Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gevalletje onopgevoed..
Moderator: moderatorteam
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: gevalletje onopgevoed..
Het enige wat ik wil zeggen is dat ik denk dat je (net als wat ik deed) teveel van haar verwacht en/of teveel de nadruk/focus op bepaalde dingen legt.
De enige manier om dit te veranderen is om jezelf te veranderen en anders naar je hond leert kijken. Je hond wíl wel maar snapt het waarschijnlijk gewoon niet. en met een slipketting ruk je er geen verstand bij, het veranderd niks.
Slipketing, halti, anti trektuig, stilstaan bij trekken, aandacht vragen, andere kant oplopen, stem verheffen, tik/correctie geven en dat allemaal afwisselen. Ik zie hier nergens een oplossing in en alleen maar frustratie. Ik heb hetzelfde gedaan, omdat ik het ook niet meer wist en iedereen wat anders zei. Daarna met hulp alles losgelaten en alleen op rust beloond en gericht. Ik wil niet flauw doen of mn zin door dringen maar ik gun jou dat ook zo!
De enige manier om dit te veranderen is om jezelf te veranderen en anders naar je hond leert kijken. Je hond wíl wel maar snapt het waarschijnlijk gewoon niet. en met een slipketting ruk je er geen verstand bij, het veranderd niks.
Slipketing, halti, anti trektuig, stilstaan bij trekken, aandacht vragen, andere kant oplopen, stem verheffen, tik/correctie geven en dat allemaal afwisselen. Ik zie hier nergens een oplossing in en alleen maar frustratie. Ik heb hetzelfde gedaan, omdat ik het ook niet meer wist en iedereen wat anders zei. Daarna met hulp alles losgelaten en alleen op rust beloond en gericht. Ik wil niet flauw doen of mn zin door dringen maar ik gun jou dat ook zo!

-
JBK
Die slipketting zou ik niet meer omdoen, bij verkeerd gebruik leer je ze daar alleen het verkeerde mee.
Ondanks haar leeftijd maar dankzij jouw arm, zou ikzelf een gentle leader aanleren (let wel, aanleren, niet omgooien en ermee aan de wandel gaan) Bij goed (niet gefrustreerd) gebruik, kan daar ook bij een jongere hond geen schade ontstaan.
Ondanks haar leeftijd maar dankzij jouw arm, zou ikzelf een gentle leader aanleren (let wel, aanleren, niet omgooien en ermee aan de wandel gaan) Bij goed (niet gefrustreerd) gebruik, kan daar ook bij een jongere hond geen schade ontstaan.
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik heb sowieso geen kracht in die arm zo ongeveer dus en ik heb ook absoluut geen intentie haar pijn te doen!

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Dit zou ik met beide handen aanpakkenBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik zou het ook wel weten!Hilde schreef:Dit zou ik met beide handen aanpakkenBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
@Luckyday- Ik wil je alleen maar sterkte wensen want het gaat hoe dan ook nog wel even moeilijk blijven.
Je hebt echt een puber in huis en wat voor één
Ik kan niet echt tips geven.
Maar ik vond bepaalde tips zoals een goede honden school zoek echt wel heel nuttig
En dat je dingen apart gaat doen vind ik echt goed.
Ik denk dat je ook aan jezelf moet denken, en mocht je echt kapot zijn zelf door deze situatie wat ik mij heel goed kan voorstellen met zo'n beest in huis. Dan is het echt geen schande als je zegt ik kan dit niet aan om haar dan af te staan aan iemand die er tijd en zin in heeft om wel met haar aan de slag te gaan. Ik ben een beetje bang dat je aan jezelf voorbij gaat lopen.
Maar jij bent de enigste die weet hoeveel je aan kan maar het is geen schande iig.
Je hebt echt een puber in huis en wat voor één
Maar ik vond bepaalde tips zoals een goede honden school zoek echt wel heel nuttig
Ik denk dat je ook aan jezelf moet denken, en mocht je echt kapot zijn zelf door deze situatie wat ik mij heel goed kan voorstellen met zo'n beest in huis. Dan is het echt geen schande als je zegt ik kan dit niet aan om haar dan af te staan aan iemand die er tijd en zin in heeft om wel met haar aan de slag te gaan. Ik ben een beetje bang dat je aan jezelf voorbij gaat lopen.
