Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
alles opeten buiten
Moderator: moderatorteam
-
horseloverc
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): chihuahuaxPincher
- Aantal honden: 1
alles opeten buiten
Als ik met mijn puppy buiten loop vind zij overal dingetjes waar ze op gaat kauwen of wat ze probeert op te eten... Ik haal het wel uit haar mond maar daarna gooi ik het weg en rent ze er bijvoorbeeld weer achteraan.. Helaas woon ik in een wijk waar nogal veel bevuild wordt en het is dus echt heel vaak dat ze dit doet..
Moet ik haar duidleijk maken dat dit niet mag (zoja HOE?) of kan ze met haar instinct zelf wel een beetje bepalen wat ze wel en niet kan opeten/knagen..
of wordt dit vanzelf minder als ze bijvoorbeeld gewisseld heeft?
groetjes cindy
Moet ik haar duidleijk maken dat dit niet mag (zoja HOE?) of kan ze met haar instinct zelf wel een beetje bepalen wat ze wel en niet kan opeten/knagen..
groetjes cindy
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: alles opeten buiten
horseloverc schreef:Als ik met mijn puppy buiten loop vind zij overal dingetjes waar ze op gaat kauwen of wat ze probeert op te eten... Ik haal het wel uit haar mond maar daarna gooi ik het weg en rent ze er bijvoorbeeld weer achteraan.. Helaas woon ik in een wijk waar nogal veel bevuild wordt en het is dus echt heel vaak dat ze dit doet..
groetjes cindy
Ja, dit zijn wel dingen waar je op moet letten; voor je het weet krijgen ze iets schadelijks binnen. En dan bedoel ik niet een doodgevallen babymusje (zoals de mijne deed)
Probeer het voor te zijn, dus te verhinderen. Leer haar een "laat dat liggen en kom bij mij een snoepje halen" aan
Het is overigens wel zo dat het naarmate de leeftijd vordert minder wordt
Suzanne
-
horseloverc
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): chihuahuaxPincher
dat dacht ik dus ook... want van de week zat ze op een oud rotje (voorwerk) te knagen... denk dat kan nooit goed zijn als er bijv nog kruit inzit ofzo! dus haal het altijd maar gelijk uit haar mondje maar NEE luistert ze op dat gebied nog niet echt naar
ze rent ook weg met hetgeen wat ze inhaar mond heeft zodra ik het wil afpakken dus denk wel dat ze door heeft dat ze iets stouts doet
ze rent ook weg met hetgeen wat ze inhaar mond heeft zodra ik het wil afpakken dus denk wel dat ze door heeft dat ze iets stouts doet
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hangt een beetje af van de omgeving waar je met de pup loopt.
Ik liet de pup alles aan mij geven in ruil voor een snippertje lekkers.
Weggooien maakt het idd alleen maar aantrekkelijker om er weer achteraan te gaan en opnieuw te pakken.
Weggooien maakt het idd alleen maar aantrekkelijker om er weer achteraan te gaan en opnieuw te pakken.
- Suzie
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
- Aantal honden: 2
Suzie is ondertussen bijna 11 maanden en ze doet dat nog steeds, nu wat minder dan vroeger. Ik zeg inderdaad luid NEE en als ze het al vast heeft zeg ik LOS en dan laat ze het direct los, ik pak het dan af, leidt haar aandacht af en dump dan hetgeen wat ze vast had want als je het gaat gooien dan maak je er een spelletje van want dan wil ze erachter aan.
Dit gedrag krijg je er wel uit maar kan gewoon erg lang duren, Suzie heeft dat gedrag al sinds we haar hebben (vanaf dat ze 3 maanden was), ze doet het al 8 maanden maar zoals gezegd wordt het steeds minder. Gewoon volhouden en consequent blijven.
Dit gedrag krijg je er wel uit maar kan gewoon erg lang duren, Suzie heeft dat gedrag al sinds we haar hebben (vanaf dat ze 3 maanden was), ze doet het al 8 maanden maar zoals gezegd wordt het steeds minder. Gewoon volhouden en consequent blijven.

