Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe moet ik reageren.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: Hoe moet ik reageren.

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Zorgen dat die andere hond niet bij die van jou kan komen, lukt je dat niet dan dus muilkorven.
Wil je dat ook niet dan zul je op tijdstippen en plaatsen moeten gaan lopen waar niemand komt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jeannettebo schreef:
Marco88 schreef:
ranetje schreef:
Marco88 schreef:Tja, ik zou gewoon een muilkorf mee nemen als ik jou was.
Als jouw hond een andere hond grijpt, of zelfs doodbijt, en je hebt een beetje pech, kan het gebeuren dat die andere eigenaar jouw hond alsnog kapot schopt met jou erbij. :ugh:

Maar zo wie zo altijd een muilkorf op zak mee nemen, omdat je weet dat jouw hond agressie problemen heeft.
Ik niet.

Ik zou die muilkorf thuis al omdoen.
als je in een gebied loopt waar bijna geen kip komt, en je hebt een beetje overzicht hoeft muilkorf niet om hoor,
Maar als je iemand ziet aankomen, gewoon even omdoen. :wink:
Loop je in een gebied waar wel regelmatig mensen komen, lekker omlaten.

Een muilkorf die m'n zus ook voor haar stafford heeft, is een baskerville muilkorf.
Die zitten voor de hond zelf ook prettig.
Dan gaat de hond het met een beetje pech linken aan tegemoetkomende mensen/honden...
Dat lijkt mij ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Marco88 schreef:Tja, ik zou gewoon een muilkorf mee nemen als ik jou was.
Als jouw hond een andere hond grijpt, of zelfs doodbijt, en je hebt een beetje pech, kan het gebeuren dat die andere eigenaar jouw hond alsnog kapot schopt met jou erbij. :ugh:

Maar zo wie zo altijd een muilkorf op zak mee nemen, omdat je weet dat jouw hond agressie problemen heeft.

Dat!
En gewoon 180 graden omdraaien als er een onbekende loslopende hond komt en/of op heel andere tijden en plekken gaan lopen. Probeer plaatsen (natuur, de polder) te vinden waar weinig andere honden komen.

JIJ hebt een hond die bijt en hij heeft z'n ras niet mee. Als het fout gaat, gaat het goed fout. Kijk, een bijtende malthezer of sheltie mag ook niet maar de effecten "vallen doorgaans wel mee"... bij jouw hond niet.
DAt moet je niet willen, je moet denk ik op voorhand je maatregelen treffen en dus voorzorgsmaatregelen nemen... dat is (jammer genoeg) het nadeel van het hebben van een hond van een ras als het jouwe.

Het is niet anders, deal with it en zorg dat het absoluut NOOIT tot een gevecht kan komen. Je verliest. Altijd. Zelfs als je medische kosten of erger aan een andere baas betaalt... je hebt dan te maken met consequenties tot aan in beslag nemen van jouw hond. Zit je ook niet op te wachten lijkt me?

Suzane
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Hylos schreef:Hond kort aan de riem, voor mijn hond gaan staan en de ander weg proberen te brullen. Desnoods een schop verkopen als je denkt dat t knokken wordt.
Je geeft dan niet echt een lekker signaal naar je hond. Want jou hond, die wil jou dan wel helpen hoor. Om die indringer een lesje te leren
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Sanchis schreef:
Hylos schreef:Hond kort aan de riem, voor mijn hond gaan staan en de ander weg proberen te brullen. Desnoods een schop verkopen als je denkt dat t knokken wordt.
Je geeft dan niet echt een lekker signaal naar je hond. Want jou hond, die wil jou dan wel helpen hoor. Om die indringer een lesje te leren
Of je hond denkt; poeh hey, gelukkig lost de baas het op. Back-up zijn is prima als er echt stront aan de knikker is, de meeste honden zijn volgens mij maar wat blij als de baas het op lost.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vind dat jouw hond gemuilkorfd moet worden. En. Erder gewoon heel hard gaan brullen dat hij vecht/bijt. Moet je opletten hoe snel die baasjes er zijn :ok:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Inez87 schreef:
Sanchis schreef:

Of je hond denkt; poeh hey, gelukkig lost de baas het op. Back-up zijn is prima als er echt stront aan de knikker is, de meeste honden zijn volgens mij maar wat blij als de baas het op lost.
Dat is meer iets voor een schuchter type hond maar het gaat hier om een hond die graag met andere honden bemoeid in negatieve zin en daarmee ben ik liever voorzichtig.
Ashley is ook zo maar dat is natuurlijk wel een heel ander type hond en is heel gehoorzaam. Maar die beveel ik om achter me te komen staan en dan kan ik de hond blokkeren op een rustige manier er ga daarbij echt niet lopen tetteren want in dat geval doet Ashley graag met me mee.
Als je eigenaar niet binnen seconden komt helpen, stuur ik Ashley weg en hou de opdringerige hond bij me.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sanchis schreef: Ashley is ook zo maar dat is natuurlijk wel een heel ander type hond

