malinois schreef:
Zoals jij rottweilers kunt lezen kan ik herders lezen..
Rottweilers dus niet weinig molosers over t algemeen
Herders daarentegen uitstekend dus...
Dat betekend dus niet dat ze niet te lezen zijn maar IK kan ze slecht lezen. Wat ik overigens ook meer hoor van herdereigenaren en vice versa van molosereigenaren die herders moeilijk te lezen vinden.
Ondanks dat ik beide heb, vind ik Kita haar oren moeilijker te lezen dan mijn molossers hun flaporen
bij de molossers hangen de oren in standje rust, plat wat naar achter getrokken, Kita haar oren staan of wel recht omhoog, wat gedraaid naar achter (meestal door een geluidje) of plat tegen haar kop, ik heb de indruk dat ze standje rust zoals mijn molossers niet kent (geheel niet kent haha ff 2minuten stil liggen is niet haar sterkste kant)
lunaquinty schreef:
maar als het geen dominantie is, waarom reageert dan niet elke hond hetzelfde in die situatie?
als hier iemand op bezoek komt en die kijkt luna aan, kijkt zij weg.
ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar ik vroeg het me serieus af.
Hier 4 molossers (herder ff niet mee geteld) en 2 vinden het allemaal prima wat vreemde mensen doen, staren/niet staren als ze maar aaien
Zena vind er geen reet aan en durft ook gerust haar lip op te trekken
Guapa is een geval apart, want als zij de mensen niet vertrouwt (wat bij 90% van de mensen is) gaat ze zelf zitten staren, ze kijkt echt los door je, houd je constant in de gaten en zolang je braaf op je stoeltje blijft zitten en niet te gek doet, gebeurd er ook niets. Ff voor de duidelijkheid ik haal Guapa weg uit de situatie, zij mag kennis maken met de mensen en dan gaat ze terug apart, ik kan me niet altijd én op Guapa concentreren én op de mensen die hier op bezoek zijn (Guapa gaat dan trouwens altijd op ons bed liggen, wat ze dan weer niet zo heel erg vind

)