Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zit met een dilemma
Moderator: moderatorteam
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: Ik zit met een dilemma
Ik vind het zo knap dat iedereen zo goed weet hoe lang iedereen in hun buurt de hond uitlaat.

Dat dus.mmartinn schreef:Ik vind het zo knap dat iedereen zo goed weet hoe lang iedereen in hun buurt de hond uitlaat.
Niet mee bemoeien, want je weet nog niet eens de helft denk ik. Ik zou ook not amused zijn als een buurtbewoner me dat hier aan de deur komt vertellen. Als hij dan ook nog in 1 adem door aanbiedt om mijn hond uit te laten ga ik hem uitlachen denk ik.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ben het eens met de mensen die aangeven dat je je er niet mee moet bemoeien. Ongevraagd advies wordt over het algemeen niet op prijs gesteld. Dus je doel bereik je er niet mee. En zoals ook al is gezegd weet je niet precies hoeveel er wel of niet met de hond wordt gelopen. Sommige honden zijn gewoon stuiterballen. Finn is tegenwoordig wat rustiger, maar was ook een stuiterbal. En hij werd echt meer dan genoeg uitgelaten, want mijn moeder vindt wandelen heerlijk. Dus 's morgens begon die met minimaal een uur wandelen.

-
- Zeer actief
Ja precies, zo is het idd.mmartinn schreef:Ik vind het zo knap dat iedereen zo goed weet hoe lang iedereen in hun buurt de hond uitlaat.
Mensen weten in feite niets van elkaar, je kan nog zoveel dénken te weten.
En al is het waar dat die hond bijna niet buiten komt, dan nog hoor je niet zomaar even aan te bieden om die hond dan maar uit te gaan laten.
Je kan wel gezellig samen gaan lopen, en vragen of die mensen het leuk vinden om vaker samen te gaan wandelen.

Yeahhhhh jippie! Gezellig!!!Mojuan schreef:Je kan wel gezellig samen gaan lopen, en vragen of die mensen het leuk vinden om vaker samen te gaan wandelen.

-
- Zeer actief
Hahahaha, ja als je dan zo nodig die hond in de gaten wilt houden of hij wel voldoende beweging krijgt, doe je dat toch?? 

Nou, ik ben normaal best van het proberen aardig te zijn en iemand beleefd doch vriendelijk af te wimpelen, maar zodra iemand 's ochtends "gezellig met me mee gaat lopen" kan ik niet vriendelijk blijven hoor. Tief op, zoek gezelschap dat ook lekker wil beppen maar laat mij en mijn honden met rust. Dank u.Mojuan schreef:Hahahaha, ja als je dan zo nodig die hond in de gaten wilt houden of hij wel voldoende beweging krijgt, doe je dat toch??
Edit. 's Middags en 's avonds ook trouwens. Ik heb geen behoefte aan ongevraagd (bemoeizuchtig) gezelschap.Marion. schreef:Nou, ik ben normaal best van het proberen aardig te zijn en iemand beleefd doch vriendelijk af te wimpelen, maar zodra iemand 's ochtends "gezellig met me mee gaat lopen" kan ik niet vriendelijk blijven hoor. Tief op, zoek gezelschap dat ook lekker wil beppen maar laat mij en mijn honden met rust. Dank u.Mojuan schreef:Hahahaha, ja als je dan zo nodig die hond in de gaten wilt houden of hij wel voldoende beweging krijgt, doe je dat toch??
-
- Zeer actief
Nou dan loopt TS dus de kans op afgewimpeld te worden.
Maar dan heeft hij tenminste op een vriendelijke manier geprobeerd bemoeizuchtig te zijn.
Maar dan heeft hij tenminste op een vriendelijke manier geprobeerd bemoeizuchtig te zijn.

- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
Ach, het kan ook andersom. Ik fiets geregeld met de honden en toen werd tegen mij gezegd dat dat niet slim is. Zo krijg je hond conditie en moet dan meer uitgelaten worden.
-
- Zeer actief
Hahahaha, ik vind het af en toe wel lollig hoor, wat mensen toch verzinnen om een ander te vertellen wat hij wel of niet moet doen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nouja, ik wéét toevallig dat mijn buren weinig lopen met hun honden want dat hebben ze me verteld 
En ik vind altijd van alles maar over het algemeen deel ik dat niet met de wereld.
Dat zou ik TS ook aanraden. Tenzij het je verteld is wéét je dus niks. En als je wel wat weet en ook iets vindt, kan je dat nog steeds beter voor je houden, tenzij je erom gevraagd wordt.

En ik vind altijd van alles maar over het algemeen deel ik dat niet met de wereld.
Dat zou ik TS ook aanraden. Tenzij het je verteld is wéét je dus niks. En als je wel wat weet en ook iets vindt, kan je dat nog steeds beter voor je houden, tenzij je erom gevraagd wordt.

