bouvierpoedel schreef:dagmar88 schreef:korthaar schreef:Wie gaat z'n maatje nou onder stroom zetten?
Ja, hooguit met een AED misschien.
Ik. En ik heb er geen enkel probleem mee wanneer het goed wordt ingezet.
Wat is AED.?
Algemeen zou ik zeggen nee maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel.
Pjotr krijste vreselijk als ik met de andere honden weg ging. Geen verlatingsangst, puur willen controleren.
Als ik zonder andere hond(en) wegging was er niets aan de hand. Niko zit hij niet bij in één ruimte wanneer ik weg ben, dus het kon ook niet dat hij daar op reageerde.
Of ik 1, 2 of 3 uur later terugkwam, hij was nog steeds compleet over de rooie en had vaak uit stress diarree.
Niet leuk voor hem, de andere honden die gewoon minder beweging kregen, m'n buren en mij.
Nu ligt de elektrische halsband op de bench, laat ik als ik de deur uit stap en hij krijst het piepje horen, draait hij zich met een zucht om en slaapt als ik terug kom.
Niko heeft waterzucht. Een waarschuwing waarvan hij weet dat er ook op afstand een correctie op kan volgen is een stuk rustiger dan er steeds als een havik bovenop moeten zitten. Waardoor hij ook nog eens minder stress heeft en daardoor weer minder de neiging zeewater te drinken.