Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mankeert Ozzy???
Moderator: moderatorteam
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Wat mankeert Ozzy???
Ozzy van mij is een hele lieve reu, niet dominant naar andere honden, geen voorkeur voor bepaalde honden en geen blaffer... Nu heb ik het probleem dat hij vaak gebeten of afgesnauwd wordt door sommige honden, nou eigenlijk zijn er maar weinig honden die hem echt mogen, hij is echt zo lief maar al zo vaak gebeten door anderen en nog bijt hij niet van zich af maar loopt gewoon heel zielig weg... Op cursus zeggen ze dat sommige honden dit over zich heen roepen... Ik heb ook liever dat ie zo blijft dan dat ie gaat domineren... Maar ik vind het gewoon zo ontzettend zielig want hij vindt iedere hond leuk en hij is altijd laaiend enthousiast...
Als hij eindelijk mag spelen op cursus (laatste 10 minuten van de les) vragen ze altijd:"Denk je dat Ozzy netjes kan spelen"? En dat alleen omdat het een Bull terrier is, door zijn uitstraling denken ze sneller dat ie vals is dan een ander ras in de les... en dan blijkt weer dat hij een op lawaaier krijgt van een andere hond... :cry2:
Het is zo een lieverd ik vind het echt heel erg zielig voor hem...
Als hij eindelijk mag spelen op cursus (laatste 10 minuten van de les) vragen ze altijd:"Denk je dat Ozzy netjes kan spelen"? En dat alleen omdat het een Bull terrier is, door zijn uitstraling denken ze sneller dat ie vals is dan een ander ras in de les... en dan blijkt weer dat hij een op lawaaier krijgt van een andere hond... :cry2:
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ow, dat vind ik ook zielig.
Misschien dat hij *te* enthousiast op andere honden af gaat? Hier in de buurt woont een kruising bullterrier die ook regelmatig door andere honden wordt afgesnauwd, gewoon omdat hij als een vrolijk stuk onbenul overal op af rent met zo'n blik van 'SPELEN! JA? GAAN WE SPELEN?'
Heel schattig, maar zelfs Jack vindt hem een tikkie te druk.
Ken je niemand in de buurt met zo'n zelfde soort overenthousiaste stuiterbal waar hij wel lekker mee kan dollen?
Hanneke

Misschien dat hij *te* enthousiast op andere honden af gaat? Hier in de buurt woont een kruising bullterrier die ook regelmatig door andere honden wordt afgesnauwd, gewoon omdat hij als een vrolijk stuk onbenul overal op af rent met zo'n blik van 'SPELEN! JA? GAAN WE SPELEN?'

Ken je niemand in de buurt met zo'n zelfde soort overenthousiaste stuiterbal waar hij wel lekker mee kan dollen?
Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
tja dat is het juist, een vriendin van mij heeft er ook een maar die houdt ook niet van drukte... Maar hij is al drie keer gebeten terwijl hij met zijn rug naar een andere hond zat...
En als een hond 1 keer snauwt laat hij ze met rust en loopt hij niet eens meer in de buurt... Ik weet het niet meer hoor, hij is een gewoon een lekkere sukkel...

- Moos
- Zeer actief
Goh, fijn om te lezen dat er nog meer honden zijn die dat hebben. Moos heeft er ook last van, alleen dan wel in wat mindere mate dan Ozzy denk ik.
Hij heeft ook nog nooit iets naars gedaan bij een andere hond, maar het gebeurt heel vaak dat een andere hond hem wegsnauwt. Inderdaad komt Moos ook op alles en iedereen heel druk afrennen met zo'n "Zullen we spelen, jaaaaa, we gaan spelen he?" -houding.
Al een paar keer is het nu gebeurt dat hij echt gebeten werd door een andere hond nadat ze 1 minuut gesnuffeld hadden.
Net als Ozzy rent Moos meteen na een snauw of hap weg en laat dan die andere hond met rust. Alleen regelmatig laat die andere hond hem niet met rust, die blijft dan achter Moos aan rennen en proberen hem te bijten
Ik vroeg me ook al af hoe dit zo kwam, dus ik lees mee met de antwoorden!
Hij heeft ook nog nooit iets naars gedaan bij een andere hond, maar het gebeurt heel vaak dat een andere hond hem wegsnauwt. Inderdaad komt Moos ook op alles en iedereen heel druk afrennen met zo'n "Zullen we spelen, jaaaaa, we gaan spelen he?" -houding.
Al een paar keer is het nu gebeurt dat hij echt gebeten werd door een andere hond nadat ze 1 minuut gesnuffeld hadden.
Net als Ozzy rent Moos meteen na een snauw of hap weg en laat dan die andere hond met rust. Alleen regelmatig laat die andere hond hem niet met rust, die blijft dan achter Moos aan rennen en proberen hem te bijten

