Nanna schreef:Het maakt me verder allemaal niet zo heel veel uit, ik ben een kynologische allesvreter.
Ik ook

Er zijn wel wat type honden waar ik helemaal niets mee heb, zoals vechtrassen, schoothondjes en meute honden. Maar mijn smaak is breed.
Mijn vorige hond was een stabijkruising en die heb ik uit een vervelende situatie van mishandeling getrokken en gehouden. De Border van mijn man kreeg ik gratis bij hem

En de schotsecollie/border kruising heeft hij me kado gedaan. Hij wist dat ik het een mooie hond zou vinden, en dat het bij mijn levensstijl zou passen. Hij had gelijk.
Jessie de heidewachtel kruising heb ik via familie overgenomen en niet bewust aangeschaft.
Ik ben dus nog nooit in de situatie gekomen dat ik een hond wilde en dus een hond ging uitzoeken. Het is me allemaal een beetje aan komen waaien.
Verder ben ik gek op buitenlandse straatschoffies.
Er zijn heel veel rassen en typen waar ik gek op ben, maar die ikzelf niet zo snel in huis zou halen. Windhonden, herders en poolhonden. Fantastische beesten maar ik zie t hier niet rondlopen.
Heul misschien, ooit, toch een keer een windhond