijn plaats gelegd en vervolgens buiten gezet nadat die obsessief die vriend bleef aankijken.
’s Avonds wist hij ook verdomd goed dat hij iets had fout gedaan toen hij weer binnen kwam....
Gisteren zat ik op de bank met een goede vriend, die Milo echt al meerdere malen gezien heeft.
Laatste keer ging hij zelfs bij hem op schoot liggen op zn rug (lekker slijmen zullen we maar zeggen)...
Gisteren ineens, out of the blue, springt hij richting hem, al grommend met zn bek open..
Wij kunnen hier geen verklaring voor vinden, maar ik vind het persoonlijk echt eng mocht die vriend de volgende keer weer langskomen...
Bovendien is die jongen nu ineens ook wel angstig geworden, wat ik op zich wel kan begrijpen met zo’n bakbeest.
- Wat moet ik tegen/met die vriend doen? Kan hem moeilijk verplichten om de volgende keer niet zo angstig te zijn.
Ik heb hem overigens flink gestraft, op zijn plaats gelegd en vervolgens buiten gezet nadat die obsessief die vriend bleef aankijken.
’s Avonds wist hij ook verdomd goed dat hij iets had fout gedaan toen hij weer binnen kwam....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Ineens uit t niets...
Wat houdt "flink gestraft" in?
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
dus omdat hij ongewenst gedrag vertoont ga jij ervan uit dat castratie het wondermiddel is dat alle problemen verhelpt? 
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb geen verstand van rottweilers en ik kan ze ook niet lezen, dus tips over hoe je dit oplost laat ik aan mensen over die wel weten waar ze over praten.
alleen wil ik wel even zeggen dat castratie geen vervanging van opvoeding is en dus niet helpt bij niet hormoon gerelateerde problemen.
en ook dat ik niet denk dat je hond wist wat ie fout gedaan had toen ie uiteindelijk weer binnen mocht, had ie straf en vergrijp aan elkaar verbonden had ie niet blijven fixeren nadat je hem daarvoor bestraft had.
alleen wil ik wel even zeggen dat castratie geen vervanging van opvoeding is en dus niet helpt bij niet hormoon gerelateerde problemen.
en ook dat ik niet denk dat je hond wist wat ie fout gedaan had toen ie uiteindelijk weer binnen mocht, had ie straf en vergrijp aan elkaar verbonden had ie niet blijven fixeren nadat je hem daarvoor bestraft had.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vanwege een oorzaak die jij gemist hebt en na een signaal dat je ook gemist hebt.Ilja & Milo schreef: - Waarom zou die ineens zo doen?
Uitvogelen waarom het gebeurde zodat je het kunt voorkomen.- Wat is de beste oplossing voor de volgende keer dat hij langskomt?
Uitleggen wat de reden was en kijken hoe je dat kunt voorkomen.- Wat moet ik tegen/met die vriend doen? Kan hem moeilijk verplichten om de volgende keer niet zo angstig te zijn.
Het is géén oplossing want je weet de oorzaak niet en dus ook niet of die hormonen er iets mee te maken hebben.- Zou eventueel castreren helpen? Of is dit een laffe oplossing?
Wat is flink gestraft?Ik heb hem overigens flink gestraft, op zijn plaats gelegd en vervolgens buiten gezet nadat die obsessief die vriend bleef aankijken.
En wat is obsessief aankijken? En heb je enig idee waarom hij dat deed?
Nee, dat wist ie niet. Dat weet een hond niet. Hij reageerde op jouw houding en die gaf hem aanleiding zich zo te gedragen. Hij probeerde je te kalmeren met die houding, meer niet.’s Avonds wist hij ook verdomd goed dat hij iets had fout gedaan toen hij weer binnen kwam....
