Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het is gewoon godsgeklaagd!
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
het is gewoon godsgeklaagd!
http://www.tubantia.nl/algemeen/buitenl ... -1.4285414
BOEKAREST - De dierenbeschermers van Vier Voeters zijn enkele dagen na een brute inval in hun kliniek en het asiel in de Roemeense hoofdstad Boekarest nog steeds van slag.
De van origine Oostenrijkse organisatie, die onder meer met Nederlandse donaties werkt, was vrijdag het doelwit van een inval door Roemeense hondenvangers
Daarbij werden 18 honden meegenomen die daar verbleven om te worden gecastreerd of om van een operatie te herstellen. Ook werd een tegenover de kliniek gelegen en door Britten gerund dierenasiel opengebroken. In totaal 90 honden werden daar met grof geweld weggehaald, vertelt een woordvoerster van Vier Voeters.
50.000 zwerfhonden
Alleen in Boekarest al lopen rond de 50.000 zwerfhonden rond. In heel Roemenië wordt het aantal zwerfhonden op 3 miljoen geschat.
Sinds februari is Roemenië begonnen met het doden van zwerfhonden in de hoofdstad. De ASPA, de dierenbescherming, voert die operatie uit.
Premie
Hondenmeppers van die gemeentelijke dienst struinen stadsdelen af, op zoek naar zwerfhonden. Voor elke aangeleverde hond wordt een premie betaald. De medewerkers van Vier Voeters vrezen dan ook dat de weggehaalde honden zullen worden afgemaakt om de premie op te strijken.
Vier Voeters zet zich al 14 jaar in om zwerfhonden te castreren. Dat werk gebeurt op contractbasis voor onder meer de gemeente Boekarest.
Machteloos toekijken
Mede daarom was de inval van de gemeentelijke hondenvangers een volslagen verrassing voor de vrijwilligers. Zij moesten machteloos toezien hoe dieren werden mishandeld omdat de lokale politie hen op afstand hield. Enkele honden stierven ter plekke.
Zolang de overheid daar premies uit betaalt, blijft dit in stand.
Het kranten artikel was iets uitgebreider.
Het onafhankelijke parlementslid Remus Cernea eist het onmiddellijke aftreden van ASPA voorman Bancescu na de inval bij de Vier Voeters. `Danzij hem is Roemenië opnieuw wereldnieuws als een land vol barbaren die dieren folteren en fatsoenlijke dierenbeschermingsorganisaties als Vier Voeters met geweld uitschakelen. De ASPA zelf hult zich in stilzwijgen over de actie. Een burgemeester van en ander stadsdeel in Boekarest hekelde in scherpe bewoording de activiteiten van deze organisatie `Die verslindt jaarlijks miljoenen euro´s om het zwerfhondenprobleem aan te pakken. Een kleine rekensom laat zien dat het inmiddels om 2000 euro per hond gaat en nog is het probleem hetzelfde. Er is een te groot financieel belang binnen de ASPA om het zwerfhondenprobleem niet daadwerkelijk op te lossen, aldus de burgemeester. Buitenlandse dierenbeschermers zeggen steeds vaker dat de zwerfhondenproblematiek voor veel Roemenen een goede bron van inkomsten is die men niet graag zou zien opdrogen.
Van mij mogen ze hetzelfde doen met Bancescu als wat hij met die honden heeft laten doen.
Op internet circuleren filmpjes met deze slachting, maar daar zitten we hier niet op te wachten.
BOEKAREST - De dierenbeschermers van Vier Voeters zijn enkele dagen na een brute inval in hun kliniek en het asiel in de Roemeense hoofdstad Boekarest nog steeds van slag.
De van origine Oostenrijkse organisatie, die onder meer met Nederlandse donaties werkt, was vrijdag het doelwit van een inval door Roemeense hondenvangers
Daarbij werden 18 honden meegenomen die daar verbleven om te worden gecastreerd of om van een operatie te herstellen. Ook werd een tegenover de kliniek gelegen en door Britten gerund dierenasiel opengebroken. In totaal 90 honden werden daar met grof geweld weggehaald, vertelt een woordvoerster van Vier Voeters.
50.000 zwerfhonden
Alleen in Boekarest al lopen rond de 50.000 zwerfhonden rond. In heel Roemenië wordt het aantal zwerfhonden op 3 miljoen geschat.
Sinds februari is Roemenië begonnen met het doden van zwerfhonden in de hoofdstad. De ASPA, de dierenbescherming, voert die operatie uit.
Premie
