Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Inne
Zeer actief
Aantal honden: 1

Hondje doodgebeten

Ongelezen bericht door Inne »

Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Re: Hondje doodgebeten

Ongelezen bericht door Marco88 »

ach gut toch, weer een hond doodgebeten door een ontsnapte staff
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, in het artikel is het respectievelijk een staffordshire bullterrier, een Bull terrier en een pitbulachtige.
Dus ik stel voor dat ze eerst maar eens besluiten wat voor hond het nou was.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Anja »

Wat zielig voor die arme chihuahua en haar baasje :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marjoleine schreef:Nou, in het artikel is het respectievelijk een staffordshire bullterrier, een Bull terrier en een pitbulachtige.

Ik snap dat het er raar staat maar eigenlijk kloppen al deze benamingen gewoon. De Staffordshire bullterrier is de bullterrier uit Stafford en dat is een pitbull-achtige hond omdat hij daar familie van is. Niet dat de schrijver van dit artikel dat weet overigens dus ik ben het met je eens dat er maar wat geroepen is.
Denk wel dat het niet om een echte Staffordshire bullterrier zal gaan. Dat die omstanders bijten is wel erg zeldzaam. Dat zijn meestal enorme goedzakjes behalve naar hun prooien/slachtoffers toe. Mensen bijten doen ze eigenlijk nooit normaal gesproken. Een amstaff, bullterrier of pitbull van onbekende afkomst zie ik dat eerder doen dan een raszuivere Staffordshire terrier.

En tja, deze shit happens als je je stafford alleen op straat laat lopen. Dit zou het gros van dit soort honden wel doen als er een keffende of grauwende chi langs hun voordeur loopt waar ze al de schurft aan hadden en er is niemand die ze tegen houdt. Alleen jammer dat deze hond weer eens een baasje had die daar veel te laks mee om is gegaan blijkbaar.

Dat dit niet vaker gebeurd is puur en alleen te danken aan het feit dat de meeste eigenaren deze honden toch blijkbaar niet alleen en los op straat laten lopen goddank.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Marjoleine schreef:Nou, in het artikel is het respectievelijk een staffordshire bullterrier, een Bull terrier en een pitbulachtige.
Ik weet als lezer nu wel precies wat voor type hond het is. Het gros van de "staffurts" zit geen papieren bij een is een mix van vanalles en nog wat, en die hele onherleidbare kliek van vechtrassen staan niet echt bekend om hun liefde voor andere hondjes.
Ook al zullen we allicht niet precies weten wat voot hond het is, de beschrijving heeft nieuwswaarde want nu weten weer iig wel dat de dader geen poedel, herder of portugese waterhond was.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”