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het een teken aan de wand is dat je hem moet gaan opvoeden en leiding geven. Blijkbaar heeft hij het idee eea te regelen en nee castratie is niet de oplossing

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dit denk ik ook.Jeannettebo schreef:Ik denk dat het een teken aan de wand is dat je hem moet gaan opvoeden en leiding geven. Blijkbaar heeft hij het idee eea te regelen en nee castratie is niet de oplossing
En ga alsjeblieft niet de hond straffen voor het overschrijden van grenzen die hij waarschijnlijk niet kent. Dat is niet eerlijk.
Wat je 's avonds zag was een hond die er niets van begrijpt denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Iig van de bank af, dat lijkt me stap één.
Dat een hond op schoot klimt en aandacht vraagt hoeft niet altijd leuk en gezellig te zijn.
Ben wel benieuwd of er misschien idd een stukje jaloezie mogelijk is?
Dat een hond op schoot klimt en aandacht vraagt hoeft niet altijd leuk en gezellig te zijn.
Ben wel benieuwd of er misschien idd een stukje jaloezie mogelijk is?
-
blondie
- Zeer actief
Dat wat ik van de rottweiler heb meegemaakt is dat op het moment dat duidelijke leiding ontbreekt ze zelf de touwtjes in handen gaan nemen, net als een duitse herder. Ze zijn robuuster en er zit een nog stuggere kop op. En behoorlijk "jaloers" ingesteld vind ik ze wel.renee-uk schreef:ik heb geen verstand van rottweilers en ik kan ze ook niet lezen, dus tips over hoe je dit oplost laat ik aan mensen over die wel weten waar ze over praten.
Beschermend uiteraard ook, daar zijn het waak- en verdedigingshonden voor.
Te weinig duidelijkheid maakt dat die honden snel hun eigen punt willen maken, ook binnen in huis.
Vraag die bij mij opkomt voor TS is hoe het gedrag buiten is, in het donker als een vreemde haar benadert of aanspreekt, kan dat zomaar?
- kipo
- Zeer actief
Ik ook niet. Helemaal omdat ik net als Renee, rottweilers niet goed kan lezen, wat dat betreft vind ik herders toch een stuk makkelijker.Inge O schreef:
als ik die vriend was kwam ik ook niet meer op visite voor ze weet wat dat gedrag getriggerd heeft - ik ben geen flauwerd maar een rottweiler die in de aanval gaat met de baas er zelfs bij boezemt mij nou niet meteen veel vertrouwen in.
verder helemaal met marjoleine eens.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
O jammer dat er nog niet een reactie is van TS. Ik was wel benieuwd eigenlijk.
Er moet toch een trigger zijn geweest voor de hond.
Geen gekke dingen op de bank? Wat gebeurde er dan precies?
Er moet toch een trigger zijn geweest voor de hond.
Geen gekke dingen op de bank? Wat gebeurde er dan precies?
- Ilja & Milo
- Actief
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!
We zijn al twee dagen aan het denken wat de eventuele oorzaak kan zijn, maar helaas zijn we er nog steeds niet achter.
Er lag geen bot op of in de bank, we waren niet aan het zoenen (zaten zelfs niet aan elkaar)..
Het was voor mij echt uit het niks dat hij ineens op sprong, maar kan idd zijn dat het alleen maar was omdat hi j de hond aankeek (wat hij zich zelf niet meer herinnert).
In het donker, als we een vreemde tegenkomen (die me wel/niet aanspreekt) is hij in het begin redelijk afwachtend, maar als mn reactie goed is, reageert hij ook gewoon blij.
Hij is in mijn ogen ook een echte mensenvriend..
Gisteren zijn we overigens gaan wandelen (met die vriend) in de bossen, en toen was het gewoon weer prima! Ze hebben lekker samen gespeeld en gerend en was er helemaal niks meer aan de hand!
Maar bij me thuiskomen durft ie toch nog niet (wat ik wel snap).
Heb hem ook gezegd dat als hij gespannen bij ons binnenkomt, het alleen maar averechts werkt..
We laten hem overigens ook niet meer op de bank, is wel even wennen! En zijn druk bezig om echt zo consequent mogelijk tegen hem te zijn!
