Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Podenco's Kitty

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Podenco's Kitty

Ongelezen bericht door Kit »

Tiny schreef:Ik hou zelf niet van hele slanke honden maar die van jou zijn zo ontzettend lief :I: En prachtig natuurlijk.

Jaaa ze zijn echt ontzettend lief, heerlijke beesten, maar best ook een beetje lelijk :mrgreen: :mrgreen:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Jeetje, daar mag inderdaad wel wat vet en bespiering bij. Op die laatste foto zie ik helemaal geen bespiering. Een gespierde hond heeft ook geen uitstekende botten wat hierbij wel het geval is.

Een ABDA Pitbull, ook niet erg vet, maar wel heel erg mooi bespierd geen botten te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Apple schreef:Afbeelding
Zo zijn ze best geinig
Oh maar die oogt mooi! :I:
Kit
Erelid

T zijn ook geen pitbulls natuurlijk heh, daar hebben we een Galgo voor :pffff:
Kit
Erelid

Jion schreef:Waar komen jouw podenco's eigenlijk vandaan Kit?
Danne en Hayley komen van Podenji, Zen komt uit Zweden, waar hij uit erbarmelijke omstandigheden is gehaald :(:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Devel schreef:Jeetje, daar mag inderdaad wel wat vet en bespiering bij. Op die laatste foto zie ik helemaal geen bespiering. Een gespierde hond heeft ook geen uitstekende botten wat hierbij wel het geval is.
:U: Dat heeft toch helemaal niets met elkaar te maken?
Kit schreef: Jaaa ze zijn echt ontzettend lief, heerlijke beesten, maar best ook een beetje lelijk :mrgreen: :mrgreen:
:neenee: Wie dat vindt heeft gewoon best een beetje geen smaak :pffff: :mrgreen:
Kit
Erelid

"onze" Rosietje uit Spanje, ook zo'n botje :mrgreen:

Afbeelding

Recent? Weet je het zeker? :goeie: :goeie:

Afbeelding

En Zennie :I: Met zijn heerlijke oenige hoofd

Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Die 2e foto is om te gillen :LOL: :LOL: geweldig.

Ik ben sowieso een fan van Podenco's :I: :I:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Devel schreef:Jeetje, daar mag inderdaad wel wat vet en bespiering bij. Op die laatste foto zie ik helemaal geen bespiering. Een gespierde hond heeft ook geen uitstekende botten wat hierbij wel het geval is.

Een ABDA Pitbull, ook niet erg vet, maar wel heel erg mooi bespierd geen botten te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja. Zo vinden we allemaal iets anders er mooi en gezond uitzien zal ik maar zeggen :engel:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Kit
Erelid

Bij de Ibicenco mogen de heupbotten zeker te zien zijn, zij hebben lange vlakke spieren en die zijn bij mijn meiden zeker goed aanwezig, onze Galgo heeft echt ronde dikke spieren, maar dat is weer een heel ander type hond, dat zie je ook duidelijk als je ze met elkaar los zou zien rennen, de Podenco's houden het rennen heel lang vol (eigenlijk rennen ze niet, maar nemen ze hele grote sprongen), Falera de Galgo, spurt altijd eerst een paar 100 meter weg als een afgeschoten elastiekje om vervolgens na 1x terug roepen meteen terug te schieten, neer te storten en vervolgens gewoon mee sjouwen

De Podenco's zijn constant bezig, scannen, terug naar mij komen :cheer: (Want frikandellen) weer fijn een stukje rennen, mekaar etteren en in de kont nippen, die leggen de afstand die de Galgo aflegt wel 10 keer af en zijn dan nog niet echt kapot zeg maar.
Als we terugkomen van een dik uur racen heeft de Galgo het wel gescheten en stort zich op de bank, de Podenco's zouden dan heus nog wel een rondje kunnen als ik dat zou willen maar ook zij gaan dan lekker liggen.

