Tja. Mijn portemonnee bepaalt ook waar ik woon, wat ik eet en wat ik voor mezelf aan zorg kan betalen.Kruimel53 schreef: Twee barbaren. Ik ben zeer verknocht aan al mijn dieren maar no way dat ik mijn huis ga verkopen voor een van hen. Sorry jongens en meisjes, verkeerde baas gekozen.
Natuurlijk maak ik een financiële afweging, het zou wel heel vreemd zijn om dat niet te doen aangezien die boom bij mij in de tuin nog steeds weigert om geld te strooien. En ja, ik maak ook nog onderscheid tussen pak 'm beet mijn kippen en mijn honden of katten qua geld dat ik bereid ben er in te steken. En ik zou werkelijk niet weten waarom dat niet zou mogen, zo'n afweging. Voor mensen maken we die ook echt heus waar. Ook daar geldt dat niet alles dat kan ook moet of gebeurt. Dat kan ook helemaal niet, daar is het geld simpelweg niet voor voorhanden.
Zou raar zijn als het bij de dieren anders was.
Heb voor de honden en katten een potje dat de basis dekt. Een rotte kies laat ik trekken, een gezwelletje wegsnijden en natuurlijk krijgen ze pijnstilling als ze wat krakkemikkig worden.
Maar bij zware operaties en revalidaties, chemo of m'n honden met van alles moeten helpen, houdt het gewoon op.
Waarschijnlijk ook als ik wel 10.000 euro in m'n spaarpot had.
Met m'n hond van 18 maanden hoefde ik bij het horen van de diagnose (lymfeklierkanker) ook geen seconde na te denken. Geen behandeling, asap de roze spuit.
Dat hoef ik helemaal niet naar mijn dieren toe te verantwoorden, weten die veel