Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Farm Food VS Applaws

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shanelle
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Farm Food VS Applaws

Ongelezen bericht door Shanelle »

Wij gaan binnenkort een nieuwe hond in huis nemen (waarschijnlijk Golden-type) en ik ben intussen al stilletjesaan aan het kijken welk voer nu het meest geschikt is. BARF zie ik niet zitten. KVV wil ik nog wel proberen. Maar een brok zou ik ook graag willen aanbieden.

Nu kwam ik uit op 2 verschillende merken die mij aanspreken:
Farm Food (bevat voorgekookte maïs, tarwe en gerst, goed verkrijgbaar in de buurt)
Applaws (graanvrij, moeilijk (niet?) verkrijgbaar in de buurt)

Op zich zou ik liefst voor de Farm Food gaan, maar overal kom ik tegen dat je granen zoveel mogelijk moet vermijden. Echter op andere websites staat dat als de granen zijn voorbehandeld, dit niet zo'n impact meer heeft op de vertering. Echter staat op de website van Farm Food bij de brokken een verteerbaarheid van 87%.

Dus nu zit ik vast en weet ik het niet meer... :U:

Ook las ik dat een pup niet persé aangepaste voeding nodig heeft aangezien dit in de natuur ook zo niet gaat. Klinkt super logisch, maar waarom hebben zoveel merken, waaronder de Applaws, dan een speciale puppylijn? Heeft de hoeveelheid calcium hier niets met te maken dan? Of is dat verwaarloosbaar en staat een pup gewoon leuk op de verpakking? :idea:

Wie wil mij aub een beetje op weg helpen? De toekomstige hond is jullie dankbaar!
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Re: Farm Food VS Applaws

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben niet echt voor puppyvoeding, aangezien er vaak teveel van bepaalde voedingsstoffen (ik geloof eiwitten?) inzitten, waardoor de groei te snel gaat. Dit kan onder andere groeipijnen veroorzaken. Een rustige gelijkmatige groei is beter voor de ontwikkeling van skelet, spieren en pezen. Mijn laatste 2 pups zijn allebei opgegroeid op KVV, pas na de grootste groei heb ik ze overgezet op (volwassen) brok.

Mijn honden hebben het op zich altijd goed gedaan op farmfood, alleen vindt mijn poedel het niet zo geweldig om te eten, en liet dus steeds een deel staan. Om die reden ben ik overgegaan op een andere brok (op moment Bento Kronen, zit een beetje in een uitprobeerfase).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Meike »

Ik zou voor applaws gaan. De verteerbaarheid van granen is niet zo belangrijk, het gaat er om dat een hoog gehalte aan koolhydraten niet gezond is voor honden. En meestal bevat het voer dan vrij weinig vet en eiwit.

Een hoog eiwitgehalte blijkt geen negatief effect op de groei te hebben, hierbij is het calciumgehalte belangrijker.
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ik zou gewoon de vraag algemeen maken, en vragen wat iedereen het beste vind, en dan de stemmen tellen. (dus niet laten kiezen tussen twee dingen)

Ik zou Kvv nemen.
Afbeelding
Shanelle
Actief

Ik wil een beetje variatie in de maaltijden. Dus ik zou liefst 's ochtends een brok geven en 's avonds KVV ivm hygiëne. Als de brok niet meteen op is, kan dat geen kwaad; KVV zou ik niet graag laten staan en dat kan ik dus 's avonds beter in de gaten houden. Wij hebben al moeilijke eters gehad, dus dan ga je aan die dingen denken... :)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shanelle schreef:Ik wil een beetje variatie in de maaltijden. Dus ik zou liefst 's ochtends een brok geven en 's avonds KVV ivm hygiëne. Als de brok niet meteen op is, kan dat geen kwaad; KVV zou ik niet graag laten staan en dat kan ik dus 's avonds beter in de gaten houden. Wij hebben al moeilijke eters gehad, dus dan ga je aan die dingen denken... :)
Je kunt beter helemaal niets laten staan.
Shanelle
Actief