Hondenmeppers van die gemeentelijke dienst struinen stadsdelen af, op zoek naar zwerfhonden. Voor elke aangeleverde hond wordt een premie betaald. De medewerkers van Vier Voeters vrezen dan ook dat de weggehaalde honden zullen worden afgemaakt om de premie op te strijken.
Vier Voeters zet zich al 14 jaar in om zwerfhonden te castreren. Dat werk gebeurt op contractbasis voor onder meer de gemeente Boekarest.
Machteloos toekijken
Mede daarom was de inval van de gemeentelijke hondenvangers een volslagen verrassing voor de vrijwilligers. Zij moesten machteloos toezien hoe dieren werden mishandeld omdat de lokale politie hen op afstand hield. Enkele honden stierven ter plekke.
Zolang de overheid daar premies uit betaalt, blijft dit in stand.
Het kranten artikel was iets uitgebreider.
Het onafhankelijke parlementslid Remus Cernea eist het onmiddellijke aftreden van ASPA voorman Bancescu na de inval bij de Vier Voeters. `Danzij hem is Roemenië opnieuw wereldnieuws als een land vol barbaren die dieren folteren en fatsoenlijke dierenbeschermingsorganisaties als Vier Voeters met geweld uitschakelen. De ASPA zelf hult zich in stilzwijgen over de actie. Een burgemeester van en ander stadsdeel in Boekarest hekelde in scherpe bewoording de activiteiten van deze organisatie `Die verslindt jaarlijks miljoenen euro´s om het zwerfhondenprobleem aan te pakken. Een kleine rekensom laat zien dat het inmiddels om 2000 euro per hond gaat en nog is het probleem hetzelfde. Er is een te groot financieel belang binnen de ASPA om het zwerfhondenprobleem niet daadwerkelijk op te lossen, aldus de burgemeester. Buitenlandse dierenbeschermers zeggen steeds vaker dat de zwerfhondenproblematiek voor veel Roemenen een goede bron van inkomsten is die men niet graag zou zien opdrogen.
Van mij mogen ze hetzelfde doen met Bancescu als wat hij met die honden heeft laten doen.
Op internet circuleren filmpjes met deze slachting, maar daar zitten we hier niet op te wachten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Re: het is gewoon godsgeklaagd!
Hier meer nieuws.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... nden-terug
Heb ook hier de beelden maar niet van bekeken...
http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... nden-terug
Heb ook hier de beelden maar niet van bekeken...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
De 68 honden die het overleefd hebben zijn terug bij viervoeters
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Tja het is hùn manier om het zwerfhondenprobleem op te lossen.
Volgens mij heb je daar te maken met een dusdanig andere cultuur en levensstandaard, dat dit soort praktijken niet echt uit de toon vallen.
Honden liggen bij ons op de bank, krijgen lekkere hapjes en betekent voor veel forummensen een levensstijl. Zwerfhonden in landen als Roemenië betekent overlast, enge ziektes en een bedreiging voor kinderen en vee.
In de Karni mata tempel in India worden ratten vereerd. Als je daar vertelt wat wíj met die ratten hier doen....
terwijl het hele lieve huisdieren kunnen zijn, maar ik heb hier ook vergif en klemmen voor ze staan.
Volgens mij heb je daar te maken met een dusdanig andere cultuur en levensstandaard, dat dit soort praktijken niet echt uit de toon vallen.
Honden liggen bij ons op de bank, krijgen lekkere hapjes en betekent voor veel forummensen een levensstijl. Zwerfhonden in landen als Roemenië betekent overlast, enge ziektes en een bedreiging voor kinderen en vee.
In de Karni mata tempel in India worden ratten vereerd. Als je daar vertelt wat wíj met die ratten hier doen....
terwijl het hele lieve huisdieren kunnen zijn, maar ik heb hier ook vergif en klemmen voor ze staan.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- iones
- Zeer actief
Andere cultuur en levensstandaard praat het niet goed.Sanchis schreef:Tja het is hùn manier om het zwerfhondenprobleem op te lossen.
Honden vormen niet die bedreiging die ratten vormen.
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Zo hetzelfde in India is dat de koe daar heilig is.Sanchis schreef:Tja het is hùn manier om het zwerfhondenprobleem op te lossen.
Vrijwel de hele bevolking hier eet ze