Maar jij bent de enigste die weet hoeveel je aan kan maar het is geen schande iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
vind je dat echt? ik lees echt helemaal niets heel schokkends..toots schreef:@Luckyday- Ik wil je alleen maar sterkte wensen want het gaat hoe dan ook nog wel even moeilijk blijven.
Je hebt echt een puber in huis en wat voor één![]()
- dagmar88
- Zeer actief
toots schreef: Je hebt echt een puber in huis en wat voor één![]()
Mooi aanbod Belle, hoop dat dat gaat lukken!
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja ik maak er uit op dat de hond zeker wel puber gedrag vertoond.sbientje schreef: vind je dat echt? ik lees echt helemaal niets heel schokkends..
Geen respect voor Romy en ook niet voor haar andere hond.
Daarbij plast hij in huis en sloopt hij dingen.
Ik vind het aardig puber gedrag.
Ik heb nergens gezet dat ik het abnormaal gedrag vind o.i.d maar kan me wel indenken dat het lastig is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Luckyday
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising border collie
- Contacteer:
Heel graag natuurlijkBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.
Ik heb alleen zelf geen vervoer. Hoe had je het zelf in gedachte?

True friendship is sitting together in silence and feeling like it was the best conversation you've ever had
Bed and Breakfast Angelbeeck
Romy Smink Photography
- dagmar88
- Zeer actief
Niet meer dan logisch. Dat was al zo en zal ook zo blijven als er niets verandert.toots schreef:Ja ik maak er uit op dat de hond zeker wel puber gedrag vertoond.sbientje schreef: vind je dat echt? ik lees echt helemaal niets heel schokkends..
Geen respect voor Romy en ook niet voor haar andere hond.
Daarbij plast hij in huis en sloopt hij dingen.
Ik vind het aardig puber gedrag.
Ik heb nergens gezet dat ik het abnormaal gedrag vind o.i.d maar kan me wel indenken dat het lastig is.
Respect kun je nu eenmaal niet afdwingen; dat moet je verdienen door je hond te geven wat hij nodig heeft.
In huis plassen kan goed hormonaal zijn en dat slopen is duidelijk vanuit een gebrek aan uitdaging.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
En sommige honden slopen gewoon. Tay kan absoluut niet los in de woonkamer, zonder dat ik er ben, want hij sloopt alles wat hij te pakken kan krijgen. Als ik er wel ben moet ik alsnog regelmatig zeggen dat iets niet mag. Of moest eigenlijk, want ik geef hem tegenwoordig gewoon dingen die wel gesloopt mogen worden. Oostindisch doof is hij ook, maar ik heb het geluk dat ik 7 dagen in de week naar de fokker of 1 van mijn trainers kan bellen, 2 dagen in de week training heb en er dus niet alleen voorsta.
Weet je, als ik naar de negatieve dingen zou kijken, zou ik ook zo'n topic kunnen openen. Maar door vorige honden heb ik al geleerd dat je naar de punten moet kijken die goed gaan/zijn, anders maak je het jezelf veel te moeilijk en zwaar.
Weet je, als ik naar de negatieve dingen zou kijken, zou ik ook zo'n topic kunnen openen. Maar door vorige honden heb ik al geleerd dat je naar de punten moet kijken die goed gaan/zijn, anders maak je het jezelf veel te moeilijk en zwaar.
- Sanne!!
- Zeer actief
je vriend ook geen auto?Luckyday schreef:Heel graag natuurlijkBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.!
vind het een super aanbod en zou zeker bereid zijn om ergens in het midden te ontmoeten.
maja je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk.....
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
openbaar vervoer 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
belle is rustig, heeft veel kennis en is erg geschikt!
mocht het allemaal niet lukken dan heb ik ook nog wat ideetjes voor je, maar ik kan je belle van harte aanbevelen!
mocht het allemaal niet lukken dan heb ik ook nog wat ideetjes voor je, maar ik kan je belle van harte aanbevelen!

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Sanne!!
- Zeer actief
mmartinn schreef:Is Belle hondentrainster?
nee! ze straalt ze in
ze is gewoon super met honden en geeft op een super hondenschool les waar positief belangrijk is en denk dat dat hier wel nodig is als ik die negativiteit lees.
-
Vitalia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Dat slopen gebeurt meestal om aandacht en van verveling. Ik zou zeggen méér met haar doen en genoeg lichaamsbeweging geven, een moeie hond is een brave hond.dagmar88 schreef:Mag ze om een plas helemaal niet meer in de woonkamer? Dat lijkt me niet erg lekker voor jullie band.Luckyday schreef:Hey Hey,
Ik heb thuis een gevalletje onopgevoed en het wil ook niet lukken haar op te voeden. Ik ben heel benieuwd wat jullie denken over de volgende kwesties.