Ik vroeg me ook al af hoe dit zo kwam, dus ik lees mee met de antwoorden!

- mirella*
- Actief
Misschien kun je een keer met een hondenuitlaatservice meelopen. Die honden zijn vaak gewend dat er verschillende soorten honden in een groep zitten die allemaal op een andere manier spelen. Misschien kan jullie hond daardoor meer zelfvertrouwen krijgen, waardoor hij niet zo vaak zomaar aangevallen wordt.
Succes
Succes
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
even een 'bijter' aan het woord
Ik merk dat Dina vaak moeite heeft met honden die op haar af komen denderen en dan druk om haar heen staan te doen... Vindt ze maar niks...
Eerst even snuffelen (en laten merken dat zij 'de baas' is).
En afhankelijk van de reactie van de hond, spelen of niet....
(wel heel typisch, wanneer Dina zelf naar een hond toe rent om te spelen gaat het goed
)
Maar ik denk idd wel dat er hondjes zijn die 'pispaal' zijn. Kwamen een keer een hondje tegen, en Dina moest natuurlijk weer een snauw geven, want hondje stond te dicht bij haar baasjes
Vertelde het vrouwtje van dat hondje dat ze eerder die dag al 'gegrepen' was door 2 dobbers...
onze vrienden zeiden tegen mij dat dat hondje vaker zulke dingen heeft....

Ik merk dat Dina vaak moeite heeft met honden die op haar af komen denderen en dan druk om haar heen staan te doen... Vindt ze maar niks...
Eerst even snuffelen (en laten merken dat zij 'de baas' is).
En afhankelijk van de reactie van de hond, spelen of niet....
(wel heel typisch, wanneer Dina zelf naar een hond toe rent om te spelen gaat het goed

Maar ik denk idd wel dat er hondjes zijn die 'pispaal' zijn. Kwamen een keer een hondje tegen, en Dina moest natuurlijk weer een snauw geven, want hondje stond te dicht bij haar baasjes

onze vrienden zeiden tegen mij dat dat hondje vaker zulke dingen heeft....
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk, en dat hebben veel bullterriers, dat hij het kennismakingsritueel overslaat. Labradors hebben daar ook een handje van. Wat er dan gebeurd is dat je hond al bij voorbaat het spel inzet terwijl veel honden zo iets hebben van, HALLO! Wie ben jij uberhaubt? Als er dan een stuiterende bull tegen ze aanrost wat meestal net wat te hard gaat worden ze boos.
Wuilus negeert opdringerige stuiterende speelhonden. Eerst uitgebreid kennis maken volgens het ritueel en dan evt als alles bevalt wel spelen
Als hij ouder wordt gaat dat wel over, dan wil hij zelf ook eerst weten met wie en wat hij te maken heeft voordat hij wil spelen.
Mensen ook toch? Ik ga niet rollebollen met een of andere vreemde persoon die naar me toe komt en zegt, kom stoeien! Hahaha. :p:
Wuilus negeert opdringerige stuiterende speelhonden. Eerst uitgebreid kennis maken volgens het ritueel en dan evt als alles bevalt wel spelen

