Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bouvierpoedel schreef:Vraag mij af of zo'n man ook nog vervolgd kan worden.
Van mij mag het.
ja, hij kan vervolgd worden, maar of dat gebeurt is punt 2. als het meisje sterft kan hem dood door schuld of door nalatigheid ten laste worden gelegd. nu is het zware mishandeling, omdat een hond door de wet wordt gezien als wapen.
kaatje888 schreef:
Eerlijk is eerlijk, het wordt altijd 100 keer erger gemaakt dan het is.
Nou ja een oor afbijten is een oor afbijten, dat kan je niet veel erger maken dan dat het is
En ja ik zou die hond ook in laten slapen, maar mijn andere 9 toch echt niet
Nou in het ene artikel staat dat de oor is afgebeten en in een ander artikel weer van niet
In liefdevolle herinnering Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Ik las dat de politie verder geen onderzoek ging starten. Aangezien het een priveaangelegenheid is. Misschien is er nog een moeder die hem wegens nalatigheid kan aanklagen.
Ik las dat de politie verder geen onderzoek ging starten. Aangezien het een priveaangelegenheid is. Misschien is er nog een moeder die hem wegens nalatigheid kan aanklagen.
Vreemd eigenlijk dat je met je kinderen dit soort toestanden kan laten gebeuren, als het een kind van een ander was geweest dan waren er dus wel stappen ondernomen.
Vreemd eigenlijk dat je met je kinderen dit soort toestanden kan laten gebeuren, als het een kind van een ander was geweest dan waren er dus wel stappen ondernomen.
die kinderen stonden onder toezicht toch?
dan denk ik dat deze muis best nog een staart zal hebben.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Het zou verdorie eens tijd worden dat aan dit soort incidenten serieuze consequenties voor de eigenaar van de honden verbonden worden. En dan heb ik het niet over inbeslagname van de honden of een houdverbod -hoewel ik daar ook niet tegen ben- maar laat mensen maar voelen dat dit soort acties niet getolereerd worden en dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het gedrag van je honden. Mishandeling, omdat het zijn eigen kinderen betreft verwaarlozing of nalatigheid, zoiets, maar niet alleen de honden hiervoor aanpakken.
kipo schreef:Het zou verdorie eens tijd worden dat aan dit soort incidenten serieuze consequenties voor de eigenaar van de honden verbonden worden. En dan heb ik het niet over inbeslagname van de honden of een houdverbod -hoewel ik daar ook niet tegen ben- maar laat mensen maar voelen dat dit soort acties niet getolereerd worden en dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het gedrag van je honden. Mishandeling, omdat het zijn eigen kinderen betreft verwaarlozing of nalatigheid, zoiets, maar niet alleen de honden hiervoor aanpakken.
ben het met je eens hoor , maar aangezien het hier om zijn eigen kinderen gaat kan je met straf weinig toevoegen aan de straf die hij zichzelf zal aandoen ( normaal gesproken ) .
kipo schreef:Het zou verdorie eens tijd worden dat aan dit soort incidenten serieuze consequenties voor de eigenaar van de honden verbonden worden. En dan heb ik het niet over inbeslagname van de honden of een houdverbod -hoewel ik daar ook niet tegen ben- maar laat mensen maar voelen dat dit soort acties niet getolereerd worden en dat je als eigenaar verantwoordelijk bent voor het gedrag van je honden. Mishandeling, omdat het zijn eigen kinderen betreft verwaarlozing of nalatigheid, zoiets, maar niet alleen de honden hiervoor aanpakken.
ben het met je eens hoor , maar aangezien het hier om zijn eigen kinderen gaat kan je met straf weinig toevoegen aan de straf die hij zichzelf zal aandoen ( normaal gesproken ) .
Dat hopen we dan maar, hij vond het ook niet bezwaarlijk om ze alleen in huis op te sluiten, maar het zou wel een precedent scheppen.
