Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondepoep opruimen???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

scooby2003
nieuw lid

hondepoep opruimen???

Ongelezen bericht door scooby2003 »

Ik zie hier in de omgeving nog steeds dat veel mensen "hun" hondepoep niet opruimen. Eigenlijk is het bij ons wel verplicht, maar er wordt niet op gecontroleerd.

Ik vind het erg irritant dat mijn hond er in trapt, ronduit smerig. Nog niet te spreken over mezelf of de kinderen.

Hoe denken jullie daarover?
Ruimen jullie het op? Zo nee, waarom niet?
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Als ze op een plek poepen waar het niet is toegestaan of waar we weten dat mensen / kinderen lopen ruimen we het op. We vinden het zelf ook goor om erin te staan :kotz:
Bij ons hebben we hier dus zo'n leuk bermpje waar de mensen van verderop het nodig vinden hun hond uit te laten :evil: Hoe vaak wij het al niet gehad hebben midden in een drol te staan als je uit de auto stapt. Dan nog niet te spreken van de kinderen hier aan de overkant die al helemaal nergens op letten
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

Cloud poept gewoon midden op de stoep, dus dat ruim ik uiteraard op ;)

Kenzo doet het altijd zo ver in de bosjes dat ik er niet eens bij kan zonder op mijn knieen het bosje in te kruipen, dus het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat er dan iemand intrapt. dat laat ik gewoon liggen.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wij hebben hier speciale uitlaat plekken en daar hoef je het niet op te ruimen. Er staan wel bakken maar helaas zijn er maar een paar mensen die het doen. Ik ruim het tegenwoordig ook op (niet altijd gedaan hoor) alleen helpt het niet tegenover al die drollen die er blijven liggen. Binnen mum van tijd zijn die plekken onwijs goor, echt te erg. Als iedereen het gewoon zou opruimen dan heb je ook veel langer plezier van de veldjes.
cuatro
Actief
Mijn ras(sen): Coton de Tulear, Shih Tzu, Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cuatro »

Ja, ik ruim dat altijd op.
Zelfs als ze midden op het pad van een hondenuitlaatplaats een drol laten vallen, dan schop ik deze aan de kant. Er zijn dus mensen die dat niet doen, waardoor ik niets vermoedend toch nog in zo'n drol trap.
Ik wil gewoon niet hebben dat degene na mij in de drol van mijn hond trapt.
Ik zou het helemaal geweldig vinden als alle mensen rekening zouden houden met andere mensen. Ik wil niet zeggen dat het mij altijd lukt, kan ook niet. Maar dit is toch wel simpel om te doen.
groetjes monique
herr h

Ongelezen bericht door herr h »

. :tong:
Laatst gewijzigd door herr h op 14 jan 2004 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

herr h schreef: maar buiten dat vin ik dat er eerst eens wat gedaan moet woorden tegen katten ((belasting/inhuis houden)) pas dan ga ik ook volgens de normen en regels mn hond uitlaten
Dat ben ik wel met je eens, als je je carpoort gaat betegelen en er 21 kattedrollen tegen komt zou je die eigenaar van die kat ook wel even duidelijk willen maken dat dat nou niet helemaal de bedoeling is :roll: Maar om daarom niet de ontlasting op te ruimen wat in de weg ligt :roll:
Door dit soort mensen krijgen de hondenbezitters steeds minder "ruimte" binnen Nederland om met de hond te kunnen lopen. Andere mensen hebben er namelijk op die manier last van en klagen over honden.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Als onze honden ergens poepen waar het niet kan ruim ik het absoluut op. Verder poepen ze altijd in de bosjes dus daar heeft niemand last van.

gr.jacky
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Op de hondenuitlaatplekken ruim ik het niet op. Ik zou dat op zich nog wel willen doen, maar er staan daar nergens prullebakken en om nou al die tijd met een warme, erg geurige drol in een zakkie rond te lopen gaat me te ver. Daarbuiten ruim ik het altijd op.

