Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Twee reutjes of teef en reu, wat zou werken?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Twee reutjes of teef en reu, wat zou werken?

Ongelezen bericht door Mit »

Ik ken wel wat Wawa's die gewoon met gelijk geslacht samenleven en dat gaat goed.
Hier 2 teefjes, 8 dagen verschil. Ze zijn nu ruim 1 en het gaat nog heel goed. Houd er nog steeds rekening mee dat het fout kan gaan maar wel minder. Ik heb tussen de 6 en 12 maanden geen verschil gemerkt in hun gedrag naar elkaar. Ze hebben weleens mot maar een 'hee' is meer dan voldoende dan. Ze liggen en spelen 99% van de tijd samen.
Afbeelding
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suzie »

Ik denk dat het heel erg afhangt van jouw hond, hoe hij reageert. Sowieso ook of je er een puppy of een herplaatsertje bij wilt nemen?

Ik heb eerder 3 reuen samen gehad (verschillende rassen) en dat ging prima, ze verschilden allemaal precies 2 jaar. Nu hebben we 1 reu en 1 teef (verschillende rassen) samen die 7 jaar verschillen en dat gaat ook prima.
Afbeelding
Bulletje en Suzie
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik zou ook kijken naar de voorkeuren van je hond. Merk je bij het ontmoeten van andere honden bijvoorbeeld dat hij meestal beter kan opschieten met teven of reuen, of maakt dat niet uit? En als het gaat om bezoekende honden in huis?
Als hij met alles even goed overweg kan, kun je er waarschijnlijk best een reutje bij zetten. Twijfel je, dan is een teefje waarschijnlijk de meest veilige keuze.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hij doet buiten tegen reutjes van gelijke hoogte wat stoerder dan tegen teefjes van gelijke hoogte. Bij grote honden doet hij sowieso wat beleefder.

Nu moet ik zeggen dat de reutjes van gelijke hoogte die hij tegenkomt ook vaak dezelfde leeftijd hebben (rond 10 maanden) en ze ook allemaal wat last van de hormoontjes krijgen.

Ik denk dat mijn voorkeur dan toch uitgaat naar een teefje.

Hoe hij tegen honden zou doen die op bezoek komen geen idee, er komen hier nooit honden op bezoek. Ken wel aantal mensen met honden maar die hebben grote honden en is mijn hok meteen half gesloopt haha.

Het zou dan wel een pup worden en pas over 3 a 4 maanden. Dan zijn we (hopelijk) al weekje op vakantie geweest. 1 hondje is oppas geen probleem met twee word dat toch lastiger. En vooral met een pup die we toch op een bepaalde manier willen opvoeden wat lastiger. Plus er komt dan een shit load aan belastingteruggave binnen waardoor een uitgave van tig honderden euro's ook makkelijk gaat.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hij doet buiten tegen reutjes van gelijke hoogte wat stoerder dan tegen teefjes van gelijke hoogte. Bij grote honden doet hij sowieso wat beleefder.

Nu moet ik zeggen dat de reutjes van gelijke hoogte die hij tegenkomt ook vaak dezelfde leeftijd hebben (rond 10 maanden) en ze ook allemaal wat last van de hormoontjes krijgen.

Ik denk dat mijn voorkeur dan toch uitgaat naar een teefje.

Hoe hij tegen honden zou doen die op bezoek komen geen idee, er komen hier nooit honden op bezoek. Ken wel aantal mensen met honden maar die hebben grote honden en is mijn hok meteen half gesloopt haha.

Het zou dan wel een pup worden en pas over 3 a 4 maanden. Dan zijn we (hopelijk) al weekje op vakantie geweest. 1 hondje is oppas geen probleem met twee word dat toch lastiger. En vooral met een pup die we toch op een bepaalde manier willen opvoeden wat lastiger. Plus er komt dan een shit load aan belastingteruggave binnen waardoor een uitgave van tig honderden euro's ook makkelijk gaat.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Wij hebben vier intacte reuen.
Twee Oud Duitsers en twee Mechelaars!
De eerste mechelaar wordt vrijdag 5 jaar, de tweede is 8,5 maand.
De Oud Duitsers zijn bijna 4 jaar en 2,5 jaar.

Nooit gedoe gehad en elke hond hebben mijn man en ik uit gezocht naar ons eigen gevoel.
Dus moeilijk uit te leggen waar wij op gelet hebben.

Oja, deze vier hebben onze oudjes van ruim 17 en 16,5 jaar ook nog gekend en dat ging ook prima samen.
Wij hebben dus een tijdje 6 intacte reuen gehad.

Al onze honden leven binnen. Heb dus geen kennels of benches!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”