We zijn al twee dagen aan het denken wat de eventuele oorzaak kan zijn, maar helaas zijn we er nog steeds niet achter.
Er lag geen bot op of in de bank, we waren niet aan het zoenen (zaten zelfs niet aan elkaar)..
Het was voor mij echt uit het niks dat hij ineens op sprong, maar kan idd zijn dat het alleen maar was omdat hi j de hond aankeek (wat hij zich zelf niet meer herinnert).
In het donker, als we een vreemde tegenkomen (die me wel/niet aanspreekt) is hij in het begin redelijk afwachtend, maar als mn reactie goed is, reageert hij ook gewoon blij.
Hij is in mijn ogen ook een echte mensenvriend..
Gisteren zijn we overigens gaan wandelen (met die vriend) in de bossen, en toen was het gewoon weer prima! Ze hebben lekker samen gespeeld en gerend en was er helemaal niks meer aan de hand!
Maar bij me thuiskomen durft ie toch nog niet (wat ik wel snap).
Heb hem ook gezegd dat als hij gespannen bij ons binnenkomt, het alleen maar averechts werkt..
We laten hem overigens ook niet meer op de bank, is wel even wennen! En zijn druk bezig om echt zo consequent mogelijk tegen hem te zijn!
- Ilja & Milo
- Actief
- Contacteer:
Moet er trouwens wel bijzeggen dat hij redelijk jaloers is aangelegd.. Maar daar proberen we zoveel mogelijk rekening mee te houden als hij los in huis is!
Op de bank was de situatie als volgt. Vriend zat op de hoek van de bank, ik zat in het midden en hond zat aan de andere kant.
Hij moest dus eerst langs mij om bij die vriend te komen... Wat hem niet gelukt is overigens, dus er is ook totaal niks gebeurd!
Vind alleen zn actie raar / niet te plaatsen.
Op de bank was de situatie als volgt. Vriend zat op de hoek van de bank, ik zat in het midden en hond zat aan de andere kant.
Hij moest dus eerst langs mij om bij die vriend te komen... Wat hem niet gelukt is overigens, dus er is ook totaal niks gebeurd!
Vind alleen zn actie raar / niet te plaatsen.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
hoe oud is milo?
zoals al eerder is gezegd zijn rotties idd honden die de leiding overnemen als zij voelen dat dat nodig is. zat jij misschien niet lekker in je vel op dat moment? de meeste honden voelen feilloos de stemming van de baas aan.
als je vriend de volgende keer komt, is het belangrijk dat hij milo totaal negeert, hem niet aankijkt, enz, maar het is nog veel belangrijker dat hij niet bang is, en jij niet onzeker op dat moment.
zoals al eerder is gezegd zijn rotties idd honden die de leiding overnemen als zij voelen dat dat nodig is. zat jij misschien niet lekker in je vel op dat moment? de meeste honden voelen feilloos de stemming van de baas aan.
als je vriend de volgende keer komt, is het belangrijk dat hij milo totaal negeert, hem niet aankijkt, enz, maar het is nog veel belangrijker dat hij niet bang is, en jij niet onzeker op dat moment.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Eens. Ook heeft de hond zich waarschijnlijk wat te veel opgedrongen aan de vriend, waardoor de hond dacht dat hij de baas was. Hond negeren en de vriend moet dan maar niet meer in gaan op de hond zijn avances.Jeannettebo schreef:Ik denk dat het een teken aan de wand is dat je hem moet gaan opvoeden en leiding geven. Blijkbaar heeft hij het idee eea te regelen en nee castratie is niet de oplossing
Ik zou bv nooit een vreemde hond op mijn schoot laten stappen.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 27 mar 2014 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik denk dat hij jou claimt en je de aanleiding in jullie verhouding moet zoeken.
Bij al mijn rottie kruisingen was en is dat een aandachtspunt, vooral wanneer ik een mindere periode heb.
