Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond bijt 6-jarige oor af.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

hond bijt 6-jarige oor af.

Ongelezen bericht door Marco88 »

Hond valt twee kinderen aan op camping aan Vijverweg in Schijndel: 'oor afgebeten'

SCHIJNDEL - Twee kinderen zijn dinsdagmiddag gewond geraakt aan de Vijverweg in Schijndel toen ze door hun eigen hond werden gebeten. Er was veel bloed te zien, zegt een politiewoordvoerder. Volgens TV Schijndel beet het dier een oor af.

Volgens het lokale nieuwsmedium is één van de twee kinderen er slecht aan toe. Het zou gaan om twee zusjes.
Vanmiddag omstreeks kwart voor vijf werden meerdere ambulances en een traumahelikopter opgeroepen naar de camping aan de Vijverweg 1 in Schijndel. Ter plaatse trof men twee gewonde kinderen (zusjes) aan waarvan er eentje zwaargewond was. De kinderen werden in huis aangevallen door de hond van het gezin. De Pitbullachtige hond zat in de bench en werd door het kind (6) losgelaten. Vrijwel direct werd het kind aangevallen en meerdere keren gebeten. Een getuige heeft het kindje direct weggehaald bij de hond en het kind opgevangen tot de hulpdiensten aanwezig waren.

Oor afgebeten
De hond zou een 6-jarig meisje meerdere malen hebben aangevallen. De hond beet volgens een getuige bij haar een oor af. Verder beet het dier het kind over het hele lichaam.

De hond zat opgesloten in een bench. Toen het slachtoffertje het hok opende, viel de hond haar direct aan volgens een getuige.

Er werd een traumahelikopter opgeroepen, maar een ambulance bracht de slachtoffertjes naar het ziekenhuis.

Honden meegenomen door politie
De hond, vermoedelijk een stafford, is meegenomen door de politie. Twee andere honden van het gezin zijn ook meegenomen.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/20972 ... beten.aspx
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: hond bijt 6-jarige oor af.

Ongelezen bericht door kooi »

Wat ik me dan onmiddellijk afvraag is hoe een kind van zes in de gelegenheid kan komen om het hok open te maken?
en waarom zijn die andere honden ook afgemaakt? Die hadden toch niets gedaan?
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Die vader vertrouwde zijn honden gelijk niet meer, kan ik aan een kant wel inkomen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

kooi schreef:Wat ik me dan onmiddellijk afvraag is hoe een kind van zes in de gelegenheid kan komen om het hok open te maken?
Ik lees niet dat andere twee afgemaakt zijn?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Waar waren de ouders, vraag ik me af. :U:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

"Pitbullachtige hond" "vermoedelijk een stafford"

Ja, kom d'r maar in :cool2:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Vreemd dat kinderen bench open konden maken en waar was die getuige op dat moment??
Heel erg in ieder geval, en een trauma voor kinderen.
Heb niet echt een mening omdat je niet weet wat er zich heeft afgespeeld .
Alleen dat het heel triest is voor alle betrokkenen.
Dinos

tekkel schreef:"Pitbullachtige hond" "vermoedelijk een stafford"

Ja had ook een herder bouvier rottweiler setter new foundlander etc etc kunnen zijn, een teckel en chihuahua etc niet nee als die hadden gebeten was de schade beperkt gebleven. Maar wat maakt het uit welke hond gebeten heeft ?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Dinos schreef:

Ja had ook een herder bouvier rottweiler setter new foundlander etc etc kunnen zijn, een teckel en chihuahua etc niet nee als die hadden gebeten was de schade beperkt gebleven. Maar wat maakt het uit welke hond gebeten heeft ?
Precies, daar doelde ik ook op, op zo'n pavlov-reactie als van jou :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
kooi schreef:Wat ik me dan onmiddellijk afvraag is hoe een kind van zes in de gelegenheid kan komen om het hok open te maken?
Ik lees niet dat andere twee afgemaakt zijn?