Nu is dat niet echt een goede vergelijking, maar om maar aan te geven dat het inderdaad te maken heeft met een hele andere cultuur. Neemt niet weg dat ik het zeilig vind voor de dieren en voor de omgeving.

9,5 jaar
- Mina2006
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Ligt eraan. Welke ziektes brengen honden over en welke ziektes brengen ratten over?iones schreef:Andere cultuur en levensstandaard praat het niet goed.Sanchis schreef:Tja het is hùn manier om het zwerfhondenprobleem op te lossen.
Honden vormen niet die bedreiging die ratten vormen.
Bij beiden zijn er vast een paar te noemen, ik denk dat het evenveel is

9,5 jaar
- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Het is juist andersom. Een hond met rabiës wil je echt niet tegen komen
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
ander volk, ander cultuur.
Hoe denk je dat de mensen van india denken over nederland hoe wij koeien doden en opeten?
Hoe denk je dat de mensen van india denken over nederland hoe wij koeien doden en opeten?
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang er mensen aangevallen worden door kuddes zwerfhonden kan ik me die angst best voorstellen
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Het is inderdaad erg. Maar laten we onze pijlen eerst eens richten op ons eigen land.
Daar zijn nog zoveel misstanden betreft dieren.
Kwartelhouderij, nertsenfokkerij (verbod pas in 2024, terwijl een downloadverbod er in 1 dag kan komen, hoe wrang)
Kwartelhouderij, nertsenfokkerij (verbod pas in 2024, terwijl een downloadverbod er in 1 dag kan komen, hoe wrang)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Natuurlijk hier verbieden en dan op naar China. Ben niet teergevoelig maar filmpjes gezien waarin pelsdieren nog levend gevild werden waarbij zelfs mijn maag zich bijna omdraaide. Voor mij verbieden:nee, regels aanpassen:ja.mmartinn schreef:Het is inderdaad erg. Maar laten we onze pijlen eerst eens richten op ons eigen land.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- mmartinn
- Zeer actief
Gewoon verbieden, en ook een importverbod.
Regels aanpassen? Waarvoor? Zodat jij in je bontjasje kunt lopen? Bahbah

- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
De zwerfhonden worden nu afgemaakt omdat ze een kind van 4 hebben doodgebeten.
Nu is gebleken dat dat helemaal niet waar is
Nu is gebleken dat dat helemaal niet waar is

In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
mmartinn schreef:Het is inderdaad erg. Maar laten we onze pijlen eerst eens richten op ons eigen land.

Hoe bedoel je?
Hoe kan je nu het houden van kwartels of nertsen vergelijken met niet toestaan van downloaden (van wat eigenlijk, boeken?).
Mogen kwartels niet gehouden worden en kippen wel?
Wat is het verschil?
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Dat komt omdat die nertsenfokkerijen voor sommige mensen hun baan is en, als dat in 1 dag verboden wordt, hun inkomsten in één klap wegvallen. Ben er zeker niet voor hoor, maar ik kan me er toch wel wat bij voorstellen dat ze dat niet per direct doen. 2024 vind ik overigens wel heel lang duren, had ook in een paar jaar gekund.mmartinn schreef:Het is inderdaad erg. Maar laten we onze pijlen eerst eens richten op ons eigen land.
- mmartinn
- Zeer actief
En daar moet ik medelijden meehebben??Woezel schreef:Dat komt omdat die nertsenfokkerijen voor sommige mensen hun baan is en, als dat in 1 dag verboden wordt, hun inkomsten in één klap wegvallen.mmartinn schreef:Het is inderdaad erg. Maar laten we onze pijlen eerst eens richten op ons eigen land.
Je bent in mijn ogen gewoon een kl...zak als je met een nertsenfokkerij begint of er een runt.
En over de rug van die beestjes hebben ze waarschijnlijk al een mooi spaarpotje kunnen vullen.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 19 apr 2014 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- mmartinn
- Zeer actief
Ik bedoel dat dat soort dingen wel in 1 dag geregeld kunnen worden, maar waar dierenleed in het spel is, moet het 12 jaar duren. Tis immers maar een dier.ranetje schreef: Hoe bedoel je?
Hoe kan je nu het houden van kwartels of nertsen vergelijken met niet toestaan van downloaden (van wat eigenlijk, boeken?).
Mogen kwartels niet gehouden worden en kippen wel?
Wat is het verschil?[/quote]
Kwartels vallen naar mijn weten niet onder de pluimveewet. En daardoor zijn er geen minimale afmetingen van hun leefruimte bepaald. Oftewel stapelen maar met die levende wezentjes.

- ranetje
- Zeer actief
In hun stapelhokjes hebben ze meer ruimte dan een batterijkipmmartinn schreef:Ik bedoel dat dat soort dingen wel in 1 dag geregeld kunnen worden, maar waar dierenleed in het spel is, moet het 12 jaar duren. Tis immers maar een dier.ranetje schreef: Hoe bedoel je?
Hoe kan je nu het houden van kwartels of nertsen vergelijken met niet toestaan van downloaden (van wat eigenlijk, boeken?).Kwartels vallen naar mijn weten niet onder de pluimveewet. En daardoor zijn er geen minimale afmetingen van hun leefruimte bepaald. Oftewel stapelen maar met die levende wezentjes.Mogen kwartels niet gehouden worden en kippen wel?
Wat is het verschil?