Als hij ouder wordt gaat dat wel over, dan wil hij zelf ook eerst weten met wie en wat hij te maken heeft voordat hij wil spelen.
Mensen ook toch? Ik ga niet rollebollen met een of andere vreemde persoon die naar me toe komt en zegt, kom stoeien! Hahaha. :p:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
bullterriers zijn gewoon heel lompMARC_S schreef:Ik denk, en dat hebben veel bullterriers, dat hij het kennismakingsritueel overslaat. Labradors hebben daar ook een handje van. Wat er dan gebeurd is dat je hond al bij voorbaat het spel inzet terwijl veel honden zo iets hebben van, HALLO! Wie ben jij uberhaubt? Als er dan een stuiterende bull tegen ze aanrost wat meestal net wat te hard gaat worden ze boos.

groetjes
caroline, whooper en orbis
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Helaas ken ik het, ik heb ook zo'n hond. Tot haar 2e jaar is Huts ontelbare keren aangevallen als pup tot haar 2e jaar, en altijd zonder reden. Huts was een rustige hond, stoof nooit op andere honden af, opgegroeid in een roedel van de manege, dus veel contact met andere honden gehad, kende de regels prima. Ze werd dan ook meestal aangevallen door vreemde hond, waarbij ze altijd erg schrok en een onderdanige houding aanam. Ze is echt tot bloedens toe gebeten, echt vreselijk. We zijn er niet achter gekomen waar dar door kwam, maar zelfs op de training op de club bij de gedragsdeskundige is ze nog aangevallen door een Rottie die dat nog nooit eerder gedaan had. Toen ze een jaar of twee was was ze het zat en deelde zelf wel de eerste klap uit.

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi,Hutsje schreef:Helaas ken ik het, ik heb ook zo'n hond. Tot haar 2e jaar is Huts ontelbare keren aangevallen als pup tot haar 2e jaar, en altijd zonder reden. Huts was een rustige hond, stoof nooit op andere honden af, opgegroeid in een roedel van de manege, dus veel contact met andere honden gehad, kende de regels prima. Ze werd dan ook meestal aangevallen door vreemde hond, waarbij ze altijd erg schrok en een onderdanige houding aanam. Ze is echt tot bloedens toe gebeten, echt vreselijk. We zijn er niet achter gekomen waar dar door kwam, maar zelfs op de training op de club bij de gedragsdeskundige is ze nog aangevallen door een Rottie die dat nog nooit eerder gedaan had. Toen ze een jaar of twee was was ze het zat en deelde zelf wel de eerste klap uit.
Ik sluit me aan bij Jessica....
Ik denk dat dit heel herkenbaar is voor de mensen die de wat "lichamelijk imposantere" rassen hebben.
(Dit kan natuurlijk ook bij andere rassen)
Ze hebben vaak (in de ogen van de andere hond) een dominante/imposante houding, waardoor de andere hond zo reageert.
Ik heb zelf ook met mijn oudste reu hetzelfde verhaal, totdat hij 3 a 3,5 jaar was werd ook hij
(terwijl hij zich onderdanig opstelde en deelnam aan het "klassieke" kennismakingsritueel,
zoals als Marc dat zo mooi noemt ) herhaaldelijk gebeten.
Op de leeftijd van ong. 3,5 jaar, vloog er dus een keer een uit de kluiten gewassen rottweiler naar zijn schouder/zijkant keel,
sindsdien is hij wat argwanend/minder tolereant geworden en veel meer op zijn hoede...
Daarbij moet je natuurlijk ook niet vergeten dat een hond over het algemeen met ong. 3 jaar pas "echt" volwassen is.
Ook dan merk je vaak dat er minder getolereerd wordt dan daarvoor.
Probeer zelf de andere hond te "lezen", zodat je de situatie "gebeten worden" kan vermijden en
laat hem spelen met de honden waarvan je weet dat het goed gaat.
Zo ervaart hij de omgang met andere honden als positief en
heb je de meeste kans dat hij een lekkere onbevangen vrolijke open hond blijft.
Groetjes
Sandra
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Ja dat probeer ik meestal ook, maar op het strand is het zo verschrikkelijk moeilijk honden bij hem vandaan te houden, hij rent niet zelf achter een hond aan want hij vindt zijn balletje veel te interessant, als een hond om hem heen begint te jumpen kijk hij alleen maar vooruit alsof hij hem niet eens in de gaten heeft... Ik snap er niets van hoor... Alleen is er wel 1 ding, hij loopt idd altijd met zijn staart omhoog...Probeer zelf de andere hond te "lezen", zodat je de situatie "gebeten worden" kan vermijden en
laat hem spelen met de honden waarvan je weet dat het goed gaat.
Zo ervaart hij de omgang met andere honden als positief en
heb je de meeste kans dat hij een lekkere onbevangen vrolijke open hond blijft.
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoi,
Zo te horen doe je er zelf zoveel mogelijk aan om de situatie te voorkomen.
Jammer dat het dan toch voorkomt dat een hond zo reageert op Ozzy.
Ik hoop dat het in de toekomst beter gaat...
En ja, het kan inderdaad door de altijd hooggedragen staart komen dat andere honden zo op hem reageren.
Toch Succes!
Groetjes
Sandra
Zo te horen doe je er zelf zoveel mogelijk aan om de situatie te voorkomen.
Jammer dat het dan toch voorkomt dat een hond zo reageert op Ozzy.
Ik hoop dat het in de toekomst beter gaat...
En ja, het kan inderdaad door de altijd hooggedragen staart komen dat andere honden zo op hem reageren.
Toch Succes!
Groetjes
Sandra
Groetjes
Sandra

