Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combineren, goedkoop duurkoop?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Combineren, goedkoop duurkoop?

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Hoi hoi,

Nou, sinds gisteren staan mijn hondjes op kvv, helemaal top natuurlijk. Ze krijgen nu Carnibest op aanraden van de dierenwinkel.
Ik betaal 3,20 per worst omdat ik 30 stuks afneem.
Even snel een rekensommetje gemaakt en dat komt neer op 96€ per maand. (30 dagen)

De brok die ik hiervoor voerde was Markus Muhle een natuurlijk koud geperste brok uit duitsland.
Hier is 360 gram per dag van nodig voor beide hondjes en dat komt neer op 37,5 dag met 15kg
15kg kost €36,90 dit delen door 37.5 dag is: € 0.98 cent per dag...

Verschil is erg groot al zeg ik het zelf en beide voertjes zijn nauwkeurig uitgezocht des tijds.

Nou komt daar onze supermarkt vriend aan, smuldier.. 2,50 per kg.
Heb 1200 gram per dag nodig voor beide hondjes, dat is 34kg per maand, dit keer die 2,50 maakt 85€

En nu mag iemand mij uitleggen waarom er vaak word gezegd: Oh maar vers voeren en brok dat verschilt niet zoveel in prijs....

Nu is mijn vraag, kan je kvv met brok combineren? En zijn de rekensommetjes wel goed gemaakt?
Ik snap het eventjes niet meer geloof ik.. Wie kan mij uit de brand helpen..
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Combineren, goedkoop duurkoop?

Ongelezen bericht door nathalie »

Als je Orijen voert, maakt het inderdaad niet veel verschil. Ik ben ruim 150 euro kwijt en als ik brok zou voeren 90.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik vind het verschil tussen 360g brok en 1200g kvv wel erg groot. Ik weet dat je van kvv/barf meer voert dan van brok, maar ik dacht dat gemiddeld op 2x zoveel (in grammen) uitkwam en dan kom ik op 720g kvv. Of je hebt verkeerd gerekend met de brok? Navajo groeit natuurlijk ook nog, dus zijn behoeftes veranderen ook nog, maar 360g voor 2 klinkt als vrij weinig.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik betaal 69 ct voor een pakje smuldier, x 2,5 =172.50 x 34 kg =58.65
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:80: smuldier 2.50 per kilo?!

Ik combineer vers, kvv (degomeat en smuldier) en brok. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt :U:
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

dagmar88 schreef::80: smuldier 2.50 per kilo?!
Ik ging uit van een site waar je online kunt bestellen en daar kost 1kg smuldier 2,50. Mag geloof ik geen namen noemen dus doe dat maar niet.

Fes/lou, waar haal jij die 2,5 vandaan en die 34kg?

Ik ben uitgegaan inderdaad van Kilo prijs..

Snap het sommetje geloof ik niet..
dagmar88
Zeer actief

Mieke-Bo schreef:
Ik ging uit van een site waar je online kunt bestellen en daar kost 1kg smuldier 2,50. Mag geloof ik geen namen noemen dus doe dat maar niet.
Vlees compleet, pens/vlees compleet, vlees enkelvoudig, pens en kip zijn in de supermarkt zo'n 59-69 cent per 400 gram.
400 x 2.5 = 1 kilo.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Hier is de compleet smuldier 60 of 70 cent voor 400 gr (beetje afhankelijk welke supermarkt)
En ik ben met KVV voor de wawa en katten goedkoper uit dan met brokjes. Wawa weegt 2,2 kilo en de katten bij elkaar 17 kilo. Maar ze lieten telkens liggen dus wij voeren nu 200gr kvv per dag haha de wawa is mooi op gewicht en de katten hebben nog steeds spekkies dus denk dat ze regelmatig ergens anders nog wat mee snoepen of muizen eten ofzo.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik ben voor 2 honden die per dag 1,5 kilo eten en sommige dagen 2 kilo per maand rond de 90 euro kwijt. Dat zou ongeveer hetzelfde zin met brok, omdat ik ook dan niet de goedkoopste merken zou geven.

