Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen natuur en dier kvv (hond ziek)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

ervaringen natuur en dier kvv (hond ziek)

Ongelezen bericht door jessica74 »

Wie heeft ervaring met de kvv natuur en dier?
Gister heeft mijn hond voor het eerst dit merk gehad de paard en konijn versie.
Ze wilde het al niet graag eten vandaag heeft ze de hele dag overgegeven en s'middags waterdunne diarree wat enorm stonk.
Ze wil niks meer eten en drinken dat heb ik nog nooit gehad.
Mijn hond krijgt al 3 jaar versvlees als hoofdvoer darf en daarnaast alaska en heeft nog nooit diarree gehad.
Het lijkt mij dat het vlees niet goed was.

Zijn er nog meer mensen waarvan hun hond ziek is geworden na het eten van deze versie?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: ervaringen natuur en dier kvv (hond ziek)

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik heb ooit een proefpakket gekocht met verschillende smaken/combinaties. Mijn hond, die alles heerlijk vindt, vond het maar matig. Heb het meeste daarom weggedonderd. Ze is er overigens niet ziek van geworden maar eten moet een feestje zijn, vind ik.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t kan ook zo zijn dat er net toevallig een virusje huishoudt, :19: , ik geloof dat mijn honden in t verleden wel eens heel rijp vlees hebben gegeten waar nog net de beesten niet uitkwamen en daar kunnen ze best tegen :19: t merk ken ik verder niet
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

He bah, wat vervelend. Mijn ervaring met Natuur en Dier is goed, hond (en poes) vond(en) het lekker en er gebeurde niks raars.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Dat is zeker vervelend.Ik ken het merk niet dus kan er niks over zeggen.Ik voer zelf alleen Carnibest.Beterschap en hopelijk is het snel weer over.
jessica74
Zeer actief
berner senner

Ze is best ziek vanaf zaterdag niks meer gegeten en spuit diarree in de avond naar dierenarts. 2 spuiten gehad niet meer overgegeven, maar ook niet meer gegeten. Zondagavond ook weer spuitdiarree dus vanmorgen naar de da. Antibiotica en pillen tegen misselijkheid. Vocht infuus ze zou in de loop van de dag op moeten knappen anders bloedonderzoek.
Wil eigenlijk het vlees onderzoeken weet iemand via welke weg dit kan. Ga ook de fabrikant bellen.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Kan inderdaad ook gewoon een virus zijn. Hoor zulke symptomen al weken/maanden. Natuur en dier beviel hier wel goed, maar niet handig te krijgen. Ik voer het dus niet meer.

Geen idee waar je het kan laten onderzoeken. Ik weet ook niet wat je wilt laten onderzoeken?
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

jessica74 schreef:Ze is best ziek vanaf zaterdag niks meer gegeten en spuit diarree in de avond naar dierenarts. 2 spuiten gehad niet meer overgegeven, maar ook niet meer gegeten. Zondagavond ook weer spuitdiarree dus vanmorgen naar de da. Antibiotica en pillen tegen misselijkheid. Vocht infuus ze zou in de loop van de dag op moeten knappen anders bloedonderzoek.
Wil eigenlijk het vlees onderzoeken weet iemand via welke weg dit kan. Ga ook de fabrikant bellen.
Ik zou me kunnen voorstellen dat je het wel ruikt, als het vlees niet goed is.
Honden kunnen veel meer schadelijke bacteriën hebben dan mensen, en als het voer voor hun 'bedorven' is, dan moet het echt al ranzig ruiken en eruit zien.
En soms vinden ze iets dat er ècht ranzig uit ziet, en stinkt naar kadaver, en dan vreten ze het toch :blauwoog: Zonder ziek te worden overigens.

Ik beoordeel de houdbaarheid van mijn eigen vlees ook op reuk, zicht en smaak. Dat gaat altijd goed en ik eet vlees tot nog ver buiten de houdbaarheid die een eventuele verpakking aangeeft.

Beterschap voor de hond. Hopelijk knapt hij snel op.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
jessica74
Zeer actief
berner senner

TessaThomas schreef:Kan inderdaad ook gewoon een virus zijn. Hoor zulke symptomen al weken/maanden. Natuur en dier beviel hier wel goed, maar niet handig te krijgen. Ik voer het dus niet meer.

