Dit lees ik zo vaak en word er niet goed van. Er zijn inderdaad asielen die geen staffords of zelfs molossers willen aannemen; maar er zijn er ook genoeg die het wel willen.lunaquinty schreef:over de andere 2 honden naar het asiel brengen: heel veel asiels nemen geen staffords aan. laatst hebben ze met een zwaar verwaarloosde staff meer dan 40 asiels gebeld, en ze wilden haar geen van allen, terwijl er verder niets mis was met het dier.
in duitsland betaal je over de 600 euro hondenbelasting als je een "pitbullachtige" hebt, en blijven de staffs dus heel lang in het asiel zitten.
de RAD is dan wel weg, maar het is niet veel beter geworden.
Kijk maar op de asielsites hoeveel asielen staffords hebben.
Op fb komen ook vaak verhalen van een hond die bij een opvang zit omdat geen 1 asiel in nederland de hond op wilde nemen?
Toch heb ik nooit een telefoontje of mail over die hond gehad; maar mensen willen vaak niet zelf wat regelen; het moet allemaal maar in hun schoot vallen.
Ik snap net als renee-uk niet dat de andere 2 honden meteen ingeslapen worden; zelfs niet als de eigenaar dat wil.
Heb toch vaker honden binnen gehad via de politie waarvan de eigenaar de hond wilde laten inslapen.