Rare reacties van een aantal mensen... TS heeft een hond die door een rugprobleem niet de 'normale' sporten kan doen, zoekt een andere uitdaging voor haar hond en die is daar blijkbaar voldoende goed in dat hij 'in opleiding' is. Of dit dan helemaal officieel is of niet, doet er volgens mij niet zo toe, ook niet t.a.v. het probleem lijkt mij.
@TS: ik herken het probleem, heel veel eraan doen lukt niet. Veel bazen snappen nou eenmaal niet dat niet andere kan of wil spelen en dat krijg je ze niet aan hun verstand. Proberen te voorkomen doe je zoals ik het lees al maximaal, maar ik zou nog meer proberen om situaties te ontwijken waarin het mis kan gaan. En anders een leugentje om bestwil: zeggen dat hij iets besmettelijks heeft, hondagressief is (vertaal dit wel naar Tokkieniveau) of iets dergelijks. Helpt vaak nog redelijk goed.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
soms weet ik het niet meer
Moderator: moderatorteam
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: soms weet ik het niet meer
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Paar maanden geleden een lab die op Indy afkwam, haar poot was toen nog heel.
Ik had Indy aangelijnd en gezegd dat ze haar hond bij zich moest houden.
Maar nee, in de polder mogen ze allemaal los. Het was haar probleem niet dat mijn hond agressief was. Dat had ik niet eens gezegd. Misschien keek Indy niet zo lief, dat zou kunnen
Maar jemig, hoe een bord voor je kop kun je dan hebben???? Zou ze er plezier in gehad hebben als ze aan de knok waren gegaan vraag ik me dan af? Ik in ieder gevan niet!
Sommige mensen zul je echt noooooit aan hun verstand kunnen krijgen dat er honden zijn die niet willen/kunnen spelen.
En tja, dan maar een Tokkie op zo'n moment hoor.
Ik had Indy aangelijnd en gezegd dat ze haar hond bij zich moest houden.
Maar nee, in de polder mogen ze allemaal los. Het was haar probleem niet dat mijn hond agressief was. Dat had ik niet eens gezegd. Misschien keek Indy niet zo lief, dat zou kunnen
Maar jemig, hoe een bord voor je kop kun je dan hebben???? Zou ze er plezier in gehad hebben als ze aan de knok waren gegaan vraag ik me dan af? Ik in ieder gevan niet!
Sommige mensen zul je echt noooooit aan hun verstand kunnen krijgen dat er honden zijn die niet willen/kunnen spelen.
En tja, dan maar een Tokkie op zo'n moment hoor.
-
BorderSweet
- nieuw lid
Bedankt voor jullie posts. En voor sommige herkenbare verhalen.