Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wild gedoe in huis, negeren of hoe anders aanpakken ?(logé)
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Wild gedoe in huis, negeren of hoe anders aanpakken ?(logé)
Binnenkort komt Quint weer bij ons logeren en nu heb ik een vraagje.
Quint is een typische stuiterende LEO lab.
Rasta en hij kunnen best overweg maar als Quint weer een beetje opdringerig doet zoals overdreven likken naar zijn kop (volgens mijn gevoel een beetje zogenaamd onderdanig) en springen dan snauwt Ras van zich af, daar moet ie niks van weten.
Vervolgens gaat Quint dan overdreven uitdagen en springen en laat zich dan ook niet goed corrigeren.
Als hij thuis is dan sleuren ze hem bij zo'n ADHD moment aan de halsband naar de gang maar eigenlijk vind ik dat geen fijne oplossing.
Hoe zou ik dat gedrag kunnen ombuigen als hij weer bij me komt (hij komt 14 dagen als ik het goed heb) ?
Het buiten wandelen aan de riem heb ik aardig onder controle, ik doe hem een jachtlijn om zonder stop en trainingssnoepjes in mijn zak zodat ik niet over de straat getrokken wordt en dat gaat al heel goed.
Ze hebben wel een "gentle" leader, zo'n ding met van die touwtjes onder de oksels maar daar trekt ie dus totaal doorheen en die mogen ze dus lekker thuis laten.
Dus als iemand een advies heeft hoe ik die dolle ongein van hem (af en toe) thuis kan doorbreken dan graag.
Quint is een typische stuiterende LEO lab.
Rasta en hij kunnen best overweg maar als Quint weer een beetje opdringerig doet zoals overdreven likken naar zijn kop (volgens mijn gevoel een beetje zogenaamd onderdanig) en springen dan snauwt Ras van zich af, daar moet ie niks van weten.
Vervolgens gaat Quint dan overdreven uitdagen en springen en laat zich dan ook niet goed corrigeren.
Als hij thuis is dan sleuren ze hem bij zo'n ADHD moment aan de halsband naar de gang maar eigenlijk vind ik dat geen fijne oplossing.
Hoe zou ik dat gedrag kunnen ombuigen als hij weer bij me komt (hij komt 14 dagen als ik het goed heb) ?
Het buiten wandelen aan de riem heb ik aardig onder controle, ik doe hem een jachtlijn om zonder stop en trainingssnoepjes in mijn zak zodat ik niet over de straat getrokken wordt en dat gaat al heel goed.
Ze hebben wel een "gentle" leader, zo'n ding met van die touwtjes onder de oksels maar daar trekt ie dus totaal doorheen en die mogen ze dus lekker thuis laten.
Dus als iemand een advies heeft hoe ik die dolle ongein van hem (af en toe) thuis kan doorbreken dan graag.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Wild gedoe in huis, negeren of hoe anders aanpakken ?(lo
Ik zou er ook gék van wordenNanna schreef:Geen tips, maar ik wil je wel succes wensen![]()
O, zo een hond zou ZO niks voor mij zijn,ze konden mij na twee weken wegbrengen naar een psychiatrische inrichting en die hond naar het crematorium
Ik heb geen andere tip dan een fles wiskey neer te zetten om af en toe een ferme slok te nemen