De politie heeft later op de dag met de man overlegd over het lot van de honden. Hij heeft ze toen direct laten inslapen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

ik vraag me eigenlijk af waarom die "getuige" niets deed, en toeliet dat de hond beide kinderen meerdere keren aanviel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tekkel schreef:
Dinos schreef:

Vuile neet . :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lunaquinty schreef:ik vraag me eigenlijk af waarom die "getuige" niets deed, en toeliet dat de hond beide kinderen meerdere keren aanviel.
Voordat jij de situatie met 2 kinderen en een valse kuthond onder controle hebt dan kan er uiteindelijk al aardig wat schade zijn. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

bouvierpoedel schreef:
lunaquinty schreef:ik vraag me eigenlijk af waarom die "getuige" niets deed, en toeliet dat de hond beide kinderen meerdere keren aanviel.
Voordat jij de situatie met 2 kinderen en een valse kuthond onder controle hebt dan kan er uiteindelijk al aardig wat schade zijn. :19:
ik weet niet. als jij ziet dat 1 van de kids de bench openmaakt, en de hond valt meteen aan, dan trek je als eerste die hond van dat kind af, lijkt mij dan. dan had hij niet de kans gehad om het 2de kind te pakken. ja, dan had hij waarschijnlijk die getuige wel gepakt, maar dat risico zou ik als volwassene hebben genomen.
Dinos

tekkel schreef:
Dinos schreef:

Ach zoveel jaar later werken we nog volgens zijn methode wat denkt u van de huidige klikker training?
Dit is zijn principe .
Maar dit maakt allemaal niet meer uit voor honden en kinderen is gewoon weer een triest verhaal.
gonnie
Zeer actief

Die getuige was misschien iets verder in dezelfde ruimte en was er niet a la minute bij.
Als een hond pissig wordt gaat het heel snel hoor.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ach, arme kinderen :(:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Als ik als getuige "in dezelfde ruimte" was (ik lees vakantiehuis, camping, bench)... hoe groot kan die ruimte zijn? Dan was ik beslist eerder bij dat hok dan die kinderen hem hadden opgemaakt. Die kinderen kwamen niet zomaar als stille geesten tevoorschijn om ineens dat hokje open te maken.

Diep triest. Maar ik denk dat het kindje haar oortje al wel weer terugheeft, en hopelijk blijft hij ook nog functioneren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind die 'meegevangen, meegehangen' trend van de laatste tijd zo vreemd.
waarom moeten die andere honden, die niks gedaan hebben, ook ingeslapen worden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gonnie
Zeer actief

renee-uk schreef:ik vind die 'meegevangen, meegehangen' trend van de laatste tijd zo vreemd.
Is ook vreemd, maar snap ook wel dat de vader van het kind zijn honden gelijk niet meer vertrouwt.
Die vader zal dit wel beslist hebben toen hij nog helemaal van streek was.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
renee-uk
Zeer actief

gonnie schreef:
renee-uk schreef:ik vind die 'meegevangen, meegehangen' trend van de laatste tijd zo vreemd.
Is ook vreemd, maar snap ook wel dat de vader van het kind zijn honden gelijk niet meer vertrouwt.
ik niet, eerlijk gezegd.
ik vind het raar dat honden die niks gedaan hebben opeens niet meer te vertrouwen zijn omdat een andere hond gebeten heeft.
en ik vind het ook heel raar dat die beesten dan zonder verder onderzoek ingeslapen worden, omdat pa -en dat vind ik dan wel weer begrijpelijk- van streek was.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Volgens mij was dit de keuze van vader kinderen @Renée-uk.
Maar snap wat je bedoeld, ik snap dit ook niet.
Stel dat je op visite bent met b.v je eigen hond die er part nog deel aan heeft en in andere ruimte zat, nemen ze die volgens mij ook mee ter observatie.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