Groetjes,
Hanneke.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wij hebben uitlaatveldjes waar de gemeente eén keer in de zoveel tijd met een machine de poep opruimt. Daar laat ik dus ook mijn honden uit..of in het bos en daar ruim ik ook niks op.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik laat mijn honden alleen poepen op plekken waar niemand er last van heeft en dan ga ik dat echt niet opruimen.
Zal wel gek zijn een half uur of meer met een zakje stront rond te lopen :roll:
Groetjes Rob
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mijn honden doen het alleen in bosjes of op gras; midden op het trottoir komt dus nooit voor hier :ok:
Verder lopen ze lang genoeg in het bos rond om daar hun grote boodschap te doen zodat er hier in de omgeving eigenlijk alleen 's avonds wat gedaan wordt op een grasveldje waar verder nooit iemand komt cq loopt.
Niemand heeft er dus last van ( behalve buitenlanders die het heel erg vinden dat er tegen struiken geplast wordt :? maar zelf halve broden in de struiken mikken die dan vervolgens ratten aantrekken).
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als ze ergens poepen waar iemand er last van kan hebben (op het gras of op de stoep) ruim ik het op, heb altijd diepvrieszakjes bij me.
Beide meiden hebben echter een voorkeur om midden op pikbosjes te gaan zitten :roll: , daar ruim ik het niet op (moet officieel wel) ik ga de drollen niet zoeken.
In het bos ruim ik het ook niet op, ze gaan dan altijd van het pad af wat dieper in het bos zitten.
Officieel heb je hier opruimplicht, ook in het bos. :? Blijkbaar neemt de rest van de buurt het nog minder nauw met die opruimplicht, want regelmatig zitten mijn schoenen onder.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

als ik een bordje zie dat er geen honden mogen ruim ik het op als het daar dan toch per ongeluk gebeurd, maar bij ons voor op het plaatsje ruimt de gemeente het 1 maal per week op....
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier poepen ze op de wei en in het bos, op de wei ruim ik het altijd op, maar in het bos niet, daar loopt toch nooit iemand.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Domie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Domie »

Joep poept eigenlijk altijd in de bosjes. De hele enkele keer dat hij zo nodig moet en er geen bosjes zijn, neem ik het mee in een plastich zakje en gooi het in de eerste beste container die ik tegen kom
Groetjes Domie en een lebberkus van Paco

Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Dingo poept altijd in de bosjes...
dus ik ruim het niet op. Eerder moest het in de berm, toen weer niet, toen in de goot, toen weer niet, nu weer op poepstroken, t is goed..
Ik heb het geluk dat ik hier in een wijk midden in t buitengebied woon, dus ik loop zo de bossen in :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Wij hebben hier een uitlaatveldje die de gemeente besy goed bijhoudt, daar laat ik Batish altijd uit/ Het is 1x voorgekomen dat hij op de stoep poepte en dat heb ik wel netjes opgeruimd.
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley poept altijd achterin de bosjes, zoveel mogelijk van paden vandaan. Dat ga ik echt niet opruimen, hoor! Alleen als hij het op de stoep zou doen, maar dat heeft ie nog nooit gedaan. Voor de rest betaal ik behoorlijk hondenbelasting, dus mag er van mij wel een paar goede hondenuitlaatplaatsen bijkomen i.p.v. die vieze hondenbakken van 2 bij 2 meter. Maar gelukkig is er bij ons nog ruimte genoeg.
Wat ik wel goor vind, is dat ik vaak zie dat hondenbezitters expres hun hond uitlaten op een speelterrein en maar laten schijten.

Groetjes van
Sandra en
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ruim het niet op omdat Nanni NOOIT op straten poept, in die 2 jaar dat ik haar heb. Ze poept altijd netjes op het gras,dus niemand die er last van zal hebben!
Don
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Don »

Bij ons heb je ook een opruimplicht behalve op de uitrenvelden en die zijn best groot.
Deze uitrenvelden worden door de gemeente best goed bijgehouden.
Mijn honden heb ik tevens geleerd om niet op de stoep of straat te poepen maar in de struiken of op het gras.
Op de grasvelden moet je wel bij ons de poep opruimen ivm spelende kinderen maar die komen er zelden behalve de jeugd met scooters die de velden bewust kapot rijden en daar ga ik dus niet voor opruimen.
Mijn honden laat ik 3 x per dag rennen op het uitrenveld en dan kom je thuis en dan trap je in een drol van iemand zijn hond uit de straat die te beroerd is om hem normaal uit te laten. :jank:
Kijk,dat vind ik nou erg en mensen die hun honden laten poepen tussen geparkeerd auto's,pak je je boodschappen achter uit je auto,kom je binnen,zit er een boodschap onder je schoen grrrrrrrrrrr.
Groeten van Don. :-D
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze Beau poept twee keer per dag, s'morgens legt hij zijn drol altijd achter in de tuin, nu sinds korte tijd poept hij bij de laatste wandeling wel eens onderweg, maar dat is heel zeldzaam, meestal gaat hij bij terugkomst van de laatste wandeling meteen voor de achterdeur staan, en gaat dan nog even een poepie doen, ik ruim dat meteen op.
De enkele keer dat hij tijdens de laatste wandeling poept doet hij het in de struiken, en daar hoeven wij het niet op te ruimen.
Maar ik heb wel altijd iets bij me om het op te ruimen als hij op een stoep zou gaan zitten.
Want ik heb er zelf ook een hekel aan als ik tijdens een wandeling om een grote hoop stront heen moet lopen.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Roos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roos »