Ook kunnen ze heel oud worden, 16, 17 zijn geen uitzonderingen, zegt toch wel wat dacht ik, voor zulke grote honden....
Kit
Erelid

Jion schreef:Die tweede foto! :goeie: :LOL:

En Rosietje is om op te vreten zo leuk met dat ruwhaar. :I:

Je hebt dus vier podenco's? Jeetje! :O:

Nee 3, Rosita zat hier in opvang, maar ik zou haar zo willen hebben hoor! Wereldgrietje! :I:
Kit
Erelid

Safari schreef:Die 2e foto is om te gillen :LOL: :LOL: geweldig.

Vooral op de renbaan he? :LOL: :LOL: :LOL:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Kit schreef:
Safari schreef:Die 2e foto is om te gillen :LOL: :LOL: geweldig.

Vooral op de renbaan he? :LOL: :LOL: :LOL:
Ja geweldig, wat een vaart kunnen die maken!

De verkeerde kant op :hmmm: :F:

Nee hoor ik ben al zo'n 25 jaar fan en ik roep ook al heel lang "als ik eenmaal mijn huis heb op die Turkse berg, dan gaan er drie Podenco's mee" dan kunnen ze de hele dag hun goddelijke gang gaan, tis tenslotte mijn berg dan :pffff:
Kit
Erelid

Jah, iedereen al vol verwachting, zo van daar komen de titanen, mijn opmerking "smeer de lachspieren maar" kwam uit :LOL: :LOL:

Faleertje Koekepeertje liet ons met open mond staan, nooit gedacht dat ze dat zou durven!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik wil zo graag nog een keer jouw Podenco's ontmoeten Kit, lijken me wereldhonden! Falera heb ik al eens ontmoet en daar viel ik al enorm voor, terwijl ik nooit zoveel met windhondachtigen dacht te hebben!
Afbeelding
Kit
Erelid

Hilde schreef:Ik wil zo graag nog een keer jouw Podenco's ontmoeten Kit, lijken me wereldhonden! Falera heb ik al eens ontmoet en daar viel ik al enorm voor, terwijl ik nooit zoveel met windhondachtigen dacht te hebben!

Moet te regelen zijn toch? Zen kan nu ook weer mee!! De Podenco's zijn wel heel anders als Fallie hoor, met haar engelenzoete hoofdje, maar haar ondeugende inborst :mrgreen: :mrgreen:

De Pods zijn echt gaaf, maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld of hoe zeggie dat :I:
Kit
Erelid

Heb nog even in mijn eigen foto emmer geneusd, nog een foto uit dezelfde serie

Mijn bottenkont super alert, een moment later vloog ze er vantussen ( volgens mij om Narda te beuken)
Lange vlakke spieren
Afbeelding

En de kont van een Galga ( Was Canosa, van GINN :I: )

Ronde korte spieren

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ze zijn zo gaaf, en ook ontzettend lief! Knuffelkonten. :I: Al vind ik het wel knap dat je ze er scherp op hebt gekregen hoor, haha.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

@Devel: je kunt een pitbull gewoonweg niet vergelijken met een Podenco qua bouw. Logisch dat het er anders uit ziet :wink:

Daarnaast kan een foto ook enorm vertekenen en dat weet je zelf natuurlijk ook wel.
Kan je hier ook wel foto's laten zien die op dezelfde dag gemaakt zijn waarbij het verschil groot lijkt omdat ze toevallig net aanzet/inademt etc etc

Die recente foto is wel hilarisch :LOL: :I: :I:
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ze zijn mooi!!! Als je eens deze kant opkomt, wil ik ook mee wandelen :D Of hier op de dijk, dan kunnen ze geen kant op :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind ze niet mooi maar zó leuk. die bekken die ze trekken en de streken die ik regelmatig lees. géniaal! maar voor mij zit er te weinig vlees op
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat een prachtige honden :I:
Ik vind ze op de foto's inderdaad net te schraal. Ik weet dat het een "droog" ras is maar het mag inderdaad net ietsje meer zijn. Ach, dat kan even duren.
Bovenstaande foto ziet er dan weer als mooie billetjes uit :ok:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Podenco's vind ik ook prachtige honden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Kit
Erelid

Manu schreef:Wat een prachtige honden :I:
Ik vind ze op de foto's inderdaad net te schraal. Ik weet dat het een "droog" ras is maar het mag inderdaad net ietsje meer zijn. Ach, dat kan even duren.
Bovenstaande foto ziet er dan weer als mooie billetjes uit :ok:

Het komt soms ook erg verneukeratief over hoor zo'n witte hond en felle zon, soms lijken ze echt vet en op deze foto's weer graatje mager hahahha

Het is gewoon een geweldig ras, erg intens, maar zulke ontzettend gulle gevers van humor, pret en trouw
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Kit schreef:
Sanchis schreef:Oef Ik vind die laatste foto echt eng. Wat een bottenzak.