Ideaal zou een hond zijn die gewoon fatsoenlijk wilt eten... :idea: Hopelijk hebben we daar de volgende keer meer geluk mee!
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Shanelle schreef:Ik wil een beetje variatie in de maaltijden. Dus ik zou liefst 's ochtends een brok geven en 's avonds KVV ivm hygiëne. Als de brok niet meteen op is, kan dat geen kwaad; KVV zou ik niet graag laten staan en dat kan ik dus 's avonds beter in de gaten houden. Wij hebben al moeilijke eters gehad, dus dan ga je aan die dingen denken... :)
Je kunt beter helemaal niets laten staan.
Precies.
Blijft hier nooit wat staan. Binnen 20 seconden op :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Shanelle schreef:Ideaal zou een hond zijn die gewoon fatsoenlijk wilt eten... :idea: Hopelijk hebben we daar de volgende keer meer geluk mee!
:wink: Door dingen te laten staan wakker je de eetlust in ieder geval niet aan.
Neerzetten, met rust laten, na een kwartier opruimen. Maakt niet uit of dat met brok of kvv is.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Shanelle schreef:Ideaal zou een hond zijn die gewoon fatsoenlijk wilt eten... :idea: Hopelijk hebben we daar de volgende keer meer geluk mee!
De belangrijkste stap daarin is er niet zo mee bezig te zijn :wink:
Want je moet je ook afvragen waarom je altijd moeilijk eters hebt gehad. Een hond die lastig is met eten is toch vaak een product van zijn omgeving. Het druist tegen alles wat honds is in immers.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Speciaal pupvoer is vooral marketing. Een truuk om ergens meer geld voor te kunnen vragen.
Shanelle
Actief

Altijd moeilijke eters is wel overdreven hoor. Wij hebben 2 moeilijke eters gehad. Eentje toen ik nog thuis woonde en eentje die bij ons woonde en die we pas hebben moeten inslapen ivm nierfalen. Dus om te suggereren dat het dan aan 'ons' ligt...?

Maar goed, eerst maar eens een hondje in huis halen en dan kunnen we pas echt zien wat voor eter hij/zij is en wat hij/zij graag eet. Bedankt voor de adviezen iig.
mmartinn
Zeer actief

Shanelle schreef: Maar goed, eerst maar eens een hondje in huis halen en dan kunnen we pas echt zien wat voor eter hij/zij is en wat hij/zij graag eet. Bedankt voor de adviezen iig.
:denken: Je wou toch voor die tijd advies?
Afbeelding
Shanelle
Actief

Klopt. En dat heb ik toch gekregen?
Ik plan te beginnen met een zak Applaws en dan zien we wel.
mmartinn
Zeer actief

haha Ok.
Heel veel plezier met je nieuwe hondje straks.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Shanelle schreef:Altijd moeilijke eters is wel overdreven hoor. Wij hebben 2 moeilijke eters gehad. Eentje toen ik nog thuis woonde en eentje die bij ons woonde en die we pas hebben moeten inslapen ivm nierfalen. Dus om te suggereren dat het dan aan 'ons' ligt...?

Maar goed, eerst maar eens een hondje in huis halen en dan kunnen we pas echt zien wat voor eter hij/zij is en wat hij/zij graag eet. Bedankt voor de adviezen iig.
Ja dat was wel wat autistisch misschien :wink:
Toch meen ik wel wat ik zei hoor. Het is iets waar je over na kunt denken.

Mijn mening over voerdiscussies is dat het een erg overschat onderwerp is. Honden gaan niet dood aan hondenvoer. Ze worden oud op de meest onwaarschijnlijke diëten.
Als ze niet tegen een bepaald voer kunnen is er iets mis met de hond, niet met het voer.
Persoonlijk geef ik KVV met als enige motief dat ik zelf niet graag altijd in die droge brokken zou willen omvreten. Meer weet ik er niet vanaf.
Dieren gaan heel anders met eetpatronen om dan mensen. Wij willen ze graag in een soort structuur hebben, en dat lukt vaak ook wel, maar dat betekent niet dat er iets mis is met een hond als hij zich daar niet zozeer naar voegt.
Als je toch in die structuur wilt blijven zit er niks anders op dan op de vaste tijden eten aanbieden en na een poosje weer weghalen.
Zelf vind ik het beter om het eten mee te nemen naar buiten en er spelletjes mee te doen waardoor de hond er wat van kan bemachtigen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”