EDIT: De smuldier die je online bestelt is 500 gram per verpakking en idd een stukje duurder dan de supermarkt variant. Waarom? Geen idee. Ik zou het gewoon per doos in de supermarkt halen. Dan is het ongeveer 59 cent per 400 gram, dus ongeveer 1,48 per kilo. Dus met 34 kg per maand is het 50,15 per maand.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 10 apr 2014 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik bestel mijn kvv bij lotgering, en betaal ongeveer 50 euro per maand. luna eet 800 gram per dag, quinty 180, en tommy kan niet tegen kvv, dus die krijgt brokjes.
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin851 »

Ik zag idd laatst grootverpakkingen Smuldier bij een tuincentrum, ging er idd vanuit dat dat goedkoper zou zijn, maar dat viel idd tegen.

Ik combineer brok en kvv. S'morgens een pakje smuldier, s avonds een bak brokken.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben voor 3 honden ongeveer 75 euro p mnd kwijt aan.lotgering (kvv) aan brok was ik dit per 3 weken al kwijt. Dus ik ben wel goedkoper uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mieke-Bo schreef:

Fes/lou, waar haal jij die 2,5 vandaan en die 34kg?

Ik ben uitgegaan inderdaad van Kilo prijs..

Snap het sommetje geloof ik niet..
Die 2,5 is 2,5 x 400 gram, da's een kilo.
Jij was van plan om 34 kilo te voeren in een maand...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Met de Lotgering ben ik ook goedkoper uit dan met de ProPlan.
Jade krijgt nu Degomeat, die is nu duurder uit omdat ze niet tegen kip, rund en lam kan, en dat zijn meestal toch de goedkopere varianten.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik doe toch iets verkeerd :LOL: Ik zat echt wel over de 100 euro per maand voor 1 hond. Hij eet een kilo per dag. Soms kvv, maar vaker barf. Ik hoop dat ik het in NL allemaal iets goedkoper kan krijgen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Combi vers en brok is hier geen probleem, ik mix Smulders met brok lam/rijst hier door elkaar + hij eet met de pot mee( na ons eten). S,morgens brok + blik voer .
Je moet kijken of je hond er goed uit ziet glans bouw ontlasting,en als hij goed in zijn vel zit en hij doet het goed geen probleem toch? Al zijn het brokken van de Aldi. Voorbeeld cane corso leefde hoofdzakelijk van restjes ,melkpap ,nageboorte,etc
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Als je uitgaat van smuldier en dan 2x zoveel als het gewicht van je brok, kom ik uit op 2 pakjes smuldier per dag (= 800 gram).

2x €0,70= €1,40x 31 dagen= €43,40 per maand.

Ik varieer hier met 1 maaltijd smuldier compleet en 1 maaltijd enkelvoudig. Deze laatste is rond de €0,59 per pakje. Dan wordt het rekensommetje nog goedkoper.

Het dubbele aan kvv voeren t.o.v brok heb ik nooit gedaan. Hij kreeg bij brok rond de 175 gram per maaltijd, bij smuldier 200 gram. Hij doet het er bij mij prima op maar dit is wel afhankelijk van de hond. Mijn buurvrouw gaf evenveel smuldier als brok en haar hond werd er echt dik van. Die moest dus veel minder vlees dan brok.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Ik ben geen sommetjes mens maar Smuldier , lotgering complete brok maakt elkaar echt niet zo veel uit.
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Als je Carnibest per 100 kilo koopt dan scheelt het ook heel veel.Maar dat moet je natuurlijk wle kwijt kunnen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dinos schreef:Ik ben geen sommetjes mens maar Smuldier , lotgering complete brok maakt elkaar echt niet zo veel uit.
Hier scheelde t dus wel genoeg en ik had geen dure brok.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja t maakt hier ook wel t nodige verschil :wink:
alleen als je er heel wat onderzoek in wil steken, je adresjes hebt en vers samen steld kun je goedkoper den kik
S@nne123