Heb er ook altijd een pak strikter mee moeten zijn tegenover mijn andere honden.
Meer regelen, minder ruimte om zelf dingen te bepalen.
Dan nog werd en wordt er zo heel zelden even flink geprobeerd of er niet toch een gaatje is.
Niko is inderdaad heel moeilijk te lezen, dat is ook voor de mensen die hem goed kennen een soort jerney kaagman.
Zie tegenwoordig wel een subtiele opbouw en dan is het duidelijk dat ik toch te makkelijk ben geweest.
Spike en Pluis waren voor mij een stuk makkelijker wat dat betreft, vreemden zagen er ook niks aan.
Bij al mijn rottie kruisingen was en is dat een aandachtspunt, vooral wanneer ik een mindere periode heb.
Heb er ook altijd een pak strikter mee moeten zijn tegenover mijn andere honden.
Meer regelen, minder ruimte om zelf dingen te bepalen.
Niko is inderdaad heel moeilijk te lezen, dat is ook voor de mensen die hem goed kennen een soort jerney kaagman.
Zie tegenwoordig wel een subtiele opbouw en dan is het duidelijk dat ik toch te makkelijk ben geweest.
Spike en Pluis waren voor mij een stuk makkelijker wat dat betreft, vreemden zagen er ook niks aan.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat zou ik, zeker in dit geval, dus NIET doen. Ik zou gewoon consequent zijn, als in: áltijd (zoals het woord zelf al inhoudt). Niet wanneer het uitkomt.Ilja & Milo schreef:En zijn druk bezig om echt zo consequent mogelijk tegen hem te zijn!
Kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt, hoe dat 'rekening houden met' eruit ziet?Ilja & Milo schreef:Moet er trouwens wel bijzeggen dat hij redelijk jaloers is aangelegd.. Maar daar proberen we zoveel mogelijk rekening mee te houden als hij los in huis is!
- Zamunda
- Zeer actief
Ik vraag me overigens af of dat spelen nou wel zo verstandig is. Maar daar zullen andere(n) (rottiebazen?) vast wat meer over kunnen zeggen.Gisteren zijn we overigens gaan wandelen (met die vriend) in de bossen, en toen was het gewoon weer prima! Ze hebben lekker samen gespeeld en gerend en was er helemaal niks meer aan de hand!
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Het is nooit zomaar our of the blue : er zijn signalen geweest die je gemist hebt (helemaal akkoord met commentaar hierboven)Ilja & Milo schreef:Ik heb even een vraagje, want ben compleet de kluts kwijt..
Ik zie foto's van jou op hondenschool : ik denk dat je meer aandacht aan je hond zijn signalen moet besteden en minder aan het feit dat ie wel netjes (blijft) liggen. Hoe zijn zijn oren, staart, algemene houding, enz... zo leer je de signalen herkennen en kan je makkelijker de link leggen met een reactie.
Je hebt hem flink gestraft (hoe?) en op zijn plaats gezet (bedoel je letterlijk op zijn eigen plekje gelegd of bedoel je dit figuurlijk?) én daarna buitengezet: in mijn ogen was je aan het duvelen en bleef je duvelen. Een eenvoudige correctie met je stem en/of zijn plaats wijzen (in dit geval dan letterlijk) moet genoeg zijn, blijven duvelen is onnodig en brengt je hond in de war.
Wat betreft de zetel, ben ik het niet eens met andere reacties : het zou niet mogen uitmaken of je hond bij je op de zetel zit of in bed ligt. Jij bent de baas en als jij zegt, nu niet in de zetel moet dat zo gaan. Ik ben zelf van mening dat die regeltjes hulpmiddelen zijn voor mensen die moeite hebben om de baas te zijn, maar dan kunnen ook die hulpmiddelen ook soms falen...
Onze honden liggen samen met ons op de zetel en twee slapen mee in bed, ik vind dit gezellig dus moet dat kunnen, zonder dat ik hierdoor inboet aan "respect" van mijn hond. Dit kan ook, als ik wil dat ze uit bed gaan of dat ze opschuiven in de zetel, luisteren ze echt wel naar me.
