Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel pupjes tellen jullie?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Hoeveel pupjes tellen jullie?

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Na vannacht en vanmorgen extra bij geflest te hebben eindelijk weer wat goed nieuws; Op 1 pupje na zijn ze allemaal aangekomen varierend van 55 tot 110 gram :cheer:
En wat drinken ze goed uit de flesjes :D , meestal tussen de 10 en 20 ml per keer b :ok:
Nog nooit meegemaakt, in 12 uur 100 gram afvallen en 12 uur later weer de 100 gram erbij.
Ga nu om de 6 uur flessen en weeg ze voor en na de voedingen om te kijken hoe ze het daarop doen.
Ook liggen ze vaak bij moeder te drinken gelukkig.
Moeder oogt nog steeds rustig en ontspannen, net als de puppies.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Mee eens Inge, maar in dit tempo afvallen is wat anders dan net niet genoeg binnenkrijgen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn dat het flessen helpt, is het pupje wat het meest afgevallen was ook aangekomen nu?
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
Tulp schreef:Gefeliciteerd met je pups!
carine schreef:ha nummer 8 is er toch ook....
ik denk dat als de pups rustig zijn en goed drinken het bijkomen wel zal komen, dat iele pupje zou ik of vaker aanleggen of zorgen dat ze bij de beste tepel ligt (hoe gedraagt ze zich, vechtertje of laat ze zich wegdrukken?)
Hier zijn ze steeds meteen beginnen bijkomen van dag één dus geen echte ervaring mee...
Dat is dus niet waar :-). De pups lijken tevreden omdat ze waarschijnlijk wat zwak en moe zijn en dat is meteen het grote gevaar. Meten is weten en gelukkig heeft ze gewogen en weet ze dus dat er niet voldoende melk is, hopelijk komt die nog op gang.
Ik geef de moeder Wombyl en heb daar goede ervaringen mee met betrekking tot de melkgift. En uiteraard eten zoveel als ze wil, hoogwaardig droogvoer.
Succes!
toch liggen ze naar mijn ervaring niet tevreden te slapen als ze zwak zijn maar worden zeurderig, liggen vaak te kreunen in plaats van ontspannen te slapen.

bij het nest waarin crunch geboren is (keizersnedenest) waren de puppen pas na een week terug op hun geboortegewicht :schrik: - en bijflessen was in hun geval gevaarlijker dan niets doen want ze verzetten zich hevig tegen de fles.

toch waren die pupjes allemaal tevreden hoor, ze kregen op tijd te eten (hoewel te weinig) en lagen warm, ze waren die hele week ook niks minder actief en tierig dan mijn sneller groeiende nestjes.
als een pupje wel gezond is maar relatief weinig eten krijgt dan groeit hun lijfje dus ook (veel) minder waardoor er ook weer minder eten nodig is om dat lijfje van voldoende energie te voorzien om gezond te blijven leven - het groeien komt dan later wel weer (een mooi voorbeeldje is jones van samantha).

waarmee ik uiteraard niet wil pleiten voor slecht groeiende pupjes en als ze probleemloos het flesje aannemen zou ik het ook doen maar als het een gevaarlijk geworstel zou worden wegen de 'kosten' (energieverbruik, verslikkingsgevaar) niet op tegen de 'baten' (sneller groeien) :wink: .
met Inge eens idd, maar denk dat er dan een verschillende intepretatie is tussen wat Inge en ik als tevreden vinden tov jullie, met Inge eens mbt zeurderig, kreunen etc.
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

LongFields schreef:Fijn dat het flessen helpt, is het pupje wat het meest afgevallen was ook aangekomen nu?
Ja ook die is aangekomen.
1 pupje is nog wat verder afgevallen, die hou ik extra in de gaten en leg ik steeds aan de tepels waar al even uit gedronken is.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

LaVitaBella schreef:
LongFields schreef:Fijn dat het flessen helpt, is het pupje wat het meest afgevallen was ook aangekomen nu?
1 pupje is nog wat verder afgevallen, die hou ik extra in de gaten en leg ik steeds aan de tepels waar al even uit gedronken is.
Meer kun je ook niet doen, ik duim nog even verder voor het grut. :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LaVitaBella schreef:
fijn dat ze het nu wel goed oppakken, jammer van het pupje dat af blijft vallen :(
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Fijn dat het met het flessen erbij goed gaat. Heb je al tijd gehad om foto's te maken? :wink:
........Ik geef de moeder Wombyl en heb daar goede ervaringen mee met betrekking tot de melkgift. .............
Wombyl, had ik nog nooit van gehoord, dus even Google geraadpleegd. Schrok wel van wat ik las: verwijdert de baarmoederhals???? :hmmm:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Shima schreef:Fijn dat het met het flessen erbij goed gaat. Heb je al tijd gehad om foto's te maken? :wink:
........Ik geef de moeder Wombyl en heb daar goede ervaringen mee met betrekking tot de melkgift. .............
Wombyl, had ik nog nooit van gehoord, dus even Google geraadpleegd. Schrok wel van wat ik las: verwijdert de baarmoederhals???? :hmmm:
Aangezien dat hele stuk vol rare fouten staat zou ik dat niet heel serieus nemen.
Ik citeer even (en dan heb ik het nog niet eens over wat het claimt te doen):
Actaea racemosa ( Cimicifuga ) het middel normaliseren en tonifieert de baarmedercontracies, verwijdert de baarmoederhals en vermindert de spasmes. Cimicifuga bevoedert ook het uitdrijven van de nageboorte.
Aletris farinosa heeft invloed op de bekkenorganen. Het middel ondersteunt de uitscheidingen van toxines en versterkt de versterkt het dier.
De dubbele drainerende werking heeft, uitgaande van de primaire werking ter hoogte van de baarmoeder, tot doel het organisme te wapenen tegen infecties en bacteriën of virussen in het bloed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik dacht al wat komt er uitgevallen, nu weet ik het!
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

:cheer: Gefeliciteerd met de pups!!! :cheer:

Komt vast goed! :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”