Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Re: Foto Bespreek Topic!
@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
-
- Zeer actief
sorry 2 keer
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 apr 2014 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
zie voorbeeld ISO 250 en een ruis bak, alles moest door de wasstraat, dat ding dreef me tot wanhoop, kwam bijna geen enkele knappe foto uitDean schreef:Oef sorry, ik wist niet dat ik gevoelige snaar raakteS@ndr@ schreef:dank je wel Dean, ik weet prima waar ik mee bezig ben, alleen die camera voldeed niet aan mijn verwachtingen, hulp ingeschakeld via foto fora, , maar wat ik met deze EOS camera wel doe zonder problemen , had ik met de NIkon niet over te denken. ik had al een ruisbak bij 200 ISO of hele donker foto`s, meer dan een klein beetje alles uitgeprobeerd, t ding heeft nu een goed nieuw baasje, die hem voornamelijk gebruikt voor filmen
t is de bedoeling dat ik de camera bedien, niet dat de camera bepaald waar ik een grens moet trekken.
Ik neem dus t gereedschap wat aan die verwachtingen voldoet, en de nikon was t niet voor me.![]()
en voor we in een wellus niettus spelletje terecht komen - zullen we t daar bij laten .
Ik ken zat mensen die prachtige platen uit een NIkon halen, maar ik kan dat niet
ik haal ze uit een Canon![]()
En als jij dan denkt dat ik niet weet waar ik mee bezig benof techniek mis , who cares en dat moet je dan maar op je eigen rekening schrijven
![]()
t is en blijft een leer proces, en mijn beste foto zal ik ooit nog moeten maken![]()
Maar met ISO 200 ruis op de foto, dat heeft bij mijn weten geen enkele camera.
Was de camera zelf wel in orde, geen bug of zo of andere fabrieksfouten?
Ik verwijt je helemaal niks, dacht dat ik zelf wel netjes was gebleven bij mijn reacties...
Groeten
Robby

Laat maar zitten, Sandra, ik bedoelde helemaal niets kwaads met wat ik zei.S@ndr@ schreef:Dank je wel Toots
zo is dat, even een voorbeeldje van de nikon nog opgezocht ook een macrotje, met een exif vieuwer kun je de instellingen zien ( ISO 250- zou toch geen enkel probleem moeten zijn voor die camera,maar dat was t wel en steeds weer)
en dan wat ik ervan gemaakt heb na de ruis wasstraat
o ja en ik heb ook wel eens een auto gehad waar ik gevoelsmatig niets mee kon![]()
of gewoon niet optimaal voor mij, misschien, niet ieder apparaat is t zelfde
Dat jij daar dan iets vervelends uit haal, sorry daar voor.
En als jij met ISO 200 ruis uit een foto haal dan is er eerder iets mis met de camera dan met jouw manier van fotograferen.
Heb ook nooit gezegd dat jij er niet mee om kon gaan of dat je überhaupt slechte foto's maakt.
Volgens mij had ik zelfs gezegd bij je vorige foto dat die nog helemaal zo slecht niet was...
En ach ja, ik heb ook wel 's auto's gehad waar ik geen gevoel bij had, maar ik bedoelde dit slecht als beeldspraak.

Groeten
Robby
- Char7
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zie wat je bedoelt ja met de Nikon, Sandra. Je hebt het wel mooi opgelost hoor, maar ik zou ook geen zin hebben in zoveel bewerken voor een leuke foto.
Van de week weer geoefend op hondjes hier in het bos. Begin beweging langzamerhand steeds beter onder de knie te krijgen.

Van de week weer geoefend op hondjes hier in het bos. Begin beweging langzamerhand steeds beter onder de knie te krijgen.

Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Als je deze lichtsterkte gebruikt krijg je een zachtere DOF (dept of foucus) in bijvoorbeeld achter- maar ook voorgronden.
Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Meid wat ben jij vooruit gegaanChar7 schreef:Ik zie wat je bedoelt ja met de Nikon, Sandra. Je hebt het wel mooi opgelost hoor, maar ik zou ook geen zin hebben in zoveel bewerken voor een leuke foto.