Maar waarom altijd van het slechtste uitgaan?Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat mensen soms ook iets kunnen zeggen/vragen uit bezorgdheid,of gewoon om hun hulp aan te bieden.Waarom moet het als aanval of kritiek worden opgevat?Ik ga er in zulke gevallen maar vanuit dan mensen dit met de beste bedoelingen zeggen en niet om mij een hak te zetten.Ts vraagt zich af gezien het gedrag van de hond of hij wel genoeg beweging krijgt,nou dat is toch niet zo vreemd?Mojuan schreef:Hahahaha, ik vind het af en toe wel lollig hoor, wat mensen toch verzinnen om een ander te vertellen wat hij wel of niet moet doen.
Maar aan de andere kant juist omdat iedereen tegenwoordig liever de andere kant uitkijkt gaat er zoveel mis.Verwaarloosde dieren(en kinderen) bijvoorbeeld,omdat we liever geen ruzie krijgen geven/spreken we de eigenaren(ouders) maar niet aan.Nee want je moet en ander niet zeggen wat je er van vind,vooral niet mee bemoeien....Dit is net zo goed voor mezelf bedoeld hoor,want ook ik wil geen ruzie en ook ik wil me niet graag met andere mensen bemoeien,maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.Marjoleine schreef:Nouja, ik wéét toevallig dat mijn buren weinig lopen met hun honden want dat hebben ze me verteld
- dagmar88
- Zeer actief
S@nne123 schreef:Maar aan de andere kant juist omdat iedereen tegenwoordig liever de andere kant uitkijkt gaat er zoveel mis.Verwaarloosde dieren(en kinderen) bijvoorbeeld,omdat we liever geen ruzie krijgen geven/spreken we de eigenaren(ouders) maar niet aan.Nee want je moet en ander niet zeggen wat je er van vind,vooral niet mee bemoeien....Dit is net zo goed voor mezelf bedoeld hoor,want ook ik wil geen ruzie en ook ik wil me niet graag met andere mensen bemoeien,maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.Marjoleine schreef:Nouja, ik wéét toevallig dat mijn buren weinig lopen met hun honden want dat hebben ze me verteld

Wat bedoel je nu te zeggen?dagmar88 schreef:S@nne123 schreef:Maar aan de andere kant juist omdat iedereen tegenwoordig liever de andere kant uitkijkt gaat er zoveel mis.Verwaarloosde dieren(en kinderen) bijvoorbeeld,omdat we liever geen ruzie krijgen geven/spreken we de eigenaren(ouders) maar niet aan.Nee want je moet en ander niet zeggen wat je er van vind,vooral niet mee bemoeien....Dit is net zo goed voor mezelf bedoeld hoor,want ook ik wil geen ruzie en ook ik wil me niet graag met andere mensen bemoeien,maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel.Marjoleine schreef:Nouja, ik wéét toevallig dat mijn buren weinig lopen met hun honden want dat hebben ze me verteld
Dat zou ik TS ook aanraden. Tenzij het je verteld is wéét je dus niks. En als je wel wat weet en ook iets vindt, kan je dat nog steeds beter voor je houden, tenzij je erom gevraagd wordt.Ja hoor, omdat je je buren niet 24/7 in de gaten houdt en het ook maar meteen beter denkt te weten, kijk je liever de andere kant uit.
- dagmar88
- Zeer actief

Oke wat jij wilt maar daar kan ik niks mee.Ik geloof ook niet dat ik me daar op aangesproken moet voelen dus zal er ook maar verder niet op ingaan.dagmar88 schreef:precies wat er staat misschien?

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik snap dat bemoeizuchtige nooit zo goed.
Hoe kun je nu zeker weten of de honden inderdaad maar zo kort buiten komen?
Zal de buurt hier misschien ook wel zeggen, want ik loop ook altijd maar een kort rondje door de wijk.
Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.
Hoe kun je nu zeker weten of de honden inderdaad maar zo kort buiten komen?
Zal de buurt hier misschien ook wel zeggen, want ik loop ook altijd maar een kort rondje door de wijk.
Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar wie weet zien ze je wel vertrekkenVeronique & Kyra schreef:Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.

Ik loop zelden in de buurt, ik ga altijd met de auto weg namelijk. Nog nooit een buurtgenoot tegengekomen zelfs.
Overigens vind ik dit soort dingen heel anders, omdat mensen dat gewoon echt niet kunnen weten.
Dingen als mishandeling kunnen mensen vaak wél weten. En daar zou ik dan ook ogenblikkelijk op inspringen.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Misschien wel, misschien niet. Ik kan me voorstellen dat mensen iets beters te doen hebben om uit het raam te kijkenMarjoleine schreef:Maar wie weet zien ze je wel vertrekkenVeronique & Kyra schreef:Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.
Ik loop zelden in de buurt, ik ga altijd met de auto weg namelijk. Nog nooit een buurtgenoot tegengekomen zelfs.
Overigens vind ik dit soort dingen heel anders, omdat mensen dat gewoon echt niet kunnen weten.
Dingen als mishandeling kunnen mensen vaak wél weten. En daar zou ik dan ook ogenblikkelijk op inspringen.