Bulletje en Suzie
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zo heb ik het ook altijd gedaan, zo maak je er niet zo'n groot punt van en ze leren tegelijk dat ze alles wat ze vinden naar jou toe moeten brengenranetje schreef:Hangt een beetje af van de omgeving waar je met de pup loopt.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
Lunatic schreef:Zo heb ik het ook altijd gedaan, zo maak je er niet zo'n groot punt van en ze leren tegelijk dat ze alles wat ze vinden naar jou toe moeten brengenranetje schreef:Hangt een beetje af van de omgeving waar je met de pup loopt.
-
Anneke & Timka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Mijn Timka is nu 10 maand en vanaf het begin dat ze bij ons was leek het wel een stofzuiger.
Het is nu al wel wat minder geworden maar nog allerminst over.
Het afgemaaide gras staat ze te vreten of ze een koe is.............
Ik probeer het nu om haar in ruil voor de rommel in haar bekkie een snoepje te geven.
Ook geef ik haar wel eens een plastic flesje mee tijdens het wandelen. Dan is er geen ruimte meer om iets anders op te vreten.
Hoop dat het ooit helemaal overgaat!
Het is nu al wel wat minder geworden maar nog allerminst over.
Het afgemaaide gras staat ze te vreten of ze een koe is.............
Ik probeer het nu om haar in ruil voor de rommel in haar bekkie een snoepje te geven.
Ook geef ik haar wel eens een plastic flesje mee tijdens het wandelen. Dan is er geen ruimte meer om iets anders op te vreten.
Hoop dat het ooit helemaal overgaat!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Misty is 6 en die krijg ik het ook niet afgeleerd. Ze schraapt een stuk kauwgom zo onder het lopen van de weg af en de hoeveelheid hout die ze vreet is oneindig 

- ranetje
- Zeer actief
Ja dat kan.Kells schreef:Is het dan niet zo dat ze juist van alles pakken om wat lekkers te scoren? Vandaag deed ik trouwens voor het eerst een poging om een platgereden kikker te ruilen tegen een koekje. Dat werkte niet. Wellicht moet ik de volgende keer voor dat doel biefstuk in mijn jaszak stoppen.Lunatic schreef:Zo heb ik het ook altijd gedaan, zo maak je er niet zo'n groot punt van en ze leren tegelijk dat ze alles wat ze vinden naar jou toe moeten brengenranetje schreef:Hangt een beetje af van de omgeving waar je met de pup loopt.
Dat deed Rana in het begin ook.
Net zoals ze net deed of ze plaste om een koekje te scoren
Maar dat is gewoon geleidelijk geminderd.
Later bracht ze me nog altijd wat ze vond.
Zelfs verse broodjes met ham en kaas bracht ze als die door de kinderen op weg naar school in de bosjes waren gegooid.
- ranetje
- Zeer actief
Ik ben het gewoon wel blijven doen.Kells schreef:Dat deed Ginger dus ook en daarom beloon ik buiten plassen van mijn huidige pup niet met koekjes.ranetje schreef:Ja dat kan.Kells schreef: Is het dan niet zo dat ze juist van alles pakken om wat lekkers te scoren? Vandaag deed ik trouwens voor het eerst een poging om een platgereden kikker te ruilen tegen een koekje. Dat werkte niet. Wellicht moet ik de volgende keer voor dat doel biefstuk in mijn jaszak stoppen.
Dat deed Rana in het begin ook.
Net zoals ze net deed of ze plaste om een koekje te scoren![]()
Maar dat is gewoon geleidelijk geminderd.
Later bracht ze me nog altijd wat ze vond.
Zelfs verse broodjes met ham en kaas bracht ze als die door de kinderen op weg naar school in de bosjes waren gegooid.
Al controleerde ik wel even of ze echt geplast had
Niet nat = geen koekje
Verder heb ik er nooit een punt van gemaakt en het is allemaal vanzelf verder goed gekomen