Hele leuke foto.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Zoe die Dean is ook geen kleine jongen meer!
2.8 is wel erg klein getal. Dat ga ik niet redden!!
@Sandra: Super fotos hoor. Oooooooit maar niet nu koop ik ook nog een macro lens.
2.8 is wel erg klein getal. Dat ga ik niet redden!!
@Sandra: Super fotos hoor. Oooooooit maar niet nu koop ik ook nog een macro lens.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Heel fraai met een mooie scherpte.Char7 schreef:Ik zie wat je bedoelt ja met de Nikon, Sandra. Je hebt het wel mooi opgelost hoor, maar ik zou ook geen zin hebben in zoveel bewerken voor een leuke foto.
Lekker koppie hebt dat hondje, zeg

Groeten
Robby
-
- Zeer actief
Dean, je bent volgens mij een beste jongen, maar als je iemand iets probeert te vertellen, ga dan niet met dit soort dingen gooien, want ik garandeer je dat je vroeg of laat de kous op de kop krijgtDean schreef:Sandra, zeg dat maar nooit van jezelf!S@ndr@ schreef:Hee, ik bedoel er niets mee hoor, ik kan er alleen niets mee, ik had een D7100, geen lullig cameraatje, maar ik was meer bezig met nabewerken als dat ik foto`s maakte. Ik zal wel een sukkel zijn, maar t was niet anders
Het is beter de technieken van het fotograferen onder de knie te krijgen dan alles op de camera te gooien en te verwachten dat de camera het doet.
De D7100 is een hele goede camera en gaat beter met ruis om dan mijn body.
Je kan er met ISO 1200 uitstekende foto's mee maken, maar je moet weten waar je mee bezig bent.
Ik zal een andere vergelijking maken: iemand die jaren slecht auto rijdt wordt geen betere chauffeur als die opeens een dikke BMW onder de billen krijgt.
Beter is het goed auto te leren rijden en goed overweg te kunnen met een kleine/goedkopere auto..[/color]
Maw, je wordt geen betere fotograaf met een dijk van een camera als je niet weet hoe überhaupt een camera werkt.
Als ik zo jouw foto zie denk ik dat je weet waar je mee bezig bent, maar mis je misschien bepaalde technieken...
Groeten
Robby

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
En wat heb je met de kleur van het gras gedaan?Dean schreef:Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Als je deze lichtsterkte gebruikt krijg je een zachtere DOF (dept of foucus) in bijvoorbeeld achter- maar ook voorgronden.
Groeten
Robby
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aan deze foto is niks bewerkt. Lullige achtergrond, maar op zich redelijk tevreden over. Behalve dat hij niet helemaal scherp lijkt op het linkeroog.

Wel aangepast om een hond te kunnen zien.

Nu is Tay ook een stuk lastiger om op de foto te krijgen. Tessa is lichter, dat maakt het toch veel makkelijker. Hoe krijg je een zwarte (of een witte, want dat is volgens mij net zo moeilijk?) hond goed op de foto?

Nu is Tay ook een stuk lastiger om op de foto te krijgen. Tessa is lichter, dat maakt het toch veel makkelijker. Hoe krijg je een zwarte (of een witte, want dat is volgens mij net zo moeilijk?) hond goed op de foto?
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Oke, dank je voor jouw uitlegDean schreef:Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Groeten
Robby

Dat lag er altoots schreef:En wat heb je met de kleur van het gras gedaan?Dean schreef:Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Groeten
Robby

Geintje hoor, ik heb niets met het gras gedaan, waarom vraag je dat?
Groeten
Robby
- Char7
- Zeer actief
- Contacteer:
Ha bedankt!toots schreef:Char7 schreef:KNIPquote]
Meid wat ben jij vooruit gegaan![]()
Hele leuke foto.
Ik had erg veel moeite met foto's buiten.. kreeg het maar niet voor elkaar, maar het gaat steeds beter

Studio foto's gaan ook de goede kant op, dus helemaal blij haha. Ik zie zelf ook vooruitgang dus dat ik wel leuk.
Ik had vandaag mijn één na laatste fotoshoot met een groepje mensen. Hierna alleen nog een vriendin met haar familie en daarna stop ik daarmee.
Ik vind er gewoon niks aan om te doen, en zit er telkens tegen aan te hikken.
Ik hou het lekker bij honden en baby's

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ja als je er geen lol aan beleefd is het niet leuk.
Alleen het is wel zonde omdat je echt lekker bezig bent.
Alleen het is wel zonde omdat je echt lekker bezig bent.
-
- Zeer actief
t kan enige na verscherping gebruiken, dat kan in een foto bewerkings programmaTessaThomas schreef:Aan deze foto is niks bewerkt. Lullige achtergrond, maar op zich redelijk tevreden over. Behalve dat hij niet helemaal scherp lijkt op het linkeroog.

