bron: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... echthonden
Wat is jullie mening hierover?
Moderator: moderatorteam
Valerie schreef:De doelgroep die je wilt hebben haal je niet hiermee.
Precies, dient geen enkel nut. Extra belasting ook niet.Valerie schreef:De doelgroep die je wilt hebben haal je niet hiermee.
Tja, toen liepen de aso types met rotkwijlers.bouvierpoedel schreef:Wat een gelul. Heel triest maar met een cursusje ga je dit probleem echt niet oplossen net als de RAD niets heeft opgelost.
Domheid en aso gedrag krijg je niet weg met een cursusje.
Het grootste gedeelte van de eigenaren van dat soort rassen doen wel hun best.
Daarnaast lopen er ook eigenaren met andere rassen die er een zooitje van maken.
Dinos schreef:Ik denk als dit voor elke hond ingevoerd wordt , en er een hele flinke prijskaart aan hangt, je zou de hondenbelasting er dan af kunnen doen,want die doelgroep betaald die waarschijnlijk toch niet.
En een langdurige cursus die je met goed resultaat moet afsluiten, dus zorgen dat het moeite en tijd kost.
Je heel veel impuls aankopen gaat voorkomen , en je dus echt mensen hebt die bewust kiezen voor een hond,en daar verantwoordelijk mee bezig zijn.
Nou lekker dan , sta jij met je goede gedrag op het cursus veldje en 1 of andere huppelkut die gaat jouw even de les lezen dat je verkeerd met je honden omgaat en dus niet geslaagd bent.Dinos schreef:Ik denk als dit voor elke hond ingevoerd wordt , en er een hele flinke prijskaart aan hangt, je zou de hondenbelasting er dan af kunnen doen,want die doelgroep betaald die waarschijnlijk toch niet.
En een langdurige cursus die je met goed resultaat moet afsluiten, dus zorgen dat het moeite en tijd kost.
Je heel veel impuls aankopen gaat voorkomen , en je dus echt mensen hebt die bewust kiezen voor een hond,en daar verantwoordelijk mee bezig zijn.
Het stukje vetgedrukte tekst.Dinos schreef:Waar baseer ik dat op welk puntje bedoel je?
OK had ik niet gezien.dagmar88 schreef:Het stukje vetgedrukte tekst.Dinos schreef:Waar baseer ik dat op welk puntje bedoel je?
bouvierpoedel schreef:Nou lekker dan , sta jij met je goede gedrag op het cursus veldje en 1 of andere huppelkut die gaat jouw even de les lezen dat je verkeerd met je honden omgaat en dus niet geslaagd bent.Dinos schreef:Ik denk als dit voor elke hond ingevoerd wordt , en er een hele flinke prijskaart aan hangt, je zou de hondenbelasting er dan af kunnen doen,want die doelgroep betaald die waarschijnlijk toch niet.
Terwijl je honden nog nooit iets gedaan hebben en redelijk sociaal zijn en jij als baas erbovenop zit alleen niet op haar manier..
En dan.???
Slechte baas dat zijn jou woorden.dagmar88 schreef:Op niks dus.
Hier heb je daar controleurs voor, die werken ook (of juist?) in volkswijken.
Ik heb op de raskatten na alleen maar impulsaanschaffen. Foei toch, slechte baas.
Daar hebben we het rijbewijs dan voor. En nogmaals er zullen wel mazen blijven maar als iedereen zonder rijbewijs zou rijden hadden we nog meer ongelukken, excessen hou je altijd.bouvierpoedel schreef:Als er een paar idioten zteeds ongelukken in het verkeer maken ga je toch ook niet de hele bevolking een verkeerscursus laten doen.
Of een paar debielen die slecht voor hun kinderen zijn ze allemaal maar even een ouderschapscursus moeten nemen.
Paar zuipers huppakee ,allemaal naar de AA.
Mensen moeten ook bedenken dat je sommige dingen gewoon niet wegkrijgt als zijnde opgelost. Dat probleem moet je aanpakken en niet de rest van NL die het wel goed doet.
Ja dat zal zeker niet meevallen om zoiets waterdicht te krijgen. Denk alleen maar eens aan verkoop, geslaagd met een baasje en nieuwe baas heeft geen cursus gedaan, dus moet dan hondje weer of alleen nieuwe eigenaar?? Heel veel haken en ogen in ieder geval.Devel schreef:Waar ik me vooral zorgen om maak hoe zal het te controleren zijn? Diploma op zak? Adrssen van da's?
Met wat hier woont staan er 7 minder op marktplaatsDinos schreef:Slechte baas dat zijn jou woorden.dagmar88 schreef:Op niks dus.
Ik heb op de raskatten na alleen maar impulsaanschaffen. Foei toch, slechte baas.
En i.d.d ik ben tegen impulsaankoop zeker met dieren.
Inmiddels staat marktplaats vol van voormalige impulsaankopen
Ik denk dat vele mensen hier het advies zouden geven van lees je eerst in en koop niet zomaar als donder bij heldere hemel een hond.
Heel onverantwoordelijk en naïef .
Nu je er toch over begint.dagmar88 schreef:Dinos schreef:Slechte baas dat zijn jou woorden.dagmar88 schreef:Op niks dus.
En i.d.d ik ben tegen impulsaankoop zeker met dieren.
Inmiddels staat marktplaats vol van voormalige impulsaankopen
Ik denk dat vele mensen hier het advies zouden geven van lees je eerst in en koop niet zomaar als donder bij heldere hemel een hond.
Heel onverantwoordelijk en naïef .Ben hier wel zo bekend dat ik vrijwel alleen maar leuke reacties heb gehad bij de aanschaf en introductie van mijn nieuwe honden.
Vast omdat ze me zo onverantwoordelijk en naïef vinden of ik zo naar ben dat andersdenkenden niets durven zeggen
Ja dat is zo, maar dacht meer in de richting van aantal opleiding centra die niet per gemeente verschillen met regels etc. Als je b.v 7 centra,s landelijk hebt zou dat genoeg moeten zijn.bellabeest schreef:word lastig denk ik, als je ziet hoeveel hondenscholen dit soort honden nog steeds weigeren.
Helemaal mee eens, maar de gedachte vind ik niet verkeerd, en soms zal je een probleem toch moeten gaan aanpakken op de één of andere manier.bouvierpoedel schreef:Het vervelende van wetjes en regeltjes is dat diegeen die het opgelegd krijgt een ander wel weer wat wetten en regels aan zijn kont wil smeren.
Ik dit dan jullie dat en voor je het weet verzanden we ergens in een dictatuur waar je het burgerwetboek niet meer doorkomt.
bouvierpoedel schreef: Nu je er toch over begint.Zo'n cursus zou jou wel passen dame.