Daar staat ze op scherp om af te zetten om haar zus een flink in de kont te nippen, omdat ze bijna geen vet hebben lijkt het idd of ze brandmager en ondervoed is, maar een ondervoedde hond heeft ook geen spieren :wink:

Ze was toen ook echt wel te licht, maar ja net als een foie grasgans haar een pijp in de strot douwen ging me iets te ver
Je weet het allemaal mooi te verwoorden maar ik vind t een biafra hondje ;-) .Ik zou zo'n hond in een deken wikkelen en met een thermometer in zn poepert op de bank stationeren. De enige vorm van beweging is even de tuin in om te poepen. En ik nodig een kok uit om iets te kokkerellen wat ie wel eten wil ook al zijn dat kersenkruimeltaartjes
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Jaap* schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tja. Zo vinden we allemaal iets anders er mooi en gezond uitzien zal ik maar zeggen :engel:
psies :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Kit
Erelid

Sanchis schreef:
Kit schreef:
Sanchis schreef:Oef Ik vind die laatste foto echt eng. Wat een bottenzak.

Daar staat ze op scherp om af te zetten om haar zus een flink in de kont te nippen, omdat ze bijna geen vet hebben lijkt het idd of ze brandmager en ondervoed is, maar een ondervoedde hond heeft ook geen spieren :wink:

Ze was toen ook echt wel te licht, maar ja net als een foie grasgans haar een pijp in de strot douwen ging me iets te ver
Je weet het allemaal mooi te verwoorden maar ik vind t een biafra hondje ;-) .Ik zou zo'n hond in een deken wikkelen en met een thermometer in zn poepert op de bank stationeren. De enige vorm van beweging is even de tuin in om te poepen. En ik nodig een kok uit om iets te kokkerellen wat ie wel eten wil ook al zijn dat kersenkruimeltaartjes

En jij denkt serieus dat dat biafra hondje daar zin in heeft? Whahaha die wil naar buiten, erop uit :LOL: Jij wilt echt niet weten wat voor fratsen ik al uitgespookt heb om er spek op te krijgen, wat nie wil, dat wil niet :mrgreen:
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Ongelezen bericht door Sanchis »

Haha je ik ken het hoor. Ik heb hier ook 3 slechte eters die regelmatig veel te licht zijn maar met een langharige vacht ziet het er minder onsmakelijk uit ;-)
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kit schreef:
En jij denkt serieus dat dat biafra hondje daar zin in heeft? Whahaha die wil naar buiten, erop uit :LOL: Jij wilt echt niet weten wat voor fratsen ik al uitgespookt heb om er spek op te krijgen, wat nie wil, dat wil niet :mrgreen:

Nou, gelijk heb je hoor. Niko is voor het mooi ook vaak te mager, al is het wat beter nu hij ouder wordt en aardappelbrokken eet.
Bij de vorige baas deed hij een aangelijnd rondje om te flat, stonden er altijd brokken waar hij amper van at en zat er een aardige spekrichel aan.
Hij bouwde hier conditie op, werd steeds actiever, eet 10 x meer dan dat hij deed en is slecht op gewicht te houden.
Jammer dan :19:

:mrgreen: Krijg je op straat nu ook van dat soort commentaar?
Kit
Erelid

dagmar88 schreef:

:mrgreen: Krijg je op straat nu ook van dat soort commentaar?
Allllll the time! Ik trek me er niks meer van aan, hoor t vaak niet eens meer en als ik het wel hoor lach ik er maar om, Nen kan er nog steeds heel slecht tegen en kan dan echt pissig worden hahaha
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”