Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combineren, goedkoop duurkoop?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Re: Combineren, goedkoop duurkoop?

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Kvv is in mijn beleving samengesteld volledig vers vlees, barf dat is dat je zelf alles bij elkaar sprokkelt.

Hoe begin je daar aan? En nog belangrijker, kan je dat ook doen met een koelkast formaat vriezertje?

Mijn jongste kat is er inmiddels ook helemaal wild van en in de kattenbak vind ik amper poep..
Dat merk ik overigens ook op bij Navajo en Bo, amper poep.. En wat eruit komt dat vind ik een echte goeie hondenkeutel :D
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Mieke-Bo schreef:Kvv is in mijn beleving samengesteld volledig vers vlees, barf dat is dat je zelf alles bij elkaar sprokkelt.

Hoe begin je daar aan? En nog belangrijker, kan je dat ook doen met een koelkast formaat vriezertje?
Je begint eraan door bijvoorbeeld HIER te lezen.

Maar met een koelkast formaat vriezertje kom je wellicht niet ver - inderdaad - als je geen adresjes om de hoek hebt, zodat je per week kunt inkopen.

En wat ik bedoel is dat KVV gemalen voer is. Mijn honden moeten kauwen, en soms doen ze dat niet - dan slurpen ze een half runderhart zo naar binnen, maar dan moet hun maag nog aan het werk. Ik heb niets tegen KVV maar ik vind het echt wel wat anders dan het voeren van een zelf samengesteld menu. Niet eens zozeer dat zelf samenstellen, maar wel of ze bijvoorbeeld een heel kipkarkas of een stel geitenribben wegwerken ipv een flinke frikandel of 3 onsjes half-om-half wegzuigen.

En het maakt zeker ook qua prijs wat uit, dus om de heleboel maar door elkaar te gooien maakt het voor mijzelf wat onduidelijk. That's all :D
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

malinois schreef:
Jokkebrok schreef:
Als vers (zoals veelal hier op dit forum) KVV betekent dan weet ik daar niets van. Ik heb nog nooit KVV gegeven. Mijn honden hebben namelijk al hun tanden nog :D
De mijne ook en spierwit dankzij de kvv ;)
Ook bij diegen die op brok veel aanslag hadden.
volgens mij is aanslag op de tanden een kwestie van aanleg, en soms dan in combi met voeding.
Gil heeft geen greintje aanslag en de tanden zijn gewoon schoon.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
Jokkebrok schreef:
Als vers (zoals veelal hier op dit forum) KVV betekent dan weet ik daar niets van. Ik heb nog nooit KVV gegeven. Mijn honden hebben namelijk al hun tanden nog :D
volgens mij is aanslag op de tanden een kwestie van aanleg, en soms dan in combi met voeding.
Banjer stond op volledig zelf samenstellen en die had geen mooi gebit.Dol krijg KVV/zelfsamenstellen en af en toe brok..en zij heeft een mooier gebit :cheer:
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Mijn honden krijgen kivo.
Dat kost € 2,05 per kilo.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij stellen zelf samen maar wisselen dat wel af met kvv van verschillende merken ,lupa ,herby bijv.
Bevalt prima.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef:
malinois schreef:
Jokkebrok schreef:
Maar als diezelfde honden op brok veel aanslag hadden en vervolgens op kvv niks meer heeft dat imo weinig met aanleg te maken en alles met t voer;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t zal ook wel schelen welke brok je voert, :wink:
en ja er zijn ook honden die tandaanslag aanslag krijgen met kvv
ook hier op t forum te lezen soms
.
Pepie
Zeer actief

S@ndr@ schreef:t zal ook wel schelen welke brok je voert, :wink:
.
Inderdaad :ok:
Afbeelding
Mieke-Bo

Er zitten hier in de buurt wel een paar slagers en ik ken nog een biologische boer die ook alles zelf verwerkt.

Zal eens op die site gaan kijken Jokkebrok..

Wat ik nu merk aan het kvv is dat de honden het met 2 seconden op hebben, ze hebben dan nog wel een kauw bot maar ik zie ze het liefste een half uur bezig op een goed stuk vlees/bot..