Ik geloof in de regel dat een hond opvoeden 95% belonen is en 5% straf, zo zijn de onze opgevoed en hierdoor, vind ik, dat ze ook lekkerder in hun vel zitten. Als ik ze eens straf (en dan is dat meestal met mijn stem), zullen ze ook nooit het gedrag vertonen dat jij beschrijft, als je ze dan bv. uiteindelijk bij je op de zetel laat komen of, zoals in jouw geval, terug binnen laat komen, komen ze niet terug met een zogezegde "schuldbewuste" blik of houding, dat is omdat ik niet blijf "naduvelen" ze hebben vertrouwen in me en weten dat alles reeds gezegd is.
Ik ben wel blij te horen dat je vriend toch met hem kon spelen in het bos. Een hond is snel vergeten, gelukkig...
- Zamunda
- Zeer actief
Ik heb het ook niet over de baas, maar over die vriend (bovendien ook niet over voor altijd, maar voor nu). Zolang mij als baas niet duidelijk was hoe de hond die vriend ziet en waarom de hond naar hem uitviel zou ík hen niet met elkaar laten spelen. Het chargeren met onderdrukken is overigens een beetje een zwaktebod van je.Nanna schreef:Zamunda schreef:Ik vraag me overigens af of dat spelen nou wel zo verstandig is. Maar daar zullen andere(n) (rottiebazen?) vast wat meer over kunnen zeggen.Gisteren zijn we overigens gaan wandelen (met die vriend) in de bossen, en toen was het gewoon weer prima! Ze hebben lekker samen gespeeld en gerend en was er helemaal niks meer aan de hand!Waar heb je nou helemaal een hond voor. Toch niet om hem met een karwats voor zijn bek op de millimeter te laten volgen en eeuwig te onderdrukken/overheersen?
Als ik mijn hond blijkbaar niet goed kan lezen en inschatten dan zou ik er ook niet op vertrouwen dat het in spel goed zou gaan. Vanuit spel kan namelijk ook heel makkelijk een grens overgegaan worden en dat zou ík nu dus niet willen riskeren. Eerst maar eventjes mijn hond beter leren lezen en inschatten.
Maar goed, misschien wordt er hier met 'samen spelen' slechts het gooien van een balletje bedoeld en gebeurt dat heel rustig. Dat lijkt me dan weer geen punt. Vanuit mijn eigen perspectief vat ik 'samen spelen' anders op (drukker) en dat soort spel zou ik dus niet tussen hond en vriend plaats laten vinden (voor dit moment).
- mmartinn
- Zeer actief
Vergeten? De hond had geen persoonlijke hekel aan hem. Er is gewoon wat gebeurd waardoor de hond zo reageerde. En hij had ook het gevoel dat hij degene was, die zo mocht reageren.Vitalia schreef: Ik ben wel blij te horen dat je vriend toch met hem kon spelen in het bos. Een hond is snel vergeten, gelukkig...
Ik hoop dat het straffen adequaat is gebeurd, maar in de beschrijving is de straf een beetje te lang uitgesmeerd voor mijn gevoel, eerst gestraft, toen naar de plaats, toen naar buiten. Is ie bv buiten gebleven toen de vriend er nog gewoon was??
Maar ehh ik kan mezelf nog niet echt een Rottweilerexpert noemen, het is mijn eerste. Vind het wel een geweldige keuze, heerlijk zelfverzekerd, niet zo slaafs en heerlijke knuffels.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Je hebt spelen en spelen. Ik zou bv wel apporteerspelletjes doen met deze hond, maar geen trekspelletjes.
Verder geen tips, over het gedrag naar je vriend.
Verder geen tips, over het gedrag naar je vriend.
- Ilja & Milo
- Actief
- Contacteer:
Onder samen spelen versta ik idd een balletje/stok gooien, die dan die vervolgens weer netjes terug komt brengen.