Geen idee waar je het kan laten onderzoeken. Ik weet ook niet wat je wilt laten onderzoeken?
Misschien is het toeval geweest maar durf het toch niet uit te proberen met de andere worsten.
Dacht keuringsdienst van waarde ofzo?
Ja of de fabrikant vragen of ze meer klachten hebben en het eventueel willen onderzoeken.

Bij Caroba kan je verschillende merken kvv al vanaf 25 euro thuis laten bezorgen echt super.
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

De VWA (keuringsdienst van waren) heeft de middelen om dit te doen. Kiemgetal bepaling. Maar ze houden zich alleen bezig met vlees wat voor menselijke consumptie verkocht wordt.

Begrijp ik hieruit dat je bewijs wilt om bij de fabrikant een schadevergoeding te claimen? Dan zou je bij een microbiologisch lab die bepalingen voor particulieren wil doen kunnen informeren. Maar dat kost je wel geld en ik denk dat je er weinig mee opschiet.
Je kunt ook de fabrikant aanschrijven. Misschien willen ze je compenseren. Maar het is voor hun natuurlijk een beetje vaag. Zelfs als de dierenarts kan vaststellen dat je hond voedselvergiftiging heeft opgelopen, is daarmee niet bewezen dat het door hun vlees komt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
jessica74
Zeer actief
berner senner

Sanchis schreef:De VWA (keuringsdienst van waren) heeft de middelen om dit te doen. Kiemgetal bepaling. Maar ze houden zich alleen bezig met vlees wat voor menselijke consumptie verkocht wordt.

Begrijp ik hieruit dat je bewijs wilt om bij de fabrikant een schadevergoeding te claimen? Dan zou je bij een microbiologisch lab die bepalingen voor particulieren wil doen kunnen informeren. Maar dat kost je wel geld en ik denk dat je er weinig mee opschiet.
Je kunt ook de fabrikant aanschrijven. Misschien willen ze je compenseren. Maar het is voor hun natuurlijk een beetje vaag. Zelfs als de dierenarts kan vaststellen dat je hond voedselvergiftiging heeft opgelopen, is daarmee niet bewezen dat het door hun vlees komt.
Het gaat mij erom dat ik weet of het aan het vlees lag en dat dan eventueel de rest van de partij met dat nummer terug gehaald dan worden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Denk gewoon dat t t 'berucht' virusje is wat al enkele maandjes rondwaart...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jessica74
Zeer actief
berner senner

Het gaat vandaag eindelijk wat beter weer wat gegeten.
Heb nog nooit gehad dat een hond zo ziek was. vond het wel heel toevallig, Hopen dat me andere hond het niet krijgt als het een virus is.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Misschien zit het zelfs andersom: je hond was al niet lekker en wilde het daarom niet eten... ;)
Heeft je andere hond het ook gegeten?
Hier vroten ze soms net zo makkelijk ietwat overrijp vlees weg, zonder problemen. Ik heb wel eens het idee dat ze dat zelfs lekkerder vinden... :80:
Overigens raken ze hier van zalm aan de race. Geheid...
Zodra ze weer helemaal hersteld is gewoon nog een kleine portie geven, en testen of het dan nog niet te pruimen is.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Dat virus heeft ook hier in de omgeving rondgewaard. Meerdere honden waren net zo ziek als die van jou, anderen waren na 1 of 2 dagen weer de oude. Ik denk dat het toeval is. Mijn honden hebben ook allemaal dat virus gehad. :wink:
jessica74
Zeer actief
berner senner

Lindsey schreef:Misschien zit het zelfs andersom: je hond was al niet lekker en wilde het daarom niet eten... ;)
Heeft je andere hond het ook gegeten?
Hier vroten ze soms net zo makkelijk ietwat overrijp vlees weg, zonder problemen. Ik heb wel eens het idee dat ze dat zelfs lekkerder vinden... :80:
Overigens raken ze hier van zalm aan de race. Geheid...
Zodra ze weer helemaal hersteld is gewoon nog een kleine portie geven, en testen of het dan nog niet te pruimen is.

mijn andere hond heeft het niet gegeten ze drinken uit dezelfde bak, mijn andere hond is heel gevoelig op de darmen gelukkig nog niet ziek.
misschien is het inderdaad toeval geweest durf het alleen niet meer te geven.
roebeltje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Briard

Ongelezen bericht door roebeltje »

Puppedup hier krijgt verschillende merken kvv, waaronder Natuur en Dier, niets mis mee, kreeg zelfs nog een leuk puppypakketje van ze...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”