Als ik straks naar de slager ga he, en ik wil iets van een kippenkarkasje of strot ofzo kopen. Mogen ze dat nu dan ook direct hebben? (omdat ik nog maar zo kort aan de kvv zit, omdat je weer met maagzuur/wenning enzo zit)
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Half uur is wel heel optimistisch :D Ik voer hoofdzakelijk KVV, omdat Tessa geen BARF meer wilde. (ja in totaal nog 2 diersoorten dus te weinig). Maar een flink stuk lamsribben is binnen 15 minuten wel weg. Een lap pens van een kilo binnen not time. Alleen een zalmkop duurt langer, omdat ze daar eerst mee gaan spelen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:t zal ook wel schelen welke brok je voert, :wink:
.
Dat zal best ik had 3 brokkenhonden met aanslag alle 3 waren ze er met een paar weken kvv volledig vanaf. En brokken van a tot z hebben we wel gehad van erg duur tot normaal geprijst. Voor mijn honden was iig kvv veel beter voor hun tanden. En dat is voor mij t brlangrijkste. ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Half uur is wel heel optimistisch :D Ik voer hoofdzakelijk KVV, omdat Tessa geen BARF meer wilde. (ja in totaal nog 2 diersoorten dus te weinig). Maar een flink stuk lamsribben is binnen 15 minuten wel weg. Een lap pens van een kilo binnen not time. Alleen een zalmkop duurt langer, omdat ze daar eerst mee gaan spelen.
Nou idd. Ze hebben net een konijnenkop op... xito en xavi hebben die met een paar tellen weg. Xena doet er wat langer over :mrgreen:
Afbeelding
Mieke-Bo

Hihi, oke, heb er nog geen ervaring mee. Je ziet dat toch wel eens, dat een wolf een hert heeft en zich daar helemaal op 'uitleeft".. Maar ik denk dat de buurt hier een beetje raar gaat opkijken als ik halve karkassen mee sleep naar het park en mijn honden erop loslaat. (heb zelf alleen balkon en ik leef met dit mooie weer bijna in het park)

Ik zal zo eens aan meneer de slager vragen wat voor lekker "tussendoortje" hij heeft voor mijn hondjes.

Ik vind dat kvv en barf wel gaaf, ik krijg er een beetje een oer gevoel van. :8):
Laatst gewijzigd door Mieke-Bo op 12 apr 2014 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Pepie
Zeer actief

malinois schreef:
TessaThomas schreef:Half uur is wel heel optimistisch :D Ik voer hoofdzakelijk KVV, omdat Tessa geen BARF meer wilde. (ja in totaal nog 2 diersoorten dus te weinig). Maar een flink stuk lamsribben is binnen 15 minuten wel weg. Een lap pens van een kilo binnen not time. Alleen een zalmkop duurt langer, omdat ze daar eerst mee gaan spelen.
Nou idd. Ze hebben net een konijnenkop op... xito en xavi hebben die met een paar tellen weg. Xena doet er wat langer over :mrgreen:
Ik denk dat Vlo die helemaal geweldig vind en Dol er niet naar omkijkt :boos: Ik wil ze ook mee bestellen de volgende keer..ik weet alleen niet of ik het zelf zo geslaagd zal vinden. :F:
Afbeelding
Mieke-Bo

:schrik: konijnenkop... nee, daar moet ik nog eventjes niet aan denken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mieke-Bo schreef::schrik: konijnenkop... nee, daar moet ik nog eventjes niet aan denken.
Je moet er idd wel ff aan wennen. Met vacht en oren ... maar ik kan me daar wel makkelijk overheen zetten terwijl ik er nooit zelf een zou kunnen doodmaken of slachten.
Afbeelding
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mieke-Bo schreef:Je ziet dat toch wel eens, dat een wolf een hert heeft en zich daar helemaal op 'uitleeft"..
Al wolven op de Veluwe gespot?! :80:

Cool :lol1:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mieke-Bo

Sanchis schreef:
Mieke-Bo schreef:Je ziet dat toch wel eens, dat een wolf een hert heeft en zich daar helemaal op 'uitleeft"..
Al wolven op de Veluwe gespot?! :80:

Cool :lol1:
Nee, niet gespot :boos: :boos: :boos:

We komen langzaam maar zeker steeds meer in de juiste richting. Ik heb een leverancier gevonden die zowel barf als kvv producten levert. Mijn nieuwe vrieskist is gisteren in huis gezet. Maandag de stekker erin.
Dan haal ik vd week 15 Kg KVV en 2 kg Barf (hart en lever vd kip) voor 50 euro. Even afwachten hoe dat past in de vrieskist en dan kan ik naar meer barf producten gaan kijken en ook wil ik het drogen heel graag op gaan pakken. Heb nu al enkele gedroogde organen gekocht en met trainen reageren ze daar zo enorm goed op. Ik ben veel meer in beeld. :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”