Marco88 schreef:jullie zitten die man wel af te kraken, maar wat over de vrouw des huizes?:)
Die is net zo goed verantwoordelijk.
De zusjes uit Schijndel die ernstig gewond raakten na een aanval van twee honden komen uit een probleemgezin. De meisjes zijn na een onderzoek van de Raad voor de Kinderbescherming bij hun moeder weggehaald en aan vader toegewezen. Sindsdien krijgt het gezin ook begeleiding van Bureau Jeugdzorg. bron
Ma was dus in geen velden of wegen te bekennen.
Ben trouwens benieuwd wat er nu met die kinderen gaat gebeuren. Pa is ook geen lichtend voorbeeld van intelligentie en verantwoordelijkheid.
Ja, die begeleiding is wat waard
Zou me niet verbazen als ze in de pleegzorg terecht komen. Misschien dan wel een geluk bij een ongeluk.
Dat hopen we dan maar, hij vond het ook niet bezwaarlijk om ze alleen in huis op te sluiten, maar het zou wel een precedent scheppen.
Ik las vanmorgen dat hij had gezegd geen flauw idee te hebben hoe het kan dat de deur op slot zat.
Is toch wel een 'verschilletje' of dat hij de deur op het slot deed of wellicht die kinderen van binnenuit.
Ik heb vooral ook zielsmedelijden met die kinderen,dat word dan ook maar van jut naar jaar gesleurd.Als jeugdzorg zich nu eens bijéén pakt en goed organiseerd.Ik hoor er alleen maar ellende van.
Misschien van een heel andere orde, maar soms kan ik me wel indenken waarom veel pitbullachtigen zich tegen de huisgenoten keren. Laatst zagen we een stafford die de straat over geschopt werd door zijn eigenaar en vanmorgen een meid van een jaar of 10-12 die haar hond die al braaf wilde gaan zitten een schop bovenop op zijn rug verkocht zodat hij zeker door de poten ging. De kop van dat beestje, zoals hij omhoog keek naar die tr*t.... Ik kan daar met mijn verstand niet bij. Is het stoer om je pitbull te schoppen of zo?
Als deze hond er op een dag genoeg van heeft zal hij best uithalen. Maar wat eraan vooraf ging lees je nooit.
Marie-Josée schreef:Misschien van een heel andere orde, maar soms kan ik me wel indenken waarom veel pitbullachtigen zich tegen de huisgenoten keren. Laatst zagen we een stafford die de straat over geschopt werd door zijn eigenaar en vanmorgen een meid van een jaar of 10-12 die haar hond die al braaf wilde gaan zitten een schop bovenop op zijn rug verkocht zodat hij zeker door de poten ging. De kop van dat beestje, zoals hij omhoog keek naar die tr*t.... Ik kan daar met mijn verstand niet bij. Is het stoer om je pitbull te schoppen of zo?
Als deze hond er op een dag genoeg van heeft zal hij best uithalen. Maar wat eraan vooraf ging lees je nooit.
Ja, ik zag in de straat van mijn zoon ook een kind met een Stafford die leefde zich onder het oog van zijn moeder ook uit op een Stafford.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Marie-Josée schreef:Misschien van een heel andere orde, maar soms kan ik me wel indenken waarom veel pitbullachtigen zich tegen de huisgenoten keren. Laatst zagen we een stafford die de straat over geschopt werd door zijn eigenaar en vanmorgen een meid van een jaar of 10-12 die haar hond die al braaf wilde gaan zitten een schop bovenop op zijn rug verkocht zodat hij zeker door de poten ging. De kop van dat beestje, zoals hij omhoog keek naar die tr*t.... Ik kan daar met mijn verstand niet bij. Is het stoer om je pitbull te schoppen of zo?
Ik heb een rottweiler kruising gehad die die voor de stoer was aangeschaft en heel slecht werd behandeld.
Moest weg omdat hij volwassen werd, minder pikte en de baas er steeds banger van werd.