Inderdaad.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik loop bewust bijna nooit in losloop gebieden, en als Diesel los loopt is dat op stukken waar echt bijna geen honden komen, iig nog nooit gezien.
Sommige honden lust hij rauw, tijdje geleden liep ik met hem snachts door een straat een rondje te doen, daar liepen 2 keffers los, eentje achter ons en eentje voor ons, konden geen kant op en die keffers bleven maar blaffen en uitvallen naar Diesel, ik heb hem in het begin kort gehouden, maar als het nog een kwartier langer had geduurd had ik hem los gelaten, ik was het zo zat, kon geen kant uit en baas nergens te zien... Gelukkig kan ik hem prima houden maar als hij tussendoor een hapje snoept van de hondjes die loslopen is dat toch echt eigen schuld, ik loop niet voor niets aan de lijn met hem.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Interessant topic.
De loslopende hond kan ook heel goed de aanstichter zijn.
Wel een supervervelend en veelvoorkomend probleem. Castor is nu 2 keer aan de riem aangevallen. 1 keer doordat een of andere passerende sufferd zijn hond (aan de lijn) plots liet vieren. (dat heeft een pittige discussie opgeleverd) en 1 keer toen een hond van ver op hem af kwam stormen ( Castor aan de lijn), dat heeft die hond gevoeld.
Ik tolereer geen loslopende hond bij mij als ik Castor aan de lijn heb. Castor is door die 2 keer veranderd naar andere honden (als hij aan de lijn zit accepteert hij geen andere reuen bij hem). Als er van ver een hond losloopt roep ik naar de eigenaar zijn/haar hond aan te lijnen.
Maar als ik jou was, zou ik ook naar plekken gaan waar je geen tot weinig honden tegenkomt, dat loopt veel lekkerder.
Afbeelding
Spaiky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Spaiky »

mmartinn schreef:Interessant topic.
De loslopende hond kan ook heel goed de aanstichter zijn.
Wel een supervervelend en veelvoorkomend probleem. Castor is nu 2 keer aan de riem aangevallen. 1 keer doordat een of andere passerende sufferd zijn hond (aan de lijn) plots liet vieren. (dat heeft een pittige discussie opgeleverd) en 1 keer toen een hond van ver op hem af kwam stormen ( Castor aan de lijn), dat heeft die hond gevoeld.
Ik tolereer geen loslopende hond bij mij als ik Castor aan de lijn heb. Castor is door die 2 keer veranderd naar andere honden (als hij aan de lijn zit accepteert hij geen andere reuen bij hem). Als er van ver een hond losloopt roep ik naar de eigenaar zijn/haar hond aan te lijnen.
Maar als ik jou was, zou ik ook naar plekken gaan waar je geen tot weinig honden tegenkomt, dat loopt veel lekkerder.
En hoe hou jij die honden bij Casper weg?
Laat je hem zitten en ga je voor hem staan of hoe doe je dat?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Spaiky schreef:En hoe hou jij die honden bij Casper weg?
Laat je hem zitten en ga je voor hem staan of hoe doe je dat?
Bij Casper heb ik geen problemen, die is immers onzichtbaar. Afbeelding

Bij Castor, tja het blijft lastig. Meestal schreeuw ik ze weg, en als het echt moet word ik fysiek. (maar niet overdreven)
Bij ons losloopgebied achter ons huis, ken ik de meesten wel. De meeste mensen denken er hetzelfde over als mij, sommige niet maar die weten het ondertussen.
En een kleine groep begrijpt het niet, maar ook die houden hun hond na wat woordenwisselingen bij zich.
Maar als er een hardhoofd tussen zit blijft het enorm lastig.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn honden mogen niet reageren en ik jaag de tegemoedkomers ook weg. Hoe? Door houding, een brul en desnoods de politielijn in mijn hand.
Overigens blijven de intelligentere honden gewoon uit de buurt. Het zijn vaak de onruststokers die wel ineens komen buurten.
Suzie
Actief
Mijn ras(sen): 1 mopshond en 1 Amerikaanse Stafford Terriër

Ongelezen bericht door Suzie »

dagmar88 schreef:
Spaiky schreef:Ik vind muilkorfen griezellig. ik vind dat hij zich zelf moet kunnen verdedigen als dat nodig is.
En als ik hem gauw een muilkorf om doe als ik een hond tegen kom, dan word die denk ik agresief voor alle honden
Je hebt hem niet onder controle, dat is griezelig. Hij kan een andere hond doodbijten, mensen verwonden die tussen beiden komen of na nog wat van die incidenten van je worden afgepakt en herplaatst of ingeslapen.
Met de muilkorf kun je gaan oefenen met negeren van andere honden. Met een halti heb je ook al meer controle.
Alleen contact laten maken met bekende teven en verder gewoon niet. En niet meer daar gaan lopen waar kennelijk zo veel lopslopende honden zijn dat het steeds tot vechten komt. Bij iedere confrontatie doet hij weer een negatieve ervaring op en iedere keer dat hij vecht kan hij weer in dat gedrag groeien.
Dus of op tijden dat er niemand loopt, of een plaats uitzoeken waar hij niet zo getart wordt.

Helemaal mee eens, muilkorven lijkt me in deze situatie zeker het veiligste voor jou, jouw hond en ook andere honden en mensen.
Afbeelding
Bulletje en Suzie
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

ik ben misschien een beetje raar maar ik zou gewoon de lijn inkorten zodat je hond niet eens kan gaan liggen.
kort naast je been desnoods btje hoog en stevig doorlopen
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Devel schreef:Ik loop bewust bijna nooit in losloop gebieden, en als Diesel los loopt is dat op stukken waar echt bijna geen honden komen, iig nog nooit gezien.
Sommige honden lust hij rauw, tijdje geleden liep ik met hem snachts door een straat een rondje te doen, daar liepen 2 keffers los, eentje achter ons en eentje voor ons, konden geen kant op en die keffers bleven maar blaffen en uitvallen naar Diesel, ik heb hem in het begin kort gehouden, maar als het nog een kwartier langer had geduurd had ik hem los gelaten, ik was het zo zat, kon geen kant uit en baas nergens te zien... Gelukkig kan ik hem prima houden maar als hij tussendoor een hapje snoept van de hondjes die loslopen is dat toch echt eigen schuld, ik loop niet voor niets aan de lijn met hem.
Nou zeg..
Misschien waren die hondjes wel ontsnapt of iets.. En dan nog.. Je zorgt toch altijd dat er niks gebeurd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”