Ze is wel vaak wat angstiger omdat ze maar met één oog goed kan zien, ik vraag mensen ook altijd om haar aan de 'goede' kant te benaderen zodat ze niet schrikt. Maar dit heeft ze al sinds we haar hebben en verder heb ik nooit gemerkt dat ze er echt last van heeft. Alleen in het donker ziet ze een stuk slechter waardoor ze in het donker wel altijd wat op meer op dr hoede was...
Nou heeft ze de laatste tijd vaker dat ze zomaar ineens bang wordt, er valt dan eigenlijk niet meer normaal met haar te lopen. Omdat ik niet kan voorspellen waar en wanneer ze bang wordt heb ik haar nu altijd aan de lijn. Eigenlijk vind ik dit wel heel jammer want we waren druk aan het oefenen met loslopen en ze had er de grootste lol in maar helaas durf ik dit gewoon niet meer.
Ook in huis is ze erg alert, altijd al geweest maar een stuk meer dan eerst..
Een voorbeeldje, ik ging me de auto naar een gebied. Onderweg passeerden wij een fanfare
Waar het weg komt ineens zo erg weet ik niet, ik weet wel dat ze met oud en nieuw doodsbang is geweest en sindsdien, geluiden die hard zijn en ze niet kan plaatsen zijn drama. Tot voor kort schrok ze af en toe nog wel eens, maar was niet de hele wandeling bang en zeker ook niet zo vaak als nu. Dit is echt sinds die keer in het bos dat ze weg is gelopen... Dit gebeurt nu dus heel vaak en soms hoor of zie ik ook niks maar wordt ze ineens heel bang (zou ze iets ruiken?).
Ze is dan minimaal een uur daarna in huis nog trillerig, ontzettend alert en bang.
Het is gewoon echt niet leuk meer voor haar.. ze geniet niet meer zo tijdens het wandelen als ze deed en ook mede omdat ik haar niet los durf te laten..
Mijn vraag dan ook.. Is er een manier waarop ik met haar kan trainen? Vuurwerk cd hebben we geprobeerd maar ik heb alleen zo'n klein radiotje waardoor het geluid niet echt overkomt.. En is er een manier waarop ze kan ontspannen, ik heb wel eens iets gehoord over bepaalde druppels. Maar ik wil niet dat al haar impulsen e.d. onderdrukt worden, ik zou het gewoon fijn vinden als ik er voor kan zorgen dat ze wat minder stress heeft (buiten en binnen). En dat als ze in die angstmodus schiet ik haar er weer uit kan halen zonder dat ik gewoon 2 uur moet wachten tot het vanzelf overgaat.