Ook al gun ik ze zeer beslist wel meer dan dat (voor daar commentaar op komt)
Ik heb geen idee of ze onder pluimvee vallen.
Lijkt me eigenlijk van wel?
Kwarteleitjes worden ook gewoon verkocht bij de eieren.

En kwarteltjes worden verkocht als vlees bij de poelier.
Over dat download gedoe is wel heel lang gesteggeld voor het in een dag verboden werd.
En ik denk dat het daar weer ten goede komt aan mensen die er hun geld in verdienen?
- mmartinn
- Zeer actief
Volgens mij is de volgende definitie het euvel bij de kwartels.
Pluimvee: Gekweekte vogels, met inbegrip van vogels die niet als landbouwhuisdier worden beschouwd maar wel als landbouwhuisdier worden
gekweekt, met uitzondering van loopvogels.
Daardoor valt het onder wild, en daar zijn geen leefruimte eisen voor.
Net als een hondenbezitter die zijn hond de hele dag in een te kleine bench stopt, niet verboden.
Legbatterij is al verboden in Nederland hoor!
Pluimvee: Gekweekte vogels, met inbegrip van vogels die niet als landbouwhuisdier worden beschouwd maar wel als landbouwhuisdier worden
gekweekt, met uitzondering van loopvogels.
Daardoor valt het onder wild, en daar zijn geen leefruimte eisen voor.
Net als een hondenbezitter die zijn hond de hele dag in een te kleine bench stopt, niet verboden.
Legbatterij is al verboden in Nederland hoor!

- ranetje
- Zeer actief
Ze zijn gekweekt.
Kwartels worden niet bejaagd.
- mmartinn
- Zeer actief
haha ja nee dat snap ik.ranetje schreef:Ze zijn gekweekt.
Volgende:
Vanaf 1 januari 2012, loopt een twaalf jaar lange overgangstermijn af, waarna in heel Europa geen kippen meer in legbatterijen mogen worden gehouden. Voor kwartels is niets geregeld. Deze worden vrijwel altijd in legbatterijen gehouden, voornamelijk in landen als Frankrijk.
Je kunt er moeilijk wat van vinden, maar dat toont dan ook wel dat het een schemerig gebied is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Kul. Het enige bont wat ik bezit is konijnen- en hazenbont om de dummies waar ik mijn honden mee train. Er is vraag in de wereld naar bont dus wordt het geproduceerd. Nederland onder strenge regels of China waar dierenwelzijn niet in het woordenboek voorkomt. Aan u de keus.mmartinn schreef:Gewoon verbieden, en ook een importverbod.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
- Zeer actief
Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.
Zolang Nederland dat hondenproject blijft subsidiëren blijven die gasten wel werk houden hoor. Daar zorgen ze wel voor.
Ook het importeren van honden uit dit soort landen zou verboden moeten worden.
Zolang Nederland dat hondenproject blijft subsidiëren blijven die gasten wel werk houden hoor. Daar zorgen ze wel voor.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ranetje
- Zeer actief
Ik ook, als dat echt het geval is bij die groepen zwerfhonden.fes/lou schreef:Zolang er mensen aangevallen worden door kuddes zwerfhonden kan ik me die angst best voorstellen

Het lijkt me wel merkwaardig om dan honden die in een asiel zitten (dus niet kunnen aanvallen neem ik aan) te martelen en te vermoorden?
- dagmar88
- Zeer actief
Ik snap niet zo goed wat er de lol van is voor anderen systematisch hun forum plezier te verzieken.Wolfsblut schreef:Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Het is blijkbaar zaterdagavond en een lang weekend ook nog dus tijd voor wat tijdverdrijf (bij gebrek aan beter?) lekker laten gaandagmar88 schreef:Ik snap niet zo goed wat er de lol van is voor anderen systematisch hun forum plezier te verzieken.Wolfsblut schreef:Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
PVV-strategie.dagmar88 schreef:Ik snap niet zo goed wat er de lol van is voor anderen systematisch hun forum plezier te verzieken.Wolfsblut schreef:Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.
Blijven drammen tot het 'normaal' wordt.
Maar dat zal wel niet gezegd mogen worden..
Wiel
-
- Zeer actief
Wat is er mis met dit antwoord?dagmar88 schreef:Ik snap niet zo goed wat er de lol van is voor anderen systematisch hun forum plezier te verzieken.Wolfsblut schreef:Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Ik hoop maar dat dit een rol is die je speelt en dat je in het dagelijks leven niet zo'n vreselijk onaangenaam mens bentWolfsblut schreef:Wat is er mis met dit antwoord?dagmar88 schreef:Ik snap niet zo goed wat er de lol van is voor anderen systematisch hun forum plezier te verzieken.Wolfsblut schreef:Tuig van de richel. Ze hebben een cultuur die haaks op de onze staat.