Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel km wandelen met een teckel??
Moderator: moderatorteam
- billyboy2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hoeveel km wandelen met een teckel??
Goede avond,
Geen idee of het hier goed staat, maar weet niet waar anders.
Ik loop / fiets best veel met mijn honden.
Nou ja, tegenwoordig voornamelijk nog met mijn teckel omdat het voor Billy te ver is.
Echter krijg ik best veel commentaar dat ik te ver loop met mijn teckel. Ze is immers maar klein.
Nou ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
Wat is een mooie afstand om dagelijks te lopen / fietsen?
Geen idee of het hier goed staat, maar weet niet waar anders.
Ik loop / fiets best veel met mijn honden.
Nou ja, tegenwoordig voornamelijk nog met mijn teckel omdat het voor Billy te ver is.
Echter krijg ik best veel commentaar dat ik te ver loop met mijn teckel. Ze is immers maar klein.
Nou ben ik wel benieuwd naar jullie mening.
Wat is een mooie afstand om dagelijks te lopen / fietsen?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveel km wandelen met een teckel??
Fiets je met de tekkel?
Gewoon lopen kan urenlang, als ik mijn tekkel als maatstaf neem. Ze is nu wat ouder, maar toen zij (en ik!) nog schpritzig waren was ze niet moe te krijgen. Je merkt het vanzelf als je een beetje oplet. Dat geldt trouwens voor elke hond, niet alleen voor tekkels
Gewoon lopen kan urenlang, als ik mijn tekkel als maatstaf neem. Ze is nu wat ouder, maar toen zij (en ik!) nog schpritzig waren was ze niet moe te krijgen. Je merkt het vanzelf als je een beetje oplet. Dat geldt trouwens voor elke hond, niet alleen voor tekkels

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
hihi, mijn chihuahua is vast nog kleiner, maar die kan prima een aantal uren lopen hoor. je merkt het wel aan je hond als het teveel is. volgens mij zit een teckel boordevol energie.
- billyboy2
- Zeer actief
Ja, ik fiets met mijn teckel.
Om de dag.
Ene dag wandelen, andere dag fietsen.
Op sommige dagen allebei.
Mijn teckel kan uren en uren lopen, niet moe te krijgen. Loopt zonder problemen 10/15 km.
We zijn nu een uur thuis van 1,5 uur lopen, en nog een kwartier flink spelen en ze zit nog steeds af te wachten of we misschien niet nog een rondje gaan.
Ik ben zelf ook wel van mening dat ze wel laat zien wanneer het genoeg is, maar het is wel een echte teckel en die blijven altijd maar door gaan.
Maar ik krijg toch wel veel commentaar, en begon een beetje aan mijzelf te twijfelen.
Mijn boomer kan het niet meer aan om grote stukken te lopen, dus die gaat alleen mee als we gaan fietsen. Dan kan hij in het mandje als hij moe is.
Om de dag.
Ene dag wandelen, andere dag fietsen.
Op sommige dagen allebei.
Mijn teckel kan uren en uren lopen, niet moe te krijgen. Loopt zonder problemen 10/15 km.
We zijn nu een uur thuis van 1,5 uur lopen, en nog een kwartier flink spelen en ze zit nog steeds af te wachten of we misschien niet nog een rondje gaan.
Ik ben zelf ook wel van mening dat ze wel laat zien wanneer het genoeg is, maar het is wel een echte teckel en die blijven altijd maar door gaan.
Maar ik krijg toch wel veel commentaar, en begon een beetje aan mijzelf te twijfelen.
Mijn boomer kan het niet meer aan om grote stukken te lopen, dus die gaat alleen mee als we gaan fietsen. Dan kan hij in het mandje als hij moe is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
ik heb ook zo'n oudje wat niet ver meer kan. ik zou me niet teveel aantrekken van andere mensen. vanmorgen in het bos kreeg ik ook weer eens commentaar:"heb je er nou alweer zo'n "joekel" bij?????
pfff, waar bemoeien mensen zich mee. als het voor jou goed voelt, en je hondje is blij, dan is het toch goed?
pfff, waar bemoeien mensen zich mee. als het voor jou goed voelt, en je hondje is blij, dan is het toch goed?
- tekkel
- Erelid
Ik zou niet fietsen met een tekkel. Dan loopt ze niet haar eigen tempo maar jouw tempo en dat lijkt me gewoon niet leuk voor haar omdat ze dan niet kan scharrelen, spoortje uitwerken, sociale contacten opdoen enz. Het lijkt dan meer op een training dan op een plezierig uitje voor je hond.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- billyboy2
- Zeer actief
tekkel schreef:Ik zou niet fietsen met een tekkel. Dan loopt ze niet haar eigen tempo maar jouw tempo en dat lijkt me gewoon niet leuk voor haar omdat ze dan niet kan scharrelen, spoortje uitwerken, sociale contacten opdoen enz. Het lijkt dan meer op een training dan op een plezierig uitje voor je hond.
Ze vindt het heerlijk!!! Misschien nog wel mooier dan wandelen.
Mijn boomer loopt ook naast de fiets en die geniet er ook van.
Ze loopt als sinds ze 11 maand is naast de fiets.
Wat vroeg, maar was op advies van DA i.v.m. losse knieschijven.
En die problemen zijn weg.
We fietsen ongeveer 6 km per keer. Van de 6 km loopt ze 3 km in een drafje(als we vertrekken in een rengalop haha) rechte stukken naast de fiets. De overige 3 km loopt ze los.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze lekker mee loopt is het goed toch? Benno, kruising shih tzu van 13, loopt ook nog makkelijk 5 km los naast die fiets mee. Daarna gaat ie in het mandje. Wandelen kan ie ook nog uren. 15-18 km is geen probleem. Mensen kijken me ook vaak verbaasd aan dat hij dat volhoudt. Hij heeft het zijn hele leven gedaan. Als ze niet meer willen merk je het wel. Lekker blijven doen, er zijn zat honden jaloers op denk ik zo 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- tekkel
- Erelid
Ah oké, ik wist niet dat ze een groot deel los liepbillyboy2 schreef:tekkel schreef:Ik zou niet fietsen met een tekkel. Dan loopt ze niet haar eigen tempo maar jouw tempo en dat lijkt me gewoon niet leuk voor haar omdat ze dan niet kan scharrelen, spoortje uitwerken, sociale contacten opdoen enz. Het lijkt dan meer op een training dan op een plezierig uitje voor je hond.
Ze vindt het heerlijk!!! Misschien nog wel mooier dan wandelen.
Mijn boomer loopt ook naast de fiets en die geniet er ook van.
Ze loopt als sinds ze 11 maand is naast de fiets.
Wat vroeg, maar was op advies van DA i.v.m. losse knieschijven.
En die problemen zijn weg.
We fietsen ongeveer 6 km per keer. Van de 6 km loopt ze 3 km in een drafje(als we vertrekken in een rengalop haha) rechte stukken naast de fiets. De overige 3 km loopt ze los.