Misschien een overbodige opmerking,maar waarom achteraf rekenen wat het kost en niet vooraf.?Als ik een Sint Bernrad had gehad dan had ik echt geen Cb kunnen voeren.Ik vind het dus gek dat je eerst Cb koopt en daarna bedenkt dat je het eigenlijk te duur vind.Er zijn ook meerdere goedkope merken dan had ik die eerst uitgerekend.En dan besloten of ik wel kvv zou geven of gewoon brok blijf geven.Combineren kan natuurlijk ook maar of dat nou echt zoveel zal schelen op maandbasis?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik gok van niet met cb. Dat vind ik veel te duur dus zal ik niet voeren.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

S@nne123 schreef:Combineren kan natuurlijk ook maar of dat nou echt zoveel zal schelen op maandbasis?
Hier valt er met vers niet tegenop te voeren, dus dat scheelt ja.
Daarbij is het vooraf moeilijk inschatten hoe veel een hond nodig heeft van verschillende merken.
S@nne123

malinois schreef:Ik gok van niet met cb. Dat vind ik veel te duur dus zal ik niet voeren.
Nee maar ik zal nooit iemand veroordelen hoor,je koopt wat je betalen kunt/wilt dat is heel simpel.Met een swiffertje is het een heel ander verhaal dan met 3 Mechelaars die lusten wel wat denk ik.En of dat nu brok of kvv is maakt mij ook niks uit.Ieder doet wat ie goed vind. :ok:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Zelfs als ik al het geld van de wereld had, dan vind ik sommige merken alsnog wel erg prijzig voor wat je ervoor krijgt. Vooral omdat er 'goedkopere' merken zijn die ik persoonlijk beter vind. Maar goed, ik reken ook vooraf en heb een maximum wat ik per kilo wil betalen. Daar mag het ene merk best boven zitten als de andere er weer onder zit. De jongste krijgt er brok naast, omdat ik hem anders wel extreem veel moest voeren en dat er aan de achterkant ook allemaal weer uitkwam. :D
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

hier krijgen ze herby vers en daar betaalde ik laatst 22.50 voor 16 kg.
Afbeelding
gevni havanezers
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Mieke-Bo schreef: En nu mag iemand mij uitleggen waarom er vaak word gezegd: Oh maar vers voeren en brok dat verschilt niet zoveel in prijs....
Ik kan het wel uitleggen maar ik gebruik andere definities dan hier worden gebruikt. Vers voeren zou ik mee bedoelen zelf menu's samenstellen. Zelf pens, zelf botten met vlees, zelf orgaanvlees en zelf spiervlees kopen. En als je je daar een klein beetje in verdiept, je aanmeld op een rauwvoerforum en aansluit bij 'bestellingen' dan kan je je dier goed eten voorzetten voor een hele redelijke prijs. Ik weet niet meer wat de brokken kostten die ik mijn hond z'n eerste levensjaar gaf (is ruim tien jaar geleden) maar ik voer nu rauw voer voor gemiddeld een euro per kilo.

Als vers (zoals veelal hier op dit forum) KVV betekent dan weet ik daar niets van. Ik heb nog nooit KVV gegeven. Mijn honden hebben namelijk al hun tanden nog :D
Laatst gewijzigd door Jokkebrok op 11 apr 2014 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

blacky schreef:hier krijgen ze herby vers en daar betaalde ik laatst 22.50 voor 16 kg.
Die heb ik ook en ik ben er zeer tevreden over :ok: Goed voer voor een betaalbaar prijsje.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jokkebrok schreef:
Als vers (zoals veelal hier op dit forum) KVV betekent dan weet ik daar niets van. Ik heb nog nooit KVV gegeven. Mijn honden hebben namelijk al hun tanden nog :D
De mijne ook en spierwit dankzij de kvv ;)
Ook bij diegen die op brok veel aanslag hadden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”