Daarnaast zien ze de honden niet zitten in de auto en ik ga ook wel eens zonder honden weg. Dus tja, beetje lastig oordelen voor de buurt denk ik dan.
Mishandeling is inderdaad heel wat anders!
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Dat ben ik ket je eens, maar daar kom je dan ook achter als je ze op heterdaad betrapt.Marjoleine schreef:Maar wie weet zien ze je wel vertrekkenVeronique & Kyra schreef:Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.

Dat is ook maar flauwe zever, de meeste mishandelingen gebeuren achter gesloten deuren. Uitlaten word meestal open en bloot op straat gedaan, dus je ziet eerder of een hond uitgelaten word ,dan waarneer hij mishandeld word.Marjoleine schreef:Maar wie weet zien ze je wel vertrekkenVeronique & Kyra schreef:Dat ik vervolgens iedere dag een lange wandeling maak dat zien ze niet want op die plekken kom ik de buurt nooit tegen.
Voor minder sociale mensen is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar er zijn mensen die blij zijn met het aanbod om de hond uit te laten of evt. andere hulp.
- dagmar88
- Zeer actief
Oh, ligt dat daar aan.beatje schreef: Voor minder sociale mensen is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar er zijn mensen die blij zijn met het aanbod om de hond uit te laten of evt. andere hulp.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
In de buurt woont een mevrouw met een angstige hond. Je kon zien dat zij veel te onduidelijk was voor haar hond waardoor die zelfvertrouwen miste. Ze vond het uiteraard lastig ermee om te gaan hoe ze ook haar best deed. Ik praatte met haar zonder te veroordelen en heb aangeboden samen te gaan wandelen zodat die hond een andere stabiele hond bij zich heeft om zelfvertrouwen te krijgen. Dat doen we nu regelmatig.
Maar zonder interesse in die mensen heeft helpen geen zin. Ik heb ook een hekel aan mensen die uit het niets mij veroordelen. Toen mijn hondje net 1 week uit Spanje bij mij in Nederland was, rendenn er tijdens een wandeling ineens drie grote herders grommend naar haar toe. Die kleine was doodsbang natuurlijk. Die eigenaar deed niets en riep alleen maar naar mij "Je voedt haar op als een schoothondje! Dat zie ik zo! Je laat haar geen hond zijn!!!". Die man kon niet verder van de waarheid zitten en mijn bloed kookt nog steeds als ik daaraan denk.
Heel voorzichtig hiermee zijn dus.
Maar zonder interesse in die mensen heeft helpen geen zin. Ik heb ook een hekel aan mensen die uit het niets mij veroordelen. Toen mijn hondje net 1 week uit Spanje bij mij in Nederland was, rendenn er tijdens een wandeling ineens drie grote herders grommend naar haar toe. Die kleine was doodsbang natuurlijk. Die eigenaar deed niets en riep alleen maar naar mij "Je voedt haar op als een schoothondje! Dat zie ik zo! Je laat haar geen hond zijn!!!". Die man kon niet verder van de waarheid zitten en mijn bloed kookt nog steeds als ik daaraan denk.
Heel voorzichtig hiermee zijn dus.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Oh. Goed om te weten! Mocht een totale vreemde mij ooit vragen of hij mijn hond moet uitlaten zal ik in ieder geval glimlachend weigeren. Misschien maakt dat het iets socialer.dagmar88 schreef:Oh, ligt dat daar aan.beatje schreef: Voor minder sociale mensen is het waarschijnlijk onbegrijpelijk, maar er zijn mensen die blij zijn met het aanbod om de hond uit te laten of evt. andere hulp.
Zonder gekheid: ik geloof heus dat er mensen die blij zouden zijn met het aanbod, maar dan niet op deze manier. "Hoi, ik heb het idee dat uw hond niet zoveel beweging krijgt als ik denk dat een dergelijke kruising nodig heeft. Zal ik hem uitlaten?" Een beetje interesse in de eigenaar en het leren kennen van de feitelijke situatie (en dus niet de situatie zoals geïnterpreteerd) lijkt mij dan weer een stuk socialer.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Spaans bastaardje
Ik snap je overigens wel hoor, mijn handen jeuken ook als ik mensen met van die veel te dikke honden zie sjokken tijdens een mini-rondje in hun joggingbroek en op slippers... Maar mijn menselijke integriteit heeft nog net altijd een streepje voor op mijn dierenliefde..

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ben in de tuin aan het werk en heb vandaag ook in joggingbroek mijn hond uitgelaten 
wist niet dat ik me moest omkleden om goed met mijn hond te kunnen lopen, maar ben blij dat ik dat nu wel weet.
morgen dan maar in mijn nette kleren met haar op stap

wist niet dat ik me moest omkleden om goed met mijn hond te kunnen lopen, maar ben blij dat ik dat nu wel weet.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Vergeet je manolo blahnik's niet!renee-uk schreef:ik ben in de tuin aan het werk en heb vandaag ook in joggingbroek mijn hond uitgelaten
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ben een herderbaas he, die heb ik nietluna2906 schreef:Vergeet je manolo blahnik's niet!renee-uk schreef:ik ben in de tuin aan het werk en heb vandaag ook in joggingbroek mijn hond uitgelaten

heb wel jezussandalen, maar die had ik vandaag ook al aan, mag zeker ook niet?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love