Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De baas aanstaren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: De baas aanstaren

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het zal wel om een plek gaan die ze wenst te betrekken?

Hier staren ze niet naar mij. Willemijn staart naar de kast waar het lekkers in zit en werpt dan af en toe blikken of ik dat wel zie, maar naar mij staart ze niet.
De wetter kijken wel, heel aandachtig, maar die proberen uit te vogelen wat ik van hen wil.
Niet andersom. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, het is een zelfingenomen draak :LOL:

Nouja, Fien doet het soms ook, heel intens kijken. En als ik dan vraag wat ze wil, gaat ze gek doen, op haar rug en uitdagen en zo.
Denk dat ze zelf geen idee heeft :mrgreen:

edit: misschien zit je haar gek of zo :LOL:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

hier ook twee honden die je echt aankijken, soms aanstaren.

vooral Buster doet dat. die heeft nog blauwe ogen, dus dat valt nog meer op.

hij staart je indringender aan, als hij bijvoorbeeld nodig moet plassen. dan gaat hij ook voor je staan. :mrgreen:

Luca gaat vaak op schoot zitten en kijkt je dan ook aan, met haar lieve/zwoele blik. en wil dan ook je mond likken. dat vind ik zelf niet leuk, dus dan zeg ik dat ze dat niet hoeft te doen.

als ze willen eten, jaa, dan maken ze ook heel bewust oogcontact. gaan dan als een standbeeld staan en maar aankijken. totdat je er wat van zegt, of ze hun zin geven.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb hier 2 staarders. Csiva is sowieso heel erg van het kijken. Die kijkt wat ik doe en kijkt ook af helaas. Als ze iets van me wil gaat ze me aanstaren tot ik reageer en dan gaat ze kijken naar hetgeen ze wil, koek, bal, naar buiten... Trutje :F:
Luca staart als ie eten wil, of als hij 's nachts eruit moet. Gaat ie naast mn bed staan staren tot ik wakker word.
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Dexter kan ook enorm staren als hij eten of een wandeling wil. Doet-ie overigens uitsluitend bij mij. Zelfs 's avonds, terwijl mijn vriend áltijd de avondwandeling doet maar toch gaat Dexter dan naar mij staren en piepen. En schop ik vervolgens vriendlief naar buiten omdat ik bloednerveus wordt van die hond. Het werkt dus ook nogal goed. :engel:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Ze probeert je gewoon te doorgronden :pffff:
Bluf is er ook zo goed in. Die gaat voor je zitten of die ligt ergens en staart alleen maar naar je, alsof ze in je brein wil kijken. Volgens mij beseft die zelf niet eens dat ze zo staart :roll:
Ze doet het bij meerdere mensen trouwens, vaak krijg ik de vraag waarom de hond ze zo aanstaart. Autistisch zeg ik dan maar, want ze bedoeld er helemaal niets mee :mrgreen: maar kan je gewoon recht in de ogen staren. Als Finn dat bij mensen deed (niet vaak hoor dat was ook een lieverd), maar als hij dat deed dan wist ik dat er wat met de personen aan de hand was. Maar zijn blik was dan niet zomaar staren :8): en terug staren was not done :neenee: .
Ik was een van de weinigen die hij recht in de ogen keek en als we elkaar aanstaarden was het wederzijds vertrouwen. :cry: wat mis ik die blik, sorry.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jan deed het nog wel eens om te checken of de verhoudingen nog steeds hetzelfde waren.
hij staarde nooit naar anderen op die manier, denk vooral omdat ie zich van anderen maar heel weinig aantrok.

het is een ander staren dan het staren om iets gedaan te krijgen, eten of spelen, dat deed ie bij vriendje ook wel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda doet het als ze iets wil doen wat niet mag :LOL: Savonds na het eten heeft ze altijd een dolle bui en wil dan het liefst al blaffend door het huis apenkooien, mag niet..Dus dan gaat ze me aanstaren, uiteindelijk kwispelt ze wat en dan komt er alsnog een blafje uit en een schijnbeweging waar ik haar net niet voor kan corrigeren :mrgreen:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik denk dat ze het doet omdat ze op haar buikje gekroeld wil worden tot ze slaapt. :love:

Hier staren ze alleen als het tijd is voor een maaltijd of wandeling.
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Bink staart alleen naar vreemden buiten, als ze terug kijken blijft Bink net zo lang staren tot hij tegen een paal/muurtje/whatever aanbotst :smile2: Hij probeert zo aandacht te krijgen en meestal lukt hem ook, de knuffelbeer.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hier zijn er diverse communicatieve-staar-berichten.
De "help, haal jij die bal eens uit de braamstruik"- staar. Die gaat gepaard met ongeduldig achterpootgetrappel.
De "zie je dan niet, de bal ligt daar, pak hem op en gooi nou eens"-staar. Die gaat gepaard met diepe smachtende keelgeluiden en de blik is, wijzend, gericht op de bal
De "Joeppie, doe de achterdeur maar open" staar. Die gaat gepaard met hevig achterlijf schudden.
En de "Waarom zit je achter de computer, kom er eens snel achter vandaan" staar. Die is heel intens, strak en hypnotiserend. Dat is de zelfde staar waarmee hij ahw een koekje probeerd te laten bewegen richting zijn bek.