“Vreemde” laat ik idd nooit echt lomp met mijn hond spelen, aangezien hij snel getriggerd is als hij verliest/wint met een ruig touwtrekspelletje.
Nanna, ik vind het van jou een beetje oppervlakkig dat je zegt dat ik liever een kroelhondje had gehad.... Je weet helemaal niks over mijn verleden of die intenties dat ik een rottie kruising heb genomen. Het is overigens een kruising rottie x berner sennen.
Helaas valt dit niet meer terug te draaien en ben ik gewoon superblij met mijn maatje!
Vitalia, thanks voor je reactie!
We zijn nu idd druk bezig met zijn houding te kunnen lezen op de hondenschool, waarom hij sommige dingen wel/niet doet, en waarom hij in sommige momenten anders reageert dan op andere momenten. Heel leerzaam
Straffen die bewuste avond heb ik ook gedaan met mijn stem (dit is voor mij en Milo al flink straffen omdat hij heel gevoelig is voor stemverheffingen).. Op zijn plaats bedoel ik ook letterlijk zijn plaats. Dat is zijn plekkie... Helaas bleef hij na mn stemverheffingen piepen en ronddraaien op zn plaats, wat ik toen niet helemaal kon plaatsen. In mijn ogen niet agressief bedoeld. Kan natuurlijk ook zijn dat hij de angst voelde van die vriend van me, die toen ook niet meer geheel op zijn gemak bij ons in huis zat.
Eens. Ook heeft de hond zich waarschijnlijk wat te veel opgedrongen aan de vriend, waardoor de hond dacht dat hij de baas was. Hond negeren en de vriend moet dan maar niet meer in gaan op de hond zijn avances.
Daar ben ik het wel mee eens Hij wil te graag vriendjes zijn met Milo, en staat daarom veel toe als Milo om aandacht vraagt!
Milo wordt overigens eind deze maand drie jaar...
En neen, ik zat die avond ook niet geheel lekker in mn vel door verschillende spanningen die er spelen in mn prive situatie...
“Vreemde” laat ik idd nooit echt lomp met mijn hond spelen, aangezien hij snel getriggerd is als hij verliest/wint met een ruig touwtrekspelletje.
Nanna, ik vind het van jou een beetje oppervlakkig dat je zegt dat ik liever een kroelhondje had gehad.... Je weet helemaal niks over mijn verleden of die intenties dat ik een rottie kruising heb genomen. Het is overigens een kruising rottie x berner sennen.
Helaas valt dit niet meer terug te draaien en ben ik gewoon superblij met mijn maatje!
Vitalia, thanks voor je reactie!
We zijn nu idd druk bezig met zijn houding te kunnen lezen op de hondenschool, waarom hij sommige dingen wel/niet doet, en waarom hij in sommige momenten anders reageert dan op andere momenten. Heel leerzaam
Straffen die bewuste avond heb ik ook gedaan met mijn stem (dit is voor mij en Milo al flink straffen omdat hij heel gevoelig is voor stemverheffingen).. Op zijn plaats bedoel ik ook letterlijk zijn plaats. Dat is zijn plekkie... Helaas bleef hij na mn stemverheffingen piepen en ronddraaien op zn plaats, wat ik toen niet helemaal kon plaatsen. In mijn ogen niet agressief bedoeld. Kan natuurlijk ook zijn dat hij de angst voelde van die vriend van me, die toen ook niet meer geheel op zijn gemak bij ons in huis zat.
Eens. Ook heeft de hond zich waarschijnlijk wat te veel opgedrongen aan de vriend, waardoor de hond dacht dat hij de baas was. Hond negeren en de vriend moet dan maar niet meer in gaan op de hond zijn avances.
Daar ben ik het wel mee eens Hij wil te graag vriendjes zijn met Milo, en staat daarom veel toe als Milo om aandacht vraagt!
Milo wordt overigens eind deze maand drie jaar...