ik ruim het bij ons in de buurt altijd op, behalve als ze ergens middenin een bosje gaan zitten ;)
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Baloe poept alleen op gras en niet op de straat dus dat scheelt alweer.
En we hebben hier een hondenuitlaatstrook en de gemeente ruimt dan de shit op met zo'n mooie poepwagen 8)
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Als er per ongeluk in de wijk ligt op het gras of op straat ruim ik het op.
Heb altijd een zakje bij me.
Maar dat hoeft bijna nooit.
Want wij lopen om de wijk, en dat is een uitlaatstrook.
Alleen Bitsy wil wel eens de hele wandeling alles ophouden en dan voor de deur van de buren gaan zitten kakken.
Ik het bos ruim ik niets op.
Ligt ook altijd paardenkak, en ik zie die mensen ook nooit de hoopjes van hun paard opruimen.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

diesel schreef:Als er per ongeluk in de wijk ligt op het gras of op straat ruim ik het op.
Heb altijd een zakje bij me.
Maar dat hoeft bijna nooit.
Want wij lopen om de wijk, en dat is een uitlaatstrook.
Alleen Bitsy wil wel eens de hele wandeling alles ophouden en dan voor de deur van de buren gaan zitten kakken.

Ik het bos ruim ik niets op.
Ligt ook altijd paardenkak, en ik zie die mensen ook nooit de hoopjes van hun paard opruimen.
Loop jij met je hond over ruiterpaden of gaan de ruiters op een illegale plek rijden waardoor jij die paardenmest tegen komt?

ontopic: Op de stoep ruim ik het op. Gelukkig komt dit zelden voor. Een hondenuitlaatstrook ligt bij mij om de hoek, ca. 50 meter lopen.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
de drentjes
Actief

Ongelezen bericht door de drentjes »

Mijn honden poepen meestal in het park en dan in de bosjes. Ongelukjes ruim ik altijd op. Heb ook standaard diepvries-,of lege 1/2 broodzakjes bij me. Alleen in het weekend laat ik ze eerst even poepen op het veldje naast ons huis(omdat ik dan wat later ben en dan niet meteen naar het park hoef te lopen) en dat ruim ik altijd op.

Overigens vind ik het hele gedoe rond de hondenpoep erg overtrokken.(hondenbeleid) zoals meer forumleden al zeggen, maar het is natuurlijk makkelijker om een hond te betrappen omdat daar bijna altijd een eigenaar bij is, dus dat is lekker verdienen.

Wil
Afbeelding
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Cleo schreef:
diesel schreef: Ik het bos ruim ik niets op.
Loop jij met je hond over ruiterpaden of gaan de ruiters op een illegale plek rijden waardoor jij die paardenmest tegen komt?
allebei.
Er zijn veel ruiterroutes. Maar die groepen lopen ook wel eens een 'illegaal'pad.
Officieel mogen honden daar niet los.
Er lopen heel wat honden, allemaal los.
Ook ruiters, met hun eigen loslopende honden erachteraan.
Ik vermijd wel de echt drukke tijden.
Ik weet zo ongeveer wanneer de (les)tochten door het bos worden gehouden.
Maar er komt van alles, trimmers, bikers, hondenwandelaars,paarden.
En toch kom je meestal niemand tegen. Heerlijk.
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ik heb iets heel handigs op de Winner gekocht, een poepzak houdertje in de vorm van een botje en die heb ik bevestigd aan mijn Flexi lijn, zo heb ik ze altijd bij me ;)

Afbeelding
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Als Zingaro het op het gras doet, ruim ik het meestal op (als het donker is, zie ik vaak niet meer waar hij het gedaan heeft, bovendien durf ik dan het gras niet meer op, omdat ik waarschijnlijk de enige ben, die het opruimt). In het bos ruim ik het niet op, doet hij het per ongeluk op het pas (wat zelden voor komt) dan geef ik het een zwieper met een tak. Ik leeg mijn zakjes trouwens wel in de struiken want er staat nergens een vuilnisbak (behalve in de winkelstraat, maar daar laat ik Zingaro niet uit) en ik heb geen zin om een half uur met dat volle zakje rond te lopen).

Groetjes Elvira
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”