-Belle is 7 maanden bijna 8 en is gewoon zindelijk, maar een paar dagen geleden kwam ik in de woonkamer had ze op onze goede leren stoel en bank geplast (ik moest wel echt even weglopen en me geduld zoeken), maar omdat ik het niet heb gezien heb ik haar niet gestraft en heb ik haar weer buiten gezet en ben ik het gaan opruimen. Om nog zoiets te voorkomen heb ik haar nu gewoon niet meer in de woonkamer. Alleen nog maar in de keuken, buiten of in de bench. Ik vind het wel jammer omdat ik nu lucky ook niet meer in de woonkamer bij me kan hebben. De rest van de fam vind dat namelijk oneerlijk tegenover belle en daarnaast krapt ze dan de hele tijd aan de deur en gaat ze piepen.
Ze begint de leeftijd te krijgen om loops te worden. Het kan goed zijn dat ze in de periode er voor onzindelijk is. Weer even een stap terug en doen zoals je deed toen ze jonger was. Na het eten, spelen, slapen even de kans geven om een plas te doen.
Het gaat niet om wel/niet haar zin krijgen. De bench moet een fijne, veilige plaats zijn waar ze graag wil liggen. Verkeerd aangeleerd/als strafplaats dient een bench geen enkel nut.Luckyday schreef:Ook de bench in de woonkamer is een probleem want ook dan gaat ze de hele tijd piepen en ja krijgt ze haar zin niet dan gaat het steeds luider.
Ik zou het, net als bij het plassen, weer van voor af aan opbouwen. Beginnen met haar eten daar geven met de deur open, een lekkere kong of kluif en het deurtje even dicht, steeds heel voorzichtig een stapje verder.
Mijn honden vinden het prettig dat het een echt hol is, met een deken er over en een dekbed waar ze lekker in kunnen nestelen.
Wat doe je dan? Bij andere mensen is het sowieso lastiger. Waarschijnlijk werd het als pup wel schattig gevonden en nu ze groot is niet meer.Luckyday schreef:-Ik ben echt heel consequent in dat ze NIET tegen me op mag springen want ik val bekant achterover door haar gewicht. Toch wil het er nog niet uit en tegen andere mensen is het al helemaal rampzalig.
Wanneer corrigeer je haar op die manier? Bij op de grond leggen zouden mijn honden op dezelfde manier reagerenLuckyday schreef:Ze heeft meer dan 3 proppen in haar oren geloof ik. Ze luistert niet en ik moet haar echt corrigeren door een tik of haar aan haar halsband op de grond te leggen en dan nog probeert ze de hele tijd te bijten naar mij.![]()
Heel simpel, in de gaten houden dus.Luckyday schreef:-Ze sloopt echt alles. Ik had haar laatst in de tuin en toen ik haar binnen wilde halen had ze een kijkgat gemaakt in de deur. Gewoon net zo lang krabben tot er een gat in zit.
Het moet niet nodig zijn steeds je stem te verheffen. Ik zou voorlopig de nadruk leggen op het voorkomen van dat soort situaties.Luckyday schreef:-Aangezien mevrouw volgens mij doof is moet ik meestal wel redelijk mijn stem verheffen om haar te corrigeren op dat moment duikt lucky helemaal in elkaar of komt hij direct bij me waardoor ik het ook weer lastig vind haar te corrigeren en geen aandacht aan hem te geven.
Dan kan ze dat gewoon nog niet en houd je haar weg bij kinderen.Luckyday schreef:-Ze is super lief met kinderen maar ze heeft geen idee hoe groot en zwaar ze is. Ze wil de hele tijd de gezichten aflikken en loopt tegen ze aan waardoor ze omvallen
Ingrijpen voor het voor hem niet meer leuk is, of door ze ieder (neutraal) op hun plaats te sturen, of door wat anders met haar te gaan doen.Luckyday schreef:-Met spelen is ze echt te lomp aan het worden voor lucky. Die rent ook altijd heel hard naar mij toe van help! Ze bijt in zijn staart en rug en gooit m op de grond en op een of andere manier ligt hij dan echt voor dood ipv van zich af te bijten (wat hij eigenlijk altijd doet, hij is niet heel hondvriendelijk)
Een hondenschool zoeken en zorgen dat je een goede band met haar opbouwt...Luckyday schreef:Dit was het voornaamste waar ik nu op kom. Belle terroriseert de boel een beetje en ik ben aan het einde van de dag moe en hoofdpijn door de energie die ze van me vraagt..