Sandra

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Re: Wat mankeert Ozzy???
Ja dat is inderdaad heel zielig, hij wil zo graag spelen, misschien een idee om er zelf nog een hondje bij te pakken, ik weet natuurlijk niet of je daar tijd en de gelegenheid voor hebt, maar misschien dat het voor Ozzy ook leuker is, als hij een eigen speelkameraadje heeft.MissTique schreef:Ozzy van mij is een hele lieve reu, niet dominant naar andere honden, geen voorkeur voor bepaalde honden en geen blaffer... Nu heb ik het probleem dat hij vaak gebeten of afgesnauwd wordt door sommige honden, nou eigenlijk zijn er maar weinig honden die hem echt mogen, hij is echt zo lief maar al zo vaak gebeten door anderen en nog bijt hij niet van zich af maar loopt gewoon heel zielig weg... Op cursus zeggen ze dat sommige honden dit over zich heen roepen... Ik heb ook liever dat ie zo blijft dan dat ie gaat domineren... Maar ik vind het gewoon zo ontzettend zielig want hij vindt iedere hond leuk en hij is altijd laaiend enthousiast...

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Re: Wat mankeert Ozzy???
Ja daar heb ik idd ook aangedacht, maar ben bezig met misschien een eigen winkel, dan zou het beter uitkomen denk ik want dan heb ik meer tijd voor ze, dan kunnen ze de hele dag bij me zijn...vinkje schreef:Ja dat is inderdaad heel zielig, hij wil zo graag spelen, misschien een idee om er zelf nog een hondje bij te pakken, ik weet natuurlijk niet of je daar tijd en de gelegenheid voor hebt, maar misschien dat het voor Ozzy ook leuker is, als hij een eigen speelkameraadje heeft.MissTique schreef:Ozzy van mij is een hele lieve reu, niet dominant naar andere honden, geen voorkeur voor bepaalde honden en geen blaffer... Nu heb ik het probleem dat hij vaak gebeten of afgesnauwd wordt door sommige honden, nou eigenlijk zijn er maar weinig honden die hem echt mogen, hij is echt zo lief maar al zo vaak gebeten door anderen en nog bijt hij niet van zich af maar loopt gewoon heel zielig weg... Op cursus zeggen ze dat sommige honden dit over zich heen roepen... Ik heb ook liever dat ie zo blijft dan dat ie gaat domineren... Maar ik vind het gewoon zo ontzettend zielig want hij vindt iedere hond leuk en hij is altijd laaiend enthousiast...