Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond bijt 6-jarige oor af.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: hond bijt 6-jarige oor af.

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:ha, maar gelukkig waren de honden niet agressief, pfieww, een hele geruststelling :ok: .
Jij zegt het, ik dacht het.
Zoie schreef:
laeken schreef: De informatie die tegenwoordig rondgaat rondom deze hondenrassen is haast schokkend. Ze zijn zo lief voor mensen, doen mensen nooit wat en ze zijn de grootste kindervrienden. En jij als baas maakt je hond. Ja daaaag! Tegenwoordg zijn pitbullachtige honden vaak/regelmatig gewoon fokproducten van een stelletje aso's die er god weet wat doorheen gooien. Een keer een bordeauxdog, mooi rood en lekker breed. Een keer een ambull, krijg je lekkere forse pitbulls en waaks zullen ze ook nog zijn. Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat mensen die een pitbull-achtige hond hebben een stafford of een echte pit hebben. Dat zijn vaak rommelige kruisingen met een zeer vage achtergrond.
ik vrees dat je gelijk hebt , maar het is toch niet onmogelijk om een goed gefokte pit of staf te kopen , of , voor iemand die echt weet wat hij doet , verantwoord met een kruising om te gaan . Waar er natuurlijk ook genoeg van tussen zitten die wel betrouwbaar te houden zijn .
Volgens mij is het probleem van deze honden juist dat ze veel te vaak aangeschaft worden door iemand die helemaal niet weet wat hij doet en die iemanden zoeken niet naar een goedgefokte hond, maar naar de stoerste. Als ik idd zie wat er aan triestigheid op mp staat. :ugh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

laeken heeft wel een heel goed punt ergens op de vorige pagina, vind ik
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

lunaquinty schreef:het verhaal blijft maar veranderen. straks waren het ineens chihuahua's. blijkbaar was er dan ook geen getuige die alles vanaf het begin heeft gezien.
en de waarheid zal wel nooit boven tafel komen.

dit nieuwe verhaal is wel een mooie manier om het afspuiten van die andere honden goed te praten.
het kan best waar zijn natuurlijk, maar ik heb er toch wat twijfels over.
ik bedoel, drie amerikaanse staffs vallen kind aan kopt toch een stuk beter dan wanneer het er maar eentje is en ik kan me dan ook nauwelijks voorstellen dat de pers die kans heeft laten liggen :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Renee1966 schreef:Eens met laeken, ik ga zelfs zo ver dat mijn dochter niet mag spelen bij vriendinnetjes waar een klapkaak(achtige) rondloopt. Overdreven misschien, maar ik hoor te vaak van ongelukken met dit type hond en zie te vaak eigenaren die helemaal niet doorhebben waar de hond toe in staat is.
Mogen ze toch wel met allochtone kinderen spelen ?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

sbientje schreef:
Nanna schreef:
crutz schreef:Een vd reacties op omroep Brabant
Het is niet bekend waarom de dochters in het huisje opgesloten zaten. Volgens bronnen zouden de kinderen onder toezicht staan.
:denken: Hm. Als je koters onder toezicht staan sluit je ze DUS op in een huis met klapkaken? Juist. Ik zal wel een mongool zijn maar ik zie het verband niet.
Onder toezicht of niet, dat doe je gewoon niet.
Nou, paps zal zijn dochters nu wel kwijt zijn.
denk dat het meer onderstrepend is, kijk eens wat een lutser, dat idee
Kinderen onder toezicht van Jeugdzorg?
Typerend, dat zijn nu net die milieus waar dit soort honden massaal voorkomen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Arme kinderen, voor het leven getekend door hun onbenul van een vader.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lunaquinty schreef:
laeken schreef:
Renee1966 schreef:Eens met laeken, ik ga zelfs zo ver dat mijn dochter niet mag spelen bij vriendinnetjes waar een klapkaak(achtige) rondloopt. Overdreven misschien, maar ik hoor te vaak van ongelukken met dit type hond en zie te vaak eigenaren die helemaal niet doorhebben waar de hond toe in staat is.
Dat zou ik ook hebben hoor. En ik laat Bas ook nooit bij een stafford, pitbull of aanverwant. Puur omdat ik dan volledig afhankelijk wordt van het inschattingsvermogen van een ander. En als dat verkeerd is dan is er maar 1 slachtoffer mogelijk en dat is mijn hondje. Met kinderen idem. Hartstikke leuk voor die mensen dat ze een hond hebben die in potentie andere hondjes kan doodbijten en andermans kinderen maar die hond ga ik niet testen op mijn kinderen als ik die al had.
er zijn ook kinderen dood gebeten door herders, husky's en bouviers. dan kun je je hond dus nooit meer bij grote honden laten. verschillende jack russells hebben ook kinderen verminkt, neuzen afgebeten enz. en de teckel staat op nr 1 qua bijtincidenten.
Gut, is het nu ineens de teckel weer die op 1 staat :ugh:
marian*
Erelid
Contacteer:

