Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zorro geheimlicht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Zorro geheimlicht

Ongelezen bericht door Lothian »

Dat was schrikken :ugh:

Ik was vergeten vlees uit de vriezer te halen, dus ik had wat niet-rauw vlees gehaald; Renske en een merk dat ik nog niet eerder geprobeerd had, Biofood. Ik was wel nieuwsgierig, dus Biofood voor Zorro en Dalí. Dit waren een soort worsten ter grootte van een kiwi en Zorro schrokte er één zo snel op dat hij zich er in verslikte. Het ene moment stond hij te eten, het volgende moment stond hij te kokhalzen en zwalken op zijn benen. Ik had nog net tijd om "volgens mij verslikt Zorro zich!" te zeggen toen hij omviel en spartelend probeerde overeind te komen, zag er doodeng uit. Het leken wel stuiptrekkingen. Volgende moment had ik hem ondersteboven hangen en heb ik een Heimlich op hem uitgevoerd, arm beest. Maar de vleeskiwi schoot wel los en Zorro stond wat rillerig op zijn pootjes...

...om weer naar de bak met voer te duiken, waarop mijn man hem uit schrik een beetje lomp terugtrok. Zorro was kennelijk nog totaal niet zichzelf want hij hapte naar achteren, raak, mijn man heeft nu een blauw plekje op zijn hand. Dit is écht niet iets voor Zorro, zachtaardiger naar mensen kan je ze niet treffen en je kan alles met hem uitvoeren, tot het bevoelen van een ontstoken prostaat aan toe, en nog zal hij niet eens in de lucht happen.

Nou ja, Zorro was dus van slag, en Dalí ook, want die ging in alle consternatie zijn maaltijd (keurig gekauwd) maar uitkotsen :lol1:

Les van vandaag: zacht voer in stukjes snijden, dat Zorro zijn barf en Renske goed bewerkt betekent kennelijk niet dat hij dat met zachtere kiwivormige happen ook doet.

Met Zorro is alles allang weer goed; hij heeft zijn maaltijd nog afgemaakt en draaft weer blije rondjes. Dalí was langer van slag dan Zorro :tongue: Maar ik had de schrik wel even in de benen zitten. Ik zal m'n oudje maar aan zo'n stomme eigen fout verliezen :ugh:
Afbeelding
Marion.

Re: Zorro geheimlicht

Ongelezen bericht door Marion. »

Brr, eng zeg! Maar gelukkig was jij heel koelbloedig. Dat blauwe plekje op de hand van je man verdwijnt snel genoeg :ok:
Lothian
Zeer actief

Ja klopt hoor, hij was boos op zichzelf dat hij arme Zorro zo liet schrikken en Zorro kreeg een dubbele knuffel. Maar wat ben ik blij met het hondenforum, dankzij topics hier wist ik wat ik moest doen! :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lothian schreef:Ja klopt hoor, hij was boos op zichzelf dat hij arme Zorro zo liet schrikken en Zorro kreeg een dubbele knuffel. Maar wat ben ik blij met het hondenforum, dankzij topics hier wist ik wat ik moest doen! :ok:
Ik weet rationeel ook wel wat ik moet doen, maar ik vraag me af of ik op zo'n moment zo koelbloedig kan zijn. Giert nu de adrenaline niet door je lijf?
Lothian
Zeer actief

Kort erna heb ik wel even met wat tranen Zorro geknuffeld ja, en was ik een beetje stuiterig :mrgreen:

Ik kan gelukkig het hoofd wel koel houden in dit soort situaties. Met andere dingen ben ik vaak totaal niet ad rem maar wel als het een medische kant op gaat. Een paar maanden terug zag ik 's nachts een auto langs de snelweg in de sloot liggen - hup, auto direct aan de kant, alarmlichten aan en rennend erheen. God, ik moet eens een ehbo-cursus gaan doen want met al m'n koelbloedigheid weet ik alsnog totaal niet wat er dan moet gebeuren. Bestuurder was trouwens in orde en had zelf al de politie gebeld.
Laatst gewijzigd door Lothian op 04 apr 2014 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Suzie »