Ik ben wel benieuwd wat jullie vinden en tips?
Wat vind je leuk aan haar?
Als je aanpak (straffen) nu niet helpt, waarom doe je dit dan nog? Zoek andere manieren om haar af te leiden.
Een hond is geen bouwpakket dat je naar jouw goeddunken kan in elkaar zetten, je kan ze wel opvoeden, maar het blijven levende wezens die wel eens iets doen dat jij niet wenst.
Ik krijg ook de indruk dat je haar een beetje beu bent, mijn honden zijn pas een stuk rustiger geworden (lees geen sloopgedrag meer) als ze meer beweging kregen en een jaar of 2 - 3 waren. Het is een kruising dog, die zijn geestelijk pas volwassen rond twee jaar. Je verwacht van een kind toch ook niet dat het braaf op een stoeltje zit zonder dat je ermee bezig bent of dat ze iets om te spelen hebben dat ze leuk vinden? Net als een kind moet je hond lichamelijk of geestelijk bezig kunnen zijn en moe worden. Als jij er niet voor zorgt, zal hij het zelf wel uitvinden.
- Hylos
- Zeer actief
Meer doen wil niet altijd zeggen dat het dan beter gaat.
Ik heb ook een hond waar je van zou zeggen dat je veeeeel moet doen. En toen hij vervelend werd, nog meer!
Werk soms ook averechts. Xavi raakt er overprikkeld van en wordt juist vervelend. Ik zou eerst rust in de boel brengen en dan kijken wat je kunt gaan doen met dr.
Ik heb ook een hond waar je van zou zeggen dat je veeeeel moet doen. En toen hij vervelend werd, nog meer!
Werk soms ook averechts. Xavi raakt er overprikkeld van en wordt juist vervelend. Ik zou eerst rust in de boel brengen en dan kijken wat je kunt gaan doen met dr.

- Belle
- Zeer actief
Doe maar een voorstelLuckyday schreef:Heel graag natuurlijkBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.!
- Belle
- Zeer actief
Ja, op zaterdag geef ik les op een hondenschoolmmartinn schreef:Is Belle hondentrainster?
Sanne en Mascha, dank je wel voor jullie aardige woorden!
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Sanne!! schreef:nee! ze straalt ze inmmartinn schreef:Is Belle hondentrainster?
klaar!
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Hylos schreef:Meer doen wil niet altijd zeggen dat het dan beter gaat.
Misschien heb je nog iets aan dit topic:
http://hondenforum.com/plaza/viewtopic. ... 3&t=271188
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Ik heb het hele topic gelezen en ik krijg het er benauwd van. Je doet me sterk denken aan mijn neef, vorige eigenaar van Jessie. Alles ging fout en hij was een zenuw inzinking nabij. En het gaat nu zo goed met hem en Jessie heeft ook een enorme ontwikkeling doorgemaakt.
Ik denk dat de hond zorgvuldig herplaatsen het beste is wat jullie beide kan overkomen.
De match is er niet en nooit geweest. Misschien kun je er wat van brouwen met heeel veel inzet tijd en hulp. Maar ik denk dat Belle je dromen niet waar kan maken en dat je er achteraf altijd over zal oordelen dat je geroeid had met de riemen die je hebt.
Een hond verdient een eigenaar die er trots op is en die zin heeft in de toekomst met zn tweeën. Zoals ik nu geniet van Jessie en zin heb in leuke dingen ondernemen met haar. Mijn neef had het vooraf niet zo ingeschat, maar hij is blij dat hij van dr af is. Ooit komt er wel weer een hond op zijn pad wat een match from heaven is. En op diezelfde manier zou jij Belle uit handen kunnen geven aan iemand die er mee overweg kan en jij weer adem kan halen.
Ik denk dat de hond zorgvuldig herplaatsen het beste is wat jullie beide kan overkomen.
De match is er niet en nooit geweest. Misschien kun je er wat van brouwen met heeel veel inzet tijd en hulp. Maar ik denk dat Belle je dromen niet waar kan maken en dat je er achteraf altijd over zal oordelen dat je geroeid had met de riemen die je hebt.
