Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Podenco's Kitty
Moderator: moderatorteam
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Re: Podenco's Kitty
Grappig eigenlijk dat Devel bij ieder topic over bespiering gelijk weer met die pitbulls op de proppen komt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Sanchis schreef:Grappig eigenlijk dat Devel bij ieder topic over bespiering gelijk weer met die pitbulls op de proppen komt.
Ach ik snap het wel, de Podenco's, Oosterse windhonden en "normale" windhonden zien er toch heel anders uit als bijvoorbeeld de genoemde pitbulls, nou is die vergelijking niet te maken, maar onbekend maakt denk ik ook wel onbemind, ik vond het steeds heel gek als ik Lilo, Danne en Ozzy ( Golden) uitliet, twee van die dikkerts en dan zo'n wit streepje ertussen
-
Brigitte
- Zeer actief
Prachtige foto's van prachtige honden 
Laatst gewijzigd door Brigitte op 16 apr 2014 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kit
- Erelid
Brigitte schreef:Prachtige foto's van prachtige honden
Huh?
-
Brigitte
- Zeer actief
Verkeerde smilie zit op mijn mobiel en dat gaat soms niet goedKit schreef:Brigitte schreef:Prachtige foto's van prachtige honden
Huh?
- Kit
- Erelid
Brigitte schreef:Verkeerde smilie zit op mijn mobiel en dat gaat soms niet goedKit schreef:Brigitte schreef:Prachtige foto's van prachtige honden
Huh?
Hahahhaah
-
Brigitte
- Zeer actief
En wij maar denken komen we met onze Bulldog maar die deed het toch wel okKit schreef:Jah, iedereen al vol verwachting, zo van daar komen de titanen, mijn opmerking "smeer de lachspieren maar" kwam uit![]()
![]()
Faleertje Koekepeertje liet ons met open mond staan, nooit gedacht dat ze dat zou durven!
- dagmar88
- Zeer actief
Waarvan de eerste twee waarschijnlijk hebben lopen knokken. Gezond hoor.Sanchis schreef:Grappig eigenlijk dat Devel bij ieder topic over bespiering gelijk weer met die pitbulls op de proppen komt.
Kit schreef:Allllll the time! Ik trek me er niks meer van aan, hoor t vaak niet eens meer en als ik het wel hoor lach ik er maar om, Nen kan er nog steeds heel slecht tegen en kan dan echt pissig worden hahahadagmar88 schreef:
Krijg je op straat nu ook van dat soort commentaar?
De laatste groep heeft vaak zelf dikkertjes en dan meestal rollade labradors
- Kit
- Erelid
Brigitte schreef:En wij maar denken komen we met onze Bulldog maar die deed het toch wel okKit schreef:Jah, iedereen al vol verwachting, zo van daar komen de titanen, mijn opmerking "smeer de lachspieren maar" kwam uit![]()
![]()
Faleertje Koekepeertje liet ons met open mond staan, nooit gedacht dat ze dat zou durven!
Nou echt! Wij stonden echt zo
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hou van goed slanke hondjes met liefst nog wat mooie bespiering, maar ik vind dit erg mager ogen. Is dit echt een redelijk normaal beeld voor podenco's? Ik ben wel benieuwd naar foto's van meer podenco hondjes hier op het forum, ik ga er eens goed op letten of ik ze voorbij zie komen!
Het uitsteken van de heupbotten is voor mij altijd een teken dat een hond te mager is en met zo'n oog keek ik ook naar deze foto's. Ik had eerlijk gezegd echt niet verwacht dat deze honden én gezond waren én genoeg te eten kregen. Maar jeetje, het is dus een combinatie van bouw en actieve, doch wat slecht etende hondjes? Ik sta er echt een beetje van te kijken.
Op de foto's die je hebt geplaatst van de billen is inderdaad heel goed te zien dat het een hele andere bespiering is bij de podenco en dat die bespiering de stroomlijning alleen maar versterkt. Mijn Lais heeft meer die bolle bespiering en dat is ook wat ik het meeste zie om me heen, dus dat tekent ook mijn referentiekader. Maar die platte bespiering is dus typisch voor de podenco?