Dan heeft hij m.i. ook nog een staar die duidelijk betekend dat hij zijn leven overdenkt en tevreden is. Hij ligt dan op zijn bed en ik voel hem kijken. Als ik dan terug kijkt slaakt hij een diepe zucht, knipoogt een paar keer en valt vervolgens in slaap.

Dus misschien is het zoiets.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Marjoleine schreef:Het zal wel om een plek gaan die ze wenst te betrekken?
De wetter kijken wel, heel aandachtig, maar die proberen uit te vogelen wat ik van hen wil.
Niet andersom. ;)
Het interesseert Simone geen zak wat ik wil :LOL:
En om het plekje in het bed gaat het niet want ze slaapt altijd aan het voeteneind. Onder de dekens vindt ze het meestal veel te warm.
Ze wil je hoofdkussen :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Tycha staart als ze eten wil wat ik op dat moment heb. Voor me, naast me, achter me, en zodra ik terug kijk denkt ze dat ze mijn! eten mag hebben. Ik negeer dus. :pffff: En ze staart als ze naast me op de bank wil of aandacht wil. Ook dan geldt, één blik van mij en ze denkt dat ze dan krijgt wat ze wil. Dus ook hier zit ik in de negeer. :pffff:
Afbeelding
Groetjes Marja
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Semmy doet dat ook. Die kan je dus ook heel lang in de ogen aanstaren als je terug gaat kijken.
Ken je dat spelletje 'Wie het langst niet knippert?' Nou, dat wint hij.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom doet het iedere avond zo rond 8 uur, want etenstijd! :P verder niet gelukkig :D
simone20
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jack russel terrier

Ongelezen bericht door simone20 »

Hier ook een hondje wat je wakker staart als ze naar buiten wil. Hoe wel ze nu der tactiek wel aan het wijzigen is. Door eerst mijn gezicht aan te tikken dan boven op me te gaan liggen en vlak bij mijn oor te gaan piepen. Gelukkig doet ze dit alleen met echte hoge nood.
Verder ook de hier ligt mijn bal staar of bal ligt onder bank staar
groetjes van simone
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Haha het kussen dus.

Figo heeft wel staren met tekstballonen. Mede door gewoontes, mede door dat hij vaak wel duidelijk maakt wat hij dan bedoelt als ik hem echt niet snap.

Nani heeft daarentegen heel wat uren gespendeerd met naar mij kijken. Gewoon omdat ze verder niet wist wat ze moest ofzo.
Kwam ze bij me zitten, pootje geven. Nee ik hoef dat pootje niet schat. Aai over de bol of echt even lekker kroelen. Bleef maar naar me kijken. Als ik me verplaatste bleef ze volgen waar ik heen ging. Laatste weken word ze ietsje 'brutaler' maar eigenlijk meer ontspannen, zo leuk. Dan werpt ze zich bijvoorbeeld ineens achterover, tegen mij aan, op haar rug. Aai mij! Of ze komt helemaal tegen me aanhangen, dan wil ze even op d'r koppie geaaid worden. Maar ze is de laatste tijd echt aanzienlijk een stuk minder haar bekende kunstjes aan het doen, die ze deed omdat ze niet wist wat ze anders moest doen. Het gestaar is ook een stuk minder.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi kijkt mensen recht aan, daar worden ze wel eens wat ongemakkelijk van :tongue:
Die heeft diverse soorten staren die verschillende dingen betekenen. En soms kijkt ze gewoon. Heel ontspannen, met af en toe een knipoog (ja, dat kan ze, met één oog) en veel diep gezucht :I:

Cayuga kijkt over het algemeen mensen niet recht aan, ook mij niet.
Met één uitzondering. 's Avonds op de bank, dan legt hij zijn kop op de armleuning en gaat naar mij liggen kijken met iets wat ik alleen maar als een verliefde blik kan omschrijven :I:
En dan valt hij in slaap.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ayleen kijkt je wel recht aan. Voornamelijk rond 6 uur, als je een bord voor je hebt. Legt ze haar kop op je schoot en trekt een enorm zielige blik. Maar helaas. :mrgreen:
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli kijkt mij als ze s'avonds op de bank ligt meestal een tijdje aan. Soms kijk ik terug en als ik dan weer van haar weg kijk, jengelt ze of raakt ze mij even met haar poot aan. Ze wil duidelijk aandacht.
Balou kan mij soms vanaf zijn kussen zonder reden aanstaren, het is net of hij mij aan het observeren is.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Je hebt me wel eens vertelt dat je een haarnetje 's nachts draagt toch?

Misschien vindt ze dat wel raar of eng, zoiets?

:LOL: :wink: :LOL:
Afbeelding
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Volgens mij wil ze dat je eerder het licht uit doet :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie