Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ineens ontzettend nerveus en vaak angstig

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Ineens ontzettend nerveus en vaak angstig

Ongelezen bericht door renee-uk »

sbientje schreef:
Jion schreef:
renee-uk schreef:ik praat ook hoor, iets in de trant van 'potverdorie dat was echt een harde he, gelukkig hebben we KOEKJES, kom maar gauw blahblahblah'
en bij onweer vertel ik hele verhalen over wolken die tegen elkaar botsen enz enz en zing ik een liedje over boemsjes in de lucht :piew:
:goeie: :LOL:

Wat ben je toch een lekker wijf. :J:
ik wasook iets in die trend aan het typen idd :D maar ik sluit me gewoon bij jou aan. Heerlijk Renee, Rietje moet wel blij zijn met jou als baasje :)
ik ben vooral blij met riet als hondje, ze is echt zo leuk :I:
toen ze bij me kwam heb ik me voorgenomen haar nog een paar fijne jaren te geven en gelukkig lukt dat best wel aardig.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Pauline84 schreef: Als je blijft werken aan de band met je hond zal ze jou als voorbeeld gaan nemen. En als jij kordaat langs alle 'gevaren' stapt zal ze je misschien daarin gaan vertrouwen.
je kunt ook samen de 'gevaren' van dichtbij gaan bekijken, dat wil ook nog wel eens effect hebben.
riet vindt beelden nog wel eens eng, daar wil ze dan in een noodgang aan voorbij.
doen we niet, wij gaan met een handvol koekjes stapje voor stapje naar die beelden toe en doen dan uiteindelijk -nog steeds samen met veel koekjes- een soort van verstoppertje om zo'n beeld heen.
en dat werkt prima, beeld is niet meer eng en de volgende keer kunnen we er gewoon langs.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Inge O schreef:
renee-uk schreef:ik praat ook hoor, iets in de trant van 'potverdorie dat was echt een harde he, gelukkig hebben we KOEKJES, kom maar gauw blahblahblah'
en bij onweer vertel ik hele verhalen over wolken die tegen elkaar botsen enz enz en zing ik een liedje over boemsjes in de lucht :piew:
wat boemsjes in de lucht zijn weet ik niet maar behoudens kleine vocabulaire wijzigingen is dit ook wat ik doe :mrgreen: .
ik denk dat riet dat ook niet weet, maar ze vindt het liedje wel leuk :P
Afbeelding

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Misschien een idee om Tannetje Koning eens te bellen/mailen? Een homeopatische dierenarts, (zij is ook gewoon dierenarts)
Misschien dat zij je iets kan geven om de angst aan te pakken. Heb zelf hele goede ervaringen met haar.

Ben zelf eens op eigen houtje met bach bloesem bezig geweest, maar dat hondje werd mega suf. Sindsdien ben ik wat angstig geworden om daar zelf mee aan de slag te gaan.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Bedankt voor de tips allemaal. Vanmiddag tijdens de wandeling was het weer zo ver, ze hoorde wat in de verte.
Heb meteen haar bij me geroepen en haar wat lekkers gegeven. Ik geloof dat als ik er optijd bij ben (ik hoor zelf niet altijd waar ze van schrikt), en haar bij me roep dat ik kan voorkomen dat ze in de stressmodus schiet. Ze komt dan bij me en kijkt even om zich heen, daarna gaat ze weer verder en gaan we even samen muisjes zoeken (lees: als ik een zandhoopje zie roep ik 'kijk muisjes'! en dan gaat ze graven), ze is dan even afgeleid. Ik weet niet of het echt helpt om angsten te overwinnen maar daarna is ze weer blij en lijkt ze het voorgaande vergeten te zijn.

Helaas op 2/3e van de wandeling kreeg ik haar niet meer uit dr paniek. Ben even rustig stil gaan staan en haar bij me geroepen, heb haar zelf laten komen ookal duurde dit even en ik ben dus niet gaan sjorren aan de lijn. Toen ze naast me zat heb ik even met dr gekletst en haar wat lekkers aangeboden. Dit wou ze niet dus ik heb de snoepjes op de grond gelegd, en inderdaad op een gegeven moment heeft ze het heel snel opgegeten. Daarna echter kreeg ik haar gewoon niet uit dr paniek en waren mijn snoepjes op (volgende keer grotere voorraad meenemen dus). Ik ben maar met haar de kortste weg naar de auto gegaan.

Ook bedankt voor de tips met wie ik contact op kan nemen. Denk dat ik toch eerst wil proberen om het met oefenen eruit te krijgen, aangezien ik vandaag erachter ben gekomen dat ik volgens mij best genoeg kan doen om te voorkomen dat ze in paniek schiet. Mocht de angst toch aanhouden dan ga ik me eens verdiepen in wat voor middeltje haar zou kunnen helpen.
Ik heb zoiets baadt het niet schaadt het niet maar ik wil niet dat ze er suf of sloom van wordt.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Goed bezig!! Babysteps... dan komt het wel goed.

Zo'n DAP-band is een gevalletje baat het niet dan schaadt het niet.
Afbeelding
Pauline84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Spaans bastaardje

Ongelezen bericht door Pauline84 »

Ken je trouwens leuke, rustige honden in de buurt? Wandelen samen met een stabiele hond wil ook nog weleens helpen.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

eveliendepien schreef:Bedankt voor de tips allemaal. Vanmiddag tijdens de wandeling was het weer zo ver, ze hoorde wat in de verte.
Heb meteen haar bij me geroepen en haar wat lekkers gegeven. Ik geloof dat als ik er optijd bij ben (ik hoor zelf niet altijd waar ze van schrikt), en haar bij me roep dat ik kan voorkomen dat ze in de stressmodus schiet. Ze komt dan bij me en kijkt even om zich heen, daarna gaat ze weer verder en gaan we even samen muisjes zoeken (lees: als ik een zandhoopje zie roep ik 'kijk muisjes'! en dan gaat ze graven), ze is dan even afgeleid. Ik weet niet of het echt helpt om angsten te overwinnen maar daarna is ze weer blij en lijkt ze het voorgaande vergeten te zijn.

Helaas op 2/3e van de wandeling kreeg ik haar niet meer uit dr paniek. Ben even rustig stil gaan staan en haar bij me geroepen, heb haar zelf laten komen ookal duurde dit even en ik ben dus niet gaan sjorren aan de lijn. Toen ze naast me zat heb ik even met dr gekletst en haar wat lekkers aangeboden. Dit wou ze niet dus ik heb de snoepjes op de grond gelegd, en inderdaad op een gegeven moment heeft ze het heel snel opgegeten. Daarna echter kreeg ik haar gewoon niet uit dr paniek en waren mijn snoepjes op (volgende keer grotere voorraad meenemen dus). Ik ben maar met haar de kortste weg naar de auto gegaan.

Ook bedankt voor de tips met wie ik contact op kan nemen. Denk dat ik toch eerst wil proberen om het met oefenen eruit te krijgen, aangezien ik vandaag erachter ben gekomen dat ik volgens mij best genoeg kan doen om te voorkomen dat ze in paniek schiet. Mocht de angst toch aanhouden dan ga ik me eens verdiepen in wat voor middeltje haar zou kunnen helpen.
Ik heb zoiets baadt het niet schaadt het niet maar ik wil niet dat ze er suf of sloom van wordt.
Die remedies die samengesteld worden door bianca uittenbogaard, worden ze niet sloom of suf van hoor. Fijn dat je toch een manier gevonden hebt om haar te begeleiden als ze zo angstig is. En idd genoeg hapjes meenemen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”