Ik kan me voorstellen dat je veel blikken/commentaar krijgt; ik zou zelf denken dat ze of ziek of oud zouden zijn, maar ook even vreemd staan kijken. Ik zie het vooral als onbekend maakt verkeerd oordelend. Desondanks kan ik me ook heel goed voorstellen dat je dat helemaal zat wordt.
Ik vind het in ieder geval interessant om erover te lezen en de foto's erbij te zien
.
Het uitsteken van de heupbotten is voor mij altijd een teken dat een hond te mager is en met zo'n oog keek ik ook naar deze foto's. Ik had eerlijk gezegd echt niet verwacht dat deze honden én gezond waren én genoeg te eten kregen. Maar jeetje, het is dus een combinatie van bouw en actieve, doch wat slecht etende hondjes? Ik sta er echt een beetje van te kijken.
Op de foto's die je hebt geplaatst van de billen is inderdaad heel goed te zien dat het een hele andere bespiering is bij de podenco en dat die bespiering de stroomlijning alleen maar versterkt. Mijn Lais heeft meer die bolle bespiering en dat is ook wat ik het meeste zie om me heen, dus dat tekent ook mijn referentiekader. Maar die platte bespiering is dus typisch voor de podenco?
Ik kan me voorstellen dat je veel blikken/commentaar krijgt; ik zou zelf denken dat ze of ziek of oud zouden zijn, maar ook even vreemd staan kijken. Ik zie het vooral als onbekend maakt verkeerd oordelend. Desondanks kan ik me ook heel goed voorstellen dat je dat helemaal zat wordt.
Ik vind het in ieder geval interessant om erover te lezen en de foto's erbij te zien
- Kit
- Erelid
Zamunda schreef:Ik hou van goed slanke hondjes met liefst nog wat mooie bespiering, maar ik vind dit erg mager ogen. Is dit echt een redelijk normaal beeld voor podenco's? Ik ben wel benieuwd naar foto's van meer podenco hondjes hier op het forum, ik ga er eens goed op letten of ik ze voorbij zie komen!
Ik vind het in ieder geval interessant om erover te lezen en de foto's erbij te zien.
Even een google linkje naar "Oosterse windhonden" ploatjes, dan kun je ook bij veel andere honden van hetzelfde type de bouw zien en dan met name die heupbotten
https://www.google.nl/search?hl=nl&site ... n&tbm=isch
- dagmar88
- Zeer actief
http://zero-drop.com/wp-content/uploads ... etes06.jpg
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik vind die lange spieren altijd wel een mooi beeld geven, echt elegant, maar voor het oog mag het van mij ook wel iets minder mager. Maar goed, als dat er niet inzit, dan niet he, dan zou ik daar ook niet wakker van liggen. Ik vind windhonden overigens helemaal geweldig, maar ik weet niet of er hier ooit eentje rond gaat lopen. Podenco's ken ik niet zo goed maar vind ze wel leuk om te zien 
- Kit
- Erelid
dagmar88 schreef:Als je in de rij bij de kassa achter deze mannetjes zou staan, zou je ook niet denken dat het topsporters zijn.
http://zero-drop.com/wp-content/uploads ... etes06.jpg
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zelf hou ik erg van magere honden, maar dit is zelfs voor mij te mager. Al vrees ik dat het ook combinatie is van slechte eters en actieve honden. De voorkant kan ik helaas niet zo bekoren, alsof ze een hap uit hun voorborst missen. Maar goed ik ben een DH gewend met een flinke voorborst 
- Kit
- Erelid
duitse herder schreef:Zelf hou ik erg van magere honden, maar dit is zelfs voor mij te mager. Al vrees ik dat het ook combinatie is van slechte eters en actieve honden. De voorkant kan ik helaas niet zo bekoren, alsof ze een hap uit hun voorborst missen. Maar goed ik ben een DH gewend met een flinke voorborst
Hoe bedoel je dat? Die hap uit de voorborst?