Editie NLheeft het nu.
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

Het ene meisje is nog in levensgevaar meldt het rtl nieuws nu ..Vreselijk..
Afbeelding
Dinos

Denk niet dat die man mee leest hier op forum,maar is al voor de rest van zijn leven getekend elke keer als hij dochter ziet, om dit er nog lekker in te wrijven heeft denk ik weinig zin.
marian*
Erelid
Contacteer:

Marion. schreef: Gut, is het nu ineens de teckel weer die op 1 staat :ugh:
Die is blijkbaar populairder geworden dan de Golden, en waar er meer van zijn.... Ik word trouwens liever gebeten door een Golden of een Teckel als er dan toch gebeten moet worden.
Afbeelding
Dinos

Ja helaas ,iemand melde dit al op topic sommige zouden geen dieren of kinderen mogen hebben.
Misschien toch een verplicht bewijs halen voor beide?
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Weet niet of dit al bekend is?

UPDATE: Vanmorgen werd bekend dat de zusjes opgesloten waren in het huisje volgens enkele bewoners van de camping. Nadat één van de zusjes wist te ontsnappen door het raam kwam de vader aangesneld. Waarom de meisjes opgesloten zaten is niet bekend. De meisjes zouden onder toezicht staan van Bureau Jeugdzorg..
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Bij editienl hadden ze het net over 1 volwassen hond en 2 pups die ingeslapen zijn.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Goh....de kinderen stonden onder toezicht van jeugdzorg :roll: :ugh:

Wat een FALEND stel ouders - op VEEl meer fronten lijkt me...
Nare bijkomstigheid...
Zulks slaapt doorgaans wel aardig en het is hunnie vaak aangedaan, dat begrijp je wel he?

Zelfde als zo'n onverlaat die een kind doodreed en er vandoor ging..
had al een kind en heeft er pas bij gekregen...
reed het enige kind van anderen dood
Dinos

Krijg er toch een beetje rare smaak van in mijn mond, als dit teef met 2 pups is.
Ga bijten niet goed praten maar kunnen 1000 en 1 dingen gebeurd zijn.
Zoals eerder gezegd zijn er alleen verliezers.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Dinos schreef: Zoals eerder gezegd zijn er alleen verliezers.
Ja de kinderen. De ouders zijn met deze info die er nu is prutsers.
Die hadden nooit kinderen mogen krijgen!
Bahbahbah, sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en dat volk gaat er zo mee om.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dinos schreef:Krijg er toch een beetje rare smaak van in mijn mond, als dit teef met 2 pups is.
Ga bijten niet goed praten maar kunnen 1000 en 1 dingen gebeurd zijn.
Zoals eerder gezegd zijn er alleen verliezers.

Nou als die teef pups had dan zou het heel goed kunnen dat die teef de pups wilde verdedigen.
Niet elke teef laat mensen bij de pups ook hun eigen mensen niet.

Tama van mij had er ook moeite mee als wij bij de werkkist kwamen nadat alle pups geboren waren, ik mocht er dan wel bij maar een ander echt niet.

O lees net dat de pups al ouder waren want hij had die twee gehouden en een er van was volgens de buren vals, ze hadden de vader al vaker gewaarschuwd dat hij de honden beter moest opvoeden en zijn kinderen niet alleen met de honden moest laten.

