Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedroogde runderlong

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Goliat
Vaste gebruiker

Gedroogde runderlong

Ongelezen bericht door Goliat »

Tot voor kort kon ik vlakbij in een dierenwinkel gedroogde runderlong kopen, helaas hebben ze deze niet meer. Mijn honden zijn er gek op en ben dus aan het surfen geweest waar ik ze kan bestellen.
Ik kom uit bij de website HondenCompleet, ziet er goed uit ook mooi runderpeesjes en longen voor een nette prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met deze webshop?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Gedroogde runderlong

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

gewoon zelf gaan drogen. droogmachine kopen a 30 euro, naar de islamitische slager, snijden drogen klaar.
ellen
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Floris 242 hier van het forum levert ook prima spullen
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Goliat
Vaste gebruiker

Ik wil ook zeker een droogmachine kopen maar zit nu midden in een verbouwing en heb het even uitgesteld tot ik weer op orde ben hier!

Ik wist niet dat iemand hier op het forum ook dit soort spullen verkoopt, dat is wel handig!
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

ellen en de birmanen schreef:gewoon zelf gaan drogen. droogmachine kopen a 30 euro, naar de islamitische slager, snijden drogen klaar.
ellen
Dat klinkt makkelijker als dat ik het vond. Ik was soms 13 uur lang aan het drogen en dan was het nog niet helemaal zoals ik wilde. En de stank in het huis! :schrik:
Ik doe nu makkelijk, gewoon anderen het werk laten doen en ik koop het wel :mrgreen:
Goliat
Vaste gebruiker

Ja ik zit er ook wel een beetje mee dat mijn reu een vreselijk moeilijke eter is....... En tot nu toe alleen long lust. Af en toe probeer ik iets anders maar gedroogde kippen en eendennekken hoeft hij niet. Er moet wel iets meer gegeten worden dan alleen long, anders vind het ook de moeite niet. Maar het lijkt me ontzettend leuk om te doen net als barfen, maarja dan moeten ze het wel willen eten :(: .

Op dit moment wordt er bekeken of er iets medisch aan de hand is bij mijn reu en zijn slechte eten, dus mocht er verbetering in komen (wat ik echt van harte hoop, maar goed dat staat allemaal in mijn ander topic) dan staat een droogmachine en starten met een paar dagen barfen bovenaan mijn verlanglijstje :D
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Gollum schreef:
ellen en de birmanen schreef:gewoon zelf gaan drogen. droogmachine kopen a 30 euro, naar de islamitische slager, snijden drogen klaar.
ellen
Dat klinkt makkelijker als dat ik het vond. Ik was soms 13 uur lang aan het drogen en dan was het nog niet helemaal zoals ik wilde. En de stank in het huis! :schrik:
Ik doe nu makkelijk, gewoon anderen het werk laten doen en ik koop het wel :mrgreen:
bij mij heeft de droogamchine 36 uur aangestaan om ganzenvoeten te drogen. mijn 2 machines staan in de schuur, raampje open, hor ervoor en ik ruik niks in huis.
ellen
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Zelf drogen vindt ik ook geen doen.
Wat een ellende.

Ik betaal liever iets meer voor hapklaar spul. Noem me lui, verwend. Of allebei.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gollum schreef:
ellen
Dan heb je denk ik (te) vet spul gebruikt. Vet droogt heel slecht dus ik doe alleen hart , lever enz. Voetjes zijn vet dus die koop ik gedroogd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

Kruimel53 schreef:Ik vind long, hart en lever prima te doen met de droger. Long snijd ik in vrij dunne plakjes en dan in stukjes als het half bevroren is, anders is het echt een crime. Hoe kleiner je snijdt hoe sneller het droog is. En ik hoef er verder niks aan te doen, alleen in de droger leggen, schakelaar om en raam open en deur dicht. Ik wissel de plateaus halverwege het drogen want onderin gaat sneller dan bovenin. Dat dat ding 12 uur staat te blazen, daar heb ik verder geen last van.

Zo doe ik het ook.
Geen probleem :19:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik droog ook zelf, vind het leuk. :mrgreen:
Toevallig vandaag een nieuwe lading spul binnengekregen om te drogen.
Er zitten nu konijnenoren in, en ik ga zo de lamslong snijden voor de training met Jade zondag.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Goliat
Vaste gebruiker

:cheer: Nou onverwachts heb ik toch een droogmachine, zojuist van mijn man gekregen.

Het is het merk Expressions (als ik het goed schrijf), ik heb hem een mooi plaatsje in de garage gegeven. Komende week ga ik eerste even in de supermarkt wat vlees kopen en dan volgend weekend eens uitproberen :D .

Daarna ga ik eens wat dingen bestellen waar ik mijn kvv bestel. Ben erg benieuwd.
marian*
Erelid
Contacteer:

Een tip: na een poosje drogen inkepen versnelt het drogen.
Afbeelding
Goliat
Vaste gebruiker

Dat ga ik doen marian*. Ga van de week even bij de slager langs om wat spulletjes te vragen, geen idee of die ook long verkopen. Via de kvv leverancier kan ik straks konijnenoren meebestellen, leuk heb er zin in!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik ben heel blij dat ik Degomeat/Best4Dogs heb ontdekt, zeker nu met het drogen. :D
Ze hebben echt heel veel in het assortiment, en ik heb de luxe dat de dames tot nu toe alles lusten.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Goliat
Vaste gebruiker

Ik bestel ook bij Degomeat dus daar ga ik eens neuzen binnenkort, maar net een bestelling van Oervoer gehad dus even wachten tot de vriezer wat leeg is..... Mijn teef lust alles maar met mijn reu tob ik enorm..... dachten medisch en wachten op uitslagen maar meneer lustte van het weekend wel een biefstuk en biskwie en hondenkoekje, dus waarschijnlijk toch kieskeurig. Ik ga gewoon van alles proberen en wat de reu niet lust eet mijn teef wel op!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”