-
Devel
Indd foto's kunnen vertekenen en behoorlijk ook.... die kontjes bevallen me wel.
Ik bedoelde te laten zien fotos van honden waar ook weinig vet op zit maar wel goed in de bespiering. Uiteraard totaal niet vergelijkbaar, en had later ook op internet bekeken dat er dus meer Podenco's zo eruit zien.
Ik bedoelde te laten zien fotos van honden waar ook weinig vet op zit maar wel goed in de bespiering. Uiteraard totaal niet vergelijkbaar, en had later ook op internet bekeken dat er dus meer Podenco's zo eruit zien.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Het is een domme vergelijking van Devel. Bodybuilders en lange afstand lopers hebben ook een totaal andere bouw.Kit schreef:Sanchis schreef:Grappig eigenlijk dat Devel bij ieder topic over bespiering gelijk weer met die pitbulls op de proppen komt.
Ach ik snap het wel, de Podenco's, Oosterse windhonden en "normale" windhonden zien er toch heel anders uit als bijvoorbeeld de genoemde pitbulls, nou is die vergelijking niet te maken, maar onbekend maakt denk ik ook wel onbemind, ik vond het steeds heel gek als ik Lilo, Danne en Ozzy ( Golden) uitliet, twee van die dikkerts en dan zo'n wit streepje ertussen
Ik vind je stel prachtig Kit
- Kit
- Erelid
Machie schreef:Het is een domme vergelijking van Devel. Bodybuilders en lange afstand lopers hebben ook een totaal andere bouw.Kit schreef:Sanchis schreef:Grappig eigenlijk dat Devel bij ieder topic over bespiering gelijk weer met die pitbulls op de proppen komt.
Ik vind je stel prachtig Kit
Dankjewel
-
Brigitte
- Zeer actief
Ja haha. We nemen deze x ook maar weer een stokje mee voor als hij hem weer mee naar huis wil nemenKit schreef:Brigitte schreef:Kit schreef:
Nou echt! Wij stonden echt zoGods wat werd ie pissig op dat haas he?
![]()
-
Pauline84
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
- Aantal honden: 1
Vooral die tweede fotoserie; erg mooi. Hoewel ik ook wel schrok van die eerste foto's hou ik meer van dit dan van die dikke gedrongen types..

- Kit
- Erelid
Maar even serieus, stel... Stel dat het echt zieke ondervoede honden waren he? Zou ik ze dan gezellig zo vreselijk laten raggen en er foto's van laten maken EN hier nog posten ook??? Ben wel gek, maar zo gek nog niet hoor 
- Kit
- Erelid
Jion schreef:Nou zo mager als in de openingspost heb ik ze alleen maar gezien als ze net (verwaarloosd en wel) uit Spanje kwamen.Zamunda schreef:Ik hou van goed slanke hondjes met liefst nog wat mooie bespiering, maar ik vind dit erg mager ogen. Is dit echt een redelijk normaal beeld voor podenco's?Bij de (grote) podenco's die ik heb gezien, zie je vaak wel de achterste ribben, maar zeker niet de heupbotten en ruggengraat.
Ik zie het zelf dus niet als iets rastypisch. Ik begrijp van het verhaal van Kit dat haar podenco's gewoon moeite hebben met eten (een soort anorexia?) en daardoor mager zijn. Bij de latere foto's zien ze er prima gezond uit voor zover ik kan zien.
Anorexia hebben ze niet hoor, Hayley eet gewoon normaal, Danne is altijd al een zeikerd geweest, die heeft nooit tijd om te eten, want als je eet, mis je van alles, wat zij eet, verbrand ze meteen weer ( en ze is echt niet hyperactief ofzo). Onze twee dames waren ook de ielsten uit het nest, de rest zijn allemaal bonkies zeg maar, 1 broertje is ook een spriet, maar alles is zo gezond als een vis hoor
- dagmar88
- Zeer actief
Tja, ik zou een ibicenco toch eerder vergelijken met sloughi of azawakh dan met de meeste stichting x podenco's.Jion schreef:Nou zo mager als in de openingspost heb ik ze alleen maar gezien als ze net (verwaarloosd en wel) uit Spanje kwamen.Zamunda schreef:Ik hou van goed slanke hondjes met liefst nog wat mooie bespiering, maar ik vind dit erg mager ogen. Is dit echt een redelijk normaal beeld voor podenco's?Bij de (grote) podenco's die ik heb gezien, zie je vaak wel de achterste ribben, maar zeker niet de heupbotten en ruggengraat.