tot zover de nanny dogs~
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Dinos schreef:Volgens mij was dit de keuze van vader kinderen @Renée-uk.
Maar snap wat je bedoeld, ik snap dit ook niet.
Stel dat je op visite bent met b.v je eigen hond die er part nog deel aan heeft en in andere ruimte zat, nemen ze die volgens mij ook mee ter observatie.
ja dat zeg ik, ik snap best wel dat de vader van die kinders van streek was, zou raar zijn als dat niet zo was.
maar ik begrijp niet dat die honden dan maar zo klakkeloos worden ingeslapen als ze helemaal niet bij dat bijtincident betrokken zijn geweest.
dat die vader van zijn honden af wil, ook al hebben ze niks misdaan, kan ik, als ik daar heel veel moeite voor doe, ook nog wel begrijpen, maar dat ze daarom maar dood moeten snap ik met de beste wil van de wereld niet.
Afbeelding

gonnie
Zeer actief

Dit stond er:

De hond, een Amerikaanse stafford, is meegenomen door de politie. Twee andere honden van hetzelfde ras van het gezin zijn ook meegenomen. De eigenaar van de honden en vader van de kinderen was dusdanig overstuur dat hij zijn honden even niet bij zich kon hebben.

De politie heeft later op de dag met de man overlegd over het lot van de honden. Hij heeft ze toen direct laten inslapen.

Dus de vader wilde de andere honden ook niet meer om zich heen hebben.

Ik vind het ook raar hoor. Ik denk dat die vader gewoon zo erg van streek was dat hij niet meer rationeel na kon denken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
renee-uk
Zeer actief

gonnie schreef:Dit stond er:

De hond, een Amerikaanse stafford, is meegenomen door de politie. Twee andere honden van hetzelfde ras van het gezin zijn ook meegenomen. De eigenaar van de honden en vader van de kinderen was dusdanig overstuur dat hij zijn honden even niet bij zich kon hebben.

Dus de vader wilde de andere honden ook niet meer om zich heen hebben.

Ik vind het ook raar hoor. Ik denk dat die vader gewoon zo erg van streek was dat hij niet meer rationeel na kon denken.
maar dat snap ik dan nog wel van die vader, het is ook verschrikkelijk wat er gebeurd is natuurlijk en als je dat net allemaal meegemaakt hebt met je kinderen zul je vast niet zo erg voor rede vatbaar zijn.

maar dat die andere honden, die er totaal niet bij betrokken waren, dan ook maar gewoon ingeslapen worden, dat begrijp ik dan niet.
had ze dan in een asiel gedaan.
Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

renee-uk schreef:
gonnie schreef:
ik niet, eerlijk gezegd.
ik vind het raar dat honden die niks gedaan hebben opeens niet meer te vertrouwen zijn omdat een andere hond gebeten heeft.
en ik vind het ook heel raar dat die beesten dan zonder verder onderzoek ingeslapen worden, omdat pa -en dat vind ik dan wel weer begrijpelijk- van streek was.
Ik zou het op zich snappen als het honden zijn die heel slecht gaan reageren wanneer ze op een andere plaats een beoordeling af moeten wachten.
Omdat het vertrouwen opeens weg is omdat ze er toevallig bij in de buurt waren niet nee.
gonnie
Zeer actief

Nou die man zal er verder niet goed over nagedacht hebben, ik denk dat het niet niks is als je je kinderen zo toegetakeld zie.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
renee-uk
Zeer actief

Nanna schreef:Misschien zaten die andere honden ook in benches en gingen tekeer als wilden. Je weet ook niet waarvoor ze gebruikt werden, wie weet voor gevechten. Wellicht had pa er nu ineens, nu zijn eigen kind werd aangevallen, de buik van vol. En ruimde hij meteen het hele zaakje op.
Ik kan me niet voorstellen dat je lieve brave huishonden die zoet in hun mandje zaten terwijl hun buddy het kind greep, laat afmaken.
ach jezus, nou zijn het al honden die gebruikt worden voor gevechten.
ik denk dat er maar weinig honden zijn die zoet in hun mandje blijven liggen als er zoiets in de onmiddellijke omgeving gebeurt trouwens :roll:
Afbeelding

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Ik krijg hier een heel akelig deja vu van, iets wat ik een paar jaar geleden heb meegemaakt :(
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”