- Ptje
- Zeer actief
Ach, verder is ie wel lief hoor maar idd ook niks voor mij hihi hoe leuk ik labjes ook vind.
Ik denk dat ie wel wat rustiger zal worden als ie wat volwassener wordt (hij is nu 3 dus voor mijn zus te hopen dat ie óóit volwassen wordt
)
Toen ik hem voor het eerst had te logeren toen sleurde hij me met een noodvaart over de straat
(toen had ik Rassie nog niet)
Gelukkig heeft Ras me veel geleerd en gaat dat nu veel beter, nu gooi ik er de jachtlijn overheen, trainingssnoepjes erbij en hij loopt na enig aandringen (en vooral rustigggggg blijven in mijn geval) gewoon normaal mee.
Alleen dat rare gedoe van hem als ie weer zo'n rare bui krijgt dan weet ik niet precies hoe ik dat in goede banen moet leiden, het is gelukkig niet altijd zo maar het lijkt voor mij wel een soort oversprong gedrag alsof ie zeggen wil van ik weet niet wat ik moet doen dus doe ik maar alsof ik gek ben.
Loslopen op de veldjes gaat overigens prima, ze spelen leuk en tussendoor roep ik ze wel eens bij me en als het afgelopen is dan gaat hij ook keurig zitten en kan ik de riem weer om doen.
Ik vermijd dan wel zoveel mogelijk andere mensen en honden want dan moet meneer weer jolig doen en springt ze bij wijze van spreken in de nek ...... "ach de scheet, hij doet echt niks hoor"
(dat laten we dus maar niet toe, lijkt me iets verstandiger
)
Oh en Alma, de valium is al besteld en de flessen drank komen die tijd ook op de plank hipssss
Ik denk dat ie wel wat rustiger zal worden als ie wat volwassener wordt (hij is nu 3 dus voor mijn zus te hopen dat ie óóit volwassen wordt
Toen ik hem voor het eerst had te logeren toen sleurde hij me met een noodvaart over de straat
Gelukkig heeft Ras me veel geleerd en gaat dat nu veel beter, nu gooi ik er de jachtlijn overheen, trainingssnoepjes erbij en hij loopt na enig aandringen (en vooral rustigggggg blijven in mijn geval) gewoon normaal mee.
Alleen dat rare gedoe van hem als ie weer zo'n rare bui krijgt dan weet ik niet precies hoe ik dat in goede banen moet leiden, het is gelukkig niet altijd zo maar het lijkt voor mij wel een soort oversprong gedrag alsof ie zeggen wil van ik weet niet wat ik moet doen dus doe ik maar alsof ik gek ben.
Loslopen op de veldjes gaat overigens prima, ze spelen leuk en tussendoor roep ik ze wel eens bij me en als het afgelopen is dan gaat hij ook keurig zitten en kan ik de riem weer om doen.
Ik vermijd dan wel zoveel mogelijk andere mensen en honden want dan moet meneer weer jolig doen en springt ze bij wijze van spreken in de nek ...... "ach de scheet, hij doet echt niks hoor"
Oh en Alma, de valium is al besteld en de flessen drank komen die tijd ook op de plank hipssss
Laatst gewijzigd door Ptje op 18 apr 2014 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou hem aan de lijn doen en dan plaats aanleren.
als je hem aan de lijn hebt kan ie stuiteren wat ie wil maar komt ie daar geen stap verder mee, is ie kalm -en daar zul je wel even op moeten wachten- stuur je hem naar zijn plaats en dan is ie superbraaf.
ik zou die plaats vlak bij me maken, zodat ie fijn aan de riem kan blijven want eenmaal op zijn plaats wil natuurlijk niet zeggen dat ie het daarna niet weer probeert.
best een hoop werk en of het zin heeft voor twee weken weet ik natuurlijk ook niet, ik ken quint niet, maar ik zou dat liever toch zo proberen dan me twee weken lang stapelgek te laten maken door een springende en niet luisterende lab
als je hem aan de lijn hebt kan ie stuiteren wat ie wil maar komt ie daar geen stap verder mee, is ie kalm -en daar zul je wel even op moeten wachten- stuur je hem naar zijn plaats en dan is ie superbraaf.
ik zou die plaats vlak bij me maken, zodat ie fijn aan de riem kan blijven want eenmaal op zijn plaats wil natuurlijk niet zeggen dat ie het daarna niet weer probeert.
best een hoop werk en of het zin heeft voor twee weken weet ik natuurlijk ook niet, ik ken quint niet, maar ik zou dat liever toch zo proberen dan me twee weken lang stapelgek te laten maken door een springende en niet luisterende lab

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Ptje
- Zeer actief
Ah dat klinkt ook al wel goed, staat genoteerd.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zo zou ik het ook doenrenee-uk schreef:ik zou hem aan de lijn doen en dan plaats aanleren.
Daarnaast zou ik die hond ook van wat borrels voorzien
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Inderdaad ook die jachtlijn binnen gebruiken bij de drukke momenten. Buiten werkt het blijkbaar ook om niet door de straat gesleurd te worden, dus waarom binnen ook niet?
- alm@
- moderator
Ooohhhh wat ergZamunda schreef: . Lekker riempje eromhangen en wachten, met een borrel in je hand.
Daarnaast zou ik die hond ook van wat borrels voorzien.

- Zamunda
- Zeer actief
Hoe dat zoalm@ schreef:Ooohhhh wat ergZamunda schreef: . Lekker riempje eromhangen en wachten, met een borrel in je hand.
Daarnaast zou ik die hond ook van wat borrels voorzien.
![]()
Mottie zich maar gedragen hoor
- alm@
- moderator
Hahaha ik krijg buikpijn van het lachen. Ik heb beeld

Maar even serieus. Ik zou het wilde gedoe met een borrel en een valium op voor die 2 weken negeren
Maar even serieus. Ik zou het wilde gedoe met een borrel en een valium op voor die 2 weken negeren

- Zamunda
- Zeer actief
alm@ schreef:Hahaha ik krijg buikpijn van het lachen. Ik heb beeld![]()
Ja zeg, en er dan na twee weken stoned bijgelopen te hebben, ineens (en vooral uiterst ontnuchterend) achter mogen komen dat je hele huis is verbouwd door zo'n mormel
Dusssssss, als ik ooit op één van jullie hondjes op zal passen ....
- Ptje
- Zeer actief
Heb alvast (om me moed in te drinken natuurlijk) én mét toestemming van het forum alvast voor te bereiden een fles pinacolada in huis gehaald (het duurt nog ff hoor maar goeie voorbereiding is alles vind ik
)
Dus mocht ik de komende dagen niet veel op het forum zijn óf nog meer onzinnig typen dan anders dan weten jullie waar het door komt

Dus mocht ik de komende dagen niet veel op het forum zijn óf nog meer onzinnig typen dan anders dan weten jullie waar het door komt

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Ptje
- Zeer actief
Dáár houd ik je aan, euh week 32 en 33 stuur ik Quint naar je toe, de drank houd ik zelf als je het niet erg vindtZamunda schreef:alm@ schreef:Hahaha ik krijg buikpijn van het lachen. Ik heb beeld![]()
Maar even serieus. Ik zou het wilde gedoe met een borrel en een valium op voor die 2 weken negeren![]()
Ja zeg, en er dan na twee weken stoned bijgelopen te hebben, ineens (en vooral uiterst ontnuchterend) achter mogen komen dat je hele huis is verbouwd door zo'n mormel![]()
![]()
. Ik wil echt die borrel (en zonodig die valium
) wel, maar mooi dat ik die LEO ook drogeer
.
- Zeer actief
D'r is nu al geen touw meer aan vast te knopen (met al die haakjes die overal en nergens (maar voorál waar ze niet horen) geplaatst zijn)Ptje schreef:Heb alvast (om me moed in te drinken natuurlijk) én mét toestemming van het forum alvast voor te bereiden een fles pinacolada in huis gehaald (het duurt nog ff hoor maar goeie voorbereiding is alles vind ik)
Dus mocht ik de komende dagen niet veel op het forum zijn óf nog meer onzinnig typen dan anders dan weten jullie waar het door komt![]()
En dan moet het drinken nog beginnen zeg je?
- Zamunda
- Zeer actief
WhahahaPtje schreef:Dáár houd ik je aan, euh week 32 en 33 stuur ik Quint naar je toe, de drank houd ik zelf als je het niet erg vindtZamunda schreef:alm@ schreef:Hahaha ik krijg buikpijn van het lachen. Ik heb beeld![]()
Maar even serieus. Ik zou het wilde gedoe met een borrel en een valium op voor die 2 weken negeren![]()
Ja zeg, en er dan na twee weken stoned bijgelopen te hebben, ineens (en vooral uiterst ontnuchterend) achter mogen komen dat je hele huis is verbouwd door zo'n mormel![]()
![]()
. Ik wil echt die borrel (en zonodig die valium
) wel, maar mooi dat ik die LEO ook drogeer
.
(edit: oeps, dt fout)
Laatst gewijzigd door Zamunda op 18 apr 2014 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ptje
- Zeer actief
Oké oké ju ktrijvcht du halfe vles piena well sjorrie hor 
- Zeer actief
WhahahaPtje schreef:Oké oké ju ktrijvcht du halfe vles piena well sjorrie hor
- alm@
- moderator
- Ptje
- Zeer actief
Haha, maar alle gekheid op een stokje, ben natuurlijk wel blij met alle reacties en ga er zeker iets mee doen zodat straks het logeerpartijtje goed verloopt.
Het is heus wel een lieverd als ie niet zo onbenullig doet dus ik neem alvast een slokje op de goede afloop en houd jullie op de hoogte.
Het is heus wel een lieverd als ie niet zo onbenullig doet dus ik neem alvast een slokje op de goede afloop en houd jullie op de hoogte.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik zou hem z'n neus en z'n koppie lekker laten gebruiken, denkspelletjes, brokjes/speeltje zoeken, misschien een beetje apporteren, daar worden ze moeier van dan van een uur rennen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Ptje
- Zeer actief
Oh ja tuurlijk, da's ook een hele goeie want voor lekkers doet ie alles, ook jij bedankt voor de tip.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ja, hem gewoon lekker moe maken en dan bij thuiskomst nog een slaapmutsje 

Groetjes,
Sandra
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Pff jij moet wel aardig van karakter zijn wil je hier mee beginnen.
Ik heb het andersom gehad. Een logee en mijn hond was echt een stuiterbal. Toen heb ik gewoon op een gegeven moment voor de logee een plek bepaald wat voor haar een rustige plek kon zijn ( ik was het echt zat, loge geprobeerd met vertrouwen plekje te wijzen waar rust was en mijn hond laten weten dat ie nou echt op moest houden) met stem en vanuit m'n tenen, laat haar met rust! En dat was duidelijk :

Verder kan ik je die fles alcohol wel aanraden. Kom je toch die twee weken door.
Ik heb het andersom gehad. Een logee en mijn hond was echt een stuiterbal. Toen heb ik gewoon op een gegeven moment voor de logee een plek bepaald wat voor haar een rustige plek kon zijn ( ik was het echt zat, loge geprobeerd met vertrouwen plekje te wijzen waar rust was en mijn hond laten weten dat ie nou echt op moest houden) met stem en vanuit m'n tenen, laat haar met rust! En dat was duidelijk :

Verder kan ik je die fles alcohol wel aanraden. Kom je toch die twee weken door.
- Zamunda
- Zeer actief
Wat een mooie foto Dee, veelzeggend plaatje
.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Gek doen: ga maar in de tuin gek doen. Speeltje erbij, lekkers erbij en spelen maar. OF gewoon een flinke wandeling maken. In huis doe je maar rustig. En zo geschiedde het.
Ik wilde ook dat logees een bench gewend waren, zodat ik die eventueel ook nog kon gebruiken. Gek genoeg hadden de meeste logees minder conditie dan mij en mijn honden en waren ze al doodop voordat ze ook maar dachten over gek doen in huis (op eerste 1,5 uur na, maar dat mocht van mij, daarna was het over en uit) Maar goed het is niet voor niks dat ik geen honden meer opvang....