Eigenwijs zeg die man.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

kipo schreef:
Inge O schreef:ha, maar gelukkig waren de honden niet agressief, pfieww, een hele geruststelling :ok: .
Zoie schreef:
laeken schreef: De informatie die tegenwoordig rondgaat rondom deze hondenrassen is haast schokkend. Ze zijn zo lief voor mensen, doen mensen nooit wat en ze zijn de grootste kindervrienden. En jij als baas maakt je hond. Ja daaaag! Tegenwoordg zijn pitbullachtige honden vaak/regelmatig gewoon fokproducten van een stelletje aso's die er god weet wat doorheen gooien. Een keer een bordeauxdog, mooi rood en lekker breed. Een keer een ambull, krijg je lekkere forse pitbulls en waaks zullen ze ook nog zijn. Je kan tegenwoordig niet meer zeggen dat mensen die een pitbull-achtige hond hebben een stafford of een echte pit hebben. Dat zijn vaak rommelige kruisingen met een zeer vage achtergrond.
ik vrees dat je gelijk hebt , maar het is toch niet onmogelijk om een goed gefokte pit of staf te kopen , of , voor iemand die echt weet wat hij doet , verantwoord met een kruising om te gaan . Waar er natuurlijk ook genoeg van tussen zitten die wel betrouwbaar te houden zijn .
Volgens mij is het probleem van deze honden juist dat ze veel te vaak aangeschaft worden door iemand die helemaal niet weet wat hij doet en die iemanden zoeken niet naar een goedgefokte hond, maar naar de stoerste. Als ik idd zie wat er aan triestigheid op mp staat. :ugh:

Nee, denk dat hij daar eigenlijk wel de "kern" benoemd. Pitbulls/Staffs etc zijn gewoon 9 van de 10x kruisingen van alles wat er maar enigszins op lijkt. Nu weet ik wel dat voor vele de "Pitbull" geen ras is. Óók niet "met" stamboom. Maar vooralsnog ben ik van het tegenovergestelde overtuigd en mocht de situatie hier ooit zó zijn dat er een dergelijke hond binnen zou mogen komen, dan komt deze er zeker, maar dat zal zéker geen hond van "hollandse" bodem zijn :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou zo te lezen zijn er alleen maar verliezers hier :(
zou zo'n man nou ook een houdverbod krijgen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gonnie
Zeer actief

renee-uk schreef:nou zo te lezen zijn er alleen maar verliezers hier :(

Is wel te hopen.

Hij is geen kinderen en geen honden waard.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Dinos schreef:
Mogen ze toch wel met allochtone kinderen spelen ?
uhm waarom niet, ik zie het verband niet?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Denk het niet. En dan nog. Denk niet dat zo iemand zich aan een eventueel "houdverbod" zou houden :blauwoog:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

jullie zitten die man wel af te kraken, maar wat over de vrouw des huizes?:)
Die is net zo goed verantwoordelijk.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Marco88 schreef:jullie zitten die man wel af te kraken, maar wat over de vrouw des huizes?:)
Nou er wordt nergens over een vrouw gesproken. Ik heb in ieder geval niks gelezen over een moeder.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

smoekie schreef:
kipo schreef:
Zoie schreef:

Nee, denk dat hij daar eigenlijk wel de "kern" benoemd. Pitbulls/Staffs etc zijn gewoon 9 van de 10x kruisingen van alles wat er maar enigszins op lijkt. Nu weet ik wel dat voor vele de "Pitbull" geen ras is. Óók niet "met" stamboom. Maar vooralsnog ben ik van het tegenovergestelde overtuigd en mocht de situatie hier ooit zó zijn dat er een dergelijke hond binnen zou mogen komen, dan komt deze er zeker, maar dat zal zéker geen hond van "hollandse" bodem zijn :schrik:
Eens hoor, het was niet bedoeld als oneens met Laeken, maar als aanvulling op Zoie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Een houdverbod van zijn ballen bedoel je. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

gonnie schreef:
Marco88 schreef:jullie zitten die man wel af te kraken, maar wat over de vrouw des huizes?:)
Nou er wordt nergens over een vrouw gesproken. Ik heb in ieder geval niks gelezen over een moeder.

die kinderen moeten er toch ergens uitkomen :goeie:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Marco88 schreef:
gonnie schreef:

die kinderen moeten er toch ergens uitkomen :goeie:
Nou misschien is die moeder er wel vandoor of is ze overleden of is hij er vandoor gegaan.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vraag mij af of zo'n man ook nog vervolgd kan worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”