Ik zou me ook dood schrikken maar gelukkig heb je goed en snel gehandeld en is alles weer in orde :E:
Afbeelding
Bulletje en Suzie
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Goed gedaan!
Vraag me af of ik ook zo koelbloedig zou zijn :ugh:

Belangrijkste les: vlees op tijd uit de vriezer halen :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Goed gedaan, wat zal je geschrokken zijn.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Fijn dat het goed afgelopen is. :ok:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Jeetje, dan schrik je je toch ook kapot! Goed gehandeld.

Bedenk me nu wel dat ik het vlees voor Morris voor vanavond er nog uit moet halen! Meteen maar even doen.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Oei dat is schrikken.

Gelukkig doen jullie het allemaal nog :D
Lothian
Zeer actief

Inge, dat heb ik niet eens geprobeerd, maar dat had Zorro vast wel fijner gevonden dan aan zijn achterpoten opgetild worden :mrgreen:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik las het eerst als zijnde een geheim licht, toen ik je topic titel las, en dacht :denken: wat moet een hond nu met een geheim licht, vraagteken werd ook groter bij de eerste zinnen.. Tot ik heimlich las...

Goed gereageerd!
Afbeelding
Lothian
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Ik las het eerst als zijnde een geheim licht, toen ik je topic titel las, en dacht :denken: wat moet een hond nu met een geheim licht, vraagteken werd ook groter bij de eerste zinnen.. Tot ik heimlich las...

Goed gereageerd!
:LOL: ik zie het nu pas! Wat een slechte topictitel.
Afbeelding
kathy
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kathy »

En dankzij dit topic is onze Engelse setter Nikki vanavond niet gestikt in een op de grond gevallen tomaat. Een paar dagen geleden alles gelezen en opgezocht en vanavond duikt Nikki op een op de grond gevallen net gewassen natte tomaat, die meteen doorglijdt naar binnen en dus bleef steken, ze stikte er bijna in. Heb haar meteen en zonder nadenken bij de achterpoten opgetild en stevig "omarmd", de tomaat viel op de grond. Met dank aan Lothian.
Lothian
Zeer actief

Oh gelukkig zeg, wat is het schrikken he! Ik denk dat het hondenforum echt al heel veel honden en baasjes op de meest uiteenlopende manieren heeft geholpen :flower:
Afbeelding
angelseye2000
Actief

Ongelezen bericht door angelseye2000 »

[quote="Lothian"]Dat was schrikken :ugh: Ik was vergeten vlees uit de vriezer te halen, dus ik had wat niet-rauw vlees gehaald; Renske en een merk dat ik nog niet eerder geprobeerd had, Biofood. Ik was wel nieuwsgierig, dus Biofood voor Zorro en Dalí. Dit waren een soort worsten ter grootte van een kiwi en Zorro schrokte er één zo snel op dat hij zich er in verslikte. Het ene moment stond hij te eten, het volgende moment stond hij te kokhalzen en zwalken op zijn benen. Ik had nog net tijd om "volgens mij verslikt Zorro zich!" te zeggen toen hij omviel en spartelend probeerde overeind te komen, zag er doodeng uit. Het leken wel stuiptrekkingen. Volgende moment had ik hem ondersteboven hangen en heb ik een Heimlich op hem uitgevoerd, arm beest. Maar de vleeskiwi schoot wel los en Zorro stond wat rillerig op zijn pootjes......./quote]

Tekkel: "Belangrijkste les: vlees op tijd uit de vriezer halen"

De vleesworsten waar het hierover gaat kun je buiten de koelkast bewaren en zijn daarom gemakkelijk door te snijden, zodat het geen probleem is voor een hond om het op te eten.
Net als met kinderen is het altijd uitkijken wat honden opeten (oa de grootte). In hun gulzigheid kunnen honden te grote dingen opeten, welke voeding, snack e.d. het ook is.
Altijd oppassen.
Gelukkig is alles goed gekomen.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”