@ Char, dank je wel, en een prachtige foto,

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 apr 2014 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Char7
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Mensen vragen mij ook wel eens fotos te maken in de meeste barre omstandigheden. Avonds binnen...
En ergens anders waar het ontzettend druk was of ik fotos wilde maken van de oude oma met kleinkinderen. Ja is goed. Wij onderweg erheen oh ja ze viert eigenlijk haar verjaardag dus het is wel druk....
Pff dan heb ik er al een hekel aan want als ik niet op mijn gemak ben lukt het niet. Plus binnen is lastig en dan ook nog drukte. Oh ja en dan een klein detail of 1 van deze fotos ooit op de rouwkaart mogen.
Maar verder is gewoon voor de lol hoor en totaal geen druk pff.
Nee niet aan mij besteed.
En dan heb ik het idee dat ze alleen maar naar mijn camera zitten te kijken en vervolgens de slechte fotos die eruit komen pfff.
Maar wat blijkt ze vinden ze dan ook nog mooi. Hoewel ik hem dan snel op automatisch zet en er ook nog een lelijke flitser uit komt....
Ik doe dus gewoon lekker van Nala en mijn lieve neefje. En de slechte gooi ik weg maar als ik op mijn gemak ben zitten er die niet veel tussen.
En ergens anders waar het ontzettend druk was of ik fotos wilde maken van de oude oma met kleinkinderen. Ja is goed. Wij onderweg erheen oh ja ze viert eigenlijk haar verjaardag dus het is wel druk....
Pff dan heb ik er al een hekel aan want als ik niet op mijn gemak ben lukt het niet. Plus binnen is lastig en dan ook nog drukte. Oh ja en dan een klein detail of 1 van deze fotos ooit op de rouwkaart mogen.
Maar verder is gewoon voor de lol hoor en totaal geen druk pff.
Nee niet aan mij besteed.
En dan heb ik het idee dat ze alleen maar naar mijn camera zitten te kijken en vervolgens de slechte fotos die eruit komen pfff.
Maar wat blijkt ze vinden ze dan ook nog mooi. Hoewel ik hem dan snel op automatisch zet en er ook nog een lelijke flitser uit komt....
Ik doe dus gewoon lekker van Nala en mijn lieve neefje. En de slechte gooi ik weg maar als ik op mijn gemak ben zitten er die niet veel tussen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik heb psp en lightroom. Alleen stoei ik daar nog mee. Dat is weer een vak apart. Zoals jij op die foto's de ruis eruit haalt vind ik enorm knap en het is een hele mooie plaat! Maar ik snap dat je geen zin hebt om dat bij iedere foto weer te moeten doen. Helemaal niet bij instellingen die gewoon 'goed' zouden moeten zijn.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Nou gras is iets anders van kleur.Dean schreef:Dat lag er altoots schreef:En wat heb je met de kleur van het gras gedaan?Dean schreef:Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Groeten
Robby![]()
Groeten
Robby
Op de foto's die je in opdracht gemaakt hebt van die boxer pup klopt het.
Maar op deze foto's dus niet.
De witbalans instellingen kloppen niet.
Daarbij is de scherpte ook niet je van het. En als ik het dan vergelijk met de foto's van de boxer waarbij je dezelfde diafragma gebruikt hebt klopt het niet. Kijk het maakt mij niet uit verder. Ik maak zelf ook graag foto's en leer graag bij.
Maar bij jou foto's is echt een heel groot verschil dat mij blijft doen twijfelen of jij daadwerkelijk de persoon bent achter de natuurfoto's en opdrachtfoto's. En jou uitleg klopt ook niet altijd. Terwijl alle natuurfoto's echt subliem zijn en die persoon maakt volgens mij schitterende foto's met zijn ogen dicht.
Rose, de F2.8 is 1 van mijn favoriete lenzen vanwege de lichtgevoeligheid en gewicht.rose schreef:Oke, dank je voor jouw uitlegDean schreef:Rose, dat komt door de lens, deze heeft een lichtsterkte van F2.8.rose schreef:@ Dean Dean staat er prachtig op, maar wat heb je met de achtergrond gedaan? Wellicht ligt het aan mij of aan de achtergrond zelf, maar dat zou mij ernstig storen aan een foto. Alleen bij de derde is het redelijk rustig om te zien, maar nog niet mooi.
Groeten
RobbyIs dit voor jou wel mooi? Dean uitgesloten dan, want die staat er super op
Veel fotografen (ik inclusief) vinden een zachte dof in een foto veel mooier, maar realiseer me dat dat een kwestie van smaak is

Groeten
Robby
- Jeannettebo
- Zeer actief
En van budget etc
als hobby fotograafje ben ik al heel blij met m'n 24-105 en 70-200 f4.0. Een 2.8 zit er momenteel nog niet in.ooit komt ie er vast wel, maar is ook weer afhankelijk van prioriteiten.

