De eerste keer stak er een pad voor hem over en dook hij er bovenop. De tweede dag speurde hij of hij er één zag en de derde dag stond hij strak gespannen te wachten tot ik de deur open deed om naar buiten te gaan. Vanaf eergisteren begint hij zodra het donker wordt al bij de deur te dribbelen en te piepen, ik was in de veronderstelling dat hij nodig moest, maar dat bleek niet zo. Hij was op zoek naar padden.
Normaal gesproken zou ik denk ik niet eens met hem naar buiten gaan als hij zich zo gedraagt, dan zou ik wachten tot hij gekalmeerd was, maar om 23.30 ben ik moe en heb ik geen zin om uren bezig te zijn om te wachten tot meneer rustig is. En dat rustig worden kan echt zo lang duren, hij is hyperdepieper. Hij wordt morgen 1 en ik ben nu zo ver dat hij rustig kan wachten tot hij aangelijnd is als we naar buiten gaan. Overdag in elk geval, 's avonds zijn er padden.
Rustig wachten tot hij de auto uit mag springen, tot hij mag eten, tot hij zijn dummy mag halen, hij kan het allemaal maar dat heeft ons bijna 10 maanden trainen gekost. Tien maanden een aanslag op mijn nachtrust zie ik niet zitten
Tot nog toe heb ik kunnen voorkomen dat hij een pad in zijn bek nam, maar wat als het wel gebeurd, hoe giftig zijn ze?
Iemand tips hoe hier mee om te gaan?