Ik zie het zelf dus niet als iets rastypisch. Ik begrijp van het verhaal van Kit dat haar podenco's gewoon moeite hebben met eten (een soort anorexia?) en daardoor mager zijn. Bij de latere foto's zien ze er prima gezond uit voor zover ik kan zien.
- Kit
- Erelid
dagmar88 schreef:Tja, ik zou een ibicenco toch eerder vergelijken met sloughi of azawakh dan met de meeste stichting x podenco's.Jion schreef:Nou zo mager als in de openingspost heb ik ze alleen maar gezien als ze net (verwaarloosd en wel) uit Spanje kwamen.Zamunda schreef:Ik hou van goed slanke hondjes met liefst nog wat mooie bespiering, maar ik vind dit erg mager ogen. Is dit echt een redelijk normaal beeld voor podenco's?Bij de (grote) podenco's die ik heb gezien, zie je vaak wel de achterste ribben, maar zeker niet de heupbotten en ruggengraat.
Yep en de podenco's van stichtingen zit ook vaak ergens toch nog wat anders door gekruist, dat werkt ook zeker mee in het postuur
Nou zijn die van mij ook niet het toppunt van een rastypische hond hoor, maar dat boeit me ook totaal niet, het gaat me om hun karakters, want die zijn echt fantastisch
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Net als toen, Kit's hond was veel te mager en mijne veel te dik...Achja we lachten er maar omKit schreef:Allllll the time! Ik trek me er niks meer van aan, hoor t vaak niet eens meer en als ik het wel hoor lach ik er maar om, Nen kan er nog steeds heel slecht tegen en kan dan echt pissig worden hahahadagmar88 schreef:
- Kit
- Erelid
Terre schreef:Net als toen, Kit's hond was veel te mager en mijne veel te dik...Achja we lachten er maar omKit schreef:Allllll the time! Ik trek me er niks meer van aan, hoor t vaak niet eens meer en als ik het wel hoor lach ik er maar om, Nen kan er nog steeds heel slecht tegen en kan dan echt pissig worden hahahadagmar88 schreef:
Och ja, dat was met Hayley he?
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Haha Jep
Zo zie je maar hoe relatief dat is, want mijn hond heeft volgens mij net zo min vet als de jouwe.
Zo zie je maar hoe relatief dat is, want mijn hond heeft volgens mij net zo min vet als de jouwe.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat een hond mager is, is natuurlijk niet altijd de 'schuld' van de eigenaar.
Maar ik vind het wel te mager, en zou als eigenaar wel proberen er meer aan te krijgen.
Ik kreeg trouwens ook op fora commentaar op Apple (terwijl ribben en botten nooit uitstaken maar vooral een opgetrokken buiklijn)
Zij was in de groei niet voller te krijgen, soms is dat nou eenmaal even zo.
Inmiddels is Apple al geruime tijd prima op gewicht en mijn inziens precies goed
Maar ik vind het wel te mager, en zou als eigenaar wel proberen er meer aan te krijgen.
Ik kreeg trouwens ook op fora commentaar op Apple (terwijl ribben en botten nooit uitstaken maar vooral een opgetrokken buiklijn)
Zij was in de groei niet voller te krijgen, soms is dat nou eenmaal even zo.
Inmiddels is Apple al geruime tijd prima op gewicht en mijn inziens precies goed
- Kit
- Erelid
Terre schreef:Haha Jep![]()
Klopt, ik heb het genoegen gehad Terre eens te mogen kietelen en er zat inderdaad niks teveel op hoor