- Hailfall
- Zeer actief
Wat vinden jullie van deze foto, het is een iets oudere foto van Loki en zijn Husky vriendin.

Dat lag er altoots schreef:En wat heb je met de kleur van het gras gedaan?

Groeten
Robby[/quote]
Nou gras is iets anders van kleur.
Op de foto's die je in opdracht gemaakt hebt van die boxer pup klopt het.
Maar op deze foto's dus niet.
De witbalans instellingen kloppen niet.
Daarbij is de scherpte ook niet je van het. En als ik het dan vergelijk met de foto's van de boxer waarbij je dezelfde diafragma gebruikt hebt klopt het niet. Kijk het maakt mij niet uit verder. Ik maak zelf ook graag foto's en leer graag bij.
Maar bij jou foto's is echt een heel groot verschil dat mij blijft doen twijfelen of jij daadwerkelijk de persoon bent achter de natuurfoto's en opdrachtfoto's. En jou uitleg klopt ook niet altijd. Terwijl alle natuurfoto's echt subliem zijn en die persoon maakt volgens mij schitterende foto's met zijn ogen dicht.[/quote]
Het gras klopt niet en dat van de boxer klopt wel...
Ehm, misschien komt het omdat het gras van de boxer ligt in de kasteeltuin van het dorpje Hemmen zo'n 5 minuten van mij vandaan en het gras waar ik Dean net heb gefotografeerd ligt aan de rand van mijn dorp?
Kan misschien liggen aan de weersomstandigheden van de dagen dat ik de foto's maakte dat het gras bij de 1 echt en bij de ander niet?
En dat je nog steeds niet geloofd dat ik de foto's van Dean zelf maak?
Misschien kan ik je een keer uitnodigen om een dagje met mij te fotograferen zodat je met eigen ogen kan zien dat ik de foto's maak van mijn hond?
Altijd welkom, ik ga graag op stap met andere fotografen, leren we van mekaar, toch?
En wel uitleg klopt niet volgens jou, misschien kunnen we onze gedachten daarbij uitwisselen, lijkt mij leuk

Groeten
Robby
-
- Zeer actief
In PSp kun je een scherp onscherp mask over de foto halen na t verkleinen, dan krijg je weer iets van scherpte terug ik ben even zo vrij geweest,TessaThomas schreef:Ik heb psp en lightroom. Alleen stoei ik daar nog mee. Dat is weer een vak apart. Zoals jij op die foto's de ruis eruit haalt vind ik enorm knap en het is een hele mooie plaat! Maar ik snap dat je geen zin hebt om dat bij iedere foto weer te moeten doen. Helemaal niet bij instellingen die gewoon 'goed' zouden moeten zijn.

en hij is al iets verbeterd, lichtjes iet geaccentueerd - want de foto is gewoon scherp, dit dus even ter illustratie hoe belangrijk nabewerken kan zijn
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 apr 2014 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Joh, ik ken het, ik zit in hetzelfde schuitjeJeannettebo schreef:En van budget etcals hobby fotograafje ben ik al heel blij met m'n 24-105 en 70-200 f4.0. Een 2.8 zit er momenteel nog niet in.ooit komt ie er vast wel, maar is ook weer afhankelijk van prioriteiten.

Groeten
Robby
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik geloof wel dat je de foto's van Dean zelf maakt.
De natuurfoto's daar heb ik mijn twijfels bij.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Jein zeggen ze hier dan, ik ben niet zo ver dat ik geld wil/kan vragen voor m'n foto's. Mss komt het ooit, maar voorlopig nog nietDean schreef:Joh, ik ken het, ik zit in hetzelfde schuitjeJeannettebo schreef:En van budget etcals hobby fotograafje ben ik al heel blij met m'n 24-105 en 70-200 f4.0. Een 2.8 zit er momenteel nog niet in.ooit komt ie er vast wel, maar is ook weer afhankelijk van prioriteiten.
![]()
Groeten
Robby

Ik dacht dat je twijfels had of dat ik degene was die de foto's maakte van Dean?toots schreef:Ik geloof wel dat je de foto's van Dean zelf maakt.
Maar ik kan je ook verzekeren dat ik degene ben die mijn eigen natuurfoto's maak, hoor

Maar ook dat kan ik je bewijzen, maar moeten we dat doen, zeg het maar

Als het goed is woon je een uur van me vandaan, is een heel eindje...
Groeten
Robby