De ellende is dat staffords een makkelijk doelwit zijn met dat soort praktijken. Die laten dat toe, jaren lang of hun hele leven.
Jaren geleden heb ik er iemand over aangesproken en die vertelde doodleuk dat dit soort honden zo hard zijn dat ze daar weinig van voelen en dat ze dat in elk geval nodig hebben Als kinderen zich al uitkuren op hun hond wil ik niet eens weten wat de ouders dan wel niet doen
Marie-Josée schreef:Jaren geleden heb ik er iemand over aangesproken en die vertelde doodleuk dat dit soort honden zo hard zijn dat ze daar weinig van voelen en dat ze dat in elk geval nodig hebben Als kinderen zich al uitkuren op hun hond wil ik niet eens weten wat de ouders dan wel niet doen
kotsmisselijk wordt je van dat volk, ja t is niet voor niets dat t fout gaat zo nu en dan.
waarom in godsnaam een hond nemen als je hem toch alleen maar schoppen en slaag wilt geven
Marie-Josée schreef:Jaren geleden heb ik er iemand over aangesproken en die vertelde doodleuk dat dit soort honden zo hard zijn dat ze daar weinig van voelen en dat ze dat in elk geval nodig hebben Als kinderen zich al uitkuren op hun hond wil ik niet eens weten wat de ouders dan wel niet doen
kotsmisselijk wordt je van dat volk, ja t is niet voor niets dat t fout gaat zo nu en dan.
waarom in godsnaam een hond nemen als je hem toch alleen maar schoppen en slaag wilt geven
Misschien daarom? Misschien is dat het enige ras waarbij ze dat jaren ongestoord kunnen doen?
Ik kom dit dagelijks tegen op mijn werk, bij honden dan ,kinderen worden dan vaak alleen uitgescholden,wat geestelijk misschien nog erger is.
In ander topic heb ik dit al eens vernoemd ,op elke hond staat een stop, wat dagmar zegt is wel waar naar mensen is de lont mega lang, maar met zo,n opvoeding komt de hap een keer.
Nou.... met je naam in de krant je verhaal gaan doen en dan zulke oerstomme uitspraken doen
ja ja... iedereen met een beetje kennis vind hem nu alleen nog maar NOG stommer dan dat ze al vonden
En elke boerenlul met weinig verstand van honden neemt het voor zoete koek aan en achttt en weeettt met zo;n figuur mee.
"Het had in elk gezin kunnen gebeuren"
Ik hoor het hem ook zo zeggen
Tuurlijk....
Tuurlijk hoor....
Elk gezin heeft ook kinderen die onder toezicht staan en iedereen heeft twee staffs in een kooitje zitten die opengemaakt kan worden door
kinderen die zichzelf op kunnen sluiten in een bungalow waar de vader niet is op dat moment.
Tuurlijk...
Nanna schreef:
Ik kan het dan niet nalaten ook even te gniffelen vanwege die naam
Met jou nog god weet hoe veel anderen, van de basisschool tot op haar werk.
Nanna schreef:Ik denk dat als pa niet had staan schoppen (heeft zo een idioot geen breakstick?) dat dat meiske dood was geweest.
Retorische vraag?
Tja, als. Als pa had opgelet, thuis was geweest, iets van honden had begrepen, had geweten wat te moeten doen in plaats van dat eeuwige domme getrap, als er naar jeugdzorg geluisterd was, als die kinderen niet aan iemand waren overgelaten met het verstand van een zeekomkommer...
Ik denk dat als pa meteen had ingegrepen en goed ook dat er veel minder schade was. Een bijtende hond gaat schoppen zorgt voor overhappen, schudden en scheuren.
Maar goed als pa een echte vader zou zijn had zoiets ook niet gebeurd.
Ik vind de staffordachtige en pitbullachtige ook de meest zielige honden. Hoe vaak die niet misbruikt en mishandeld worden.
Daarna denk ik chihuahua's.