Gister helaas zo een situatie. In het losloopgebied waar ik liep verwachtte ik geen paarden. Opeens hoor ik hoeven op een brug en roep Noah, alleen hoorde zij het natuurlijk ook. Ze rent als een malle eropaf, gromt/blaft (zeer bedreigend) en kwam daarna weer met zelfde snelheid terug. Ze zoekt geen paarden op, het is puur de adrenaline waar ze op kickt.
Iemand een idee om het op te lossen? We gaan straks naar het strand verhuizen, daar zullen vast en zeker vaak paarden lopen. Ze loopt los met een balletje of iets in haar bek en is lekker met mij bezig. Tot ze opeens een paard ziet. Ze zoekt ze niet bewust op, waardoor het eigenlijk lastig te trainen is.
Meermaals denk ik aan teletac, zodat je op afstand kan trainen. Alleen ben ik voor 2 dingen bang. De eerste is dat ze er doorheen rent, de kunst zou dan zijn om echt bij eerste signaal al te corrigeren. Dat zou je dan echt in scene moeten zetten vrees ik. Mijn 2e reden is dat ik niet wil dat ze zich de tering schrikt en de benen gaat nemen.
Lange lijn trainen? Ze blijft altijd prima in de buurt, tot ze dus paard ziet. Ik kan maandenlang geen paard tegen komen en dan opeens wel weet eentje.
Ook dacht ik om haar naast een paard mee te laten rennen, muilkorf om en aangelijnd meerennen. Alleen vrees ik niet dat het wat oplost, omdat ze het puur voor de adrenaline doet.
Iemand nog een tips? Ik ga sowieso beginnen met lange lijn, maar wie weet heeft iemand de gouden tip.
Wel balen, heb ik eindelijk een sociale hond met honden, kan ze niet goed los wegens paarden