Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zomaar plassen
Moderator: moderatorteam
-
lanz78
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoesje
- Aantal honden: 1
Zomaar plassen
Katie is inmiddels 7,5 maand e alles naar gaat prima op een enkel dingetje na natuurlijk. Wat ze ineens heeft de laatste week is dat ze zomaar gaat plassen... Midden in de woonkamer, op de bank ineens van de week en vandaag midden in de Hornach. Dit terwijl ze naar mijn idee vaak genoeg uit gelaten wordt (elke 3/4uur toch wel). Sinds een aantal weken doet ze het ook niet meer in de tuin (groot met veel groen), jammer genoeg.
Waar kan dit aan liggen? 's nachts kan ze het toch ook rustig 10uur volhouden in haar bench? En wat moet ik doen op het moment dat ik dit zie?
Waar kan dit aan liggen? 's nachts kan ze het toch ook rustig 10uur volhouden in haar bench? En wat moet ik doen op het moment dat ik dit zie?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Zomaar plassen
Ze zal vast loops moeten worden 
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Dat of ze heeft (beginnende) blaasontsteking.
Sam deed dit ook ineens uit het niets, DA adviseerde me om even urine te checken en bleek dat ze blaasgruis had en tegen een blaasontsteking aan zat. We waren er op tijd bij gelukkig.
Sam deed dit ook ineens uit het niets, DA adviseerde me om even urine te checken en bleek dat ze blaasgruis had en tegen een blaasontsteking aan zat. We waren er op tijd bij gelukkig.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

- Sanchis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
- Aantal honden: 3
Ik denk ook loopsheid. Mijn vorige teven deden het nooit, maar Jessie begon laatst ineens ook met binnen-pisserij. En even later was ze inderdaad loops.
Tja, hoe je moet reageren? Ik tetter iets als "Flikker op naar buiten jij vies VIES stinkend mormel!" of iets met vergelijkbare strekking wat betekent dat er wordt afgeknepen en waarna buiten mag worden gepist waar ze maar wil. Zal wel niet helemaal Martin Gaus verantwoord zijn maar een hond die in principe zindelijk is en binnen pist, kan op een beetje primitieve reactie van Sanchis rekenen.
Maar als blaasgruis of ontsteking ook een mogelijkheid is, zou je eerst dat kunnen uitsluiten.
Echter is mijn ervaring dat een zindelijke hond met blaasontsteking wel aandrang krijgt en ook zal aangeven dat hij naar buiten wil, als hij dat normaal ook doet wanneer hij aandrang voelt.
Tja, hoe je moet reageren? Ik tetter iets als "Flikker op naar buiten jij vies VIES stinkend mormel!" of iets met vergelijkbare strekking wat betekent dat er wordt afgeknepen en waarna buiten mag worden gepist waar ze maar wil. Zal wel niet helemaal Martin Gaus verantwoord zijn maar een hond die in principe zindelijk is en binnen pist, kan op een beetje primitieve reactie van Sanchis rekenen.
Maar als blaasgruis of ontsteking ook een mogelijkheid is, zou je eerst dat kunnen uitsluiten.
Echter is mijn ervaring dat een zindelijke hond met blaasontsteking wel aandrang krijgt en ook zal aangeven dat hij naar buiten wil, als hij dat normaal ook doet wanneer hij aandrang voelt.
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Lizzie plaste ook ineens binnen toen ze loops moest worden. Ik negeerde het en ruimde het op. Ik doe ook wel eens rare dingen als het mijn tijd van de maand is (al kan ik me niet herinneren ooit midden in de woonkamer geplast te hebben)
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zou sowieso niet tegen haar schreeuwen, goede kans dat ze loops moet worden of misschien wel blaasontsteking.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
lanz78
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mengelmoesje
-
Dinos
Dat mag ik niet hopen met 8 vrouwelijke in huis dan kan ik mijn mob wel klaarzetten als die zich allemaal op elkaar afstemmen en in de wnk gaan staanMiezemuis schreef:Lizzie plaste ook ineens binnen toen ze loops moest worden. Ik negeerde het en ruimde het op. Ik doe ook wel eens rare dingen als het mijn tijd van de maand is (al kan ik me niet herinneren ooit midden in de woonkamer geplast te hebben)
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat is ook mijn ervaring, circa een week voordat ze loops wordt, plast ze opvallend veel.Marjoleine schreef:Ze zal vast loops moeten worden
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.