Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hey!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

PoohPie
Actief

Hey!

Ongelezen bericht door PoohPie »

Haaydiehoow , was ik ook weer ff :D
Het gaat in de tussentijd erg goed met mij en mn hondjes..
Ik heb jullie advies opgevolgd , om alles over mn hondjes te leren , en het bevalt me wel zo eigenlijk.

Alleen had ik wel een vraagje ,e n ik weet niet waar die hoort dus stel ik m maar hier.
Hoe hebben jullie je honden geleerd om af te gaan liggen?

Zitten is geen probleem geweest , bullie leert ERG snel , en chinook kan het ook perfect.
Ik ben nu bezig met AF omdat de hondjes zelf erg graag leren en omdat ik het leuk vind om ze wat te leren.
Ik ben ze eigenlijk aan het paaien , iets lekkers geven als ze het goed doen.
Bij chinook ging het vrijwel vanzelf , als ik met mn vingers knip ligt ze al op de grond (niet meteen natuurlijk maar ja geduld :P)
en bij bullie heb ik steeds een stukje van dr voetje naar voren gedaan (niet naar voren trekken natuurlijk) tot ze snapte dat ze moest gaan liggen , en nu doet ze het ook best goed , maar nog niet perfect..

ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie dat doen?? daar heb ik verders nog nix over gelezen o.i.d dus het kan goed zijn dat ik alweer iets fout doe.. maar dat hoor ik dan graag van jullie

groetjes
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik heb het mijn honden zo aangeleerd: een koekje over de grond bewegen, en als ze gingen liggen een "braaf" en een koekje ;)
Zo heb ik ze het als pup aangeleerd.
Maar soms gaat iets niet zo lekker, en dan leer ik het ze opnieuw aan ;) Ik werk nu namelijk met de clicker, en mijn honden hebben dingen nu sneller door ;) Nu vraag ik eerst aandacht, en dan wacht ik totdat ze gaat liggen, zodra ze ligt: click en koekje ;)
Afbeelding
PoohPie
Actief

Een clicker lijkt me ook heel interessant jah , maar als ik dat doe wil ik wel eerst precies leren hoe dat moet.
Heb gehoord dat je een hond flink kan verpesten als je niet weet hoe je met een clicker om moet gaan , en dat weet ik dus niet ;)

Een koekje over de grond zwieren is hier geen optie , omdat bullie dan echt naar het koekje gaat zitten staren zo van leuk.. een bewegend koekje.
wat ik ook heb geprobeerd is haar een stukje van me af te zetten , koekje over de grond en dan naar me toe trekken , in de hoop dat ze gaat liggen om hem te pakken , maar ze wandelt er dan vrolijk achteraan :S

en zoals ik al zei het gaat vrij goed zo , maar ik hoopte eigenlijk een makkelijkere manier , ik ben vandaag een uur bezig geweest en toen ging ze eindelijk een keer liggen hihi

btw , bullie is nu ongeveer 1 jaar en chinook 3½ en het zijn franse bullen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Trekken aan ledermaten werkt niet als je wat wil leren. Dat is net zoiets als dat ik je aan je oor trek en je ondertussen iets poog uit te leggen...je bent te afgeleid om iets in je op te nemen. Wat je kan proberen is om de hond achter het koekje aan te laten "lopen" onder iets laags door, waardoor ze als ze het koekje wil wel af moet.
Je kan dat bv doen onder je been door...op je hurken en dan 1 been uitstrekken voor je, zodat je de hond achter het koekje aan onder je been door leidt. Je been is te laag om rechtop onderdoor te kunnen, dus de hond moet "bukken"en dus richting af. Dat beloon je.
Ik ben niet zo sterk in het uitleggen van gymnastische oefeningen, maar ik hoop dat je het snapt! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
PoohPie
Actief

haha
ziet er wel heel erg grappig uit , ik zal het morgen eens proberen
kga ze nu niet meer plagen ermee :)
dank je voor je uitleg en ik geloof dat ik m snap..
ben alleen niet zo lenig hihi
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Ik doe het als volgt.
Eerst zit.
Dan iets lekkers in de hand voor de neus van de hond op de grond houden.
Iets naar voren bewegen en ja AF, goedzo AF AF AF en lekkers geven.
Werkte bij Diesel perfect.
Nu wijs ik naar de grond.
PoohPie
Actief

HAHA eline , je doet me wel wat aan.. ben 3x omgevallen jah sorry zo lenig ben ik niet :D

maar goed , ze doet het steeds en steeds beter :D:D
wat niet echt mee werkt , is dat sinds ik bezig ben met ze , met bullie sinds gister en chinook al wat langer , dat me broers ook steeds af gaan roepen , en dat werkt niet echt mee :S

die leggen ze af op momenten dat het helemaal niet hoeft , en dan krijgen ze er ook nix voor , terwijl ze nu nog in de leer zijn , niet dat ze van mij elke keer wat krijgen , maar ik pak echt een uurtje de tijd , om het ze te leren , en dan kregen ze koekjes tussendoor.

sjah.. die honden worden hier gek :roll:
Snoopy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Snoopy »

Gewoon een vraagje hoor, maar als je veel met snoepjes werkt, gaat je hond liggen voor het lekkers. Maar niet voor het baasje.
Ik merk het verschil heel goed namelijk. Als ik een snoepje in mijn handen heb, dan doet ze alles eigenlijk wat ze nu kent. Eerst zitten, dan liggen en krijgt ze het nog niet gaat ze naar de bench. Zo van: als ik een van deze dingen maar doe dan krijg ik wat lekkers.
De bedoeling is toch dat als je zit of iets anders zegt dat ze dat voor jou, het baasje, doet en niet voor een snoepje. Dat mijn goedkeuring (met een heel hoog stemmetje "braaf" zeggen) de beloning is?
Heb ik geen snoepje dan kijkt ze ook echt van: je hebt helemaal geen snoepje dus waarom zou ik nou in godsnaam gaan zitten??? Ze kijkt nog net niet zo: :lekkerpuh. Ofzo :tong:.

:mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”