Hallo hallo,
Ik ben sinds enkele maanden met Cosmic aan het BARFen. Nu wil het zo zijn dat Cosmic calciumoxalaatkristallen gehad heeft. Met een relatief laag botpercentage (extra spiervlees) en genoeg drinken (scheut water over haar voer) is dit nu opgelost, maar ik wil er nog wel voorzichtig mee zijn, voor het geval het eventueel terug komt. Cosmic's menu ziet er als volgt uit;
Maandag: 250 gram vleesbot
Dinsdag: 250 gram spiervlees
Woensdag: 250 gram vleesbot + 60 gram orgaanmix
Donderdag: 250 gram spiervlees of 250 gram pens
Vrijdag: 250 gram KVV (All Animal) + wat spiervlees
Zaterdag: 250 gram KVV (All Animal) + wat spiervlees
Zondag: 160 gram vis + 50 gram groente of 160 gram vis + 125 gram pens (als ze dat donderdag niet gehad heeft)
Ze doet het hier erg goed op en krijgt als enige extraatje af en toe een scheutje karnemelk of magere yoghurt, maar niet veel, vanwege het calciumpercentage, en zo nu en dan een blokje schapenvet met knoflook. Ook groente krijgt ze niet heel veel vanwege dezelfde reden en ik ben voorzichtig met kip en lam. Kip vanwege de rommel die erin kan zitten (dus geef eigenlijk alleen bio-kip) en lam vanwege de hoge voedingswaardes.
Over een aantal weekjes mag mijn nieuwe aanwinst, Wispa, ook mee gaan BARFen. Ze eet nu KVV en doet het daar heel goed op en smult van alles, ze is een makkelijke eter! Omdat ik dus niet zo thuis ben in extraatjes, vroeg ik me af wat ik haar eventueel extra kan geven aan ei, zuivel, groente, kiemgroente, noten, zaden, etc. En kennen jullie wellicht dingen die Cosmic ook zou mogen, met dus een lage calcium- en fosforwaarde?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extraatjes bij BARF?
Moderator: moderatorteam
- PaulineP
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
- Aantal honden: 2
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Extraatjes bij BARF?
Ik denk dat je je vraag wellicht beter op een rauw voeren forum kunt stellen
, omdat daar wat meer kennis over dit specifieke onderwerp zit.
Dit is er bijv. een van
http://forum.rauwevoedingvoorhonden.nl/ ... tion=forum

Dit is er bijv. een van

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- PaulineP
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Podenco Andaluz
- Aantal honden: 2
Bedankt voor de tip! Ik ga er eens kijkenTineke schreef:Ik denk dat je je vraag wellicht beter op een rauw voeren forum kunt stellen, omdat daar wat meer kennis over dit specifieke onderwerp zit.
Dit is er bijv. een van

- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gedroogd vlees of bijv. gedroogde pens? 1x per week een eitje geef ik ook en dagelijks mijn bakje yoghurt mag ze de restjes van uitlikken.
Ik maak zelf groente en fruitmixen met knoflook, gewoon de dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt. Alles in de blender en dat vries ik per portie in, ongeveer 50 gram per dag krijgt ze, soms meng ik er ook nog wat pindakaas doorheen.
Maar over calcium en fosfor weet ik niet genoeg. Op Barfplaats.nl staan ook richtlijnen voor groenten. En er is een groot forum waar je vast verder komt met je vragen.
Ik maak zelf groente en fruitmixen met knoflook, gewoon de dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt. Alles in de blender en dat vries ik per portie in, ongeveer 50 gram per dag krijgt ze, soms meng ik er ook nog wat pindakaas doorheen.
Maar over calcium en fosfor weet ik niet genoeg. Op Barfplaats.nl staan ook richtlijnen voor groenten. En er is een groot forum waar je vast verder komt met je vragen.