En neen, ik zat die avond ook niet geheel lekker in mn vel door verschillende spanningen die er spelen in mn prive situatie...
- dagmar88
- Zeer actief
Überhaupt niet. Op zo'n moment kun je weinig anders dan hem uit de situatie halen, maar het is een lapmiddel.mmartinn schreef:Vergeten? De hond had geen persoonlijke hekel aan hem. Er is gewoon wat gebeurd waardoor de hond zo reageerde. En hij had ook het gevoel dat hij degene was, die zo mocht reageren.Vitalia schreef: Ik ben wel blij te horen dat je vriend toch met hem kon spelen in het bos. Een hond is snel vergeten, gelukkig...
Ik hoop dat het straffen adequaat is gebeurd, maar in de beschrijving is de straf een beetje te lang uitgesmeerd voor mijn gevoel, eerst gestraft, toen naar de plaats, toen naar buiten. Is ie bv buiten gebleven toen de vriend er nog gewoon was??
Maar ehh ik kan mezelf nog niet echt een Rottweilerexpert noemen, het is mijn eerste. Vind het wel een geweldige keuze, heerlijk zelfverzekerd, niet zo slaafs en heerlijke knuffels.
- mmartinn
- Zeer actief
Wat bedoel je? Dat het niet adequaat is gebeurd? Of dat jij hem helemaal niet zou straffen??dagmar88 schreef:Überhaupt niet. Op zo'n moment kun je weinig anders dan hem uit de situatie halen, maar het is een lapmiddel.mmartinn schreef:Vergeten? De hond had geen persoonlijke hekel aan hem. Er is gewoon wat gebeurd waardoor de hond zo reageerde. En hij had ook het gevoel dat hij degene was, die zo mocht reageren.Vitalia schreef: Ik ben wel blij te horen dat je vriend toch met hem kon spelen in het bos. Een hond is snel vergeten, gelukkig...

- Ilja & Milo
- Actief
- Contacteer:
Hmm, ik weet niet of de straf te lang is uitgesmeerd.. Heb hem gestraft door hem naar zn plaats te sturen, waarop die vervolgens (in mn ogen obsessief bleef), maar wel op zn plaats..mmartinn schreef:Vergeten? De hond had geen persoonlijke hekel aan hem. Er is gewoon wat gebeurd waardoor de hond zo reageerde. En hij had ook het gevoel dat hij degene was, die zo mocht reageren.Vitalia schreef: Ik ben wel blij te horen dat je vriend toch met hem kon spelen in het bos. Een hond is snel vergeten, gelukkig...
Toen heb ik hem voor beider rust maar buiten gezet, zodat hij de spanning van de vriend niet voelde.. En die vriend zich geen zorgen hoefde te maken of er nog iets dergelijks ging gebeuren.
Heb Milo overigens weer binnengelaten net voordat die vriend ging, zodat ze toch nog even contact met elkaar hadden...
- dagmar88
- Zeer actief
mmartinn schreef: Wat bedoel je? Dat het niet adequaat is gebeurd? Of dat jij hem helemaal niet zou straffen??
Dat straffen op zo'n moment per definitie niet adequaat is, hoe je dat ook doet.
Je lost er het werkelijke probleem niet mee op én je bent dan al veel te laat.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
dan denk ik dat je daar de oorzaak hebt. milo wilde jou beschermen, en nam de leiderrol op zich omdat hij voelde dat je gespannen was.Ilja & Milo schreef: Milo wordt overigens eind deze maand drie jaar...
- mmartinn
- Zeer actief
Das waar, maar ik zou hem niet uit de kamer gehaald hebben, jij dan?dagmar88 schreef:mmartinn schreef: Wat bedoel je? Dat het niet adequaat is gebeurd? Of dat jij hem helemaal niet zou straffen??
Dat straffen op zo'n moment per definitie niet adequaat is, hoe je dat ook doet.
Je lost er het werkelijke probleem niet mee op én je bent dan al veel te laat.