Een hond verdient een eigenaar die er trots op is en die zin heeft in de toekomst met zn tweeën. Zoals ik nu geniet van Jessie en zin heb in leuke dingen ondernemen met haar. Mijn neef had het vooraf niet zo ingeschat, maar hij is blij dat hij van dr af is. Ooit komt er wel weer een hond op zijn pad wat een match from heaven is. En op diezelfde manier zou jij Belle uit handen kunnen geven aan iemand die er mee overweg kan en jij weer adem kan halen.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ja! Doen! Belle heeft mij en Enzi vorig jaar ook geholpen.Hilde schreef:Dit zou ik met beide handen aanpakkenBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.
Er ging een wereld voor me open en door haar hulp en daar zelf mee verder te gaan ben ik nu met Enzi waar ik nu ben
-
Pauline84
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Hoeveel beweging krijgt hij per dag? Kan ie veel loslopen? Dat is ook fijn voor de arm...
Als ik mijn hondje niet minimaal 2 uur per dag laat los rennen wordt het ook een irritante puber. Na het rennen of spelen met een kluif op de mand zodat ze rustig wordt. Er is namelijk een tijd van activiteit maar rust is ook belangrijk en dat moet je afdwingen met iets positiefs. Van kluiven worden ze rustig en het is ook beter voor je meubels/schoenen etc...
Als ik mijn hondje niet minimaal 2 uur per dag laat los rennen wordt het ook een irritante puber. Na het rennen of spelen met een kluif op de mand zodat ze rustig wordt. Er is namelijk een tijd van activiteit maar rust is ook belangrijk en dat moet je afdwingen met iets positiefs. Van kluiven worden ze rustig en het is ook beter voor je meubels/schoenen etc...

- Belle
- Zeer actief
Haha, Enzi was ook zo'n lekkere puber toen.Nerazi schreef:Ja! Doen! Belle heeft mij en Enzi vorig jaar ook geholpen.Hilde schreef:Dit zou ik met beide handen aanpakkenBelle schreef:In ruil voor een mooie fotoserie van mijn honden wil ik best kijken of ik jou en Belle op de rit kan krijgen.
Er ging een wereld voor me open en door haar hulp en daar zelf mee verder te gaan ben ik nu met Enzi waar ik nu benbovendien is het niet alleen leerzaam maar ook erg gezellig!
Het was zeker gezellig, we moeten nog steeds een keer afspreken om te wandelen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik lees eigenlijk weinig raars aan het gedrag van de hond, het is een jonge hond, die zijn grenzen opzoekt en zijn zin daarin krijgt. Hij wordt niet begrepen door z'n baas waardoor er onzekerheid bij komt. Zowel bij de hond als de baas, bij die laatste ook nog een flink portie frustratie. Het vergelijken met andere honden is onzin, dat kun je nooit. Ik heb nu 3 generaties op rij, die allemaal anders zijn qua karakter en qua gedrag. Natuurlijk zie je overeenkomsten maar ook ruim voldoende verschillen. Er is hier maar 1 Xena, maar 1 Xito en maar 1 Xavi. En daar zullen er nooit dezelfden van zijn of komen. Elke hond heeft zijn eigen karakter en dat is juist zo geweldig bij elke hond.
Ik geef het weinig hoop als ik alles zo lees, en natuurlijk is het hier niet aan komen waaien, al zijn er genoeg mensen die denken dat herders luisterend geboren worden. Nou dan heb ik altijd de verkeerde gehad op de een of andere manier....
Soms ook letterlijk met bloed zweet en tranen... maar als het dan lukt dan geniet je ook dubbel zoveel van het resultaat. Al mijn honden zijn als pup hier gekomen en met elk heb ik een uitstekende band, dus dat je alleen met volwassen honden een band/klik kunt hebben vind ik erg vreemd persoonlijk.
Ik geef het weinig hoop als ik alles zo lees, en natuurlijk is het hier niet aan komen waaien, al zijn er genoeg mensen die denken dat herders luisterend geboren worden. Nou dan heb ik altijd de verkeerde gehad op de een of andere manier....
Soms ook letterlijk met bloed zweet en tranen... maar als het dan lukt dan geniet je ook dubbel zoveel van het resultaat. Al mijn honden zijn als pup hier gekomen en met elk heb ik een uitstekende band, dus dat je alleen met volwassen honden een band/klik kunt hebben vind ik erg vreemd persoonlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi