Maar vers is lastig meenemen als beloning, vieze vingers, stinkerij... Toch had ik iets nodig wat voor haar de ultieme beloning zou zijn bij de lastige oefeningen zoals het tussen de andere honden door wandelen zonder trekken en het terugroepen uit spel met andere honden.
Bij de Bever zwerfsport vond ik navulbare tubes...
Nu gooi ik als ik weet dat we iets moeilijks gaan doen een maaltijd in de blender met een kop water, die maalt het tot een smeuïge pasta. Dat gaat in 2 tubes en voilla... Ik kan het rechtstreeks uit de tube in haar waffeltje spuiten zonder geklieder. Caraatje werkt als een trein voor haar hapjes.
De reden dat ik het maal is omdat er in de kvv die ik voer (darf eko) vrij grote stukjes bot zitten, die krijg ik wel in maar niet meer uit de tubes. Het water helpt het iets smeuïger te maken want in Darf zit vrijwel geen vocht. Vorige week had ik er kiezenbrink zalmmix in en dat hoefde niet eerst gemalen oid. Van het malen wordt het vlees lauw, dus als ik dat doe doe maak ik ze morgens al klaar als ik voer en zet de tubes dan in de koelkast.
Misschien dat iemand anders er ook iets aan heeft